17 Şubat 1959'da dönemin Başbakanı Adnan Menderes'i taşıyan THY'ye ait uçağın İngiltere'de düşmesiyle Türkiye'nin kayıtlarına geçen uçak kazalarında son 50 yılda bin 1149 kişi yaşamını yitirdi.

Türk Hava Yollarının 1951 sefer sayılı "Tekirdağ" isimli uçağı, Hollanda'nın Amsterdam kentinde Schiphol havaalanına gövde üstüne inmesi sonucu 9 kişinin hayatını kaybetmesiyle uçak kazalarında yaşamını yitirenlerin sayısı 1149'a yükseldi.

Türkiye'deki uçak kazalarında yaşamanı yitiren 75 İspanyol Barış Gücü görevlisi asker de bulunuyor.

50 yıldaki uçak kazalarının kronolojisi

Türkiye'de 1959-2009 yılları arasında meydana gelen uçak kazaları şöyle:


-1959, 17 Şubat - Başbakan Adnan Menderes'i Londra'ya götüren THY'nin Viscount tipi SEV adlı uçağı, Gatwick Havaalanı yakınlarında düştü. Menderes'in yaralı kurtulduğu kazada, uçaktaki 21 kişiden 14'ü öldü.

-1963, 1 Şubat - Middle East Airlines'a ait Vickers Viscount tipi yolcu uçağı Ankara üzerinde, Türk Hava Kuvvetlerine ait C-47 Skytrain askeri yolcu uçağıyla çarpıştı. 87 kişi hayatını kaybetti.

-1974, 26 Ocak - THY'nin F-28 tipi uçağı, İzmir'den kalkışı sırasında pistin 100 metre uzağında yere çakıldı. Beş mürettebattan dördü ve 68 yolcudan 62'si öldü.

-1974, 3 Mart - THY'nin 981 uçuş numaralı DC-10 tipi Ankara adlı yolcu uçağı Paris'ten havalandıktan bir süre sonra Ermenonville Ormanlarına düştü. Kargo kapısındaki üretim hatası nedeniyle düşen uçaktaki 12'si mürettebat olmak üzere toplam 346 kişi öldü.

-1975, 30 Ocak - THY'nın İzmir-Istanbul seferini yapan F-28 tipi "Bursa" isimli uçağı elektrik kesilmesi yüzünden Yeşilköy Havaalanı'na inemedi ve Marmara Denizine düştü. 4 mürettebat ile 37 yolcunun tamamı öldü.

-1976, 19 Eylül - İstanbul - Antalya seferini yapan THY'ye ait Boeing 727 tipi yolcu uçağı Isparta üzerinde iken alçalma hatası nedeniyle Toros Dağlarına çarptı. 8'i personel toplam 155 kişi öldü.

-1979, 23 Aralık - THY'nin Samsun - Ankara seferini yapan Trabzon adlı F-28 tipi uçağı, Ankara yakınlarında türbülans nedeniyle düştü. Dört mürettebattan üçü ve 39 yolcudan 36'sı öldü.

-1981, 22 Eylül - Pancarköy, Babaeski'de planlı olarak yapılan 'Sonbahar Tatbikatı 81' esnasında, Northrop F-5 tipi bir jet uçağı karargah üzerine düştü. 35 asker şehit oldu, 72 asker yaralandı.

-1982, 13 Nisan - Erzincan, Refahiye'de bir ABD askeri uçağı düştü, 28 kişi öldü.

-1983, 16 Ocak - THY'nin Boeing 727 tipi uçak, Ankara'da sis ve kar yağışı nedeniyle yere çakıldı. 60 yolcudan 47'si öldü.

-1985, 4 Nisan - Balıkesir'de bir jet uçağı şehrin üzerine düştü: 14 ölü, 21 yaralı

-1994, 29 Ocak - THY'nin Boeing 737 tipi uçak, Van yakınlarında, dördüncü iniş denemesinde tepeye çarptı. Yedi mürettebattan altısı ve 55 yolcudan 49'u öldü.

-1999, 7 Nisan - THY'nin Boeing 737 tipi uçak, Adana'dan Cidde'ye giderken, kötü hava şartları nedeniyle, kalkıştan dokuz dakika sonra Ceyhan'da düştü. Hacıları almak için Suudi Arabistan'a giden ve yolcusu bulunmayan uçağın 6 mürettebatı öldü.

