Araba sahibi olmak, çoğu kişinin özlemidir. Bu sebeple, 'Ayaklarımız yerden kesilsin de başka şey istemeyiz' diyenlere sağda solda sıkça rastlamışsınızdır. Ancak, direksiyon başına oturmakla iş bitmiyor. İyi bir sürücü olmanın yanı sıra aracın dilinden de anlamak gerekiyor. Araç kullanmada bazı kurallar veya püf noktaları çok basit gibi görünse de, aslında çoğu kişi tarafından bilinmiyor, bilinse de doğru olarak uygulanamıyor.


Uzmanlar, trafik ışıklarında durulduğu zaman vitesin boşa alınması ve ayağın debriyaj pedalından çekilmesi gerektiğini belirtirken, "Aracı sürerken veya boş viteste beklerken ayağınızı debriyaj pedalının üzerinde dinlendirmeniz, debriyaj balatasını aşındırır" diye uyarmayı da ihmal etmedi. Daha ekonomik bir sürüş gerçekleştirebilmek için aracın 90 km/s hızla sürülmesi gereğine işaret eden uzmanlar "Eğer aracınızda "cruise control" varsa kullanın. Lastik basınçlarınızı zaman zaman kontrol edin ve uygun değerlerde olduğundan emin olun. Ani kalkışlar yapmayın, yavaş yavaş hızlanın. Klimayı sadece gerekli olduğu durumlarda çalıştırın" önerilerinde bulundu.


Uzmanlar, makul bir akünün, 60 aylık garanti süresine sahip olduğunu hatırlatırken, muhtemel bir arızayla ilgili olarak ise şunları kaydetti:

"Akü uyarı ışığı yandığı zaman ya alternatör çalışmıyordur ya da alternatör kayışı gevşemiştir. Eğer hararet göstergesi kırmızıya gelmişse ve klimanız çalışıyorsa, klimayı hemen kapayın. Aracınızı kenara çekin. Kaputu açarak motorun soğumasını bekleyin. Her zaman bagajınızda ufak boş bir benzin bidonu taşıyın. Bu bidonun dolu olmaması gerekir. Buna dikkat edin."


Aracın motorunun ömrünü uzatabilmek için yapılabilecek en önemli şeyin yağ değişimi olduğunu vurgulayan uzmanlar, yağ filtresinin her 5 bin kilometrede bir veya 6 ayda bir değiştirilmesi gerektiğini bildirdi. Uzmanlar, yağ değişimi yapan bazı yerlerin, sürücülere, her yağ değiştirdiğinde bir hava filtresi de satmaya çalıştıklarına dikkat çekerek, "Bunlara kanmayın. Hava filtresi sadece 50 bin km'de bir değiştirilmesi gereken bir parçadır" dedi. Uzmanlar, yağ seviyesinin kontrol edilmesiyle ilgili önerisi de şöyle:


"Aracınızı düz zeminli bir bölgeye park edin. Motoru stop edin ve biraz soğumasını bekleyin. Yağ kontrol çubuğunu sonuna kadar batırdıktan sonra çıkararak kontrol edebilirsiniz."


Araç için tavsiye edilen lastik basınç değerlerinin, genellikle araç kapısı içinde bir etikette yazılı olduğunu ifade eden uzmanlar, eğer böyle bir etiket yoksa uygun olanın, lastik basınçları 28-32 PSİ arasında ayarlamak olduğunu kaydettiler. Uzmanlar, balans ayarının bozuk olup olmadığını test etmek içinse, aracı sürerken ellerin direksiyonun üzerine çok hafif şekilde konulmasını ve aracın şeritten kayıp kaymadığının kontrol edilmesini önerirken, eğer şeritten kayıyorsa aracın balans ayarının bozuk olduğu anlamına geldiğini vurguladılar. Uzmanlar ayrıca fren uyarı ışığının da, fren hidroliğinin azaldığı ve el freninin indirilmesinin unutulması durumunda yandığını da hatırlattılar.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 642
favori
like
share
lazcop Tarih: 05.11.2004 19:10
BILGILER ICIN TESEKKÜRLER ARKADAS
ChoaS Tarih: 05.11.2004 14:02
SaĞoL MeccHuLL... :20: