Türkiye yine çok önemli bir tartışmayı yaşıyor.
Fazıl Say…
Dünyaca ünlü bir sanatçı açıkça şöyle diyor:
-Türkiye’de İslamcılar kazandı. Ben artık gidiyorum.

Gerekçeleri var.

Bu iktidarın bilinçli olarak müzik öğretmenlerini tayin etmediğini söylüyor.
Sanatçıya tavır alındığını söylüyor. İktidarın sanatçıyı bilinçli olarak devre dışı bırakmaya çalıştığını öne sürüyor.
Bütün bunlar Say’ın gerekçeleri…

Bir anlamda, “batılı” olmanın kaybettiğini iddia ediyor.

Ve bütün bu gerekçeler yüzünden Türkiye’den gideceğini açıklıyor.
Bunun üzerine Türkiye’de birçok yazar yazı yazdı. Dernekler açıklama yaptı.
Bütün bu iddialara ise başta Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik olmak üzere Hükümet ve Cumhurbaşkanlığı cevaplar verdi.
Ünlü sanatçımızın yaptığı bu çıkışla Türkiye bir tartışmanın içine düştü…
Ahmet Hakan, “Kazanan İslamcılar değil köylülüktür” diyerek bir başka açı getirdi.

Fazıl Say haklı mıdır?

Evet, haklıdır....

Hayır, haksız....

Haklıysa Türkiye’den gitmesi doğru mudur?

Evet, gitmesi doğrudur...

Hayır, gitmesi doğru değildir...

Hıncal Uluç, “Fazıl say haklıdır. Gelişmeleri görüyor ancak bir şey yapamıyorum. 30 yaş genç olsam ben de giderdim” diyor.
Karşı taraftan yazarlar ise Say’ın bu çıkışını eleştiriyor.
Fazıl Say gibi bir sanatçının bu çıkışı bir kenara atılamaz.
Bu nedenle tartışmayı size getiriyoruz.
Bilgisayar ekranlarınıza taşıyoruz.
Tartışmanın iki ana sorusu var.

1)Fazıl Say haklı mıdır?
2)Haklıysa Türkiye’den gitmesi doğru mudur?

Evet bu iki soruya cevap verebilir ve yorumlarınızı gönderebilirsiniz.

İşte “dijital demokrasi” budur…

Bu arada;

Türkiye’yi Kurban Bayramı ile Yeni yıl kutlaması arasında germek isteyenlere de izin vermeyelim…

Bayram da bizim, yılbaşı gecesi de…

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1250
favori
like
share
mihmandar Tarih: 10.01.2008 20:48
Tüm yazıları okudum aşağı yukarı aynı şeyler yazılmış.

MADDİ YÖNÜ;

Bu hükümetin fakir fukaranın, kendi deyimleriyle garip gurebanın, düşük gelirlinin yanında olduğu ve onları çok fazla koruma altına aldığı da bir gerçek. Fakat bu korumanın ve yardımlaşmanın o insanları zamanla tembelliğe ve herşeyi devletten bekleyen dilenci kişilikli insanlar yapacağı da gerçek.

Bu kadar halka inen idareden, doğal olarak senelerce bankamatik maaşlılar gibi bir şey üretmeden para alanlar yine düzenleri hiç bozulmadan tıkır tıkır paralarını almak istediler.
Hükümette bir şey üretmeyen sanatçıya bir şey yok dediği için kötü oldu. Yani bir yerlerden para kısılıp diğer tarafa kaydırıldı. bu tantana bu yüzden, düzenleri bozuldu.

MANEVİ YÖNÜ;

Bu ülkede son yıllarda bir DİN İSTİSMARIdır gidiyor. Beyler bu ülkede insanlar dindar olduğu için baştacı yapılmıyor ki aksine bazı okullara ve kamu kuruluşlarına alınmayıp bırakın çalışmayı okumasına bile izin verilmiyor. Hatta bazen sosyal şiddete bile uğruyor ödüllerini bile alamıyor en güzel vakitleri katlediliyor,o minicik mutluluklar bile engelleniyor. ''İstismar'' bir şeyden olumlu istifade yarar veya menfaattir. Hadi şimdi kim kimi istismar ediyor cevap verin.

