________________________________________________________________




Kişisel bilgileri görüntüleme

Kişilerinize ileti gönderirken, görünen ad, görüntü resmi ve durumunuz gibi kişisel bilgilerinizin kişiler tarafından görünüp görünmeyeceğini belirleyebilirsiniz.
Kişisel ayarlarınızı belirlemek için:

1. Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
2. Sol bölmede Kişisel sekmesini tıklatın.
3. Sağ bölmede, diğerlerinin görmesini istediğiniz adı ve kişisel iletiyi girin.
4. Diğerleriyle paylaşmak istediğiniz bilgileri seçin.
5. Ayarları kaydetmek Tamam'ı tıklatın.


Kişi ekleme, değiştirme, silme veya engelleme

Windows Live Messenger uygulamasında oturum açtıktan sonra, kişiler (Kişileriniz, anlık ileti kullanarak iletişim kurmak için bilgilerini ayarladığınız insanlardır.) eklemeye, kaldırmaya, engellemeye veya değiştirmeye başlayabilirsiniz.

[COLOR="deepskyblue"]Kişi ekleme

Windows Live Messenger ana penceresinde, kişi listenizin en üstünde, Kişi Ekle düğmesini tıklatın.
Anlık İleti Adresi kutusuna, eklemek istediğiniz kişinin e-posta adresini yazın.
Kişinizin Windows Live Messenger programı yoksa Kişisel davet'in altında beliren alana iletinizi yazın.
Kişi, Kişisel, İş ve Notlar bölümlerinde doğum günü ve takma ad gibi ek bilgiler varsa girin.
Kişi bilgilerini güncel tutmak için, Bu kişinin güncelleştirmelerine abone ol onay kutusunu seçin. Bu özellik hakkında daha fazla bilgi edinmek için, Windows Live Contacts hakkında bilgi edin'i tıklatın.
Kişi ekle'yi tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Notlar

Bir Yahoo! Messenger anlık ileti adresi ekliyorsanız, tam e-posta adresini girin.
Aynı Yahoo! Messenger kimliğine sahip iki kişi görebilirsiniz. Bu durum, hem Windows Live Messenger hem de Yahoo! Messenger için aynı kimliği kullanan bir Yahoo! Messenger kişi eklediğinizde oluşabilir. Daha fazla bilgi için bkz: Bir Yahoo! Messenger kişisi kişi listenizde iki kere görünüyor.
Hareketli bir aygıta ileti gönderdiğinizde, Messenger önce hareketli aygıt kişisine sizinle ileti alıp vermesi için bir davetiye gönderir. Hareketli aygıt kişisinin iletinizi alabilmesi için önce daveti kabul etmesi gerekir.

[COLOR="deepskyblue"]Bir kişiyi değiştirme

Kişi listenizde kişiyi sağ tıklatın ve Kişiyi düzenle'yi tıklatın.
Kişi bilgilerini düzenleyin ve sonra Kaydet'i tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Kişi silme

Kişi adını sağ tıklatın ve sonra Kişi Sil'i tıklatın.
Açılan iletişim kutusunda aşağıdakilerden birini yapabilirsiniz:

Bu kişiyi engellemek de istiyorsanız, Ayrıca bu kişiyi engelle onay kutusunu seçin.
Kişiyi Windows Live Hotmail uygulamasından kaldırmak için, Windows Live Hotmail kişilerimden de kaldır onay kutusunu seçin.
Kişiyi sil'i tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Kişiyi engelleme

Kişiyi sağ tıklatın ve sonra Kişiyi engelle'yi tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Notlar

Silinen kişilerin sizi görmesini ve sizinle iletişim kurmasını engellemek için, bu kişileri engellemelisiniz.
Kişiler listenizden engellenen kişileri sildiğinizde, engellenmiş olarak kalmaya devam ederler.

[COLOR="deepskyblue"] Kişinin engellemesini kaldırma

Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
Sol bölmede Gizlilik'i tıklatın.
Engellenenler listesi'nde engellemesini kaldırmak istediğiniz kişiyi seçin ve sonra İzin Ver'i tıklatın.
Ayarları kaydetmek Tamam'ı tıklatın.


[COLOR="deepskyblue"]Kişileri arama

Kişiler listenizde belirli bir kişiyi aramanız gerekebilir.
Kişilerinizi aramak için:
Ana Windows Live Messenger penceresinin üstündeki Bir kişi bulun alanını tıklatın.
Yazmaya başladığınızda arama otomatik olarak başlar ve sonra da aramanın sonuçlarını görüntüler. Kişiyi sağ tıklatın ve sonra bir eylem seçin.
Alanı temizleyip yeni bir arama başlatmak için Metni silmek için burayı tıklatın X düğmesini tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Windows Live Messenger uygulamasını kaldırma

Windows Live Messenger uygulamasını bilgisayarınızdan kaldırmak için aşağıdaki yönergeleri izleyin.

