ya marab , kuyuya attın bitaş geceden beri uğraşıyo çıkaramıyo millet

(kardeş ; alınma sakın ... şaka tabiki) ...bu tür tartışmalar faydalı oluyor aslında...main-board

Gamlı Kardeşim burada en son alınacak kişi ben olurum endişen olmasın
zaman zaman hararetli tatışmaya girsekde
hepimiz bundan keyif alıyoruz bu dikkatimden kaçmadı
sorun yok yani tarışmayıda bir şekilde bilmemiz öğrenmemiz anlamamız lazım diye düşünüyorum
Hayırlı pazarlar diliyorum tüm üyelerimize:)

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 11404
favori
like
share
ASUR Tarih: 27.12.2012 18:40
ve aleyküm selam terakkiperver kardeşim. Konudan çekilmen isabetli bir karar olmuş senin açından. sen daha konuyu anlmadan konuştun buraya kadar. Hayırlısı olsun şimdiden. Ayrıca akıllar dumura uğramış. Bu konuda çok çok haklısın. Yalnız kendini bir daha tart. konulara verilen cevapları okumadan bildiğini okumaya devam ettin bu ana kadar.
Kuran penceresinden baktığımız..... için gibi bir laf etmişsinde, görüşlerine uygun tarafını cımbızla seçmişsin. buda senin cevap tarzın. Evliya değilsin. bizde evliya değiliz ama senin tebliğinden ziyade biz alim zatların sözüne uyarız. bunuda ne sen , ne de başkası değiştirebilir.
Terakkiperver Tarih: 27.12.2012 01:28
[QUOTE=Ömer;4969190]Şahsen ben çok faydalı buluyorum, şöyleki 10 sendir Türkçe olimpiyatları adı altına yapılan 130 geckin ülkeden gelen ziyaretciler ve yarışmacıları türkiyeyi tanıtım bakımından göz ardı edmeyiz.

Ev sohbetleri ile yaşa göre ayırdıkları grubulara sohbet etmeleri dini bilgileri öğretmeleri, okuyan çocuklara gençlere yardımcı olduklarını bizat gördüm katıldım çok menmunum.

Aile terbiyesi ahlah düzeyi çok yüksek efendiler saygılılar akıllılar.

Sohbet ehli olduğunu gençlerin yüzünde davranışından tanırısın.

S&S

Ömer Tarih: 27.12.2012 01:07
Şahsen ben çok faydalı buluyorum, şöyleki 10 sendir Türkçe olimpiyatları adı altına yapılan 130 geckin ülkeden gelen ziyaretciler ve yarışmacıları türkiyeyi tanıtım bakımından göz ardı edmeyiz.

Ev sohbetleri ile yaşa göre ayırdıkları grubulara sohbet etmeleri dini bilgileri öğretmeleri, okuyan çocuklara gençlere yardımcı olduklarını bizat gördüm katıldım çok memnunum.

Aile terbiyesi ahlah düzeyi çok yüksek efendiler saygılılar akıllılar.

Sohbet ehli olduğunu gençlerin yüzünde davranışından tanırısın.

S&S
Terakkiperver Tarih: 27.12.2012 01:00
[QUOTE=ASUR;4969184]Hala aynı yerdesin kardeş. Benimyazdıklarımın hepsini okusdun mu acaba?
Nur cemaati ile diğerleri aynı yoldalar. Zaten birbirine karışmış haldeler. bunu bile ayırmaya kalkıyorsun. Gerçekten durumlar vahim. Senin açından.
5-6 sene sonra anlayacaksınız demişsinde , geleceği bu kadar net görüp yorum yapmak biraz zor. 95 yılında iken, 2000 yılından itibaren nelerin değişeceğini kestirebilen varmıydı acaba. Hala cımbızla laf çekip ihtimallerle konuşuyorsun ya. Ben ne diyeyim sana. Olmamış şeylerle başkalarını itham etmek kolay. Ya sonrası.....



Okullarda diyalog ve misyonerlik çalışma metodları uygulandığında bu neslin ne hale geleceğine aklınız kesmiyorsa burada hiç tartışmaya gerek yoktur.Görünen köy kılavuız istemez.Arife tarif de gerekmez.

