''HIZLI ARABA KULLANIP TEHLIKELER
YARATMAYIN... AMA KEK GIBI DE DE RADARA YAKALANMAYIN .

HER KOSULDA SIZ SIZ OLUN ARABA KULLANIRKEN
KURALLARA UYUN... ILLERDEKI RADAR YERLERI

*Ankara'dan çikarken Yeni Hipodromu geçer geçmez
agaçligin basladigi yerde radar. (radar kurulan araç resmi plakali polis araci)

*Ankara'dan otobana çiktiktan sonra YENiÇAG' a gelene kadar radar yok.

*Yeniçag'i (Sagda gol göreceksin) geçince yada Çaycuma ya inen uzunca rampanin son bölümüne dogru benzinliklerde veya gezici radar var koyu mavi sieana. benzini varsa geziyor yoksa benzinlik çikisinda duruyor. Çevirme otoyolgiselerinde. Cezayi yedim kurutuldum zannetme otoyol giselerinden
çikip Koru motele giderken Sagda kirmizi siena duruyor.

*Bolu dagi çikisinda mutlaka kurallara riayet etmek gerek. Bolu dagini çikip Varan tesislerini geçtikten sonra önce 70 hiz
ikazi sonra 50 hiz ikazi ve daha sonra metalik renkli siena radar yolun sag üstünde duruyor. radar burada degil ise az ötede Kaynasli nin içindedir. Giselerden çiktiktan sonra Istanbul giselerine kadar radar yok.

*Istanbul giselerine varmadan 6-7 km evvel radar var. Cezayi
giseden çiktiktan sonra ödüyorsunuz. Sakin kizip hizlanmayin
giseden 10 km sonra bir radar ve uygulama zamanlarinda kadiköy kavsagi gelmeden bir radar daha var.

*Dönüs yolunda Düzce sapagini geçtikten sonra Sagda Astaldi'nin fabrikasini göreceksin. Sola üst geçitlerin altina
bak yolun ortasinda radar var. Bu radar aksamlari az ötedeki benzinlik içinde duruyor.

*Kaynasli'yi geçip bolu dagina çikarken % 90 radar kuruluyor. Bu radar inisteki metalik renkli arabadir. Rampayi çikarken
durduruyorlar. Kaynas li inis çikisinda Sehirlerarasi otobüslere dikkat et onlar hizlanmislarsa radar yoktur. Çünkü arcalar yüksek oldugu için daha rahat görüyorlar.

*Bolu dagini geçip dagdaki polis merkezini geçtikten sonra kirmizi siena radar Ulusoy benzinligin içinde veya biraz daha
asagida viraji alirken Sagda duruyor. Cezayi son benzinlik önünde kesiyorlar.

*Ankara'ya gelirken radar Akinci giselerine gelmeden 3 km önce solda orta refüjde duran resmi araba. Radar burada degilse; otoban bitip devlet karayoluna çiktiginda Sagda duran resmi arabadir.

*Ankara'da gündüz saatlerinde Anitkabir'in altinda Maresal Fevzi Çakmak caddesinde ve Eskisehir yolunun baslangici
olan ismet Inönü Bulvarinda uygulama yapiyorlar.

*Ankara girisindeki bölünmüs yollarda özellikle Gölbasi girisinde gri Renault 19'lara dikkat !!!!!

*Ankara Adana arasinda Ulukisla ve Kardes Gedigi mevkiinde de Renault 19'lara dikkat edilmesi!

*Tarsus Adana arasinda (eski yolda) Yenice'nin içerisinde bordo bir Renault 19 Çukobirlik yakinlarinda sizi bekleyen bir
baska radar var


*Tekirdag- Kesan yolu üzerinde Sarköy çikisina gelmeden önceki rampada Mavi bir Hyundai durur. Hatta 34 A diye baslayan bir polis plakasina sahip.

