Hibridler, elektrikli otomobiller derken, otomotiv endüstrisi karbon fiberi sunuyor. Benzinden vazgeçemeyenlere duyurulur, yakıt tüketimi yarı yarıya.
28 Ekim 2004  Araştırmalara göre, bir otomobil yakıtının sadece yüzde 1ini içindeki yolcuyu taşımak için kullanıyor. Yakıtın kalanı ağırlığı 1 tonu geçen otomobilin kendisini taşımaya gidiyor. Otomobilleri hafifleştirmenin yollarından biri çelik yerine karbon bileşeni kullanmak
Karbon fiberden yapılan ve özel bir tutkalla birbirlerine yapıştırılan bu süper-hafif maddeler halen tenis raketlerinde kullanılıyor. Uçak yapımcıları bu teknolojiyi gelecek kuşak uçakların üretimine entegre etmeyi planlıyor. Karbon bileşenli bir otomobil, çelikten yapılana göre yüzde 50den daha hafif olacağı için yakıt tüketimi de yarıya yakın azalacak.
Karbon bileşenlerin seri üretime geçmesi önündeki engel, bunların kazaya dayanıklı olup olmadıkları. Tenis raketi düzeyinde sorun yok, ya yüzbinlerce insanı taşıyacak otomobillerin üretimi söz konusu olunca. Uçaklarda kullanılan karbon fiberler tek tek elle biçimlendiriliyor, ki bu otomotiv endüstrisi için pratik değil. BMW mühendisleri bu sorunu, fiberleri üç boyutlu kalıplara dökerek şekillendirme yöntemiyle çözdü. Şirket karbon fiberi bazı özel modellerinde, sadece tavan kısmı olmak üzere kullanıyor, ancak bu teknik iki kat daha maliyetli.
Karbon-fiber teknolojisinin kullanıma geçmesi için maliyet kadar dayanıklılık sorununun da çözülmesi gerek. Çelik, darbenin gücüne göre doğru orantıyla eğilirken, karbon fiber mikro düzeyde bir yapıbozuma uğruyor, kısaca paramparça oluyor. Dağılan her bir parça darbeden kendi payını alarak savruluyor. Kimileri bu özelliğin aslında darbe emici bir yeteneğe dönüştürülebileceğini savunuyor

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 405
favori
like
share
Sentinus Tarih: 20.03.2005 21:41
paylasımınız icin saolun arkadaslar