Biz evliya da değiliz.Sadece meselelere Kur'an penceresinden baktığımız için bugüne kadar hiç yanıldığımız olmamıştır.Sufli akıl gözüyle meselelere bakarsanız ilerisini hiç göremezsiniz.Ben bunu demek istiyorum size..

Bu kadar yorum ve izahtan sonra hala "dinlerarası diyalog hak işidir,İslam'a hizmettir" diye düşünüyorsanız artık bundan böyle mesaj yazmayacağım.İyice anladım ki akıllar dümura uğramış lakin o kadar izahtan sonra artık sabrım kalmadı.Ne haliniz varsa görünüz!.

Sizleri Allah'a emanet ediyorum.Biz tebliğimizi yaptık.Günah bizden gitti.Kimsenin ağzıyla da gaza gelmedik.Gerçek İslam alimleri ancak bu yüce dini ayakta tutar.Gün gelecek bizim ne kadar haklı olduğumuzu sizler geç de olsa anlayacaksınız ama iş, işten çoktaan geçmiş olacak.

Yeni nesile selam olsun Allah yar ve yardımcısı olsun.Allah onlara şuur versin ve gaflet uykusundan uyandırsın. (Amin)

Benden artık bu kadar...

Hakkınızı helal edin.Ben bu konudan çekiliyorum.Anlayan anladı bizi anlamayana selam olsun diyorum.

Allah'a emanet olunuz.Esselamu aleyküm...
ASUR Tarih: 27.12.2012 00:45
Hala aynı yerdesin kardeş. Benimyazdıklarımın hepsini okusdun mu acaba?
Nur cemaati ile diğerleri aynı yoldalar. Zaten birbirine karışmış haldeler. bunu bile ayırmaya kalkıyorsun. Gerçekten durumlar vahim. Senin açından.
5-6 sene sonra anlayacaksınız demişsinde , geleceği bu kadar net görüp yorum yapmak biraz zor. 95 yılında iken, 2000 yılından itibaren nelerin değişeceğini kestirebilen varmıydı acaba. Hala cımbızla laf çekip ihtimallerle konuşuyorsun ya. Ben ne diyeyim sana. Olmamış şeylerle başkalarını itham etmek kolay. Ya sonrası.....
Terakkiperver Tarih: 26.12.2012 23:55


Rahiplerin ya da hahamların derse girmeside nerden çıkmıştır..Ben de lisede eğitim aldığımda din dersinde diğer dinleri işliyor biliyor görüyorduk.. Edindiğimiz bilgi de yeterli idi.. Rahiplerin derse girmesi hiç de hoş değil.. Yani herkes kendi dinini anlatırken güzelliklerini kolaylıklarını anlatır temele dayandırır.. Bu da kardeşlerimizin aklında (Allah göstermesin) bir karışıklık yaratabilir..Çok saçma geldi bana..Doğru bulmuyorum böyle şeyleri... Allah hayır olanları nasib etsin..

Televizyon,gazeteleri ve misyonerleri yetmiyormuş gibi bir de okullarımıza ellerini kollarını sallaya sallaya mı girecekler?.Peki merak ediyorum bizim hocalarımız onların patrikhanelerine veya eğitim yerleri olan her ne ise,girip ders verecekler mi?

İslam'ı iyi öğretmek için yöntemler geliştirseler daha iyi olurdu.Sabah akşam tvlerde müslümanlar aleyhine haberler yapılacağına,meslek derslerine doğru dürüst öğretmen ayarlayamazken din dersini böyle çeşnileştirmek de neyin nesidir?Sorumsuz,başıboş,idealsiz bir nesli geleceğimize salarken neden bunun telafisi düşünülmüyor?Bizim hocalarımızı küçümseyen bir politika uygulanırken,çok saygı değermiş gibi gösterilmeye çalışılan rahipleri,hahamları piyasaya sürmenin amacı ne olabilir ki.Böyle bir ortamda cihad şuuru, gerçek dindar nesil nasıl yetişecek yahu?İslam'ın özü öğretilmesi varken neden buna ihtiyaç duyuldu..Bir de yalan yanlış hıristiyan ve yahudilik felsefeleri bu gencecik beyinlere zerkedilirse vay biizim halimize!.Korkarım ki yakın zamanda adam gibi adam, imanı ve itikadı tam sağlam olan bir müslüman göremeyeceğiz..


