Şelpe Eğitimi Müfredatı

Konu Üzerine Temel Bilgiler
*Şelpenin kökeni ve tarihçesi

*Şelpe transkripsiyonu

Şelpe Öğretimi

Birinci Bölüm:

1. Aşama

*Pençe Tekniği:

Tüm Teller Vurma Tek Parmak Kullanımı İkileme Hareketleri

Örnek Eser : Seherde bir bağa girdim

*Parmak vurma tekniği:

**Parmak vurma tekniği üzerine alıştırmalar:

Sol El Parmaklarının Simetrik Yürüyüşü

Sol El Parmaklarının Asimetrik Yürüyüşü

Sağ El Parmaklarının Simetrik Yürüyüşü

Sağ El Parmaklarının Asimetrik Yürüyüşü

Sağ ve Sol El Parmakları İle Peşpeşe Vurup Çekme Çalışması

Sağ El Orta Parmak Kullanımı

Örnek Eser : Deriko (Düzenleme: Erdal Erzincan)

2. Aşama

*Pençe Tekniği:

Pençe tekniğinde ritmik vuruş kalıpları:

Örnek Eser : Efsaneyim (Pençe Bölümü)

Örnek Eser : Yayla Yolları (Pençe Bölümü)

*Parmak vurma tekniği:

Çift Sesler Üzerine Çalışma

Örnek Eser : Saray Yolu (Düzenleme: Erol PARLAK)

3. Aşama

*Pençe Tekniği:

Pençe Tekniğinde Kompleks Hareketler

Tarama

Tril

Sürtme

Diğer Kompleks Hareketler

*Tel Çekme Tekniği:

Tel çekme tekniği ile ezgi çalımı

Tel Çekme Tekniğinde Baş, Orta, İşaret ve Yüzük Parmaklarının Kullanılması

Örnek Eser : Kızım Sana Fistan Aldım (Düzenleme: Erol PARLAK)

4. Aşama *Parmak Tekniği:

Yüzük Parmağının Kullanılması

Örnek Eser : Serenler Zeybeği (Arif SAĞ - Erol PARLAK - Erdal ERZİNCAN)

Örnek Eser : Yayla Yolları (Tüm Eser)(Düzenleme: Erol PARLAK)

5. Aşama

*Şelpeye Ait Üç Tekniğin (Parmak Vurma, Pençe, Tel Çekme) İç İçe Kullanımı

Örnek Eser : Boğaz Havası (Düzenleme: Erol PARLAK)

Örnek Eser : Sarı Zeybek (Düzenleme: Erdal ERZİNCAN)

Örnek Eser : Habudiyar (Düzenleme: Erol PARLAK)

6. Aşama

*Parmak Vurma Tekniğinde Armonik Yapı

Örnek Eser : Naz Barı (Düzenleme: Erol PARLAK)

Örnek Eser : Elmas Oyun Havası (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

*Pençe Tekniğinde Armonik Yapı

Örnek Eser : Duaz-ı İmam (Düzenleme: Erol PARLAK)

Bölüm Sonu Eserleri:

Bağlama Üvertürü (Düzenleme: Erdal ERZİNCAN)

Göç Yolları (Düzenleme: Erol PARLAK)

Şenlik Raksı (Düzenleme: Erol PARLAK)

Kaytağı (Düzenleme: Erdal ERZİNCAN)

İkinci Bölüm:

1. Aşama

*Şelpe Tekniğinde Ezgi Düzenleme (Mızraplı Eser ve Notanın Şelpe Tekniğine Uyarlanması)

Örnek Eser : Efsaneyim ( Tüm Eser) (Arif SAĞ - Erol PARLAK - Erdal ERZİNCAN)

2. Aşama

*Armoniye Giriş

Parmak Arpeji

Örnek Eser Üzerinde İnceleme

Örnek Eser : Daldalan Barı (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

3. Aşama

*Akorların Parmak Arpeji ile İfadelendirilmesi ve Parmak Arpej Alıştırmaları

Örnek Eser : Memberi (Düzenleme: Ali Kazım AKDAĞ)

4. Aşama

*Ritmik Olmayan Halk Ezgilerinin Şelpe Tekniği ile Çalınması

Örnek Eser : Ağıt (Düzenleme: Erol PARLAK)

Örnek Eser : Doğaçlama (Düzenleme: Erol PARLAK)

