1930'lu yıllarda, Audi'nin kökeni olan Auto Union, kompresör sayesinde, 600 beygir gücünde 16 silindirli Formula 1 otomobilleri geliştiriyordu. Firmanın uzun yıllar öncesine dayanan kompresör geleneği geliştirdiği yeni motor ile devam ediyor.
3 litre hacmindeki yeni motor 290 beygir gücünde ve 2500-4850 devir aralığında 420 Nm tork üretiyor. Maksimum 6500 devir çevirebilen motor 290 beygiri 5000 devirde veriyor ve sıkıştırma oranı 10.5:1.
Yeni motor 189 kilogram ağırlığında ve kompresörü saatte 1000 kg havayı 0.8 bar basınç ile yanma odasına sokabiliyor. Yakıt sarfiyatı 100 km karma kullanımda 10 litre civarında.
Motoru TFSI olarak tanımlayan Audi, artık "T" harfinin sadece turbo anlamına gelmediğini söylüyor.
Yeni motorun Audi A6 modeli ile tanıtılması ve S4'de de kullanılanması bekleniyor