Ümmeti Muhammed'in yavrularını sen koru Allah'ım!
Terakkiperver Tarih: 26.12.2012 23:29
[QUOTE=ASUR;4969121]İslam tarihinde bu ayet hakkında çok farklı tartışmalar yapılmış, o tartışma ve yorumları şimdilik bir kenara bırakıp âyetin mânâsını anlamaya çalışalım.

Aynı konu bundan yüz sene önce Bediüzzaman Said Nursî'ye de sorulmuş:

"Yahudi ve Nasara ile muhabbetten Kur'ân'da nehiy (yasaklama) vardır: 'Yahudileri ve Hıristiyanları dost edinmeyin.' Bununla beraber nasıl dost olunuz dersiniz?"

Said Nursî de cevabını iki temele bina etmiş. Biri "tefsir metodolojisi" diğeri "tarihî kontekst".

A. Tefsir metodolojisi açısından Said Nursî'nin verdiği cevap özetle şöyle:

1. Doğru ve sağlam bir hükme varabilmek için elimizdeki delil kesin olması gerektiği gibi, o delilin hangi anlamı gösterdiği de kesin olması gerekir. Burada söz konusu olan delil Kur'ân âyeti olduğu için kesindir. Ancak bu delilin hangi anlamı gösterdiği kesin değildir, başka anlamlara gelme ihtimali de vardır. Çünkü, Kur'ân'ın bu yasağı "âmm" değil, "mutlak"tır. Yani, Yahudi ve Hıristiyanların bütün bireyleri, bütün nitelikleri, bütün zamanları yasak kapsamı içinde değildir. Yasak mutlak bırakılmış, bir sınırlama getirilmemiştir. Büyük bir tefsirci olarak zaman bir sınır getirmişse, artık ona itiraz edilmez (Bu konu aşağıda "tarihî kontekst" içinde açıklanıyor).

2. "Bir hüküm türev üzerine bina edilmişse, o türevin kaynağı hükmün illetini (asıl sebebini) gösterir." Bu kaideyi şöyle açıklayabiliriz: Âyette geçen "Yahudi" ve "Hıristiyan" kelimeleri türevdir. Bu kelimelerin kaynağı ise "Yahudilik" ve "Hıristiyanlık"tır. Âyetteki hüküm türev üzerine bina edildiği için?kâide gereğince?Yahudi ve Hıristiyanlar, dinleri için, dinlerini yansıttıkları için sevilmez. Yahudilik, Hıristiyanlık açısından onlarla dostluk kurmak ve onları sevmek haramdır. Öyleyse mühendislik, mucitlik, doktorluk, güzellik, yöneticilik gibi dinlerine ait olmayan diğer güzel ve meşru nitelikleri sevilebilir ve bu yönleriyle onlarla dostluk kurulabilir. Çünkü bu nitelikleri âyetin yasak kapsamı dışında kalır.

Şayet âyet-i kerime şöyle buyursaydı, dostluk ve muhabbet onların bütün niteliklerini kapsardı: "Yahudi ve Hıristiyanların kendilerini dost edinmeyin!" Çünkü o zaman, dinlerine ait olsun veya olmasın, kendileriyle her bakımdan dostluk ve muhabbet yasak olmuş olurdu.

İslâm dini insanlığın bütün dinî ihtiyaçlarını, bütün zamanlarda karşılayan kapsamlı ve üstün bir dindir. Başka dinlere ihtiyaç bırakmaz. Bu açıdan âyet-i kerime, müminlere, başka dinler karşısında dik durmalarını, dinleri hakkında tereddüt etmemelerini, tereddüde yol açan böyle dostluklara girmemelerini emrediyor.

Birilerinin iddia ettiği gibi, bu ifadeden dinler arası çatışma hükmünü çıkartmak mümkün değildir. Çünkü âyet-i kerime müminlere "Dost olmayın!" buyuruyor. Çünkü dinî dostluktan nifak kokusu gelir. Kendi dinini beğenmemek çıkar. "Sizin dininiz size, benim dinim bana" denilmeli.

