Piyasa araştırmaları ve reklamcılık programının amacı, çeşitli ürünlere karşı halkın eğilimlerini saptama ve hedef kitlede satın alma isteğini arttırma yöntemleri konusunda çalışacak elemanları yetiştirmektir. Piyasa araştırmaları ve reklamcılık araştırmaları yapan özel firmalarda görev alabilirler.

Programın Amacı:
Reklamcılık ve piyasa araştırmaları programının amacı, çeşitli ürünlere karşı halkın eğilimlerini saptama ve onlarda satın alma isteğini artırma yöntemleri konusunda çalışacak elemanları yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler:
Reklamcılık ve piyasa araştırmaları programında istatistik, sosyal psikoloji, bilgisayar kullanımı, örnekleme, veri toplama teknikleri, reklamcılık, tüketici davranışları gibi dersler okutulmaktadır.

Gereken Nitelikler:
Reklamcılık ve piyasa araştırmaları programında okumak isteyenlerin sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı, girişken, ikna gücü yüksek, yaratıcı kimseler olmaları beklenir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler:
Reklamcılık ve piyasa araştırmaları programını bitirenlere "Reklamcılık Meslek Elemanı" ünvanı verilir. Mezunlar piyasa araştırmaları yapan kuruluşlarda araştırmaların planlanması ve yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak görev yapar; anket uygulama, görüşme yapma gibi tekniklerle tüketicilerin belli ürünlere karşı eğilimlerini saptar ve reklam yolu ile onlarda satın alma eğilimleri geliştirmeye çalışır.

Çalışma Alanları:
Reklamcılık ve piyasa araştırmaları programını bitirenler reklamcılık ve piyasa araştırmaları yapan özel firmalarda görev alabilirler.




Piyasa Araştırmaları Ve Reklamcılık Bölümü Olan Üniversiteler Ve İlgili Fakülteler

CUMHURİYET- ŞARKIŞLA MESLEK YÜKSEKOKULU

ATATÜRK- İSPİR HAMZA POLAT MESLEK YÜKSEKOKULU

CUMHURİYET -DİVRİĞİ MESLEK YÜKSEKOKULU

HARRAN- ŞANLIURFA MESLEK YÜKSEKOKULU

KIRIKKALE -KESKİN MESLEK YÜKSEKOKULU

İSTANBUL -SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 598
favori
like
share