1. VE 2. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR

Doğal olarak hareketlidir,kolaylıkla coşar
Elleriyle çalışmayı sever
Öğrenmeyi sever
Her an ön planda olmak ister
İlgi yönü sınırlıdır,çok çabuk yorulur ,bıkar
Yaptığı işten gurur duyar
Kolaylıkla gururu zedelenir
Her an beraber çalışmaları sevebilir veya nefret edebilir
İmgeleme bağlı oyun ve öyküleri çok sever
Öğretmen ve arkadaşlarının alışkanlıklarına özellikle önem verir
Hala gizemli öz dünyasında yaşamaktadır
Tutup,tadacağı yeni şeylerle ilgilenir
Mekanik ve hareket yetenekleri olan şeylere ilgi duyar
Her tür oyunu ,televizyonu ,bilgisayarı ,ailece gezmeleri ve resimli kitapları sever
Aldatmaca oyunlarından zevk alır
Tüm çabalarına kişiliğini katar

[COLOR="deepskyblue"]3. VE 4. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR

Göz –el ilişkisi gelişmiştir
İnsanların değişik türde olduğunu sezer
Kendine toplumda bir yer vermektedir
Sorumluluklar almayı,düzenli olmayı ve yeni ilişkiler kurmayı öğrenmektedir
Ayrı cinstekiler,ayrı topluluklar kurmaktadır
Bu gruplaşmalar bazen başkaldırmalarla belirir
Resimli dergi ve gezi öykülerinden zevk duyar
Kendi ve yakındakilerinin evrimi ile büyümektedir
İşi üzerinde dana fazla durabilmektedir
Çoğu kez çevresinin gülünç yönlerini görmeye başlar
Doğadaki bitki hayvan ve başka varlıklarıyla ilgilenir
Spor ve çeşitli konulara karşı büyük bir eğilim belirir

[COLOR="deepskyblue"]5. VE 6. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR

Doğru ve yanlış kavramları üzerinde kesin bir anlayışı vardır
Özel ilgiler üzerinde durur
Kendi cinsine bağlı değişik çalışmalara girer
İşlerini güzel ve tam yapmak ister;dolayısıyla ona yol gösterecek birinin yardımı gereklidir
Okul dışı çevrede ilgilendiği şeylerle uğraşır
Sık sık büyükleri eleştirir
İlgi kaynağı ve çalışma yönünü daha güçleştirmektedir
Kendine örnek aldığı bir kahraman hayranlığı içindedir
Kendi kendini tanır ve eleştirir
Toplu halde çalışmayı sever

[COLOR="deepskyblue"]Gelişen çocuğun devir şeması

1. Öz anlatımın ilk belirtileri:
KARALAMA DÖNEMİ : ( 2-4 yaş arası)

2. İlk benzetme çabaları:
ŞEMATİK ÖNCESİ DÖNEM : (4-7 yaş arası)

3. Belirli bir biçimin geliştirilmesi:
ŞEMATİK DÖNEM : ( 7-9 yaş arası)

4. Gerçeğe özenti :
BAŞKALDIRMA DÖNEMİ : ( 9-11 yaş arası)

5. Gerçeği taklit :
MANTIK DÖNEMİ : ( 11-13 yaş arası)

6. Karar dönemi :
YARATICI EYLEMDE GENÇLİĞİN BUNALIMI




Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 420
favori
like
share