Nedensizde Sevilir !
Ama Illaki Neden Derseniz Buyrun ..!


Türkiyem Türkiyem Cennetim...




Gecen gun aksam vakti dolmusta gidiyorum, arkadan teyzenin biri bagirdi:
-"Evladım su sari kamyonetin yaninda
indiriver."Dolmus
soforu dumur olmus bir vaziyette:
- Iyi de teyze, o kamyonet hareket halinde, nerde duracagini nerden
bileyim...

------------------------
Simdi arkadasimla Taksim'de takiliyoruz. Bi adam aglayan cocugunu susturmaya
calisiyor. Yaninda da bi polis var; sonra adam cocuga dedi ki:
-"Sus yoksa seni polise veririm." Yandaki polis de bi
dellendi:
-"Lan gerizekali, biz adam mi
yiyoruz da bize veriyon
cocugu?

------------------------
Bi gun arkadasla dolmus bekliyoruz. Ust gecit var ama kendi halinde bir
kadincagiz yayaya kirmizi yanarken caddeden gecmeye calisiyo. Ust gecitin
altinda beklemekte olan polis otosundan soyle bir anons
yapiliyo:
- Hanim nireeee, hanim nireee? Teyzeden cevap:
- Eltimgileee, beyimin haberi var. Sana ne kiii.





Taşfırından yeni çıkmış,
meşe odunuyla pişirilmiş, buharıyla elimizi, ağzımızı yakan simitlerin yanında
semaverlerde demlenmiş kıpkırmızı bir çayı reddeden muhtemelen Türk değildir.
Bir yerlerde çay demliyse, yakınından mutlaka bir de simitçi geçiyordur.
Eğer geçmiyorsa, orası da Türkiye değildir.




Şiş kebap - rakı...
Uzun yıllar ülkemize gelen turistler, bu ikiliyi dillerinden düşürmedi.
Bırakalım onlar kebabı şişle sınırlandırsın. Biz biliyoruz ki kebabın yüzlerce çeşidi var.
Ve ne mutlu ki her restoran giderek uzmanlaştı. Artık Adana'sı, Antep'i, Kilis'i, Urfa kebabını en özgün tadıyla yiyebileceğimiz onlarca güzel mekân var.






Hababam Sınıfı
Nostaljik tutkumuz. Defalarca okunan masallara doymayan çocuklar gibi, biz de doyamayız Hababam Sınıfı'na. Yavaşladığında ağlatan, hızlandığında güldüren efsane müziği; Tarık Akan, Halit Akçatepe, Adile Naşit, Kemal Sunal, Şener Şen ve Münir Özkul'a ne çok yakışır... Okul otoritesini bize, yaramazlığı otoriteye sevdirir Hababam Sınıfı. Yeni versiyonları ise ancak eskilerine sevgimizi artırır.





Yüz yıllık ezeli rekabet: Fenerbahçe-Galatasaray ...



Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu ve ilk Cumhurbaşkanımız Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk

Egemenlik kayıtsız ve şartsız milletindir.

Biz Türkler, bütün tarihimiz boyunca hürriyet ve istiklâle timsal olmuş bir milletiz.

Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız.

Benim naçiz vücudum nasıl olsa bir gün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ebediyen yaşayacaktır.

Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz. En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır.

Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz.

Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz... Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar. Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir.

Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.

Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.



"Arzumuz dışarıda bağımsızlık, içeride kayıtsız ve şartsız millî egemenliği korumadan ibarettir. Millî egemenliğimizin hattâ bir zerresini bozmak niyetinde bulunanların kafalarını parçalayacağınızdan eminim." M.Kemal ATATÜRK









Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1184
favori
like
share
SoN-GüL Tarih: 01.04.2008 20:47
[COLOR="Pink"]Oy oy abim benim bu $arkiyla cok qüzel bir konuya deqinmissin

Icerik harika..Ilk defa böyle bir konuyla karsilastim

Cok anlamli..Yüreqine emeqine saqlik Kemal abim

Hüzün :3:
eskitoprak Tarih: 26.03.2008 15:39
cok guzel bir paylasim ellerine saglik
by_KaRizMa Tarih: 26.03.2008 10:48
paylasimin icin saol
Asiyan Tarih: 25.03.2008 23:09
ne mutlu türküm diyene

teşekkürler
zorema Tarih: 25.03.2008 17:28
Çok güzel olmuş
hicbirsey2001 Tarih: 24.03.2008 13:02
Emeklerine sağlık dostum

Çok güzel olmuş

Pedaliza Tarih: 24.03.2008 09:57
Vatanıma..yurdum insanının kıvrak zekasına ,simitle çaya,kebabına hayranım..




Bu güzellik için Teşekkürler Kemal50
Pedaliza Tarih: 24.03.2008 09:10
Konu burda dahada anlamı olcak tır