Kayseri eskiden beri geniş ve düzenli yolları ile bilinen bir şehir. Şehre gelen her misafirin dikkatini çeken ilk şey geniş, bakımlı ve düzenli yolları olmuştur.
Kayseri'de yaklaşık olarak 3950 civarında bulvar, cadde ve sokak bulunuyor. Bu yolların büyük bir kısmı elden geçirilip, yeniden düzenlenerek modern bir görünüme kavuşturulurken, bugüne kadar açılmamış ancak ulaşımı rahatlatma noktasında oldukça önemli olan ana arterlerin hemen hepsi açılarak hizmete sunulmuştur.
Yollarıyla meşhur Kayserimizde geçtiğimiz yıllarda bir yandan onlarca yeni yol açılırken bir yandan da eskiler yenilenerek Kayseri imajına yakışır hale getirilmiştir.
Bağdat caddesi, Ihlamur Caddesi, 30 Ağustos Bulvarı, Tacettin Bulvarı, Necip Fazıl Bulvarı, Yunus Emre Caddesi, Belsin Organize Bağlantı Yolu, Eskişehir Gecekondu Önleme Bölgesi Yolu ve Tuna Caddesi gibi büyük ve önemli yollar bu dönemde açılarak şehir şehir içerisindeki ulaşım daha hızlı ve kolay hale getirildi.
Bunların yanı sıra Karayolları'ndan devralınarak şehir içerisindeki kalan 17 km.lik kısmı baştan aşağı yenilenen çevreyol ile birlikte Sivas Caddesi, İstasyon Caddesi, Salih Avgun Paşa Caddesi, Nazımbey Caddesi, Mustafa Şimşek Caddesi, Kaldırım Caddesi, Büyükyurt Caddesi, Lokman Caddesi, Oymak Caddesi, Turgut Reis Caddesi, Uğurevler 18. Cadde, Dicle Caddesi Kanlıca Caddesi, Horsana Caddesi, Ahi Evran Caddesi, Bebek Caddesi ve Elagöz Caddesi gibi caddeler genişletilip yenilenerek yollarıyla meşhur Kayseri imajına yakışır bir görünüme kavuşturuldu.
Erkilet Bulvarı Yeniden Düzenlendi
Kayseri hinterlandının önemli yerleşim birimlerinden birisi olan Erkilet'i Kayseri'ye bağlayan bulvar üzerinde yol genişletme, orta refüj, yaya yolu ve otopark çalışması yapıldı. 4 kilometre uzunluğundaki yol yapılan çalışmalarla 50 metre genişliğinde toplam 6 şeritli bulvar haline getirildi. Yol boyunca da 800 araçlık otopark alanı oluşturuldu. Erkilet Bulvarı, yeni haliyle hem modern bir görünüme kavuştu hem de trafik akışı daha güvenli ve hızlı hale geldi.
Talas Bulvarı Düzenleme Çalışmaları
Yol buyunca eski ve bozuk parkeler değiştirilerek yaya yolları yenilendi. Ayrıca Mustafa Kemal Paşa Bulvarı- Talas Caddesi Kavşağı'na yapılan servis bağlantı yolu ile trafik akışı hızlı ve güvenli hale getirildi.
Hisarcık Yolu Düzenleme Çalışmaları
Kartal Kavşağı'ndan Hisarcık'a kadar olan 8 km'lik bölümde öncelikle yol genişliği artırıldı ardından da orta refüj ve yaya yolu çalışmaları tamamlandı. Kavşaklar yeniden düzenlenerek trafik akışı hızlı hale getirilirken yol çizgileri ve sinyalizasyon ile de yol güvenliği sağlandı.
Kayseri'ye özgü geniş ve modern bulvarlardan örnekler (altta ve üstte)
Fuar Kavşağı-Havaalanı Arası Düzenleme Çalışmaları
2.5 km uzunluğundaki bölümde yapılan orta refüj yaya yolu ve asfalt çalışması ile Havaalanı'na giden yol hem genişletilmiş hem de modern bir görünüme kavuşturulmuş oldu.
Fuzuli Caddesi
Yaklaşık 2 km uzunluğundaki cadde, şehrin en işlek yollarından birisi olmasına rağmen yeterli genişliğe ve otopark alanına sahip değildi. Yapılan çalışmalarla genişliği artırılan ve 900 araçlık otopark alanı oluşturulan Fuzuli Caddesi, yeni görünümüyle Kayseri'ye yakışır hale getirildi.
Mimarsinan Kavşağı-Beyazşehir Girişi Düzenleme Çalışmaları
Mimarsinan Kavşağı ile Beyazşehir arasındaki yaklaşık 4 km'lik yolun orta refüjü yaya yolu ve asfaltı tamamen yenilenerek Kayseri'ye yakışır hale getirildi. Yol üzerinde ayrıca Kaski tarafından yağmur suyu toplama kanalları ve ızgara çalışması yapıldı.
Ambar-Boğazköprü Arası Düzenleme Çalışmaları
5,5 km uzunluğundaki bölümde orta refüj ve yaya yolu tamamen yenilenerek yeni kavşak ve geçit düzenlemeleri yapıldı.
Gerek Mimarsinan Kavşağı-Beyazşehir girişi gerekse Ambar-Boğazköprü arası düzenleme çalışmaları ile şehrin hem doğu hem de batı girişleri Kayseri'ye yakışır bir görünüme kavuşturuldu.
30 Ağustos Caddesi Yaya Yolu ve Otopark Çalışması
Yaklaşık 1 km uzunluğundaki yolda eski ve bozuk parke taşları ile bordürler yenilenip eksik yaya yolları tamamlandı. Ayrıca yol boyunca uygun yerlere toplam 300 araçlık otopark alanı oluşturuldu.
