Teravih namazı


Peygamberimiz teravihi 8 ve 12 rekat kılmıştır. 20 rekat nereden çıkarılıyor ki?

CEVAP

Peygamber efendimiz, teravihi, 8, 12 ve 20 rekat olarak da kılmıştır. İbni Abbas hazretleri bildiriyor ki, Resulullah, yatsıdan sonra, vitirden önce, 20 rekat namaz kıldıktan sonra, (Ramazanda 20 rekat teravih namazı kılanın, yirmi bin günahı affolur) buyurdu. (İbni Ebi Şeybe)

Teravihin yirmi rekat oluşu ve cemaatle kılınması hadis-i şerifle bildirilmiştir. Sünnet olduğu Eshab-ı kiramın icmaı ile sabittir. (Merakıl-felah şerhi)



Peygamberimiz teravihi 20 rekat olarak niye her zaman kılmamıştır?

CEVAP

Peygamber efendimiz, 3-4 gün teravihi cemaatle kıldırmış, daha sonra evden çıkmamıştır. Sebebi sorulunca, (Teravih namazının size farz olacağından korktuğum için evden çıkmadım) buyurmuştur. (Buhari)



Teravihin 20 rekat olduğuna inanmayan kâfir olur mu?

CEVAP

Hayır kâfir olmaz. Fakat Teravihin yirmi rekat olduğuna inanmayanın sapık olduğu (Nur-ül-izah) şerhinde de yazılıdır.



Peygamberimiz teravihi 8 rekat kılmış, Hz. Ömer kendiliğinden 20 ye çıkarmıştır. Onun sözü ile sünnet meydana gelir mi hiç?

CEVAP
İmam-ı azam hazretleri, (Teravih namazı sünnet-i müekkededir. Hz. Ömer, teravihin 20 rekat olarak cemaatle kılınmasını kendiliğinden ortaya çıkarmamıştır. O, elindeki sağlam esasa, yani Resulullahın sünnetine dayanarak emretmiştir) buyuruyor. (El-İhtiyar)

Peygamber efendimiz, teravihi hiç kılmasa bile hulefa-i raşidinin kılması, sünnet olması için kâfidir. Hadis-i şerifte, (Sünnetime ve hulefa-i raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) buyuruldu. (Buhari)



Teravihi camide kılmak şart mıdır, herkes evinde kılamaz mı?

CEVAP

Teravihin cemaatle kılınması sünnet-i kifayedir. Yani bir mahallede cemaatle kılınınca, diğerleri evde kılsa, sünnet ifa edilmiş olur. (Nimet-i İslam)

Erkeklerin camide cemaatle namaz kılmalarının, evde kıldıkları namazdan 27 derece daha fazla sevap olduğu, kadınların ise, evde namaz kılmalarının, camide namaz kılmalarından daha çok sevap olduğu hadis-i şeriflerle bildirilmiştir.



Teravihe kadınların gitmesinde mahzur var mıdır?

CEVAP

Kadınlar, zaruretsiz camiye gidemez. Çünkü Redd-ül-muhtarda buyuruluyor ki:

(Genç ve yaşlı kadınların beş vakit namaza, Cuma ve bayram namazları için, vaaz dinlemek için camiye gitmeleri caiz değildir. Eskiden, yalnız çok yaşlı kadınların, akşam ve yatsı namazına gitmesine izin verilmiş idi ise de, şimdi bunların da gitmesi caiz değildir.) [İmamlık bahsi] [Bu hüküm, adı geçen kitabın Türkçe tercümesinin c.2, s.420 dedir.]



Teravihi on rekatta bir selam vererek kılmak caiz midir?

CEVAP

Teravih namazı iki veya dört rekatta bir selam vererek kılınır. Fakat iki rekatta bir selam vermek daha iyidir. Teravih namazını on rekatta bir selam vererek iki selamla bitirmek caiz, fakat mekruhtur. Şafiide ise hiç sahih olmaz.



Teravih namazının vakti ne zamandır?

CEVAP

Teravih, vitirden önce kılınır. Vitirden sonra da kılmak caizdir.



