Her mevsim gardroplarımızın baştacı olmayı başaran trikolar, klasik giysi olmaktan çoktan çıktı. İpliklerin de incelmesiyle trikolar artık moda rüzgarları ile renkten renge giren ve her kesime hitap eden çağdaş bir kıyafet olmayı başardı.
Yün ve pamuklu trikolar bu kış altın çağını yaşayacak. Gerçi kış koleksiyonlarında trikolar her zaman baş tacı olmayı başarıyor; ama çoğu zaman görünmez kahraman olarak görev alıyor. Genelde de düz renk, gösterişsiz balıkçıl yakalar, hırka-bluz takımlar ve fermuarlı hırkalar şeklinde. Zamane trikoları ise alışık olduğumuz kalıplardan çoktan çıktı. Özellikle bu kış triko modelleri sınır tanımıyor. Ceketler, pantolonlar, etekler, elbiseler, pançolar, kabanlar, çantalar ve şapkalar trikonun en çok rağbet edilen ürünleri arasındaki yerini aldı bile. Bu durum bizi ister istemez 80’li yıllara götürdü. Çünkü hâlâ annelerimizin, ninelerimizin ördüğü birbirinden güzel bluzlar, gardıroptaki köşelerinde duruyor.

Elde şişlerle örülen trikolar, makinelerin devreye girmesiyle hazır giyim ürünü halini aldı ve kullanımları giderek yaygınlaştı. O yıllar isteyen herkes yünlü kalın kıyafetler giyemiyordu; zira triko pahalı olduğu için zengin işi olarak görülüyordu. Ancak ilerleyen zaman diliminde moda rüzgarı trikoyu “yıkanması bir dert ütülenmesi de bir o kadar zor” diye kenara itip tüketiciye poların kapılarını açtı. Montlar çıkınca kazakların pabucu dama atıldı. Arkasından bir de oduncu gömlekleri baş gösterince triko olgun insanların tercihi olarak kaldı. Her ne kadar triko firmaları ‘hiçbir zaman ilgi azalmadı’ dese de son dönem ilginin yoğunluğu sektörün kendisini yenilemesi olarak yorumlandı.

Teknolojinin müthiş gelişimi sonucu makinelerin yenilenmesi ve yeni nesil iplikler trikoları sadece kışın giyilen kalın ürünler olmaktan çıkardı. İşin içine bir de küresel ısınma eklenince iplikler iyice inceldi ve ortaya insanı daha şık ve daha fit gösteren kıyafetler çıktı. Bu en çok da kadınların işine yaradı. Triko etek, yelek ve elbiseler geçen yıl olduğu gibi bu kış da kadınların gözdesi. Artık triko klasik bir giysi olmaktan öte moda rüzgarları ile renkten renge giren ve her kesime hitap eden çağdaş bir giysi. Trikodaki bu kimlik değişimini fark eden modacılar aklınıza ne gelirse tasarlamaya başladılar. Fatoş Triko’nun Satış Koordinatörü Nusret Karabulut’a göre günümüzde triko kumaştan konfeksiyon dikişi ile şık hazır giyim ürünleri rağbet görüyor. Ayrıca trikoların pahalı kıyafet olma özelliği yavaş yavaş kayboldu. Gelişen teknoloji ve bilgisayar destekli üretim sayesinde maliyetler düştü.

Triko öyle bir ürün ki, hammaddesi pamuktan olunca serin, yünden olunca sıcak tutuyor. Yani hayatımızın her mevsiminde trikolara yer var. Ayrıca tüketicinin istek ve talepleri değişti. Arslanlı Triko Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kaynar’a göre bu talepler neticesinde ağırlıklı olarak ince iplikli trikolar üretildi. Ve şu an vücuda yakışan ve fit gösteren trikolar tercih ediliyor. Seden Triko Yönetim Kurulu Başkanı Naim Çıtır bütün dünyada trikoya karşı son yıllarda bir rağbet olduğunu doğruluyor ve Amerika’da açılan örgü kafelerin bir bu trende rolü olduğunu savunuyor.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 689
favori
like
share
Sindy Tarih: 22.11.2007 10:09
emegine saglik SU-PERISI