Sistem Gereksinimleri

Intel Pentium 4 2.4GHz Processor
512MB RAM
4GB Hard Disk Space
DirectX 9.0c
128MB GeForce 6600GT or ATi Radeon X800 Pro class Video Card
DirectX compatible Sound Card
4X DVD-ROM Drive
Keyboard
Mouse










Yakın zamanda gösterime giren Üçyüz Spartalı adlı filme gittiyseniz ve en az benim kadar gaz bir insansanız, eve döndüğünüzde yaptığınız ilk şey -eğer daha önce sildiyseniz- sisteminize Rome ve Medieval II: Total War’u yeniden kurup soluğu sanal savaş alanlarında almak olmuştur. Yine en az benim kadar gaz bir insansanız eminim bu da size yetmemiştir ve içinde Sparta olan her türlü oyunu aramaya başlamışsınızdır ve o zamanlarda “Coming Soon” başlığı altında Ancient Wars: Sparta’yı görüp sevindirik olmuş, oyunun çıkmasına kadar geçmesini beklemek zorunda kaldığınız ayları ve haftaları kara kara düşünerek saymaya başlamışsınızdır. Evet, sonunda Ancient Wars: Sparta çıktı, peki ne oldu? Hmmmmm? Ne oldu???

Burası Sparta

Hemen söyleyeyim, Ancient Wars: Sparta’nın filmle ne konu, ne lisans anlaşması (ne de olsa EA çıkarmıyor oyunu) ne de –malesef- kalite açısından uzaktan-yakından herhangi bir alakası yok. Bu alaka eksikliğinin pek çok nedeni var. İmkanım olursa ilerideki satır ve paragraflarda hepsine teker teker değinmeye çalışacağım.

Sparta aslında gerçek zamanlı strateji oynamış herkesin kolayca (fazlasıyla) alışabileceği ve pek çok stratejiden tanıdık ögeler bulabileceği bir oyun. Göreve ufak bir üsle başlıyor, temel kaynaklar olan yemek, odun ve altını topluyor, bunları kullanarak bina inşa ediyor, birlik eğitiyor ve yeni teknolojiler geliştiriyorsunuz. Oyundaki üç taraf (Sparta, Pers İmparatorluğu ve Mısır) arasındaki ufak tefek farkların bir kısmı da kaynak yönetiminde ortaya çıkıyor. Spartalılar madeni toplarken Mısırlılar “eliyor”, ama bu ufak farklar tabi ki oyunun yeniden oynanabilirliğine herhangi bir katkıda bulunmuyor.

Burada değinmek istediğim bir nokta da haritalardaki kaynak kıtlığı. Özellikle altın her haritada çok kısıtlı miktarda bulunuyor ve hemen hemen herşeyin üretim ve geliştirmesinde kullanıldığı için hem gelişme safhanız uzun sürüyor(ne kadar çok işçi gönderirseniz gönderin, tek seferde belli bir miktardan fazla altın toplayamıyorsunuz), hem de irice bir ordu kaybederseniz yerine yenisini koyamıyorsunuz. İş böyle olunca -sanki oyun yeterince zor değilmiş gibi- eliniz sık sık “Restart Mission” düğmesine gider oluyor.

Buradan Çıkış Yok

Rezil espri biliyorum, ama yapmak zorundaydım! Her neyse, oynanışta sınıfın son sıralarına düşen Sparta, neyse ki görsel olarak çan eğrisinin üzerinde yer almayı başarıyor. Detaylı birim modelleri ve animasyonlar savaşlara renk katarken, haritalardaki atlanmamış küçük detaylar içinde oynadığınız dünyanın yaşadığı izlenimini kuvvetlendiriyor. Su ve yansıma efektlerindeki detay ise özellikle deniz savaşlarını izlemeye değer kılıyor. Seslerde ise Sparta malesef yine eğrinin altına düşüyor. Çatışma sesleri ve müzikler fena olmasa da özellikle seslendirmeler insanı oyundan soğutmaya yetiyor. Nerede filmdeki gür sesli, aslan kükreyişli Leonidas, nerede oyundaki süt dökmüş kedi yavrusu gibi “miyavlayan” Leonidas?

Tabi bu kadar eksinin yanında Sparta’nın olumlu yönleri de var. Grafiklerden zaten biraz yukarıda bahsetmiştim. Oyunun bir başka artısı da kendi birimlerinizi tasarlayabilmeniz. Yani bir baraka inşa edince otomatiğe bağlayıp sürekli mızraklı asker üretmiyorsunuz. O ana kadar geliştirdiğiniz teknolojiler doğrultusunda çeşit çeşit asker üretebiliyorsunuz. Ayrıca askerlerinize birincil ve ikincil silahlar (ilk hücum ve süvarilere karşı mızrak, daha sonraki kargaşa için ise kılıç ideal mesela), kalkan ve farklı kalitelerde zırh giydirebiliyorsunuz. Tabi ürettiğinizin askerin masrafı ekipman kalitesiyle doğru orantılı artıyor ve zaten kısıtlı olan kaynaklarınızla kendi “Üçyüz”ünüzü yaratamıyorsunuz.

Bu kadar özelleştirme sunmasına karşın bu üretim sistemi malesef oyunu derinden etkileyemiyor. Doğru taktiği uyguladığınızda (zaten genelde tek bir doğru taktik var) düşmanı süper askerlerle de alt edebiliyorsunuz, kuru kalabalıkla da.

Delilik Bu Yahu!

Ancient Wars: Sparta, kaliteli görselleri ve deneysel üretim sistemine rağmen ağır basan eksikleriyle vasat strateji oyunları kervanının son üyesi olmaya hak kazanıyor. Oyun üzerinde biraz daha uğraşılsa, biraz daha kafa yorulsaymış çok daha kaliteli ve keyifli bir oyun oraya çıkabilirmiş ama şu haliyle Ancient Wars: Sparta’nın piyasaki çok sayıda strateji oyunu arasında sıyrılacak gücü yok. Siz en iyisi Total War oynamaya kaldığınız yerden devam edin.

Beğeniler: 1
Favoriler: 0
İzlenmeler: 758
favori
like
share