[COLOR="deepskyblue"]Windows XP için

Görev çubuğunun bildirim alanında, Messenger simgesini ve sonra Çıkış'ı tıklatın.
Görev çubuğunda Başlat'ı tıklatın ve ardından Denetim Masası'nı tıklatın.
Program Ekle veya Kaldır'ı çift tıklatın.
Şu anda yüklü programlar altından Windows Live Messenger uygulamasını tıklatın ve sonra Kaldır'ı tıklatın.
Evet'i tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Windows Vista için

Görev çubuğunun bildirim alanında, Messenger simgesini ve sonra Çıkış'ı tıklatın.
Görev çubuğunda Başlat'ı tıklatın ve ardından Denetim Masası'nı tıklatın.
Programlar altında Programı kaldır'ı tıklatın.
Windows Live Messenger öğesini çift tıklatın.
Evet'i tıklatın.


[COLOR="deepskyblue"]Windows Live Messenger uygulamasını onarma

Windows Live Messenger uygulamasını onarmak için aşağıdaki yönergeleri izleyin.

[COLOR="deepskyblue"]Windows XP için

Görev çubuğunun bildirim alanında, Messenger simgesini ve sonra Çıkış'ı tıklatın.
Görev çubuğunda Başlat'ı tıklatın ve ardından Denetim Masası'nı tıklatın.
Program Ekle veya Kaldır'ı çift tıklatın.
Şu anda yüklü programlar altından Windows Live Messenger uygulamasını tıklatın ve sonra Değiştir'i tıklatın.
Onar'ı tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Windows Vista için

Görev çubuğunun bildirim alanında, Messenger simgesini ve sonra Çıkış'ı tıklatın.
Görev çubuğunda Başlat'ı tıklatın ve ardından Denetim Masası'nı tıklatın.
Programlar altında Programı kaldır'ı tıklatın.
Windows Live Messenger öğesini sağ tıklatın ve sonra da Onar'ı tıklatın.


[COLOR="deepskyblue"]Bağlantı sorunlarını giderme

Windows Live Messenger oturumu açarken sorun yaşıyorsanız, sorunu düzeltmek için aşağıdaki sorun giderme tekniklerinden herhangi birini deneyin:
Messenger bağlantı ayarlarınızı denetleyin:
Messenger oturumu açamazsanız, Messenger'daki bağlantı ayarları (Internet bağlantınızla ilişkili ayarlar.) Windows Live ID veya .NET Messenger Hizmeti hizmetine bağlanmanızı önlüyor olabilir.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
Bağlantı'nın altında Gelişmiş Ayarlar'ı tıklatın.
Ayarlar iletişim kutusundaki HTTP bölümünde Sına seçeneğini tıklatın. Test sonuçları Bağlantı Sınayıcı iletişim kutusunda göründüğünde Tamam'ı tıklatın.
Tamam'ı ve tekrar Tamam'ı tıklatın.
Sınama sonuçlarını kullanarak hangi ayarların bağlantı sorununa neden olduğunu belirleyin.
Internet bağlantı ayarlarınızı denetleyin:
Başka bir web sitesini ziyaret ederek Internet'e bağlı olduğunuzu doğrulayın. Web sitesi açılmazsa, Internet'e bağlanma konusunda yardım almak için ISS (Internet servis sağlayıcısı. Internet'e erişim sağlayan şirket.) ile bağlantı kurun. Dana önce bir çevirmeli ağ üzerinden bağlanıyorduysanız, Internet bağlantı ayarlarınızı denetleyin.
Internet Explorer programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Internet Seçenekleri'ni tıklatın.
Bağlantılar sekmesini tıklatın.
Ağ bağlantısı yoksa bağlantı numarası çevir'i tıklatın.
Güvenlik duvarı ayarlarınızı denetleyin:Kullandığınız güvenlik duvarı (Bilgisayarı yetkisiz dış erişimden korumaya yardımcı olmak üzere tasarlanmış bir güvenlik özelliği. Donanım, yazılım veya her ikisi de olabilir.) Messenger uygulamasını engelleyecek şekilde ayarlandıysa, Messenger oturumu açamazsınız.
Bu sorunu çözmek için aşağıdakileri deneyin:
MSN Web Messenger web sitesini ziyaret edin.
MSN Web Messenger Başlat'ı tıklatın ve sonra oturum açmayı deneyin.
MSN Web Messenger oturumunu açabilirseniz, Messenger güvenlik duvarı tarafından engelleniyor olabilir.
Bilgisayarınızda, üçüncü taraf (Microsoft ürünü olmayan) bir yazılım veya güvenlik duvarı yazılımı çalışıyorsa, yazılımın Messenger uygulamasının çalışmasına izin verecek şekilde ayarlandığından emin olun ve ardından yeniden Messenger oturumu açmayı deneyin.
Windows Live Messenger proxy ayarlarını temizleyin:
Messenger programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
Bağlantı'nın altında Gelişmiş Ayarlar'ı tıklatın.
SOCKS altındaki girişleri silin
Tamam'ı ve tekrar Tamam'ı tıklatın.
Windows Internet Explorer proxy ayarlarını belirleyin:
Internet Explorer programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Internet Seçenekleri'ni tıklatın.
Bağlantılar sekmesini ve sonra LAN Ayarları'nı tıklatın.
Ayarları otomatik olarak algıla onay kutusunu temizleyin.
Tamam'ı ve tekrar Tamam'ı tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Notlar

