TRABZON'DA ULAŞIM İlimizin trafik yoğunluğu; şehir merkezine olan yolculuk talepleri yetersiz ulaşım ağları, yeni imar yapılanmalarıyla oluşan ticari mekânlar, tek merkezli kent olgusu, her gün şehir trafiğine katılan araç sayılarındaki artış kent merkezinde ulaşım açısından bir takım olumsuzlukları beraberinde getirmiştir.
Trabzon Belediyesi olarak şehrimizin Ulaşım Master Plan çalışmasını Belediye Meclisimiz, ilgili meslek odaları ve Üniversitemizin ilgili birimleriyle görüşerek A Grubu Şehir Plancısının danışmanlığında yapmış bulunmaktayız. Sahil geçiş yolu ve bağlantıları, yeni kavşak düzenlemeleri, alt ve üst geçit uygulamaları, ikinci tünel inşaatı çalışmalarının bitirilme süresine kadar;
Yerel Yönetim yasasının değişikliğe uğrayan ilgili maddeleri gereğince Belediyelere devredilen yetki ve sorumluluklar çerçevesinde; Kent içi trafiğini; trafik emniyeti açısından rahatlatmak üzere; Belediyemiz, İl Emniyet Müdürlüğü, Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanlığı ile yapılan protokolle bu yeni uygulamalar; 20.03.2006 tarihinden itibaren geçerlidir.
Trabzon şehir genelinde araç yoğunluğu dikkate alındığında trafik emniyeti açısından özellikle ticaret merkezlerinin, okulların yoğun olduğu cadde ve sokaklardaki iş yerlerine mal depolama ve yükleme yapan araçlarla ilgili daha önceden İl Trafik Komisyonunca belirlenen çalışma saatlerinin yeniden değerlendirilmesi, geçmişte olduğu gibi belli zaman aralılığında (07.00 - 19.00) saatleri arası şehir trafiğine girişleri yasaklanan araçların (Otobüs, Midibüs, Kamyon ve Tır) Atapark'a kadar bu sürede girişlerinin yasak olduğu ancak şehirdeki araç ve ticari yoğunluğun artması sebebiyle belirlenen araçların şehre girişleri yasaklanmıştır.

Yeni Yapılan Trafik Düzenlemesi

Meydan'na geliş istikametinde Sahil ve Tanjant yolunu kullanacak olan dolmuş hatları:
Sıra No Güzergah Adı Araç Sayısı 1Erdoğdu Çatak 18 Araç 2Erdodu Kuruçeşme 28 Araç 3Erdoğdu Çamlık 23 Araç 4Özen Yenimahalle 41 Araç 5Yeşiltepe 34 Araç 6Aydınlıkevler 41 Araç 7Beşirli 47 Araç 8Site Karşıyaka 33 Araç

Bu durakların dolmuşları Atapark'a kadar normal meydan geliş güzergâhlarından gelip, Atapark'tan itibaren Tanjant veya Sahil yolunu kullanarak Cumhuriyet Caddesi, Maraş Caddesi veya Gazipaşa Caddesini kullanarak Meydan istikametinden Tanjant avukatlar baro binasının önünden dönüp depolanma yerleri olan Tanjant köprü altına geleceklerdir. Dönüşlerinde Meydan ve Maraş Caddesini kullanarak bekleme yapmaksızın yolcularını alıp devam edeceklerdir.

Not: Şenol Güneş Caddesinde ki Tünel Çalışması dolayısıyla bu caddeyi kullanan bazı hatlar (Erdoğdu, Yeşiltepe, Aydınlıkevler, Karşıyaka, Site ve Beşirli) çalışma bitirilinceye kadar bu güzergahı kullanamayacaklardır.

Meydan'a gelişlerini mevcut güzergâhından kullanacak olan dolmuş hatları:

Sıra No Güzergah Adı Araç Sayısı 1Fatih 71 Araç 2Ayasofya 44 Araç 3Kurankursu 51 Araç 4Erdoğdu Kışla 15 Araç 5Erdoğdu Camiyanı 18 Araç 6Bahçecik 35 Araç

Bu durakların dolmuşları durak yerlerinden kalkıp Atapark, Tabakhane ve Zağnos Köprüsünden Uzunsokağı takiben Meydan Tanjant köprü altındaki depolanma yerlerine geleceklerdir. Meydan ve Maraş Caddesinden beklemeksizin yolcusunu alıp devam edeceklerdir.
ÖZELLEŞTİRİLEN TOPLU TAŞIMA HATLARI

8 Adet toplu taşıma hattı özelleştirilmiş olup, 20 adet Özel Halk Otobüsü çalışmaktadır.

Sıra No Güzergah Adı Araç Sayısı 1Yomra 4 Araç 2Sürmene 4 Araç 3Rize 1 Araç 4Çimenli 1 Araç 5Çukurçayır 1 Araç 6Kireçhane 1 Araç 7Akçaabat 6 Araç 8KTÜ - Akçakale 2 Araç
Toplu Taşıma Bilet Ücretleri:

Bölge No Güzergah Öğrenci Sivil 1. Bölge Şehir İçi 0,5 YTL 0,7 YTL 2. Bölge Yomra – Akçaabat 0,7 YTL 0,9 YTL 3. Bölge Arsin 1,00 YTL 1.40 YTL 4.Bölge Sürmene 1.25 YTL 1.75 YTL 5.Bölge Rize 2.50 YTL 3.75 YTL

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 12816
favori
like
share