Yaşadığımız pek çok haksızlığa rağmen hiç bir zaman BU ÜLKEYİ HİÇ BİRİMİZ TERKETMEYİ BIRAKMAYI DÜŞÜNMEDİK, BEYİN GÖÇÜNÜN BİLE KARŞISINDA OLDUK. ZOR KAZANILAN EMEK VERİLEN HİÇ BİR ŞEY BU KADAR KOLAY TERKEDİLEMEZ ANCAK MÜCADELESİ YAPILIR ÖLENE KADAR...

Sn. Fazıl SAY'da talihsiz bir açıklama yapmış ve onun yüzüne şunları söylemek isterdim.

Beyefendi! bu ülkede yıllarca süren bir türban krizi var hükümet bile yıkılır bu sebepten, ama hiç birimiz/birileri onca mağduriyeti rağmen bu ülkeyi terketmedi ve bunu düşünmedi bile, ne demişler vatanını sevenler,
''YA SEV YA TERKET''
bizler sizi ve sizin gibileri Türkiyemizin renkli kişilikleri olarak yine görmek isteriz, mücadelenizide yine yaparsınız ama siz istemezük diyerek gitmek istersenizde valla tutan falan olmaz ''HADİ GÜLE GÜLE'' deriz arkanıza bakmayın gelen falan da olmaz böyle yapayalnız kalakalırsınız gittiğiniz yerde.
mollycan Tarih: 10.01.2008 19:56
ne demek islamcilar kazandi? Zaten türkiye müslüman bir ülke, dogal olarak islamcilar kazanacak. kendini mutlu edecek baska bir yer varsa buyursun gitsin, tutan yok:115:
missx Tarih: 02.01.2008 17:15
kendi bilir gitmek isterse yol orda..
lafillemare Tarih: 26.12.2007 12:58
Gitmesini doğru bulmuyorum ayrıyetten bence o röpörtajda serzenişlerini bu kadar sert bir çıkışla dile getirmemiştir ülkemizdeki belli bir radikal kesimin bu söylemi fazlaca konuşarak gündemden düşürmek istemediği çok aşikar. Ahmet Hakan'ın yazısını da beğendiğimi söyleyemicem, "köylüler geldi" benzetmesi de hiç hoş değil
MaRaBoGLu61 Tarih: 23.12.2007 13:28
Ait oldugu yere gitsin

bize ne yaw töbe töbe
CADIKIZ Tarih: 22.12.2007 14:47
Kesinlikle bu konu bizi baglamiyo,bizim hakli veya haksiz dememiz birsey bagliyomu hayir onun icinde beni boyle konular asar yanitliyamam:85:
ZeuS Tarih: 20.12.2007 21:45
ßu Adamın ismini cismini iLk Defa duyuyorum..
ama
herkez kendine qöre hakLıdır..Ve herkezin qörüşü ayrıdır...
KaHiN Tarih: 20.12.2007 17:44
ßu Sorunun Muhattaßı ßiz DeqiLiz...

Merak Ediyorum İSLamCıLar Diye ßir KeSim ßeLirtiyor.. Demek ßir veya ßirden FazLa keSim Daha var ?

o KeSimLerin AdLarı NeLerdir ?
keskinkilic_68 Tarih: 20.12.2007 12:51
isteyen gider isteyen kalır

lakin islamcılar kazandı ne demek

ya bırakın bu ayakları artık ne zaman ki biri popularitesini yitirse hemen islamiyete saldırmaya başlıo

yüksek ihtimalle bu adamın yakında ya konseri ya da kaseti çıkıcaktır. kendine piyasa yapma amacıyla böle konuşmaya başladı

şimdi bazı arkadaşlar dicekki dünya ca ünlü bu adam neden böyle desin

muhtemelen gittikçe azalan popularitesini arttırmak için.

aksi halde kimse vatanını bırakmaz tabi eğer vatanı olarak görüyorsa