Bilgisayarınızda ilk defa oturum açıyorsanız, hiçbir kişi listelenmeyebilir ancak yine de anlık ileti gönderebilirsiniz.
Kişi eklerseniz, hesabınıza başka bir bilgisayardan erişin; kişi söz konusu bilgisayarda görünmeyebilir ancak yine de anlık ileti gönderebilirsiniz.
Güvenlik duvarınızın veya donanımınızın Evrensel Tak ve Kullan (UPnP) (Bilgisayarları, çok çeşitli ağ aygıtları arasında uyumluluk sağlayan aygıtlara bağlamak için kullanılan yaygın bir standart.) desteği yoksa, giden 1863 bağlantı noktasını el ile etkinleştirmek bazı Microsoft .NET Messenger Hizmeti sunucularıyla doğrudan bağlantı kurmaya yardımcı olabilir.

Tarayıcınızın güvenlik ayarları Windows Live Messenger uygulamasını kullanmanızı engelliyor

Tarayıcınızın güvenlik ayarları kimi zaman Windows Live Messenger uygulamasını kullanmanızı etkileyebilir. Bu sorunu çözmek için aşağıdakileri deneyin:
Internet Explorer güvenlik ayarlarının doğruluğundan emin olma
Internet Explorer programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Internet Seçenekleri'ni tıklatın.
Gelişmiş sekmesini tıklatın.
Güvenlik bölümünde Sunucu sertifikalarının geçerliliğini denetle onay kutusunu temizleyin ve SSL 2.0 Kullan ile SSL 3.0 Kullan onay kutularını işaretleyin.
Ayarları kaydetmek Tamam'ı tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]SSL güvenlik kitaplıklarını yeniden kaydetme

Windows XP'de, Başlat'ı tıklatın ve sonra Çalıştır'ı tıklatın.


[COLOR="deepskyblue"]— veya —


Windows Vista'da, Başlat düğmesini tıklatın ve sonra Aramayı Başlat kutusunu tıklatın.

Aşağıdaki komutların her birini yazın, ardından ENTER tuşuna basın.

Her komut başarılı bir şekilde yürütüldükten sonra "DllRegisterServer başarılı oldu" iletisini alırsınız. Bir sonraki komuta geçmeden önce bu iletiyi almayı bekleyin.

[COLOR="deepskyblue"]Windows 2000, Windows XP ve Windows Vista için:

%windir%\system32\REGSVR32 softpub.dll
%windir%\system32\REGSVR32 wintrust.dll
%windir%\system32\REGSVR32 initpki.dll
Windows ME ve Windows 98 için:

%windir%\system\REGSVR32 softpub.dll
%windir%\system\REGSVR32 wintrust.dll
%windir%\system\REGSVR32 initpki.dll

Güvenlik sertifikalarının tarih ve saatini denetleme
Bildirim alanındaki saati çift tıklatın ve ardından tarih saat ayarlarını doğrulayın. Windows Live ID'a bağlanmada kullanılan güvenlik sertifikaları doğru tarih saat ayarlarına sahip olmalıdırlar.

[COLOR="deepskyblue"]XML kitaplık dosyalarını kaydetme

Windows XP'de, Başlat'ı tıklatın ve sonra Çalıştır'ı tıklatın.


[COLOR="deepskyblue"]— veya —


Windows Vista'da, Başlat düğmesini tıklatın ve sonra Aramayı Başlat kutusunu tıklatın.

%windir%\system32\regsvr32 %windir%\system32\msxml3.dll yazın ve sonra ENTER tuşuna basın.
Birkaç dakika bekleyin ve yeniden oturum açmayı deneyin.
Kayıt başarılı bir şekilde tamamlandığında bir onay iletisi alırsınız.

SSL durumunu ve Otomatik Tamamlama geçmişini temizleme (yalnızca Windows XP ve Windows Vista)
Internet Explorer programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Internet Seçenekleri'ni tıklatın.
İçerik sekmesini tıklatın.
Sertifikalar altında SSL Durumunu Temizle'yi tıklatın.
SSL önbelleğinin başarılı bir şekilde temizlendiğini belirten iletiyi aldığınızda Tamam'ı tıklatın.
Otomatik Tamamla'yı tıklatın veya Otomatik Tamamla bölümünde Ayarlar'ı tıklatın. Temizlemek istediğiniz öğeleri seçin ve sonra Tamam'ı tıklatın.


[COLOR="deepskyblue"]Windows Live ID veya parolanızı unuttunuz

Windows Live Messenger, oturum açma bilgileriniz olarak Windows Live ID (Tüm Windows Live, MSN veya Office Live sitelerinde ve hizmetlerinde oturum açmak için kullandığınız kullanıcı adı ve parola. Passport Network, Hotmail veya Messenger hesabınız varsa, Windows Live ID olarak bu hesabı kullanabilirsiniz.) 'nizi kullanır. Bir Microsoft Passport Network hesabınız varsa, bu hesabı Windows Live ID olarak kullanabilirsiniz. Messenger oturumu açmaya çalıştığınızda bir Windows Live ID veya parola hatası alırsanız, aşağıdaki çözümlerden bir veya daha fazlasını deneyin:

[COLOR="deepskyblue"]Kimlik bilgilerinizi onaylayın.