Hem bütün dünya biliyor ki Kur'ân ve hadisler ve 1400 senelik İslâm tarihindeki uygulamalar, Yahudi ve Hıristiyanlara tam bir dinî özgürlük vermiştir. Havra ve kilise inşa etmelerine müsaade edilmiş ve dinleri teminat altına alınmıştır. Dinlerini özgürce yaşayabilmiş ve Müslüman toplum içinde bu kadar yıl yaşadıkları hâlde dinî açıdan şikâyetleri olmamıştır.

3. Bir insanın, hiçbir sebep yokken bizzat kendisi sevilmez. Ya taşıdığı nitelikten veya sanatından dolayı sevilir. Ayrıca her kâfirin bütün nitelikleri ve sanatları kâfir olması da düşünülemez. Yani, kâfirlerin de İslâm'a uygun nitelikleri ve sanatları olabilir. Bu açıdan İslâm'a uygun olan bir niteliği veya bir sanatı güzel bularak alıntı yapmak neden câiz olmasın? Bir Müslüman'ın Yahudi ve Hıristiyanlardan nikahlı bir hanımı olsa onu elbette sevecektir. Aksi halde sevmediği bir hanımla niye evlensin ki? Zaten Kur'ân, bir Müslüman erkeğin bir Yahudi veya Hıristiyan kadınla evlenmesine izin veriyor.

B. Said Nursî'nin tarihî kontekst açısından bu âyet hakkında verdiği cevap ise kısaca şöyle:

Saadet çağı olan Peygamber Efendimizin (s.a.v.) yaşadığı dönemde bir "büyük dinî inkılâp" meydana geldi. Bütün akıl ve düşünceleri dinî noktaya çevirdi. Bütün sevgi ve düşmanlık din merkezliydi. İnsanlar başkalarına dinleri açısından sevgi gösterir, dinleri açısından düşmanlık ederlerdi. Onun için gayr-i Müslim denilen Yahudi ve Hıristiyanlara gösterilen sevgiden ve onlarla kurulan dostluktan nifak kokusu geliyordu.

İçinde yaşadığımız şu zamanda meydana gelen inkılâp ise, "medenî"dir, "dünyaya ait"tir. Bütün akıl ve düşünceleri meşgul eden şey; medeniyet, kalkınma ve dünyadır. Düşünceler, en iyi uygarlık seviyesine nasıl ulaşılır, gelişip kalkınma nasıl temin edilebilir, dünya hayatında huzurun temelini teşkil eden güvenlik nasıl elde edilebilir gibi noktalar üzerinde dolaşıyor. Bu sebepten dolayı, onlarla olan dostluk ilişkilerimiz, onların güzel bulduğumuz medeniyet ve kalkınma projelerini, uygulamalarını iktibas etmektir, alıntı yapmaktan ibarettir. İşte şu dostluk, kesinlikle Kur'ân'ın yasak kapsamına dâhil değildir.

Bak a güzel kardeşim.Fethullah Gülen cemaati ile Nur cemaati arsında ki farkı birbirine karıştırıyorsunuz.Said Nursi hz.lerine bir diyeceğimiz yoktur.Ancak görünen o ki siyaseten Fethullah Gülen cemaati bu meseleyi omuzlamış durumdadır.

Durumlar çok vahim... Sizler hala derin gaflet uykusundan uyanamadınız.Ne yaptığınızın farkında mısınız?.Aşağıda ki linki hiç üşenmeden tıklayın ve okuyun!.

Rahip ve haham, İmam Hatip'te bilgi verecek

Rahipler imam hatip liselerinde ders verecek

Medeniyetler İttifakı açılımı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın müfredatına da girdi. İmam Hatip Liseleri ve Anadolu İmam Hatip Liseleri’nin bu yılki müfredatında çarpıcı bir açılım yapılarak bu okullarda okutulan Karşılaştırmalı Dinler Tarihi dersinde imam adaylarının İslamiyet dışındaki dinleri bizzat temsilcilerinden dinlemelerinin yolu açılacak.

Milli Eğitim Bakanlığı, İmam Hatip Liseleri’nin 12. sınıfında görülen Karşılaştırmalı Dinler Tarihi dersinin programındaki etkinliklere bir ilke imza atacak uygulama örnekleri koydu. Bu derslerde imkan varsa Hıristiyan ve Musevi din adamlarının sınıflara davet edilerek bizzat dinlerini anlatması sağlanacak.

