Cenab-ı Allah ezeli olduğu ve mücessem olmadığı için, hadis olan gökte olması mümkün değildir. Cenab-ı Allah mekan ve yönden münezzehtir. Mekan ve yön olmadan O var idi.

Bunun için mekan ve yön şaibesini veren ayet ve hadisleri te'vil etmek gerekir.

Allah'a mekan ve yön ispat eden kimsenin kafir olup olmadığı hususunda ihtilaf vardır. Alimlerin çoğu kafir olmadığına hükmediyorlar (el-Fetava'l Hadisiyye). Çünkü, mesela, "er-Rahmanü alel arşi's-teva" gibi ayetlerin zahiri, bu manayı ifade ediyor. Hatta Şa'bi, İbnü'l Müeyyeb ve Süfyan gibi zevatlar da "te'vil etmeden bu tip ayet ve hadislere iman etmek gerekir" diyorlar.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 560
favori
like
share
waluable Tarih: 25.12.2008 12:48
Şimdi arkadşın dediği gibi ALLAH göktedir sözü te'vil edilip yorumlanmalı bu sözü söyleyen insanlar elbette ya ALLAH düşmanıdır kasden söylüyor yada normal halk kesiminden ALLAHa tüm kalbiyle bağlanmış fazla bilgisi olmayan insanlar söylüyor.

Böyle demelerinin nedeni birinci olarak herkes yağmura rahmet yağıyor derler ve yağmuru ALLAhın rahmeti olarak anlarlar ikincisi bir kişi dua ederken genelde ellerini yukarı doğru kaldırır.
İŞte bu gibi nedenlerden dolayı ALLAH göktedir demekle rahmeti kasdetmiş olabilirler. AMA kime sorarsak soralım mutlaka ALLAHiçin bir mekanın olamıyacağını savunurlar.
kuber Tarih: 24.12.2008 22:22
değerli paylaşım için sağolasın abicim
sevgim Tarih: 24.12.2008 17:08
Çok çok güzel olmuş