Mercedes-Benz ML280 CDI 4MATIC

Son güncelleme: 29.03.2008 07:36
  • Mercedes-Benz ML280 CDI 4MATIC

    ABS, EBD, ESP, HDC, BAS... Genelde iki üç harfle kısaltılmış, bilgisayar kontrollü sistemleri artık duymayan yok. Hepsinin genel amacı, aracın şoförün isteği doğrultusunda hareket etmesini sağlamak; hızlanmak, yavaşlamak, bir virajı dönmek...
    noimage
    Bu testimizde Mercedes-Benz ML280 CDI 4MATIC modeli ile elektronik sistemlerin ne kadar verimli olduğunu bol miktarda deneme şanzımınız oldu.

    Mercedes-Benz, piyasada ilk stabilite kontrol sistemi bulunan SUV'u, W163 kasa ML'leri 1998 yılında üretmeye başladı. Amerika'nın Alabama eyaletinde üretilen araç son derece güvenliydi ancak kalite konusunda geleneksel Mercedes değerlerinin altında kalımıştı; araç için Alamaba Mercedes'i deniyordu. Tabi firma bu duruma seyirci kalmadı ve kalite ile ilgili sorunlar her yeni model yılında biraz da olsa ortadan kaldırıldı. Mercedes-Benz, test ettiğimiz W164 kasa kodlu ikinci nesil ML'in üretimine başlamadan önce, Alabama'daki fabrika'nın geliştirilmesi için 600 milyon Amerikan Doları harcadı.
    noimage
    Tamamen yenilenmiş, W164 kasa ML'nin üretimi 2006 model yılı olarak gerçekleşti. Yeni ML yerini aldığı modele göre 15 santim daha uzun 7.1 santim daha geniş ve aerodinamik katsayısı arazi taşıtları içinde başarılı kabul edilen 0.34 oldu (önceki modelde bu değer 0.40 idi). Büyüyen ebatlar içeride de kendini gösterdi, arka koltukta diz mesafesi 35 mm, omuz mesafesi 32 mm büyüdü.

    Dingil mesafesi 9.5 santim uzayan yeni ML şasesini GL ile paylaşıyor ve önceki modelden farklı olarak "şase üstüne gövde" yerine, monokok şase tekniği ile üretilmiş ve kazalarda güvenliği arttıran burkulma bölgesi, daha hafif ve rijit şase, daha düşük ağırlık merkezi gibi avantajlar elde edilmiş.

    Aracın yerini aldığı modele göre en belirgin özellikleri 7G-TRONIC şanzımanı, virajlarda dönen farları ve ayarlanabilir havalı süspansiyonu.

    Test aracımız ML280 CDI, 3 litrelik V6 turbo dizel bir motor ile donatılmış. Ülkemizde daha çok satan ML320 CDI'dan, yazılım farkından dolayı gücü düşük olsa da, piyasadaki diğer SUV'lar ile kıyaslandığında ML280 CDI bir çoğundan daha kuvvetli.

