İstanbul Devlet Tiyatrosu (Kartal Bülent Ecevit Sahnesi)



Yazan: Ahmet Hamdi Tanpınar
Uyarlayan: Özgür Yalım
Yöneten: Özgür Yalım
Yönetmen Yardımcısı: Alptekin Serdengeçti
Dekor Tasarım: Ethem Özbora
Giysi Tasarım: Mihriban Oran
Işık Tasarım: Önder Arık
Müzik: Bora Coşar
Dans Düzeni: Tuğba Özkul

Sahne Amiri: Oktay Uçar
Kondüvit: İlknur Gülmez
Işık Kumanda: Bülent Yalçın

Rol Dağılımı:

Atilla Şendil, İşdar Gökseven, Ali Ersin Yenar, Kubilay Karslıoğlu, Burak Karaman, Selçuk Kıpçak, Adnan Biricik, Hidayet Erdinç, Gökalp Kulan, Melek Gökçer, Gülen Çehreli, Aysan Sümercan, Çetin Kaya, Mutlu Albayram, Canan Maktal, Çağdaş Tekin, İpek Gülbir, Murat Muslu, Pınar Kazanan, Sinem Ceyhan,
Şahver Yazıcıoğlu, Tuba Karabey

Özet:

BİR ROMAN, BİR OYUN

Bu oyun ‘’Saatleri Ayarlama Enstitüsü’’ romanının oyunu değildir. Olsa olsa diyebiliriz ki o romandan yapılmış bir oyundur bu, ve elbette aynı romandan pek çok değişik oyun yapılabilir. Doğaldır ki romanda, bizim oyunumuzda bulunmayan, bir sürü yan hikaye, çağrışım ve gönderme vardır. Büyük boyutlu bir romandan yapılan oyunlaştırmalarda hep olduğu gibi…

Bizim oyunumuz, romanın kapsamlı tezi içinden, ’’Batılılaşma ve Akıl’’ diye özetlenebilecek bir eksen seçilerek, bunun etrafında oluşturulmuştur. Osmanlı kültürü, Tanzimat’a rağmen, ’’Aydınlanma Aklıyla’’ buluşamamıştı, acaba biz Cumhuriyet döneminde ne kadar buluşabildik? Akılla buluşmamış bir modernleşme çabası, bir kültürü ne hale getirir? İşte ‘’Saatleri Ayarlama Enstitüsü‘’ metaforu, ya da modeli içinde, ironik biçimde sorgulamaya çalıştığımız budur.



Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 2748
favori
like
share