MSN Hesap Hizmetleri web sitesini ziyaret edin ve Oturum Aç'ı tıklatın. Zaten Windows Live ID ile oturum açtıysanız, bir daha oturum açmanız istenmez.
Messenger oturumu açmak için kullandığınız kullanıcı adını ve parolayı yazın ve sonra Tamam'ı tıklatın.
Başarılı bir şekilde oturum açarsanız, Oturumu kapat düğmesini görürsünüz. Bir hata iletisi görürseniz, parolanız yanlış veya hesabınızın süresi dolmuş olabilir.


[COLOR="deepskyblue"]Parolanızı değiştirin.


Windows Live ID web sitesini ziyaret edin.
Windows Live ID'nizle oturum açın ve sonra yönergeleri izleyin.
Parola'nın yanındaki Değiştir'i tıklatın.
Ekrandaki yönergeleri izleyin.



[COLOR="deepskyblue"]Unutulan bir parolayı sıfırlayın.


Windows Live ID parolanızı unuttuysanız, Windows Live ID parolasını sıfırlama sayfasını ziyaret edin ve sonra ekrandaki yönergeleri izleyin.


[COLOR="deepskyblue"]Messenger otomatik oturum açma kimlik bilgilerini değiştirin.


Messenger, parolanızı girmeniz için uyarmadan otomatik olarak bağlanmaya çalışıyorsa, yanlış parolayı kaydetmiş olabilirsiniz.
Messenger oturum açma penceresinde, Parola kutusunun görüntülenmesini sağlamak için Parolamı Anımsa onay kutusunu temizleyin.
Parola kutusuna parolanızı yazın ve ardından güncelleştirilmiş parolayı depolamak için Parolamı anımsa onay kutusunu seçin.
Otomatik oturum açmayı etkinleştirmek için Otomatik olarak oturum aç onay kutusunu seçin.


[COLOR="deepskyblue"]Otomatik olarak oturum açma ve çevrimiçi durumunuzu ayarlama

Windows Live Messenger oturumunuzu otomatik olarak açabilir ve Internet'e bağlandığınızda durumunuzu ayarlayabilir. Kendinize özel bir bilgisayar kullanıyorsanız, otomatik oturum açma aracı yararlı olacaktır. Ancak, başkalarının da kullandığı veya paylaşılan bir bilgisayar kullanıyorsanız, Parolamı anımsa'yı seçtiğinizde başkaları da hesabınıza erişebilir.

Messenger uygulamasını, oturumunuzu otomatik olarak açacak şekilde ayarlayın.
Messenger oturum açma penceresinde e-posta adresinizi ve parolanızı girin.
Beni anımsa ve Parolamı anımsa onay kutularını seçin.
Otomatik oturum açmayı etkinleştirmek için Otomatik olarak oturum aç onay kutusunu seçin.
Seçimleriniz Messenger uygulamasını sonraki açışınızda etkin olur.

[COLOR="deepskyblue"]İpuçları

Durumunuzu ayarlamak için Farklı oturu aç'ın yanındaki ok düğmesini tıklatın ve sonra oturum açtığınızda Messenger'ın göstermesini istediğiniz durum değerini seçin.
Oturum açma bilgilerinizi kaldırmak için Beni Anımsa ve Parolamı Anımsa onay kutularının işaretini kaldırın.

[COLOR="deepskyblue"]Not

Windows Vista kullanıyorsanız ve Sunu Ayarlarınız etkinse, durumunuz Meşgul olarak ayarlandığında bildirimler tarafından bölünmezsiniz.


[COLOR="deepskyblue"]Bağlantı sorunlarını giderme

Windows Live Messenger oturumu açarken sorun yaşıyorsanız, sorunu düzeltmek için aşağıdaki sorun giderme tekniklerinden herhangi birini deneyin:

[COLOR="deepskyblue"]Messenger bağlantı ayarlarınızı denetleyin:

Messenger oturumu açamazsanız, Messenger'daki bağlantı ayarları (Internet bağlantınızla ilişkili ayarlar.) Windows Live ID veya .NET Messenger Hizmeti hizmetine bağlanmanızı önlüyor olabilir.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
Bağlantı'nın altında Gelişmiş Ayarlar'ı tıklatın.
Ayarlar iletişim kutusundaki HTTP bölümünde Sına seçeneğini tıklatın. Test sonuçları Bağlantı Sınayıcı iletişim kutusunda göründüğünde Tamam'ı tıklatın.
Tamam'ı ve tekrar Tamam'ı tıklatın.
Sınama sonuçlarını kullanarak hangi ayarların bağlantı sorununa neden olduğunu belirleyin.

