soru :
Kadınların ilahi söylemesi günah mı?


cevap:
Kadınların kadın meclisinde ilâhi vb. okumasında bir sakınca yoktur, caizdir.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 2230
favori
like
share
nichole Tarih: 13.02.2009 13:36
okuyan parasını dinleyen şekerini okutan da havasını alıyor vesselam
Harikasın a-yan ama doğrusunu Allah bilir.
NaZ Tarih: 11.02.2009 23:59
3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır.

Sarkilarda bazen öyle sözler kullaniliyor ki, iyi dinleyip fark etmesek ALLAH korusun kim bilir ne kadar günaha gireriz.
KONAMI Tarih: 11.02.2009 22:04
S.A Kardeşlerim konuya bazı katkılar yapalım inş. Ondan sonra insanlar kendi düşüncelerine devam etsinler..

Kadın örtülmesi gereken bir avrettir. Dışarı çıktığında şeytan bakışları ona çevirtir.İbni Ömer - İbni Mesud

Buradaki avret lafzı mutlak olup kadının sesini de kapsar.

Musibet üzerine çığlık atmamak, ancak mahremimiz olan erkeklerle konuşmak, mahremimiz olmayanlarla konuşmamak üzere Rasulullah sallallahu aleyhi ve selem bizden söz aldı. Ümmü Atiye

Eğer takvaca hareket istiyorsanız yabancı erkeklerle konuşurken yumuşak söylemeyin. Kalbinde maraz olan kimse kötü bir ümide kapılmasın. Ahzab : 32

Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Nur : 31

buyruluyor.
Ulema bu ayetlerden kadının sesinin avret olduğu hükmünü çıkarmıştır.

***************************************************

Musiki konusuna bakarsak Hanefi hukukçular musikînin hükmü konusunda icrâsının ve bunu dinlemenin haram olduğu kanaatindedirler. Ancak savaşta vurulan kös ile düğünlerde çalınan zilsiz def, bundan istisnâ edilmiştir. Bunun yanında Hanefi hukukçularından İmam Serahsîye göre müzik, başkalarına dinletmek için değil de, insanın kendisini dinlendirmesi ve yalnızlığını gidermesi amacıyla yapılırsa câizdir. İmam Ebu Yusuf, Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun, kendi evinde def çalmasına ne dersin? sorusuna Aşırı olmamak kaydıyla bir sakıncası yoktur cevabını vermiştir. Bazı Hanefi hukukçuları, çalgı bulunan düğüne yapılan davete icâbetin mutlak manada câiz olmadığını söylerken, diğer bazıları, düğün ve bayram gibi günler münasebetiyle bazı musikî türlerini mübah görürler. Ancak kesin olan şu ki, musikî konusunda en ağır sözler Hanefiler tarafından söylenmiştir. Hanefî fakihler şu hususları esas alırlar: Çalgı âletlerini dinlemek günahtır; çalgı çalınan yerde oturmak fâsıklıktır, çalgıdan zevk almak da küfürdür. Hanefi ve diğer hukukçular genel bir düşünceyle, musikî ile meşgul olmayı ve bunu bir meslek haline getirmeyi, fâsık ve fâcirlere ait bir sanat saymışlardır.
İmam Gazzalinin sıralaması bu konuya dair şöyle oluşmuştur.
(Merak edenler İmam Gazzalinin İHYA eserinden bakabilirler.)

1- Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur. Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir. Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kurân okumasını dinlemek bile haram olur.
2- Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb. ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer. Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir.
3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır.
4- Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır.
5. Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı. İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez.

Sefih : Hareket ve tutumunda hafiflik olup, akıl noksanlığından kaynaklanır. Yani ucu budalalığa varan hafiflik, fikirsizlik, temkinsizliktir.

Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir.
Selam Dua İle.


a-yan Tarih: 11.02.2009 17:04
Kardeşler ilahi söylemek sevaptır diyebiliyormuşunuz ben diyemiyorum ilahide maksat mana olsa idi düz okunurdu şarkı gibi makamlı okunmaz di okuyan parasını dinleyen şekerini okutan da havasını alıyor vesselam
KaRaKıZ Tarih: 11.02.2009 14:42
dikkat etmemişim özür:5:
CiCeGiM Tarih: 11.02.2009 14:38
evet öyledir Karakiz ama burda sorunun cevapinda Kadınların kadın meclisinde diyorr:3:
KaRaKıZ Tarih: 11.02.2009 09:02
ilahi ve şarkı aynı ben günah diye biliyorum çünkğ kadının erkeğe sesini duyurması günah:20: