ZİGANA-TRABZON TREN HATTI

Son güncelleme: 27.05.2009 11:45
  • ZİGANA-TRABZON TREN HATTI.


    Bu başlık, bir zamanlar günün konusu haline gelen, Demokrat parti Milletvekilinin Mecliste uyurken birden uykudan uyanarak" Kayseri' ye de liman istiyoruz" lafı ile özdeş bir başlık olduğunu sanmayın.
    İstenen Tren Hattının boyutu neydi ve ne zaman istendi ?
    Erzurum,Gümüşhane, Zigana dağından- Trabzon-
    Erzurum,Gümüşhane-Harşit Deresi vadisinden - Tirebolu.
    Ne oldu ?
    Ve. Sene 1741-
    Trabzon Valisi Üçüncüzade-Ömer Paşa, Görele-Tirebolu -Kürtün' e bir yol yaptırdı.
    Ve . Sene 1327 (1911)
    Trabzon ve Erzurum şimendifer hattının inşası gündeme geldi.
    Hükümet, hattın inşası için keşif yaptırdı ise de Samsun-Sivas hattının inşasına karar verildiği için, Trabzonluların infialine sebep oldu.
    Trabzon Belediye Reîsi Ahmed Bey tarafından 18 Mart 1327 (31 Mart 1911)'de bir telgrafla Sadâret Makamına bildirildi. Bunun üzerine Ticaret ve Nafıa Nezâreti Demiryolları İdaresinden Ticaret ve Nafıa Nâzırı Vekîli namına Müsteşar Hulûsi Bey tarafından 29 Mart 1327 (11 Nisan 1911) tarihli bir rapor hazırlanarak Sadâret Makamına sunulmuştu. Raporda Tirebolu'dan Erzurum'a kadar ancak Harşit vadisini takiben bir hattın inşasının mümkün olduğu belirtiliyordu.
    Erzurum'dan Tirebolu'ya kadar bir demiryolu hattı inşası hükümetinin gündeminden hiç düşmedi. "Ankara-Erzurum-Tirebolu Arasında Demiryolu İnşası" hakkında bir kanun tasarısı hazırlanması öngörüldü. Meclis-i Vükelâ'nın 29 Nisan 1331 (12 Mayıs 1915) tarihli, 139 numaralı toplantısında inşâat ve tesisatın askeriyece yapılması, icab eden kanun tasarısının acele tanzimi ve gerekli evrakın Harbiye Nezâreti'ne gönderilmesine karar verilmişti.
    Birinci Dünya Savaşı nedeni ile "Ankara-Erzurum-Tirebolu Demiryolu Hattı" inşası hayata geçirilemedi.
    Ve. Sene 1926.
    Yine, Atatürk hükümetinin, Trabzon mebusu Muhtar Bey'in gayreti ve demiryolunun Zigana vadisinden mi, ya da Harşit vadisinden mi sahile ineceği tartışmaları yine devam etmekteydi.
    Hatta, Muhtar Bey'le, Giresun milletvekili Musa Kâzım Bey arasında Millet Meclisi'nde bir tartışma çıkmıştı. Muhtar Bey, bu tren hattının Zigana' dan Trabzon'a ineceği yönünde Meclis'e bir önerge verince, Musa Kâzım Bey'de buna mukabil bir önerge vermişti. Musa Kâzım Bey, önerge vermemiş olsa idi, Zigana hattı kabul edilecekti. Tartışmalara sebep olan her iki önerge Atatürk' ün isteği ile, Encümen'e havale edildi.
    1926 yılına gelindiğinde de halk umudunu Harşit vadisinden geçecek demiryoluna bağlamıştı.
    Bu yılların gazete haberlerine göre Erzurum'dan Karadeniz'e ulaşması plânlanan demiryolu eğer Harşit vadisinden geçecek olursa Tirebolu için refah ve zenginlik imkânı ortaya çıkacaktı.
    O günden bu güne Atatürk' ün Türkiyesinden tam 81 yıl geçti. Bu gün hayal olan bu hatlar, o günün Türkiyesinde birinci Cihan harbi, Atatürk' ün ölümü ve İkinci Cihan savaşından sonra gelen Hükümetler zor işi bırakarak, kolaya kaçmaları sonuçu bu tarihi TREN HATTI yapılamadı.
    Ve. Sene 2007.
    < Gümüşhane, Torul arasında bulunan, Tüneller 15 senedir ışıklandırılmadı.
    < Zigana Dağı tüneli hayatı tehlike arz etmesine rağmen ışıklandırma çok yetersiz. Tünelin içi Sarkık, Dikit buz parçaları dolu.
    < Zigana dağı, Torul-Tirebolu arasında yol kenarlarına bariyerler yapılmadı.
    En önemlisi nedir biliyormusunuz.
    ZİGANA TÜNELİ. 15 senede yapılmasına rağmen, ihtiyaca cevap vermenin çok uzağında olması nedeniyle, ikinci bir Zigana Tünelin yapılması üzerinde durulmaktadır.
    Ve. 1915 tarihindeki Osmanlı, 1926 yılındaki ATATÜRK Türkiyesindeki ileriyi gören, çağdaş düşünce ile dolu beyinleri aramıyormuyuz ?
    Ne dersiniz ?
    Saygılarımla.



