Volkswagen Space Up!

Arkadan motorlu “Halk Otomobili”

Volkswagen 'Yeni Küçük Aile' geleceğe yolculuğunda hız kazanıyor. Dünya galasından sadece altı hafta sonra -iki kapılı şehir uzmanı- Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi, Tokyo Motor Show'da 'Yeni Küçük Aile' serisinin yeni üyesini tanıtıyor: Space up! konsept araba.

Teknik Geliştirme Bölümü Başkanı olan Dr. Ulrich Hackenberg “Up!’ın Frankfurt IAA'daki dünya galası, Yeni Küçük Aile konsept aracımızın Avrupa'da nasıl karşılanacağını görebilmek için düzenlenen ilk denemedir. Ve denememizin sonuçları beklentilerimizin üstündedir” diyerek görüşlerini bildirdi. Volkswagen'in şef mühendisi ise '”Bu ailenin ikinci üyesi şimdi Space Up!. Bu küçük araba alanın her milimetresini kullandığımızı ve hassas bir tasarım yarattığımızı gösteriyor.” diye yorumladı.

Space Up 3.68 metrelik uzunluğa ve 1.63 metrelik genişliğe sahip. Space up! akıllı alan konseptini büyük ölçüde motor düzenine borçlu: geleceğin çevre dostu benzin, dizel ve elektrikli motorlarına. Geçmişin Beetle ve Bulli'si (Microbus) gibi aile her zaman arkada oturur. Kısa bir kıyaslama yapmak gerekirse; Space up! tam olarak 23 santimetre daha geniş. Frankfurt'ta IAA'da gösterildiği gibi; dingil mesafesi de daha uzun (2.56 metre) 1.54 metrede araba dört santimetrelik yükseklik kazancı sergiliyor. İki kapılı türüne zıt olarak Space up! dört kapıya sahip. Konsept otomobil klasik bagaj kapağı yerine iki kısımlı arka kapıya sahip olduğu için, aslında sekiz kapısı var da diyebiliriz. Bu kapının arkasında 220'den 1005 litreye kargo alanı, tasarımı çok değişkenli dört koltuk ve yenilikçi kokpit konsepti gizli. Çok sayıda özellik 3D grafik ve yakınlık algılayıcılarıyla dokunmalı ekran tarafından kontrol edilebiliyor.

Volkswagen 'Yeni Küçük Aile'nin ikinci modeli Space up'ı tanıtıyor. Up! konsept araba Almanya'da IAA'da sunuldu ve şimdi ise Japonya'da tanıtılan Space up! ortak bir tasarım felsefesi ile birleştiriliyor. Arabalar kolay ve net bir şekil diliyle nitelendiriliyor. Tasarımcılar bilinçli bir şekilde gereksiz ayrıntıları tasarımdan çıkardırlar. Up! da olduğu gibi Space up! da tamamıyla bir taraftan teknik düzen ve diğer bir taraftan hassas bir tasarımın oluşturduğu uyumla nitelendirildi.

Ön taraf: 'Yeni Küçük Aile'nin ön uçlarının ayırt edici özelikleri; çapraz çizgili farları, farların arasında düzlemsel olarak birleştirilmiş hava girişi (azaltılmış aralıkları aerodinamiği etkin kılıyor), ön kaputa yerleştirilmiş VW logosu ( tek krom dış ayrıntı) ve Volkswagen'in tipik bir özelliği olan 'mutlu yüz' şeklindeki alçak bölümü ile düz yüzeyli tampon. Space up!'ın far tasarımında yeni ve önemli bir görünüm kazandıran farların çamurluğa doğru genişlemeleri ve bunun yan profili de etkilemesi.

Yan profil: Eski günlerdeki 'Bulli' gibi konsept arabanın yan kısımları uzun ve genişletilmiş cam bölümleri ve açık bir şekilde ayırt edici, güçlü Volkswagen’in tipik şekliyle C-sütun. A ve C sütunları arasındaki alanı, karşılıklı menteşeleriyle kelebek kapılar kapsıyor. Hem ön hem de arka kapılar B sütunu yüksekliğindeki kapı kollarıyla açılıyor.