    Aracın kapısını açtığınızda sizi son derece kaliteli deri, ahşap, halı ve plastikten oluşan bir kabin karşılıyor. Son derece konforlu ve hafifçe de sert olan koltuk, ağrısız uzun yolculukların habercisi. Vites kolu şaft tünelinin üzerinden direksiyon mili üzerine alınmış ve kullanımı çok kolay. Eğer aracın viteslerini siz atmak isterseniz, direksiyonun arkasında bulunan düğmelere işaret parmağınız ile basmanız yeterli. Araç kontrolleri hiç dikkat dağıtmıyor ve alışması çok kolay.
    noimage
    Aracı sürmeye başladığınızda pnömatik yani havalı süspansiyon (AIRMATIC) size uçan halı sürüşü sunuyor. Aynı düğme ile spor veya komfor seçeneği ile sertleşip yumuşayan süspansiyonlar aynı araçta iki farklı karakter sağlamış. Aynı düğmeye üçüncü kez bastığımda, spor veya konforun ışıklarının yanmadığını, aracın süspansiyonlarının ise, yarı sert yarı yumuşak bir karakter büründüğünü fark ettim. Firmanın mütevazi bir davranışı diye düşünürken, sertleştiğinde süspansiyonun normal sürüş seviyesine göre alçalması ise başka bir şeyi fark etmemi sağladı. İlk bakışta iki sertlik ve iki yükseklik ayarı varmış gibi görünsede, AIRMATIC süspansiyonun aslında 3 sertlik ve 3 yükseklik ayarı bulunuyor. Yüksek sürüş poziyonuna aldığınızda, görüşünüz sanki bir periskoptan bakıyormuşçasına artıyor. Sıkışık trafikte görüşü arttırtırğı için tercih edilebilecek bu özelliğin iki olumusuz yanından biri kör noktanıza fazladan dikkat etmeniz gerekmesi, ikincisi ise yol bozulduğunuda sürüşün normal ayarlara göre sallantılı geçmesi. Özellikle otoyol sürüşünde ve virajlı gidiş geliş yollarda kullanabileceğiniz spor ayarı muhteşem. Yere yaklaştığı için düşük ağırlık merkezi ve azalan gövde yatması, spor otomobillerden beklenen bir yol tutuşu sunuyor. Bu özellik güçlü frenler ve rahat hızlanma ile birleştiğinde ortaya çok keyif veren bir sürüş çıkıyor.

    Arazi kullanımında yokuş iniş kontrolünü devreye sokabiliyor ve güvenli olduğunu düşündüğünüz hızı tanımlayarak, normalde tecrübe isteyecek bir iniş güvenli bir şekilde yapılabiliyor ve sadece direksiyona odaklanmanıza imkan veriyor. Testte, yokuş iniş kontrolü, yürüyerek inemeyeceğimiz kadar kaygan bir patikada, 4 freni birbirinden bağımsız şekilde çalıştırıp, aracın dengesini ve hızını koruyarak işe yarayan bir sistem olduğunu kanıtladı. Aslında patikadan inmemizin nedeni, arazi testi yerine, güzel fotoğraf çekecek bir yer bulmaktı ancak hava koşullarının beklenmedik bir şekilde değişmesi ile kendimizin ufak çapta bir maceranın da içinde bulduk.

    Aslında incelemenin bu kadar zorlu olmasını beklemiyordum. Araç zor koşullar için tasarlanmış bir arazi taşıdı ve markası otomobil üreten firmaların ilahı Almanya'dan efsane Mercedes-Benz'di. Her zamanki gibi güzel resim verecek bir yer arayışındaydık. Ve hoş bir görüntü vereceğini düşündüğümüz bir yer gördük. Gitmeye karar verdik. Tabi bu o kadar da kolay olmayacaktı, çünkü beğendiğimiz yere giden yol, pek de yol değildi...

    Beğendiğimiz yere gittiğini düşündüğümüz yerden, "düşerek" araziye atladık, güzel bir spot arayışına devam ettik. Hafifçe yağan yağmurda, deklanşöre basıldı, fotoğraflar çekildi. Ne varki "belki daha iyi bir spot buluruz" düşüncesi ile, yürüyerek girmenizin bile mümkün olmadığını çok sonra fark ettiğimiz yerlere çevirdik rotamızı. Diğer bir beklentimiz ise yağan yağmurun azalmasıydı. Enteresan bir yer bulamadık ve geri dönmeye karar verdik. Ancak yağmurda şiddetini arttırmaya karar vermiş olsa gerek ki, durduğumuz halde silecekler sanki 200 ile gidiyormışçasına çağresiz kalmıştı.

    Bulunduğuz mevkiğinin kil toprağından oluştuğunu, ancak 3 saat sonra bulabildiğiz traktörü ile bize yardım etmeye gelen bir köylünün söylediklerinden öğrendik. Patika öyle bir hal almıştıki, yağmurdan iyice yumuşayan killi toprak dondurma kıvamına gelmiş, oratlık bataklığa dönmüştü.