[COLOR="deepskyblue"]Internet bağlantı ayarlarınızı denetleyin:

Başka bir web sitesini ziyaret ederek Internet'e bağlı olduğunuzu doğrulayın. Web sitesi açılmazsa, Internet'e bağlanma konusunda yardım almak için ISS (Internet servis sağlayıcısı. Internet'e erişim sağlayan şirket.) ile bağlantı kurun. Dana önce bir çevirmeli ağ üzerinden bağlanıyorduysanız, Internet bağlantı ayarlarınızı denetleyin.
Internet Explorer programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Internet Seçenekleri'ni tıklatın.
Bağlantılar sekmesini tıklatın.
Ağ bağlantısı yoksa bağlantı numarası çevir'i tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Güvenlik duvarı ayarlarınızı denetleyin:

Kullandığınız güvenlik duvarı (Bilgisayarı yetkisiz dış erişimden korumaya yardımcı olmak üzere tasarlanmış bir güvenlik özelliği. Donanım, yazılım veya her ikisi de olabilir.) Messenger uygulamasını engelleyecek şekilde ayarlandıysa, Messenger oturumu açamazsınız.
Bu sorunu çözmek için aşağıdakileri deneyin:

MSN Web Messenger web sitesini ziyaret edin.
MSN Web Messenger Başlat'ı tıklatın ve sonra oturum açmayı deneyin.
MSN Web Messenger oturumunu açabilirseniz, Messenger güvenlik duvarı tarafından engelleniyor olabilir.

Bilgisayarınızda, üçüncü taraf (Microsoft ürünü olmayan) bir yazılım veya güvenlik duvarı yazılımı çalışıyorsa, yazılımın Messenger uygulamasının çalışmasına izin verecek şekilde ayarlandığından emin olun ve ardından yeniden Messenger oturumu açmayı deneyin.

[COLOR="deepskyblue"]Windows Live Messenger proxy ayarlarını temizleyin:

Messenger programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
Bağlantı'nın altında Gelişmiş Ayarlar'ı tıklatın.
SOCKS altındaki girişleri silin
Tamam'ı ve tekrar Tamam'ı tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Windows Internet Explorer proxy ayarlarını belirleyin:

Internet Explorer programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Internet Seçenekleri'ni tıklatın.
Bağlantılar sekmesini ve sonra LAN Ayarları'nı tıklatın.
Ayarları otomatik olarak algıla onay kutusunu temizleyin.
Tamam'ı ve tekrar Tamam'ı tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Notlar

Bilgisayarınızda ilk defa oturum açıyorsanız, hiçbir kişi listelenmeyebilir ancak yine de anlık ileti gönderebilirsiniz.
Kişi eklerseniz, hesabınıza başka bir bilgisayardan erişin; kişi söz konusu bilgisayarda görünmeyebilir ancak yine de anlık ileti gönderebilirsiniz.
Güvenlik duvarınızın veya donanımınızın Evrensel Tak ve Kullan (UPnP) (Bilgisayarları, çok çeşitli ağ aygıtları arasında uyumluluk sağlayan aygıtlara bağlamak için kullanılan yaygın bir standart.) desteği yoksa, giden 1863 bağlantı noktasını el ile etkinleştirmek bazı Microsoft .NET Messenger Hizmeti sunucularıyla doğrudan bağlantı kurmaya yardımcı olabilir.

[COLOR="deepskyblue"]Windows Live ID veya parolanızı unuttunuz

Windows Live Messenger, oturum açma bilgileriniz olarak Windows Live ID (Tüm Windows Live, MSN veya Office Live sitelerinde ve hizmetlerinde oturum açmak için kullandığınız kullanıcı adı ve parola. Passport Network, Hotmail veya Messenger hesabınız varsa, Windows Live ID olarak bu hesabı kullanabilirsiniz.) 'nizi kullanır. Bir Microsoft Passport Network hesabınız varsa, bu hesabı Windows Live ID olarak kullanabilirsiniz. Messenger oturumu açmaya çalıştığınızda bir Windows Live ID veya parola hatası alırsanız, aşağıdaki çözümlerden bir veya daha fazlasını deneyin:

[COLOR="deepskyblue"]Kimlik bilgilerinizi onaylayın.

MSN Hesap Hizmetleri web sitesini ziyaret edin ve Oturum Aç'ı tıklatın. Zaten Windows Live ID ile oturum açtıysanız, bir daha oturum açmanız istenmez.
Messenger oturumu açmak için kullandığınız kullanıcı adını ve parolayı yazın ve sonra Tamam'ı tıklatın.
Başarılı bir şekilde oturum açarsanız, Oturumu kapat düğmesini görürsünüz. Bir hata iletisi görürseniz, parolanız yanlış veya hesabınızın süresi dolmuş olabilir.


[COLOR="deepskyblue"]Parolanızı değiştirin.

Windows Live ID web sitesini ziyaret edin.
Windows Live ID'nizle oturum açın ve sonra yönergeleri izleyin.
Parola'nın yanındaki Değiştir'i tıklatın.
Ekrandaki yönergeleri izleyin.



[COLOR="deepskyblue"]Unutulan bir parolayı sıfırlayın.

Windows Live ID parolanızı unuttuysanız, Windows Live ID parolasını sıfırlama sayfasını ziyaret edin ve sonra ekrandaki yönergeleri izleyin.