SİNAGOG VE KİLİSELERE GEZİ

“İnsanlığa gönderilen ve günümüzde de mensubu olan Yahudiliğin, Hıristiyanlığın ve İslamiyetin inanç, ibadet ve ahlakla ilgili öğretilerinin, sağlıklı bir şekilde öğretime konu yapılması önemli bir husustur. Karşılaştırmalı Dinler Tarihi dersinde böyle bir ünitenin yer alması bu amaca azami derecede katkı sağlayacaktır” denilen ders programında “Misafir Haham ve Rahip Hoca” etkinliği şu ifadelerle önerildi:

Dinlerde mabet konusu anlatılırken çevredeki kilise, sinagog (havra) ve camilere geziler düzenlenmeli, görevli din adamlarından bilgi alınmalıdır.

Mümkünse diğer dinlerin din adamları derse davet edilip konuyla ilgili görüşleri alınmalı veya öğrenciler bu kişilerle söyleşi yaptırmaya teşvik edilmelidir.

Hac konusu işlenirken Kudüs, Mekke, Roma, Benares gibi hac merkezlerinin ve orada hac yapan insanların resimleri temin edilip öğrencilere gösterilmelidir.

Öğrencilerin dinlerin ibadet mekânlarını tanımaları ve saygının öğretilmesi sağlanacak.

MİSYONER FAALİYETLER PROGRAMA ALINDI

Aynı dersin bir başka ünitesinde ise misyonerlik faaliyetleri ele alınacak. “Dini Çoğulculuk, Diyalog ve Misyonerlik” adını taşıyan ünitede ise İmam Hatip Lisesi öğrencileri, Hıristiyan grupların, Yahova şahitlerinin, diğer grupların misyonerlik faaliyetlerinde hangi argümanları kullandıkları üzerinde bilgi sahibi olacaklar. Bu çerçevede, derste “İstismarcı misyonerlik kavramı ve Türkiye’de faaliyet gösteren misyoner gruplar hakkında bir araştırma yapılarak sınıf ortamında bunlarla ilgili ve misyonerlerin insanları ikna etmek için hangi yöntemleri kullandıklarına dair bir tartışma ortamı oluşturulur” konulu bir çalışma yapılacak.

Dilek GEDİK/ANKARA-AKŞAM GAZETESİ-21 Eylül 2008


EVET; DİYALOG ÇALIŞMASI TAM GAZ DEVAM EDİYOR.İMAM HATİPLERDE RAHİPLERİN DERS VERMESİ NE ANLAMA GELİYOR?.ONLAR BU GENÇLERE NE ÖĞRETİYORLAR?.ORALARDA NE İŞLERİ VAR?.BUGÜNE KADAR BÖYLE BİR ŞEY BİZ DUYMADIK GÖRMEDİK.NE ZAMAN Kİ BU AKP HÜKÜMETİ İKTİDARA GELDİ, BU İŞLER BAŞLADI.. BUNUN SORUMLUSU DEVLET Mİ FETHULLAH GÜLEN TARAFTARLARI MI?...

CEVAP VER, ASUR KARDEŞİM...
Terakkiperver Tarih: 26.12.2012 22:57
[QUOTE=gamLı;4969113]eh be kardeşim...
Demek Kılıçdaroğlu ve avaneside bundan dolayı karşılarmış bu derslere...

İyide bu paylaştığın yazıda SANA RAHATSIZLIK VEREN KISIM NERESİ?

DİYALOG MÜFREDATA GİRDİ başlığının altındaki paragraflarda sana Rahatsızlık veren NEDİR?

Merhamet mi?
Emeğin değerimi?
Helal kazanç mı?

neresi kardeşim seni rahatsız etti bunların?

Bekleyin! 5-6 yıl sonra siz rahatsız olacaksınız."Ah biz çok hata etmişiz de anlayamamışız" diyeceksiniz.Sizlere bir şeyler anlatamıyoruz.Çok yazık!.
ASUR Tarih: 26.12.2012 19:55
Bunlar da sağdan soldan toplanmış videolar değil bizzat bediüzzamanın sözleride vardır içinde. Bediüzzaman hazretleri kadar bilgili iseniz sözümüz olamaz.

Son yorumları okuyup öyle devam edin terakkiperver kardeşim.