18. Cadde Yaya Yolu ve Otopark Çalışması
Sivas Caddesi ile Çevreyol arasında kalan yolda eski ve bozuk parke taşları ile bordürler yenilenmiş ve eksik kaldırımlar tamamlanmıştır.
.
Çevreyol'a Yeni Görünüm
Yapılan bir protokolle Karayolları Genel Müdürlüğü'nden bakım için devralınan 16 km. uzunluğundaki Çevreyol üzerinde su toplama rogarı, orta refüj, tretuvar, asfalt, aydınlatma, yeşillendirme ve peyzaj çalışmaları yapıldı. Böylece Kayseri'ye yakışmayan bir görüntü arzeden ve şehirden transit geçiş yapan insanlarda olumsuz intiba oluşturan görünüm ortadan kaldırıldı. Bu iş için toplam 6 trilyon liralık yatırım yapıldı.
İstasyon ve Hastane Caddeleri Yenilendi
Şehrin en eski ve canlı caddeleri olan Hastane ve İstasyon Caddeleri ile bunları birbirine bağlayan Salih Avgun Paşa Caddesi baştan aşağı yenilendi. Yaya yolu, orta refüj, ağaçlandırma, aydınlatma ve asfalt çalışması yapılan bu caddeler üzerinde ayrıca 1100 araçlık cep otoparkı oluşturuldu.
Bağdat Caddesi
Şehrin en önemli ve işlek caddelerinden olan Bağdat Caddesi'ni hem daha kullanışlı hale getirmek hem de alt ve üst yapısı ile modern bir görünüme kavuşturmak amacıyla düzenleme çalışmaları yapıldı. Yaklaşık 3 km uzunluğundaki yol üzerinde orta refüj, yaya yolu, aydınlatma, asfalt ve yeşillendirme çalışmaları gerçekleştirildi. Yol üzerinde ayrıca toplam 1500 araçlık ücretsiz bölge otoparkı inşa edildi. Ziya Gökalp Mahallesi girişine yaptırılan köprü ile trafik akışı daha güvenli ve hızlı hale getirildi. Şehrin atıksularını Arıtma Tesisi'ne ulaştıracak ana kolektör hattı da buradan geçtiğinden caddenin altyapısı da kendiliğinden en güzel şekilde tamamlanmış oldu.
Mustafa Şimşek Bulvarı
Mustafa Şimşek Bulvarı
2 km. uzunluğundaki Mustafa Şimşek Bulvarı altyapısı, orta refüjü, yaya yolları ve asfaltıyla yenilendi. 80 araçlık açık bölge otoparkı düzenlenen cadde üzerinde ayrıca Kaski tarafından yürütülen çalışmaları neticesinde su toplama kanalları yapıldı ve 40 adet yağmur ızgarası konuldu
Nazım Bey Caddesi
1.4 km. uzunluğundaki cadde üzerinde asfalt, yaya yolu ve orta refüj çalışması yapıldı ve modern bir görünüm kazandırıldı.
Kadir Has Caddesi
1.5 km. uzunluğundaki cadde yeniden düzenlenerek orta refüjü, yaya yolu ve asfaltı yapıldı.
Tacettin Bulvarı
Kiçikapı Meydanı'ndan Kartal Bulvarı'na çıkan Tacettin Bulvarı önemli bir alternatif yol oldu. 40 metre genişliğinde gidiş-geliş toplam 6 şeritli Tacettin Bulvarı, etrafındaki eski evlerin yıkılıp yerine modern binaların yapılmasına da ivme kazandırdı.
Kaldırım Caddesi
Erkilet Caddesi ile Bağdat Caddesi'ni birbirine bağlayan en önemli ve işlek yol olan Kaldırım Caddesi yeniden düzenlendi. Düzensiz ve dar olan yol 35 m. genişliğinde 6 şeritli modern bir bulvar görünümüne kavuşturuldu. Orta refüjü, yaya yolu, aydınlatması ve yeşillendirme çalışmaları tamamlanan yol üzerinde ayrıca Kaski tarafından gerçekleştirilen altyapı çalışmaları çerçevesinde 11 adet yağmur ızgarası konuldu.
Sivas Caddesi Adına Yakışır Hale Getirildi
Kayseri'nin en gözde ve işlek caddesi olmasına rağmen, kaldırımları ile bu şehre yakışmayan Sivas Caddesi üzerinde yaya yolu ve çevre düzenleme çalışmaları yapıldı.
Araçların kaldırımlara ve yol kenarlarına park etmelerinin önüne geçmek amacıyla 550 araçlık bölge otoparkı hizmete sunuldu.
Ayrıca Sivas Caddesi'nin Kümbet'ten sonraki 2.5 km.lik bölümü her biri 4 şeritli çift yola dönüştürüldü. Asfalt, orta refüj, aydınlatma ve yeşillendirme çalışmaları tamamlanarak modern bir bulvar görünümü kazandırıldı.
Yeni Yollar
1.5 km uzunluğundaki Tuna Caddesi yaya yolu, orta refüjü, aydınlatması ve altyapısı ile tamamlanarak hizmete sunuldu.
40 m. genişliğindeki 1.5 km.lik Necip Fazıl Caddesi ile 30 m. genişliğindeki 1.2 km.lik Yunus Emre Caddeleri hizmete açılarak, hem ulaşım kolaylaştırıldı hem de yıkık ve virane görünümlü evlerden oluşan eski mahallelerin imar açısından canlanmasına imkan sağlandı.
Bunların yanısıra 15 büyük cadde, altyapısı, su toplama rogarları, orta refüjü, aydınlatma lambaları, tretuvarı, asfalt ve yeşillendirme çalışmaları ile gözden geçirilerek yeniden düzenlendi.