Teravihi kılamazsak kazası gerekir mi?

CEVAP

Kılınamayan teravih namazının kazası gerekmez.



Yatsıyı cemaatle kılan, teravihi yalnız, vitri de cemaatle kılabilir mi?

CEVAP

Yatsıyı cemaatle kılan, teravihi yalnız, vitri de cemaatle kılabilir. Hatta teravihi kılmasa da, farzı kılmış olduğu imama uyarak vitri kılabilir.



İmamla birlikte yatsının farzı kılınsa, sonra imam gitse, cemaatten biri imam olup teravihi ve vitri kıldırsa sahih olur mu?

CEVAP

Evet sahih olur.



Birkaç kişi camiye girince, yatsının farzının kılınmış olduğunu görseler, biri imam olup yatsının farzını kıldırsa ve teravih kıldıran imama uysalar vitri de bu imamla kılsalar sahih olur mu?

CEVAP

Evet sahih olur.



Bir özrü sebebiyle camiye gidemeyen kimse, teravihi evde hanımı, anası ve kızı ile de cemaat yapıp kılabilir mi?

CEVAP

Evet kılabilir.



Bazı imamlar tadil-i erkana riayet etmeyerek teravihi hızlı kıldırıyor. Böyle kıldırmaları sahih oluyor mu?

CEVAP

Hanefide tadil-i erkan vaciptir. Vaciplerinden biri kasten terk edilerek kılınan namazı tekrar kılmak vaciptir. Şafiide ise farzdır. Farz terk edilince namaz hiç sahih olmaz. Teravih de olsa, sahih olmayacak kadar hızlı kılmak caiz olmaz.



Yatsı namazını kıldıktan sonra vitri kılıp, gece sahura kalkınca da teravihi kılmak caiz mi? Yani herhangi bir sebeple vitri teravihten önce kılmakta mahzur var mı?

CEVAP

Teravih, vitirden önce kılınır. Vitirden sonra da kılmak caizdir.



Teravihte her dört rekat kılındıktan sonra neler okunur?

CEVAP

Dört rekat kılacak kadar oturulup, salevat-ı şerife veya tesbih veya Kur'an okumak sünnettir. İki rekat arasında oturulmaz. Bazı yerlerde sallû alâ Muhammed deniyor. Bu ifade, (Muhammed aleyhisselama salevat getirin) demektir. Böyle söylemeyip, (Allahümme salli alâ Muhammed) demeli Elbette daha uzun olanlarını söylemek daha iyidir.



Teravihte koro halinde okunan salevat-ı şerifeler caiz mi?

CEVAP

Evet.



Şafii mezhebindeyim. Bizim mezhebimize göre, kazası olan kimsenin vaktin sünnetlerini, teravih ve vitir gibi sünnet namazları kılması haram oluyor. Hanefiler teravih kılarken, biz imama uyup kaza kılabilir miyiz?

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 2053
favori
like
share
ultimatom Tarih: 20.06.2009 00:58
Konular birleştirildi ...
guven80 Tarih: 13.10.2006 17:34
faydalı bilgiler tesekkür edeim insanlara neden zor geliyor bu namaz anlamıyorum kul oldugumuzu unutmayalım
:85:
alémdar@@7 Tarih: 06.10.2006 23:56
Allah Razı olsun..
Numberone Tarih: 05.09.2006 23:09
Allah Razı oLsun aßi.
Nasip oLurda hepsine gideßiliriz in$.
mede Tarih: 05.09.2006 21:25
Güzel bilgiler teşekkürler
nazlican7880 Tarih: 05.09.2006 19:12
paylasiminiz icin Allah razi olsun
brucelee09 Tarih: 05.09.2006 18:23
bilgilendirme için çok thanx hocam
BURSALI1963 Tarih: 05.09.2006 18:05
Valla cok tesekkur ederım b bılgılerı bızlerle paylasdıgınız ıcın.
shekspear61 Tarih: 07.04.2006 14:33
Allah razı olsun verdiğin bilgiler için