[COLOR=coral]

Fagor Davlumbazları için yapılmış.. Davlumbaz ne yapar? Havayı çeker.. Fagor o kadar güçlü ki.. Tavadaki butları bile davlumbaza yapıştırmış.. Abartı, mizah.. Ama süper etkili ve süper yaratıcı..



Odanın penceresi bir parmak aralık ve araya Vicks pastil sıkıştırılmış.. Yanında da 'Nefes al!' yazıyor. Yine markanın vaadini çok basit anlatan bir yaratıcılık, hafif de bir 'sırıtma' etkisi yaratıyor..



Amerika'nın en ünlü iççamaşırcısı Wonderbra.. Yeni Yıl kutlaması için reklam hazırlamış.. İki adet çam ağacı süsünden anlaşılan ne? Göğüs.. Basit mizahi anlatım.. Wonderbra'nın her zaman yaptığı gibi..



Bilmem The Ekonomist dergisi okur musunuz? Ben hiç kaçırmam.. Ülkenin tamamındaki siyasi ve ekonomik gelişmeleri günü gününe izler ve çok zeki bir şekilde de haber kapsar.. Reklama bakın şimdi.. Beyin kıvrımları arasındaki ekonomist silüetini gördünüz mü? The Ekonomist'in neyi çağrıştırdığını bilen için çok yaratıcı bir reklam..



Temizliği anlatmak için ' süt dök yala ' deriz.. Ama klozete iki çatal koy, ortasını herkes tabak sansın! demeyiz. Tuvalet temizleyicisinin çift etkili olduğu çok itici bir şeklde anlatılmış ama insanın unutması mümkün değil.. Hafif de mizah etkisi olmadığını söyleyemez..



Yaz geldi, sivrisinekler arttı. Oranızı buranızı ısırıyorlar. Siz de sürekli suratınıza, oranıza buranıza şaplak atıyorsunuz, sivrisineklerle mücadele için.. Sonuç bir sürü şaplak kızarıklığı.. Hiç aklınıza bu kızarıklıkları sivrisinek fısfısı reklamında kullanmak aklınıza geldi mi? Gelse zaten reklamcı olurdunuz değil mi?



Gelelim Nike'in konumlandırma harikasına.. Diğer ayakkabılara yavaş, Nike'a çok hızlı demenin bundan başka yolu olabilir mi? Üstelik süper de bir mizah var. Diğerlerinin hepsi kaplumbağa işte..



İşte ödüllü bir reklam.. Belli ki bir suçlu grubuna karşı polisler çatışmaya girmiş.. Beklenen ne? Bir otomobilin arkasına geçip oradan atış yapmaları.. Onlar ne yapıyor.. Arabanın önüne siper alıyorlar.. Çünki o sırada Nissan, yılın en güzel aracı seçilmiş, onlar da Nissan'a kıyamıyorlar..



EPYDROL Türkiye'de olmayan bir marka.. Ayak kokusuna çözüm getirmeye yönelik bir parfüm.. Esas oğlan düşmanı çorabını kullanarak bayıltıyor..



Sakallarından anladığımız reklamda Noel Baba var.. O ne? Noel babanın ağız kenarındaki sakallar yanmış.. Niye acaba? Acı sostan olmasın! Tabasco ABD'nin ünlü acı sos markası Bizdeki Acisso gibi..



Telefon bankacılığı bundan daha güzel anlatılabilir mi? Öyle bir telefon bankacılığı ki hırsızlar onu 'banka' sanıp soymaya kalkıyorlar. Bu reklamı gören unutabilir mi?



Türkiye'den çok başarılı bir örnek.. Tat ketçup ' Katkı maddesi yok, doğal ' demek için domatesten şişe yapmış.. ' Çok domates ' deme vurgusu da var..

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 622
favori
like
share
sütlü_kahve Tarih: 12.01.2008 20:39
süperdi teşekkürler
ZeuS Tarih: 07.01.2008 11:08
paylaŞımın için saqol..
n_ortac Tarih: 07.01.2008 11:05
paylaşımın için teşekkürler
elma kurdu Tarih: 06.01.2008 21:29
çok yaratıcı fikirler
SU-PERISI Tarih: 06.01.2008 21:24
paylaşımların için teşekkürler
By_ergen Tarih: 06.01.2008 10:28
güney'ce Tarih: 06.01.2008 00:24