1998 yılından beri Brezilya, Çin, Kolombiya, Almanya, Hindistan, İtalya, Japonya, Tayland ve İngiltere’de hazır giyim ve ev tekstili konularındaki tüketici alışkanlıklarını inceleyen CCI’nın (Cotton Council International) Türkiye’de yaptığı “Türk tüketicilerin alışveriş trendleri” araştırmasında ilginç sonuçlar ortaya çıktı.

Tüketicilerin alışveriş ve giyim trendlerinin anlaşılıp, pazarlama faaliyetlerine yön vermesi için CCI’nın Türkiye’de yaptığı araştırmada, İstanbul, Tekirdağ, İzmir, Antalya, Gaziantep, Ankara, Bursa, Samsun, Trabzon, Erzurum, Kayseri ve Malatya illerinde 15-55 yaşları arasında olan ve Türkiye’deki tüketici gelir dağılımını örnekleyen 511 kişi ile yüz yüze mülakat şeklinde yapıldı.

ALIŞVERİŞİ EN ÇOK SEVEN ÜLKE

Türkiye’de ilk kez Mart 2008’de gerçekleştirilen araştırmada Türkiye; İtalya, Almanya, İngiltere gibi ülkeler ile karşılaştırıldığında yüzde 71’lik oranla alışveriş yapmayı en çok seven ülke oldu. Sonuçlara göre; Türkiye’de tüketicilerin yaklaşık dörtte üçü alışveriş tutkunu. Kadınlar (yüzde 84), erkeklere (yüzde 60) oranla genel giyim alışverişinden daha çok hoşlanıyor. Türk tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 57) en az ayda bir kez alışveriş yapıyor.

TÜRK ERKEĞİ JEAN VE TAKIM ELBİSE ALIYOR

Ancak konu satın almaya gelince, bilinenin aksine Türk erkekleri dış giyimde kadınlardan daha fazla alışveriş ve harcama yapıyor. Bu harcama özellikle yüzde 50’lik oranla jean pantolonlarda ve yüzde 45’lik oranda takım elbise alışverişlerinde kendini gösteriyor. Türkiye’de, kadın ve erkeklerin kıyafet seçimindeki rolü yüzde 52’lik oranla düzenli olarak gördükleri arkadaş ve meslektaşları oluşturuyor. Mağaza içindeki teşhirler (yüzde 49) ve aile fertlerinden (yüzde 42) de ağırlıklı olarak etkileniyorlar.

İNDİRİM SEZONU ÖNEMLİ

Türkiye’de giyim sektöründe yılın neredeyse yarısını indirim sezonları oluşturuyor. CCI’nın verilerine göre indirim sezonları Türkler için alışverişin en önemli öğelerinden biri. Konu indirim olduğunda ise Türk kadınlarının (yüzde 44), erkeklere kıyasla (yüzde 29) indirimlerden daha fazla yararlandıkları ortaya çıkıyor. Alışverişin ikinci büyük unsuru ise mağazaların zengin ürün seçeneği ve çeşitliliği.

NEREDEN ALIŞVERİŞ YAPIYORLAR?

Türkiye’deki tüketicilerin çoğu birkaç odakta toplanmış. Küçük, bağımsız giysi mağazaları yüzde 65 ile önde gelirken bunları departman mağazaların dışında kalan mağaza zincirleri/giyim maksatlı mağazalar yüzde 50 ve yüzde 41 oranında departman mağazalar takip ediyor

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 691
favori
like
share
Lawinya Tarih: 18.12.2008 23:29
İtalyan beylerin giyim ve aksesur tüketiminde bizim beylerden daha fazla tüketim yaptigi tartisilmaz bir gercek gözlemledigim kadarıyla.İnanın biz bayanları bile solda 0 bırakan cinsten.
NonameTR Tarih: 18.12.2008 22:47
tüketmeyi öğrendik.
Parasız tüketmeyi. Kartlar sağolsun maaşlarımızın 10 katı kadar harcama imkanlı kartlar.
Birde taksitle. Biraz pahalı ama olsun taksit taksit öderim.

......

üretmeyi unuttuk.
Taksit taksit bile olsa üretmeyi.
Rüya Tarih: 18.12.2008 20:18
Evet katılıyorum erkeklar bayanlardan daha düskünler aliverise erkek kardeslerimden biliyorum
Birde biz hanımlar indirim takip ederiz daha hesaplı nasıl alabilirizin yollarını ararken, beyler de bu yok begenmıslerse bitmistir meblag mühim degil.
Ayrıca beylerin, hanımlardan daha cok marka meraklısıı olduklarını dusunuyorum.Pantolon .. marka olmazsa olmaz. Ayakkabı .. olmassa giyilmez vs.. gibi takıntıları da var. Bir arkadasım corapta bile marka arıyordu ilk duydugumda cok komik bulmustum. Çorap işte da
KaRaKıZ Tarih: 18.12.2008 15:21
türk erkeklerinde türk kadını olduğu sürece tabiki çok alışverişr yaparlar
miss_kayseri_89 Tarih: 18.12.2008 15:15
tesekkürler...
CADIKIZ Tarih: 18.12.2008 13:04
Turk erkegi baskadir yaa:3:
M.Kutsi Çil Tarih: 29.11.2008 11:53
Türk erkeği doğru dürüst karnını doyuramıyor,nasıl alış veriş yapsın ki?
sabrikoz Tarih: 09.09.2008 21:31
bence günümüz kadınları alış-veriş yapmaktan, çok mutluluk duyuyor..!
çünkü alış-veriş yapmak kadınlar için artık bir hobi haline gelmiş,
bunun önüne erkekler geçemiyor,