*Istanbul'dan Tekirdag yönüne gidecekler içinde Gaziosmanpasa'dan baslayip taa parali yolun Silivri çikisina kadar olan kisimda 34 RU 828 plakali Gri bir Renault 19 sadece hizi sevenler için degil, yolda makas atmayi seven arkadaslar içinde tehlike arz ediyor.

*Bolu'da iki otoban arasindaki meskun mahallerde ciddi can yakici radarlar varmis.

*Camlica Giselerden 1. Köprü yoluna baglanan yolda Fatih Mehmet Köprüsü yolu üzerinden geçtikten sonra Gri renkte bir Sienna duruyor. Bu aracin kerametini 1. Köprü baglantisinda anliyorsunuz. Bu araç bazen de yolun diger tarafinda duruyor. Nerede çeviriyor diye düsünmeyin, çok tehlikeli olarak yolu kapatip ceza yaziyorlar.

*Istanbul - Kaynasli otobaninda Kaynasli Giselerden yaklasik 1 km önce bir Burger King bulunuyor (üst geçit restaurant). Bu üst geçitten yaklasik 500 -600 m önce orta refüjde füme rengi bir R19 pusuya yatiyor..

*Bütün benzinciler radar yerlerini biliyor depoyu doldururken
sormakta >fayda var, Radarlarin ya benzincilerde yada agaç
altinda oldugu konusundaki fikrimin dogrulugunu gördüm

*SIVRIHISAR Sivrihisar yolunda yol boyunca 4 adet radar

*HATAY Hatay'dan Samandagi yönünde Hancik'a 10 km. kala Sagda Hatay Samandagi (Samandagi'na giderken) sapaginda rampa basinda Sagda Renault 19

*Dalamandan sonra Beybasi çikisinda 50 km. tabelasinin altinda (agaç altinda) beyaz Renault 19

*ANKARA Sereflikoçhisar da (her iki yönde)10-15 km. de gezici radar bordo Sieana 06-GZ plakali


Ankara Konya Yolu:

1) Gölbasini geçip tatli düz yolun hafif rampaya dönüstügü ve
hafif sola virajin basladigi noktada sagda banketin içine gizlenmis sivil plakali trafik arabasi .

2) Emirler TRT verici istasyonunu geçince düz yoldaki saga
hafif virajin içinde ve sol taraftaki benzinlik girisinde veya hemen civarindaki agaçlarin altinda bir yerde sivil trafik arabasi.

3) Adana Konya sapagina yaklasirken tirmanilan uzun rampa
>baslangicinda gene radar var. Cezayi Kavsaga 500 metre kala rampanin üstündeki Bölge Trafik de özüyorsun.

4) Cihanbeyli'ye 15 km kala adini hatirlayamadigim kara
yolunun hemen sagindaki Köyde ve kara yolunun hemen
üzerindeki kapali otobüs duragini siper alarak gizlenmis resmi polis arabasi radar. Cezayi Cihanbeyli girisinde ödüyorsun.

5)Konya çift yolunun üzerinde geliste ve gidiste mutlaka radar
var. Genellikle tali yol girislerinde degisik noktalara yerlesiyorlar.