-2003, 8 Ocak - THY'nin Avro RJ-100 tipi yolcu uçağı Diyarbakır'a inişi sırasında piste çakıldı.75 yolcudan 71'i ,5 kişilik müretebattan 4'ü yaşamını yitirdi.

-2003, 26 Mayıs - Ukrayna'lı özel bir havayoluna ait Yak-42 tipi uçak ait, Trabzon'un Maçka ilçesi'ndeki Pilav Dağı'na çakıldı.İspanyol Barış Gücü askerlerini taşıyan uçaktaki 62 asker, 13 mürettebat öldü.

-2007, 30 Kasım - Atlasjet Havayollarına ait uçak Isparta'da düştü ve 7'si mürettebat 56 kişi yaşamını yitirdi.

2009, 25 Şubat: Türk Hava Yollarının 1951 sefer sayılı "Tekirdağ" isimli Boeing 737/800 uçağı, Hollanda'nın Amsterdam kentinde Schiphol havaalanına gövde üstüne indi. 9 kişi yaşamını yitirdi.


50 yılda uçak kazalarının kronolojisi
uçak kazalarının kronolojisi
50 yılda uçak kazalarının bilancosu
50 yılda uçak kazalarda olenlerin sayisi

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 664
favori
like
share
GeCeMSiNSeN Tarih: 03.03.2009 10:44
hocam çok süper bir konu paylaşmışsınız teşekkür ederim bende bir havacı olarak size katılıyorum.
nichole Tarih: 27.02.2009 16:45
Burası Türkiye
eskitoprak Tarih: 27.02.2009 14:51



Ben henüz radyonun bile nasıl çalıştığını anlamış değilim, o nedenle, nasıl uçtuğunu kavrayamadığım uçağın neden düştüğünü de anlatamam...



Ama şunu görüyoruz.



*

Bizim uçak niye tarlaya düştü orada?



Çünkü, havalimanının etrafı tarla.

*

Aynı uçak, İstanbul’da düşseydi...



Ataköy yanıyordu bugün hálá...



*

Isparta’da niye dağa çakıldı mesela?



Çünkü dağ var.


*

İsviçre’de de dağ var ama, ILS denilen yaklaşma sistemi de var... Biz, hem dağın dibine havaalanı yapıyoruz, hem de gerekli cihazı koymuyoruz...



E kuş değil bu.

*

Bakın "dağ" dedim, aklıma geldi...



Zonguldak’a havaalanı yaptılar.

Bi de baktılar ki...



Bostancılar Dağı’nı unutmuşlar!

235 metre.



İttirsen, olmaz...



Zonguldak Valisi, Halk Bankası’nda hesap açtırdı, ahali bağışta bulundu, dağı tıraşlaya tıraşlaya 150 metreye indirmeye çalışıyorlar!

*

235 metre gene iyi.



Antalya Gazipaşa’ya havaalanı yaptılar, Torosları unuttular! Tokat’a havaalanı yaptılar, tam açılışı yapacaklar, pistin dibindeki Küçükbağlar Köyü’nün camisini fark ettiler... Minare 32 metre.


Havaalanının kulesinden yüksek!

Balyozla girdiler, minareyi 10 metre kısalttılar.



*

Red Kit’te bile olmaz böyle bi şey.

*

Bazısında koyun otluyor...

Bazısında üzüm kurutuluyor.


Kastamonu’ya havaalanı yaptılar, gelen giden yok, terminal binası boş kalmasın diye düğün salonuna kiraya verdiler, üstüne de "Havaalanı Düğün Salonu" tabelası astılar!

*



Önceki seneydi galiba... İstanbul’dan Şanlıurfa’ya gidecek uçak, hava muhalefeti nedeniyle kalkamadı, sabah 9’da havalanacağına, akşam 18.30’da havalandı... Şanlıurfa’ya bi geldi ki, zifiri karanlık... Mesai bitince, kapatıp gitmişler, iyi mi... Pilot merkezi aradı, merkez Şanlıurfa havaalanının müdürünü buldu evinden, müdür geldi apar topar, personeli topladı, açtı havaalanını da, indiler!


*

Müdürün adı neydi biliyor musunuz?



Münir Ulu"dağ..."