[COLOR="deepskyblue"]Messenger otomatik oturum açma kimlik bilgilerini değiştirin.

Messenger, parolanızı girmeniz için uyarmadan otomatik olarak bağlanmaya çalışıyorsa, yanlış parolayı kaydetmiş olabilirsiniz.
Messenger oturum açma penceresinde, Parola kutusunun görüntülenmesini sağlamak için Parolamı Anımsa onay kutusunu temizleyin.
Parola kutusuna parolanızı yazın ve ardından güncelleştirilmiş parolayı depolamak için Parolamı anımsa onay kutusunu seçin.
Otomatik oturum açmayı etkinleştirmek için Otomatik olarak oturum aç onay kutusunu seçin.


[COLOR="deepskyblue"]Microsoft .NET Messenger Hizmeti durumunu denetleme

.NET Messenger Hizmeti durumu kapalıysa veya teknik sorunlar yaşanıyorsa, Windows Live Messenger oturumu açamayabilirsiniz veya uzun yanıt süreleri ile karşılaşabilirsiniz. Hizmet kapalı olduğundan veya teknik güçlükler yaşandığından Windows Live Messenger hizmetinde oturum açamıyorsanız, yeniden oturum açmayı denemeden önce lütfen en az 20 dakika bekleyin.

.NET Messenger Hizmeti durumunu denetlemek için, Yardım menüsünü tıklatın ve sonra Hizmet durumu'nu tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]— veya —

Oturumunuz kapalıysa, Messenger oturum açma penceresinin en altındaki Hizmet durumu'nu tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Notlar

Windows Live Messenger doğrudan .NET Messenger Hizmeti hizmetine bağlanamazsa, bağlanmak için otomatik olarak tarayıcınızın HTTP proxy sunucu ayarlarını kullanmayı dener. Bağlantı başarılı olursa şu iletiyi görürsünüz: "Şu anda .NET Messenger Hizmeti ile varsayılan tarayıcınızın HTTP Proxy sunucu ayarlarıyla bağlantı kurmuş durumdasınız."
Messenger özelliklerinin çoğu aynı HTTP ağ geçidiyle olduğu gibi çalışır. Ancak dosya aktarımları, Paylaşım Klasörleri ve diğer bazı veriye duyarlı özellikler doğrudan .NET Messenger Hizmeti bağlantısına göre daha yavaş çalışır.
Doğrudan .NET Messenger Hizmeti bağlantısı yapmak için güvenlik duvarı ayarlarınızı denetlemeniz gerekebilir.
Yönlendiricinizde Evrensel Tak ve Kullan (UPnP) (Bilgisayarları, çok çeşitli ağ aygıtları arasında uyumluluk sağlayan aygıtlara bağlamak için kullanılan yaygın bir standart.) özelliğinin etkinleştirilmiş olduğundan emin olun.

[COLOR="deepskyblue"]Bağlantı durumunuzu ve ayarlarınızı denetleme

Internet bağlantısı ayarlarınızı ve durumunuzu Windows Live Messenger uygulamasında denetleyebilirsiniz.

[COLOR="deepskyblue"]Bağlantı durumunuzu denetlemek ve Bağlantı Sorun Gidericisi'ni çalıştırmak için:

Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
Sol bölmede Bağlantı'yı tıklatın.
Görüntünüzü yenilemek ve sinyal gücü, hesap adı ve bağlantı türü gibi geçerli bilgileri görüntülemek için Yenile'yi tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]— veya —


Bağlantı Sorun Gidericisi'ni çalıştırmak için Başlat'ı tıklattığınızda, sorun giderici sisteminiz ve bağlantı ayarlarınızla (Internet bağlantınızla ilişkili ayarlar.) ilgili bir çözümleme gerçekleştirir. 802.11b kablosuz kartı kullanıyorsanız, Bağlantı Sorun Gidericisi kablolu bir bağlantınız olduğunu belirtebilir.
Son'u tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Bağlantı ayarlarınızı sınamak için:

Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
Bağlantı'nın altında Gelişmiş Ayarlar'ı tıklatın.
Bağlantılarınızda birkaç sınama çalıştırmak için Sına'yı tıklatın.
Sunucu bağlantılarınızın günlüğünü kaydetmek isterseniz, Bağlantı sorunlarının giderilmesine yardımcı olması için sunucu bağlantılarımın günlüğünü kaydet onay kutusunu işaretleyin.

[COLOR="deepskyblue"]Not

Kişisel bilgileri içeren bir dosya Belgelerim\Alınan Dosyalarım klasörüne kaydedilir. Bu klasöre erişebilen herkes dosyayı açabilir.


[COLOR="deepskyblue"]Kişiler müziğinizi göremiyor


Şarkı bilgilerini kişilerinizle paylaşmak için Windows Live Messenger ve Windows Media Player uygulamalarını birlikte çalışacak şekilde yapılandırmanız gerekir.