    Birçok tüketici güvenliğinden, iç hacminden veya statü sembolü olan imajından dolayı SUV'ları tercih ediyor. Bu yüzden satın alınan SUV'ların çoğunluğu, araziye az giriyor hatta hiç girmiyor. Şehir içinde karşılaşılan zorlukların çoğu, kaygan zemin, aşırı eğim ya da bozuk yollar oluyor. Tabi bu yüzden arazi kullanımı için gerekli donanımlara hiç gerek kalmıyor. Üretici firmalar da, standart olduğunda manasız gibi görünebilen ve maliyet arttıran bu donanımları, SUV'lar için "seçenek" olarak sunuyor. Hatta bu yüzden, detaylar ile çok da fazla ilgilenmeyen tüketiciler, sırf daha pahallı diye, arazi donanımı bulunan bazı SUV'ları diğerlerinden daha kaliteli sanıyor.

    Mercedes-Benz, işte böyle bir arazi paketi olan "Off-Road Pro"yu ML'in aksesuar listesinde sunmuş. Profesyönel arazi paketi ile donatılan bir ML, en zor senaryolarda bile kendini evinde hissediyor. Off-Road Pro, arazi için tasarlanmış düşük oranlı 2 vitesli aktarma kutusu, manuel veya otomatik devreye giren %100 kilitlenebilen merkezi diferansiyel, arka diferansiyel ve daha da yükselebilen AIRMATIC süspansiyon'dan oluşuyor. Paket ile donatılan aracın yere en yakın noktası 291mm oluyor ve ML 600mm derinliğindeki sudan geçebiliyor.

    Aracın bir diğer dikkat çeken özelliği ise 7 vitesli otomatik şanzımanı. Dizel motorların kısa devir bandında çalışmasını adeta avantaja çeviren 7G Tronic şanzıman, hangi hızda olursanız olun, vitesi aracın gücünün "en tatlı" olduğu bölgeye denk getiriyor ve hızlanmaya katkıda bulunuyor. Kısa oranlı şanzıman 1.vitesde 40 km/s, 2.viteste 60 km/s, 3.viteste 90 km/s gibi süratler yapıyor.
    Mercedes-Benz'in gelenekselleşmiş değerlerinin görüldüğü yeni ML, yerini aldığı modele göre kalitesini yükseltmiş. ML280 CDI, içinde bir çok tarzı başarı ile bulundurabilen, kabiliyetli bir SUV. İstenildiğinde lüks sedanlar kadar rahat ve sessiz sürüş sunan, yeri geldiğinde yoldan çıkmanıza göz yuman, tempoyu yükseltmek istediğinizde ise şoförü ile uyumlu hareket eden bu araç sınıfının en iyilerden.


    Teknik Özellikler
    Motor Hacmi ve silindir: 2987 cm^3 V6
    Sıkıştırma Oranı: 17..7
    Beygir gücü/devir (ps) 190 / 4000
    Tork / devir (nm) 440 / 1400
    Çekiş 4x4
    Şanzıman 7 otomatik
    Ağırlık (kg) 2185
    Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4780/1911/1779
    Dingil Mesafesi (mm) 2915
    depo Lt 95
    Son Hız Km/h 205
    0-100 Km/h Hızlanma (sn) 9,8
    Jant-Lastik 255/55 R18
    Yakıt Tüketimi (Ş.içi) 11 (Lt/100km)
    Fiyat (test tarihinde) 104805 Euro
#25.03.2008 08:38 0 0 0
  • qüzeL Arac.
    paylaşım için sağol
#25.03.2008 15:28 0 0 0
  • biraz gec sundum artik am
#25.03.2008 15:30 0 0 0
  • Harika birsey valla bende dusunuom boyle birsey hayirlisi insallah
#27.03.2008 23:33 0 0 0
  • ablam bunu alacqagia audi Q7 al daha guzel bizin amcalarda var super bi sey
#28.03.2008 07:52 0 0 0
  • Yok ablacim benim Audi A8 var,ondan cok memnunum her kahrimi ceker
    ama bu turlerde acayip hosuma gidiyo
#28.03.2008 21:40 0 0 0
  • anladim
#29.03.2008 07:36 0 0 0