Burada esas konsept, tekerlek yeri: 165\50 ölçülü lastik ile geniş 18 inçlik tekerlek. Bu bölgede ayırt edici olan özellik kısa arka ve ön uzantılar. Ön uzantı dingil merkezinden dış yüzeyine kadar sadece 53 santimetre ve arkada 59 santimetre olarak ölçülüyor. sonuç: kesin ölçüler

Arka uç: Arka ucun tasarım özellikleri ortada. Arka kapı özelliklerini örnek alacak olursak; arka kapı tamponun üstündeki tüm alanı kapsıyor. Küçük Up!'daki ile benzer olarak, kapı -1\3'ten 2\3'e kadar bölünmüş- saydam araç gereçten oluşmuş. Kapının altına kuyruk lambaları yerleştirilmiş. Tamamen açılan kapı 101 santimetre genişliğinde bir kargo kapasitesi özelliği sunuyor. Tamponun kendisi ön uçtaki benzeri ile eşleştirilerek tasarlanmış. 1.42 metrelik iz genişliği sayesinde tekerleklerin dış köşeleri tekerlek yeri ile aynı hizada. Tüm aracın 1.63 metrelik genişliği dingilli lastikler ve tekerlekleri de içeriyor. Bununla birlikte; Aracın genişliğinin dışına çıkmış tek ayrıntı Up! türünde olduğu gibi yuvarlak şekilli dış aynalar.

Space up! tam dört koltuklu bir yapıya sahip. Arkada, bir bank koltuk, birleştirilmiş iki çocuk koltuğu ile tamamlanmış. Koltukları çocuk koltuğundan yetişkin koltuğuna çevirmek için koltuk yüzeyleri tamamen katlanıyor ve iki omuz desteği her taraftan dışa doğru kıvrılabiliyor. Konsept arabada sadece çocuklar güvenle seyahat etmeyecek. Dört koltuktaki yastıklar -sürücü, ön ve arka yolcular için-otomatik olarak birey anatomisine uygun ayarlanabilen hava köpüklü bir yapıdan oluşuyor. Buna ek olarak; koltuk konumları yüksek ve bu durum koltukları daha konforlu hale getiriyor. Sürücü koltuğu dışında tüm koltuklar katlanabiliyor ve hareket edebiliyor. Eğer koltuklar sadece katlanacaksa, bu durum 1005 litrelik bir kargo kapasitesi oluşmasına neden oluyor. Dört kişilik bir yolculuk sırasında kargo kapasitesi cam seviyesine kadar 220 litre olabiliyor. Düşük profilli motorunun arkada konumlandırılması nedeniyle en fazla 2.8 metrelik nesneler ön kargo alanına yerleştirilebilir. Hatırlamamız gerekirse, bugünün en küçük Volkswagen'i olan konsept araç sadece 3.68 metre uzunluğunda ve Fox'tan 15 santimetre daha kısa.

Arabanın kokpiti 'Yeni Küçük Aile'nin tüm modellerine uygulanan bir birim olarak tasarlandığı için, küçük değişiklerle, Frankfurt'ta sergilenen Up! modelinin kokpitinden kopyalandı. Ayrıntılarıyla, Space up! iki ana göstergeye sahip: Kokpitte bulunan 8 inçlik ekran; araç hızı, yakıt seviyesi, menzil ve CO2 emisyonu gibi bilgileri görüntülüyor. Araçların ortasında 7 inçlik bir ekran geleceğin arabirimlerinin nasıl görünebileceğini ve yönlendirileceğini gösteriyor. Burada akla gelebilecek tüm işlevler, özel el hareketlerine tepki veren dokunmatik ekranlar yoluyla kontrol edilebiliyor -yakınlık algılayıcıları kullanılarak- “ana menü carousel” olarak adlandırılan ekranda, klima kontrolü, ses sistemi gibi - seyir sistemi, telefon, radyo, Internet, görüntü, filmler gibi- standart işlemlerle birlikte kontrol çubukları görünüyor. Farklı sistem özelliği ikonlarını da (telefon, seyir sistemi gibi) içeriyor. Kullanıcılar “ana menü carousel” dokunduklarında dokunmatik ekran tarafından yönlendirilebiliyor. Bu özgün kontrol sistemi aynı zamanda sezgisel. İstenilen işlem “ana menü carousel”de görüntülendiğinde -telefon gibi- kullanıcının yakınlık algılayıcıları sayesinde telefon menüsünü açmak için gösterge üzerinde sadece elini hareket ettirmesi gerekiyor. Bu on yılın sonlarına doğru, Volkswagen müşterileri, sezgisel kontrol sisteminin yeni neslini “Yeni Küçük Aile” serisinde kullanabilecek. Ürünün yeni modelleri geliştirilmeye başlandı bile...

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 419
favori
like
share