[COLOR="deepskyblue"]Messenger uygulamasını yapılandırmak için:

Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
Sol bölmede Kişisel sekmesini tıklatın.
Görüntü Adı altında, Windows Media Player uygulamasındaki şarkı bilgilerini kişisel ileti olarak göster onay kutusunu seçin.
Ayarları kaydetmek Tamam'ı tıklatın.
Messenger yapılandırıldıktan sonra, Windows Media Player uygulamasını da Messenger ile birlikte çalışacak şekilde yapılandırmanız gerekir.

[COLOR="deepskyblue"]Windows Media Player sürüm 11'i yapılandırmak için:

Windows Media Player programını başlatın.
Şimdi Yürütülüyor'u tıklatın.
Eklentiler menüsünün altında Seçenekler'i tıklatın.
Sol bölmede Arka Plan'ı tıklatın.
Sağ bölmede Windows Live Messenger Müzik Eklentisi'ni seçin.
Ayarları kaydetmek Tamam'ı tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Windows Media Player uygulamasının diğer tüm sürümleri için:

Windows Media Player programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
Eklentiler'i tıklatın.
Sol bölmede Arka Plan'ı tıklatın.
Sağ bölmede Windows Live Messenger Müzik Eklentisi'ni seçin.
Ayarları kaydetmek Tamam'ı tıklatın.

Not

Bu özellik Microsoft Windows 2000 veya sonraki sürümüyle ve Windows Media Player 9 veya sonraki sürümüyle uyumludur.


[COLOR="deepskyblue"]Kişi listenizdeki kişiler eksik


Windows Live Messenger programına yükselttikten sonra kişi listeniz boşsa veya tam değilse, önbelleğe alınan kişi listesi doğru güncelleştirilmemiş olabilir. Kişiler önbelleği klasörünüzü görebilmeniz ve silebilmeniz için, Klasör Seçeneklerinizin gerektiği gibi ayarlanmış olması gerekir.

[COLOR="deepskyblue"]Klasör Seçenekleri ayarlarınızı doğrulamak için:

[COLOR="deepskyblue"]Windows XP için

Araç çubuğunda, Başlat'ı tıklatın ve sonra Araştır'ı tıklatın.
Araçlar'ı tıklatın ve sonra Klasör Seçenekleri'ni seçin.
Görünüm sekmesini tıklatın.
Gelişmiş Ayarlar listesinde, Gizli dosya ve klasörleri göster'i seçin, Bilinen dosya türleri için dosya uzantılarını gizle'nin seçili olmadığından emin olun ve sonra Tamam'ı tıklatın.
Windows Gezgini penceresinde, Görünüm'ü tıklatın, Gezgin Çubuğu'nu seçin ve Klasörler'in işaretli olduğunu doğrulayın.

[COLOR="deepskyblue"]Windows Vista için

Araç çubuğunda, Başlat'ı tıklatın ve sonra Araştır'ı tıklatın.
Düzenle'yi ve sonra da Klasör ve Arama Seçenekleri'ni tıklatın.
Görünüm sekmesini tıklatın.
Gelişmiş Ayarlar listesinde, Gizli dosya ve klasörleri göster'i seçin, Bilinen dosya türleri için dosya uzantılarını gizle'nin seçili olmadığından emin olun ve sonra Tamam'ı tıklatın.
Düzenle'yi tıklatın.
Düzen menüsünün altında Gezinti Bölmesi'nin seçili olduğunu doğrulayın.


[COLOR="deepskyblue"]Kişiler önbelleği klasörünüzü silmek için:

[COLOR="deepskyblue"]Windows XP için

Araç çubuğunda, Başlat'ı tıklatın ve sonra Araştır'ı tıklatın.
C:\Documents and Settings\Windows oturum açma adınız\Contacts\Messenger e-posta adresiniz klasörüne gidin.
Klasördeki tüm dosyaları silin.
C:\Documents and Settings\Windows oturum açma adınız\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts\Messenger e-posta adresiniz klasörüne gidin.
Messenger e-posta adresiniz klasöründeki tüm klasörleri ve gizli klasörleri silin.
Windows Gezgini uygulamasını kapatın ve sonra yeniden Messenger oturumu açmayı deneyin.

[COLOR="deepskyblue"] Windows Vista için

Araç çubuğunda, Başlat'ı tıklatın ve sonra Araştır'ı tıklatın.
C:\Users\Windows oturum açma adınız\Contacts\Messenger e-posta adresiniz klasörüne gidin.
Klasördeki tüm dosyaları silin.
C:\Users\Windows oturum açma adınız\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Contacts\Messenger e-posta adresiniz klasörüne gidin.
Messenger e-posta adresiniz klasöründeki tüm klasörleri ve gizli klasörleri silin.
Windows Gezgini uygulamasını kapatın ve sonra yeniden Messenger oturumu açmayı deneyin.


[COLOR="deepskyblue"]Önemli

Contacts klasörünüzün tamamını silmemeye dikkat edin. Bunu yaparsanız tüm kişileriniz silinir. Kişilerinizi yedekleme hakkında daha fazla bilgi için, e-posta programınızın Yardım belgelerine bakın.


