Bilgisayarların hayatımızı, iş yapış süreçlerimizi hızlandırdığı ve kolaylaştırdığı bir gerçek. Fakat eğitim sürecinde bize ne kadar faydalı olduğu konusunda yapılan araştırmalar aynı fikirde değil. Britanya'da Royal Economic Society tarafından 31 ülkedeki 100 bin çocuk üstünde gerçekleştirilen bir araştırmanın sonucuna göre bilgisayarlar çocukları 'sersemleştiriyor'. Münih Üniversitesi'nden Ludger Woessmann ve Thomas Fuchs tarafından yürütülen çalışmada PISA testleri temel alınmış. Bu testler Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Topluluğu OECD'nin öğrenci değerlendirme programında yer alıyor. Testin yoğunlaştığı konuysa çocukların analiz, sebep-sonuç ilişkisi kurma ve fikirlerini etkili bir şekilde açıklayabilme yeteneklerinin ölçümü. İlk olarak 2000 yılında 43 ülkede uygulanmaya başlanan programa 2003 yılında Türkiye de katılmıştı.


Kitaplar daha faydalı
Bu bilimsel değerlendirme metodunun bilgisayar kullanan ve kullanmayan çocuklar üstündeki sonuçlarını inceleyen araştırmaya göre evinde bilgisayar kullanan çocuklar okulda belirgin olarak daha başarısız oluyorlar. Buna karşılık evinde 500 ya da daha fazla sayıda kitaba erişimi olanlar daha başarılı. Bunun sebebi olarak evinde bilgisayarı olan çocukların ev ödevlerini savsaklamaya daha meyilli olması gösteriliyor. Öğrencilerin erişebileceği bilginin fazlalığına rağmen bu bilgiyle ne yapacağını bilememesi sorunun bir diğer parçası. Problem çözme yeteneğindeki bozukluk ve analiz yeteneğinin yitirilmesi en sık görülen sorunlar arasında. Raporda çarenin çocukların önündeki bilgisayarı kapatıp hayal güçlerini harakete geçirmek olduğuna değiniliyor.
Bilgisayar destekli eğitimin yoğun olarak kullanıldığı ABD'de eğitim kalitesinin ve bilgi düzeyinin düşüşü de benzer konuların gündeme gelmesine yol açmıştı. Eğitime bilgisayar, yazılım ve internet erişimi için ayrılan bütçe payının eğitimin kendisine ayrılmıyor oluşu en genel şikâyetlerden birisi. ABD'de 'Alliance for Childhood' adıyla faaliyet gösteren çalışma grubunun son raporu da benzer bir iddiayı taşıyor.
Eğitmenler, sağlık çalışanları ve araştırmacılardan oluşan karma bir grup tarafından hazırlanan raporda "Teknoloji bir hedef değildir; tasarım ve kullanım alanını insanların seçimlerinden alır" anafikri işleniyor. Savunulan bir diğer konuysa hâlâ geçerli olan bilgisayar okuryazarlığı kavramının bilgisayarı kullanabilme yeteneğiyle kısıtlı olduğu, ancak bugün bu tanımın çok yetersiz olduğu yönünde.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 711
favori
like
share
puslukurt Tarih: 13.04.2005 15:55
Hepsinin yeri ayrı bence tabiki bilgisayarın başında saatlerce takılmak pek iyi değil ama ne yapalım artık devir bilgisayar devri her istediğin bilgiye sahip olabiliyorsun. Bilgiler için teşekkürler dostum....
NiSaN Tarih: 13.04.2005 14:17
Bilgisayarın değil çocukları, herkesi sersemleştirdiği bir gerçek. Üstelik sosyal ilişkilerimizde olumsuz etkiliyor. onun olduğu mekanda sanal olmayan iletişimden oldukça uzağız. Kitap okumanın daha faydalı olduğu fikride bence tamamiyle doğru. Ama birde olayın diğer boyutu var. İnsanoğlunun uzaya çıktığı bir dönemde çocukları teknolojiden uzak tutmakta ne kadar doğru olur acaba. Herşeyde olduğu gibi bununda ortasını bulmak zorundayız. Paylaşımın için sağol arkadaşım...
Kemal50 Tarih: 09.04.2005 21:28
Tesekkurler
Guzel calismalarin icin sagolasin
ugur37 Tarih: 08.04.2005 12:53
Degerli bilgilerin icin tesekkurler dostum.
akilles Tarih: 08.04.2005 08:40
sağolasın arkadaşım.iyi yanları da var,kötü yanları da ama kötü yanlarının daha ağır bastığı benim de dikkatimden kaçmadı.
alperen Tarih: 08.04.2005 02:04
bilgiler için teşekkürler arkadaşım...
ferdifon5 Tarih: 08.04.2005 00:40
Verdiğin bilgi için çok çok teşekkürler akşam
MarvellouS Tarih: 07.04.2005 12:50
Verdiğin bilgi için çok çok teşekkürler akşam ilk iş oğluma okutacağım, kaldıki bu sene eve bilgisayar alma hatasına düşmüş bir veli için gözlemlerin ispatlanabilir olduğunu öğrenmek çok iyi oldu..