Dünyada fenomen olan Crocs ayakkabı, Türkler’in de hayatına girdi. Gencinden yaşlısına pek çok kişinin ayağında bu ayakkabılar görülüyor. Modeller rahatlıkları ve hafiflikleriyle tercih edilirken kaba görüntüleri yüzünden eleştiri alıyor. Öyle ki "Anti Crocsçular" internet sitelerinde ayakkabıları parçalıyor. Crocs karşıtı tişörtler yüzlerce satılıyor. Aslında bütün bunların markaya dönüşü olumlu. Hayranlarıyla, karşıtlarıyla ve aksesuvarlarıyla Crocs moda ikonu haline geliyor.



Başta Amerika olmak üzere 60 farklı ülkede Crocs ayakkabılardan bahsediliyor. Giyimine özen gösteren veya göstermeyen ünlüler dahil her yaştan insan onları giyiyor. Markanın büyümesini yakından izleyen Koton Eksport Crocs’u Türkiye’ye de getirdi.


İsmini timsaha benzediği için Crocodile’den alan Crocs’un ortaya çıkış hikayesi dört yıl öncesine dayanıyor. Üç girişimci, hobileri olan yelken sporunda kullanmak üzere bir ayakkabı üretmeye karar veriyor. Teknede rahat kullanılması için kaymaması, su geçirmemesi ve anti-bakteriyel yapıda olmaları şart. Ayrıca kolay giyilmeli, çıkarılmalı ve rahat olmalılar. İşte bu arayışlarla Crocs yaratılıyor.


Ayakkabılar plastik ve kauçuktan farklı, temizleme ve giyimde rahatlık sağlayan ve patenti markaya ait "Croslite" isminde özel bir malzemeden üretiliyor. Üç kafadar içeriğinde reçine bulunan maddenin formülünü hala sır gibi saklıyor. Ayakkabılar ilk kez ABD’de düzenlenen bir yat fuarında tanıtılıyor. Denizcilerin favorisi oluyor. Ardından ünü git gide yayılıyor. Önce Orta Amerika’da ardından "çirkin de güzel olabilir" reklamlarıyla kıyı bölgelerde popüler oluyor. Özellikleriyle doktorlardan ev kadınlarına kadar geniş bir kitleye hitap etmeye başlıyor.


KENDİ CROCS’UNU YARAT


Colorado’da yaşayan Sheri Schmelzer ve üç çocuğunun Crocs’larını süslemek için yaptıkları aksesuvarlarla ortaya çıkan Jibbitz’ler Türkiye’de de satılmaya başladı.Ayakkabıların üzerlerine kolayca takılabilen sempatik ürünler Crocs’larınızı kişiselleştirme şansı veriyor. 350 seçenek sunuyor.



HOLLYWOOD YILDIZLARI NEDEN TERCİH EDİYOR


Ünlü Hollywood yıldızları ve siyasetçiler de Crocs’la sık sık yakalanıyor. Al Pacino, Jack Nicholson, Adam Sandler, Terri Hatcher, Matt Damon ve George W. Bush bunlardan bazıları. Peki bu ayakkabı neden bu kadar tercih ediliyor? Hafifler, her bir teki 150 gram ağırlığında. Ayağı iyi sarıyor. Vücut ağırlığının uyguladığı baskıyı hafifletiyor. Hava delikleri ayağın nefes almasını sağlıyor. Nem, koku ya da leke tutmuyor.


GEÇİCİ HEVES DEĞİL


Geçen sene 24 milyon satan Crocs’un bu yıl satışlarında 40 milyonu aşması bekleniyor. 2004’de yapılan 13.5 milyon dolarlık satış, 2006’da 108.6 milyon dolara çıkmıştı. Satışlar geçici bir heves olmadıklarını kanıtlıyor. Tabi bu rakamlara hızla yayılan Crocs taklitleri dahil edilmiyor. 2002’de altı farklı renkte tek modelle satışa çıkan ayakkabıların artık 22 farklı rengi ve 11’i aşkın modeli var. Yurtdışında en çok; delikleri Mickey Mouse şeklinde tasarlanan modeller konuşuluyor. Beach, Kids Cayman, Athens, Cleo, Disney Kids, Cayman, Mary Janes modelleri 69.90, Sasari modeliyse 89.90 YTL’den satılıyor.













Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1131
favori
like
share
SU-PERISI Tarih: 04.07.2008 14:51
Görünüş olarak güzel degil fakat ayak için rahat olunca giyilebilir.paylaşımın için saol sindy.