5. Aşama

*Akor Bilgisi, Akor Bağlanışı, Kompleks Akorlar

Bölüm Sonu Eserleri:

Topal Oyun Havası (Düzenleme: Erol Parlak)

Ezgi Akşamı (Müzik: Sinan ÇELİK) (Düzenleme: Erol PARLAK)

Nihavend Longa (Düzenleme: Erkan ÇANAKÇI)

Şehnaz Longa (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

Üçüncü Bölüm 1. Aşama

*Herhangi Bir Ezginin Akorlarının Çıkarılması

Örnek Eser : Evleri Görünüyor (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

2. Aşama

*Şelpe Tekniğinin Grup İçinde (Birden Çok Bağlama İle) Kullanımı

*Beş Bağlama İçin Düzenlenmiş Eserlerin Çalışılması

Örnek Eser : Zile Semahı (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

Beş Bağlama İçin Örnek Eser : Daldalan Barı (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

3. Aşama

*Şelpe Tekniğinde İleri Düzeydeki Eserler

Örnek Eser : İstanbul Türküsü (Düzenleme: Erol PARLAK)

Örnek Eser : Kürdilihicazkar Longa (Düzenleme: Güven TÜRKMEN)

Örnek Eser : Çay Zeybeği (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

Örnek Eser : Efsaneyim (Erol PARLAK)

Örnek Eser : Çeke Çeke (Düzenleme: Erdal ERZİNCAN)

Beş Bağlama İçin Örnek Eser : Sultaniyegah Sirto (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

4. Aşama *Bağlama Düzeni Haricindeki Otantik Eserler

Örnek Eser : Nene Torun Havası (Anonim)

Örnek Eser : Kocaoğlan Zeybeği (Anonim)

Örnek Eser : Tahtacı Semahı (Düzenleme: Erol PARLAK)

5. Aşama *Şelpe Tekniği İle Klasik Müzik Eserlerinin Çalınması

Örnek Eser : Fur Elise (Müzik: L. V. BEETHOVEN) (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

Örnek Eser : Alla Turca - Türk Marşı (Müzik: W. A. MOZART) (Düzenleme: Erol PARLAK)

Beş Bağlama İçin Örnek Eser : Alla Turca - Türk Marşı (Müzik: W. A. MOZART) (Düzenleme: Erol PARLAK)

Bölüm Sonu Eserleri:

Gül Türküsü (Düzenleme: Erol Parlak Bağlama Beşlisi)

Karadeniz Üvertürü (Müzik-Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

Gankino Horo (Bulgar Horonu) (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

Badinerie: (Müzik: J. S. BACH) (Düzenleme: Dinçer SERİN - Sinan AYYILDIZ)

Moonlight Sonata (Ay Işığı Sonatı) (Müzik: L. V. BEETHOVEN) (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

Beş Bağlama İçin Örnek Eserler :

Macar Dansı (Müzik: J. BRAHMS) (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

Fur Elise (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

İndim Koçbabyı Tavaf Eyledim (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

İstanbul Türküsü (Düzenleme: Erol Parlak Bağlama Beşlisi)

Moonlight Sonata (Ay Işığı Sonatı) (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 14652
favori
like
share
akbulutugur Tarih: 18.10.2012 00:35
yüreğinize sağlık dostlar, eyvallah tesekkurler arkadaslar....
alperdurdu Tarih: 12.04.2012 10:47
babam herkes teşekkür etmiş neye teşekkür ediyonuz adet yerini bulsun hadi bende teşekkür ederim ama şu müfradadın içeriğinide bi koysaydınız karavana üye olduk galiba siteye
alperdurdu Tarih: 12.04.2012 10:42
i
alperdurdu Tarih: 12.04.2012 10:19
sadece konuları yazmışsınız bi yanlışlık var galiba
arm3344 Tarih: 29.11.2011 19:52
SAĞOL HOCAM EMEĞİNİZE
levozan Tarih: 09.08.2011 23:50
Faydalı bir çalışma.Teşekkürler..
uguraydin-24 Tarih: 27.05.2011 02:05
nerde kaynak
izleyici1 Tarih: 15.03.2011 14:05
elinize sağlık uzun zamandır aradığım bir kaynak
asasant Tarih: 23.12.2010 03:25
müfredat yok.nasıl ulaşabilirim acaba...