    Adnan Güngör ÜÇÜNCÜOĞLU
#18.12.2007 18:39 0 0 0
  • Marabim görüyorsun dimi Trabzon Valisi Üçüncüzade-Ömer Paşa
#18.12.2007 19:34 0 0 0
  • @LEVIS-501 adlı üyeden alıntı:
    Marabim görüyorsun dimi Trabzon Valisi Üçüncüzade-Ömer Paşa
    Orijinali Göster...


    Okudum evet Konuyu, dagalik bölge oldugu icin Tren yolu bize haram malesef
    O degilde ben her izine gittigime Gümüshaneye kesin cikarim teyzem var orada kendisini cok severeim
    Zigana Tüneli Adnan Abininde dedigi gibi 15 yillik ama sanki 100 yillikmis gibi bakimsiz ve harabe seklinde dikkatimi cekmedi degil
    Tünelin icerisinde acil telefon ankesörleri yerlerinde sökülmüs isiklandirma ise son derece yetersiz
    onca emek ve paralar harcanarak yapilan bu can damari niteligindeki tünelin son hali icler acisi
    kaderine terk edilmis gibi bir durum var
    Insallah yetkililer bir an önce bu durumu fark ederde geregini yaparlar
#18.12.2007 19:41 0 0 0
  • Hızlı tren Trabzon'a da geliyor
    noimage
    Hızlı tren Trabzon'a da geliyor


    Hızlı Tren'in gideceği şehirler arasına Trabzon'da dahil olacak.


    ''Hızlı Tren''in uğrayacağı kentler arasına Trabzon da katılıyor.

    AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Demiryollar, Limanlar, Havameydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü, Erzincan'ın Trabzon'a, Gümüşhane ve Tirebolu üzerinden konvansiyonel demiryolu ile bağlanması için 1983'te İstanbul Teknik Üniversitesine proje çalışması yaptırdı. Hurşit Çayı'nı takip eden bir demiryolu öngören bu proje ile hızlı tren işletmeciliği yapılamayacağını öngören TCDD Genel Müdürlüğü, Erzincan'ı Trabzon'a konvensiyonel demiryolu yerine, geliş-gidiş hızlı tren hattıyla bağlamayı öngördü. Bunun üzerine Karadeniz Teknik Üniversitesi ile ''Trabzon-Erzincan Hızlı Tren Projesi''ne ilişkin güzergah çalışması yapan TCDD Genel Müdürlüğü, proje için Erzincan-Bayburt-Çaykara-Of-Trabzon rotasının daha uygun olduğu görüşüne vardı. EN UZUN TÜNE
    Erzincan-Trabzon Hızlı Tren Projesi kapsamında, Bayburt-Çaykara arasındaki Doğu Karadeniz Dağları'nın 35 kilometre uzunluğunda bir tünelle geçilmesi amaçlanıyor. Bölgenin coğrafi şartlarının, tünel açılmadan hızlı tren işletmeciliğinin yapılmasına izin vermeyeceğine dikkati çeken TCDD yetkilileri, inşaat teknikleri ile 35 kilometre uzunluğunda bir demiryolu tünelinin yapılmasının mümkün olduğunu belirtti.

    Proje güzergahındaki zorluklar nedeniyle, projenin işletme hızı saatte 200 kilometre olarak planlanıyor. Çift hat olarak planlanan Trabzon-Erzincan hızlı tren hattında yük taşımacılığı da yapılabilecek.
    Trabzon-Erzincan Hızlı Tren Projesi için çalışmalarını tamamlayan TCDD Genel Müdürlüğü, fizibilite raporlarını DLH Genel Müdürlüğüne gönderdi. DLH Genel Müdürlüğü, bu yıl içinde Trabzon-Erzincan Hızlı Tren Projesi için proje ihalesine çıkarak, proje için en iyi güzergahı detayları ile belirleyecek. Projenin hazırlanmasının ardından DLH'nın yapım ihalesine çıkması bekleniyor.
    İSTANBUL-TRABZON HIZLI TRENLE 7 SAAT OLACAKYapımı devam eden Ankara-İstanbul ve Ankara-Sivas hızlı demiryolu projeleri ile bu yıl içinde yapım ihalesine çıkılması amaçlanan Sivas-Erzurum hızlı demiryolu projesinin tamamlanmasının ardından, İstanbul'dan Trabzon'a hızlı tren ile seyahat 7 saat sürecek. İstanbul'dan yola çıkacak hızlı tren, Eskişehir, Ankara, Sivas ve Erzincan üzerinden Trabzon'a ulaşacak.

    TCDD yetkilileri, İstanbul'un yanı sıra Doğu Anadolu ile Güneydoğu Anadolu'yu da Karadeniz'e bağlayacak Trabzon-Erzincan hızlı tren hattıyla bölge ticaretinin canlanacağını ve Trabzon limanına yük taşımacılığının artacağını kaydetti.
#27.05.2009 11:45 0 0 0