Hata 80048820: Windows Live Messenger oturumu açamıyorsunuz

Internet bağlantınız, güvenlik duvarı (Bilgisayarı yetkisiz dış erişimden korumaya yardımcı olmak üzere tasarlanmış bir güvenlik özelliği. Donanım, yazılım veya her ikisi de olabilir.) , tarih ve saat ayarları, proxy ayarları, güvenlik ayarları veya SSL güvenliği ile ilgili bir sorun nedeniyle oturum açamayabilirsiniz. Ayrıca, sunucu geçici olarak kullanılamıyor olabilir. Sorunu gidermek için, aşağıdaki adımları verilen sırayla deneyin:

[COLOR="deepskyblue"]Internet bağlantınızı denetleme

Başka bir web sitesini ziyaret ederek Internet'e bağlı olduğunuzu doğrulayın.Web sitesine bağlanamıyorsanız, ISS (Internet servis sağlayıcısı. Internet'e erişim sağlayan şirket.) veya yerel ağ yöneticinize başvurun.
Güvenlik duvarı ayarlarınızı denetleme

MSN Web Messenger web sitesine gidin.
MSN Web Messenger Başlat'ı tıklatın ve sonra oturum açmayı deneyin.

MSN Web Messenger oturumu açabiliyorsanız ancak Windows Live Messenger hala Internet'e erişemiyorsa, Windows Live Messenger bir güvenlik duvarı tarafından engelleniyor olabilir. MSNmsgr.exe dosyasını güvenlik duvarınızın izin verilenler listesine eklemeniz gerekebilir. Daha fazla bilgi için güvenlik duvarınızın belgelerine veya web sitesine bakın.


[COLOR="deepskyblue"]Windows Live Messenger ağ durumunu denetleme

Windows Live Messenger hizmeti geçici olarak kullanılamıyor olabilir. Windows Live Messenger Ağ Durumu web sitesinde Windows Live Messenger ağ durumunu denetleyin ve daha sonra yeniden oturum açmayı deneyin.
Windows Internet Explorer proxy ayarlarınızı denetleme
Internet'e bağlanamıyorsanız, Internet Explorer içindeki proxy ayarlarınızın doğru olduğunu onaylayın. Doğru ayarları bulmak için, ISS (Internet servis sağlayıcısı. Internet'e erişim sağlayan şirket.) veya ağ yöneticisine başvurmanız gerekebilir. Internet Explorer içindeki proxy ayarlarınızı temizlemek için:

Internet Explorer programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Internet Seçenekleri'ni tıklatın.
Bağlantılar sekmesini ve sonra LAN Ayarları'nı tıklatın.
Ayarları otomatik olarak algıla onay kutusunu temizleyin.
Tamam'ı ve tekrar Tamam'ı tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"] Messenger proxy ayarlarınızı temizleme

Messenger programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler'i tıklatın.
Bağlantı'nın altında Gelişmiş Ayarlar'ı tıklatın.
SOCKS altındaki girdileri silin.
Tamam'ı ve tekrar Tamam'ı tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"]Internet Explorer güvenlik ayarlarınızı denetleme

Internet Explorer programını başlatın.
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Internet Seçenekleri'ni tıklatın.
Gelişmiş sekmesinde, Güvenlik bölümünde, Sunucu sertifikalarının geçerliliğini denetle onay kutusunun seçili olmadığından ve SSL 2.0 Kullan ve SSL 3.0 Kullan onay kutularının seçili olduğundan emin olun.
Ayarları kaydetmek Tamam'ı tıklatın.

[COLOR="deepskyblue"] Tarih ve saat ayarlarını denetleme

Windows XP'de, Başlat'ı tıklatın ve sonra Çalıştır'ı tıklatın.


— veya —


Windows Vista'da, Başlat düğmesini tıklatın ve sonra Aramayı Başlat kutusunu tıklatın.

control timedate.cpl yazın ve sonra ENTER tuşuna basın.
Tarih ve Saat Özellikleri iletişim kutusunda, bilgisayarınızda tarih ve zaman ayarlarının doğru olduğunu onaylayın ve sonra Tamam'ı tıklatın.

SSL güvenlik kitaplıklarını yeniden kaydetme

Windows XP'de, Başlat'ı tıklatın ve sonra Çalıştır'ı tıklatın.


— veya —


Windows Vista'da, Başlat düğmesini tıklatın ve sonra Aramayı Başlat kutusunu tıklatın.

Aşağıdaki komutların her birini yazın, ardından ENTER tuşuna basın.Her komut başarılı bir şekilde yürütüldükten sonra "DllRegisterServer başarılı oldu" iletisini alacaksınız. Bir sonraki komuta geçmeden önce bu iletiyi alana kadar bekleyin.

REGSVR32 softpub.dll
REGSVR32 wintrust.dll
REGSVR32 initpki.dll
REGSVR32 Rsaenh.dll
REGSVR32 Mssip32.dll
REGSVR32 Cryptdlg.dll
REGSVR32 Dssenh.dll
REGSVR32 Gpkcsp.dll
REGSVR32 Slbcsp.dll
REGSVR32 Sccbase.dll










Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 9704
favori
like
share
HaKan_TK Tarih: 06.11.2009 13:48
saoolasın..