*Adana otobaninda bordo Renault 19; Tarsus ve Mersin ayrimlarina yakin; ayrica Damlama rampasinda... Ankara yönünde Kulu girisine 2 km. kala Pozanti Tem giselerine
girerken Sagda benzincide beyaz Renault 19 IZMIR Söke ovasindaki 2 benzinciden birinde ve/veya BP de (agaçli
alanin orasi)Aydin IZMIR otobanina girmeden (Söke
istikametinden gelirken) önce hafif rampa asagi inerken Sagda benzincide agaçlarin arasinda IZMIR istikametinde Torba ve Selçuk çikislarinda IZMIR otobani serbest IZMIR çikisinda SHELL'den sonraki rampa inisinin basinda polis minibüsü radar Saruhana girmeden Manisa yönünde Bogazhan
petrolden sonra düzlükte Sagda agaç altinda Susurluk ve Balikesir zaten biliniyor artik... Pamukova'ya girerken, üst geçidin yaninda, soldaki agaçlarin altinda radar var Inönü'de, Otasan Fabrikasina varmadan, seramik fabrikasi karsisinda ve Inönü'den sonra, tepeleri asinca, Alfa Evi'ne gelmeden radar var. Kütahya'dan Afyon'a gelmeden önceki son virajlarin cikisinda radar var Seydisehir Manavgat yolunda aliminyum cevher sahasini geçip rampa asagi inerken soldaki benzinlik önünde sivil plakali trafik arabasi. Genellikle Manavgat'dan Seydisehir yönüne kontrol yapiyor. Cezayi Cevher Isletmesi önünde ödüyorsun. Hemde Toroslarin tam tepesin. Olmaz böyle sey demeyin Konya üzerinden Alanya'ya giderken, Ohhhh Toroslari indik Manavgat sapagindan Alanya'ya döndük, yasasin yol artik düm düz derken ve Kizilot beldesine yaklasirken polis durduruyor ve radara yakalandiginizi bildiriyor. Sapakla Kizilot beldesi arasinda kesin radar var.
Alanya'dan çikip Avsallar üzerinden Manavgat ilerlerken Yesilköy köyünde sagdaki Petrolofisi 50 metre ilerisinde park
alanina gizlenmis sivil plakali araçla radar kontrolu var.

SANDIKLI-BURDUR-ANTALYA:
>
> Keçiborlu'dan sonra lütfen meskun mahal hiz
sinirlarina da uyunuz
>(baska yerlerde uymaniza gerek yok gibi bir ifade var
aman siz her yerde kurallara uyun ) ilk radar Denizli yolu kavustuktan sonra, Sagda agaç alti. ikinci radar, Isparta yol ayrimindan 4 km sonra, sola viraji döner dönmez. Antalya Kepez girisinde yol sadece micirla kaplanmis (niye bilmiyorum, asfalt yok su anda), hizli girerseniz tehlikeli olabilir... Tekerlekler gömüldügü için ani dönüsler, ani frenler
riskli.... Burdur'u geçtikten sonra Antalya'ya yaklasik 50
Km kala sorunlar da basladi. ilk sorun bizi 112 Km ile yakalayan radar

ANTALYA-KEMER-CIRALI:
Kemer'e dek yol çizgilerinin tamami bilerek silinmis, yoldaki
gevsek malzeme yolun her iki tarafina ve ortasina birikmis
ve sanirim yaz boyunca öyle kalacak Çünkü yeni hiçbir calisma yok, karayollari araci, görevlisi yok... Bu aralikta çok yumusak kullanmalisiniz...
CIRALI-KUMLUCA-FINIKE-KALE-KAS-KALKAN:
Finike'ye kadar bir yol, KUMLUCA' YA 20. km. den itibaren
Micir!!! Kumluca çikisinda radar var, 61 km/saat ile gidene basiyorlar Cezayi... Bir de Finike girisinde var ama meskun mahal mi yoksa 90 km/saat cezasi mi yaziyorlar bilmiyorum...

FETHIYE
Sapaktan itibaren Sagda/solda radar var, düsmemeye imkan yok!
FETHIYE-MARMARIS:
Kavsaktan Marmaris'e donen, okaliptüslü yol var ya, o düzlükte iki yönde de radar var.... inislerdeki çift çizgiyi kimse iplemiyor, özellikle 48 plakali araçlar, sinyalsiz falan geçiyorlar.... Okalkiptüslü yoldan sonra gelen tepenin
ardindaki kasabanin girisinde radar var. Meskun mahal hiz limitine uyun. *Yatagan girisinde radar var... Bu defa Sagda...

IZMIR-BALIKESIR-BANDIRMA:
Manisa yolunda sinyal veren yok, hiz sinirlarini asmak racon
geregi, Manisa düzlügüne dikkat, Akhisar'a girmeden 15 km
kadar önce radar var..... Susurluk 10. km, baska bir radar.... Bandirma yolu, Çanakkale, Bursa kavsagi... Kontrol, radar nerede göremedim ama vardi.... Bandirma yolunda feribota
yetismeye çalisanlara ve sehiriçinde ayni amaci tasiyan (kusura bakmayin ama tespitim böyle) özellikle 34 plakalilara dikkat.... Bilirsiniz bi el selektorde, bi el kornada, dünyadaki en hakli sürücü konumuna çikarlar. *Radar tespit cihazlari radarin lokalizasyonu konusunda çok iyi bilgi veren, çok verimli araçlar, ne yazik ki yakalandiginda hapis cezasi
bile var, bu nedenle bu tur bir araç kullaniyorsan polis
tarafindan çevrildigin anda devreden çikartmanda yarar var. Aksi takdirde canin tahminin ötesinde sikilabilir. Evet, radarlar hep burnu sana dönük, aksesuarsiz (resmi oldugundan) Renault 19 veya Siena gibi araçlarda bulunuyor,
içinde mutlaka Ray-ban'li bir memur oturuyor ve araç mutlaka gölgede (burasi çok önemli!) duruyor, bu yer genelde bir agaç alti bir benzinligin girisindeki totemin veya reklam panosunun alti niteliginde olabiliyor. Genelde sicaktan dolayi bir kapisi açikta olanlar da çogunlukta.. Radar lokalizasyonu konusunda fikir verebilecek en önemli kriterlerden biri hiz limitlerini asma konusunda seni kiskirtacak yol durumudur, örnegin
>hafif bir rampada sollama manevrasi yaptin, rampa asagi tatli bir egimle pürüzsüz bir yol karsina çikiyorsa ve hele de rampa
bitimi agaçlikli bir alan varsa radar neredeyse kesin olarak vardir, sadece hizlanma isteklerini yoklayarak bile bir sürü radar yakalayabilirsin. Radar kuranlar için (tuzak kurmak gibi oldu ama pek farki yok bence...) en verimli alanlardan biri de içinden genisçe ve düzgün bir yol gecen meskun mahallerdir. örnegin sen 90 km/h ile keyifli keyifli seyrederken üç bes hanelik bir köy/kasaba türü bir yerlesim yerinden geçip
radara yakalanabilirsin. Meskun mahalde 70 km/h'i geçmemeye dikkat.. Sag avuç içi ve Sag ayagi sürekli kasinanlardan biri isen yakalanmadan 600-700 km yapma sansin neredeyse yok gibi.. yakalandigin takdirde cezanin hiz sinirini asmak yerine hatali sollama olarak kaydi konusunda ricasi ve israrci olmani öneririm. Çünkü hiz sinirini toplam 5
kez asmanin ehliyeti kaptirmak, ehliyeti kaptirmanin ise toplam 150.000 kisilik bir kuyruga dahil olarak sadece 3 metropoldeki "Psikobilmem ne Degerlendirme Merkezi"nin degerlendirmelerine katlanmak anlamina gelebilecegini hatirlatiyorum. Gördügün anda frene abanmanin faydasi yok, Çünkü Gördügün an zaten kaydedilmis oluyorsun, en iyisi yüreginin sesini dinle ve "yawww vereyim su gazi köküne, kim tutar" dedigin anda kendi kendini radardan önce yakala.. Mesai saatleri disinda da çalisirlar. özellikle Bölge Trafik istasyonlarina yakin yerlerde daha fazla dikkat.. Radar yakalar; plakani okuyabilecek kadar aydinlik olmasa da. Çünkü cezayi kesecek ekibe plaka numarasi bildirmiyor radar ekibi. Bizzat cezayi öderken sahit oldum. 06 Beyaz Sahin veya Koyu renk Toyato seklinde bildiriyorlar. Plakasi okunsa bile.''

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1704
favori
like
share