İNCELEME:
Call of Duty için WW2 sona erdi, ama görünüşe göre Activision WW2yi daha bitirmedi!

Geçtiğimiz yıllarda The History Channel başlığı altında savaş konulu FPS oyunlarıyla karşılaşmıştık ve ne yazık ki pek de parlak ilerleyen yapımlar değillerdi. Son olarak Civil War isimli üyesini deneme şansına sahip olmuştuk. Oyun, görsel olarak veya yenilik olarak oldukça ileri bir seviye yapım değildi, ama oyunun ses ve ses efektleri, ateşlediğimiz her silah sonrası ekranı kaplayan barut tozu ve tüm bunları harmanlayan atmosfer sayesinde, oynanabilir bir yapım olarak görünmüştü gözüme. BFTF ise; bize 2. Dünya Savaşı sıralarında vuku bulan olayları Pasifik cephesinden aktarmayı amaçlıyor. Tabii ki işin içerisinde History Channel bulunduğu için oyunun oynanışı pek ağır basmasa da, tarihi gerçeklik yönü ve bunu kanıtlayan görüntüler bir nebze eğitici olabilir.

Bu ne benzerlik böyle?

FPS türündeki oyunumuzun yapımcı koltuğunda en son olarak SOF 3 ile boy gösteren Cauldron firması bulunuyor. Tek benzerlik bu değil. Ne hikmetse iki oyun arasında inanılmaz benzerlikler var. Menü yapısından tutunda, Optiontan, oynanışına ve seslere kadar çok çok benzer bir durumla karşı karşıyayız. Pasifikteki savaşın şiddetine maruz kalmış bir askeri yönetiyoruz. Genellikle karakterimizin yanında birkaç takım arkadaşı da bulunuyor, ama sadece görüntü olarak. Takım arkadaşlarımızın ve düşmanların yapay zekası bulunmuyor. Düşmanlar arka arkaya aynı yol çizgisini takip ederek, bir bölgeye kadar geliyor ve aynı yere yığılıp ateş ediyorlar. Ne bir saklanma ihtiyacı, ne de bir korku hissiyatına sahip değiller. Oyun boyunca yapacağımız şeyler öldürmek üzerine kurulu. Oyunun silah envanteri görüntü olarak iyi sayılır, ama iş icraata geldiğinde durum değişiyor. Aynı anda üzerimizde iki büyük, bir de küçük silah taşıyabiliyoruz. Vuruş hissini alamadığımız bu silahların kimisinin mermisi çok çabuk biterken (Thompson), kimisinin de uzak mesafelerden pek etkili bir hasar verdiği söylenemez(M1 Garand). Bu yüzden uzak mesafeden saldırı gerçekleştirmek zor oluyor, ama zaten güçlü olmayan düşmanlarınızı yakın mesafeye gelerek de öldürebiliyorsunuz. Çünkü size kolay kolay hiç isabetli atış yapamıyorlar. Bazen MG42 ve uçaksavar gibi sabit silahları kullanarak toplu düşman hücumlarına karşı koymaya ve düşman hava kuvvetlerini etkisiz hale getirmeye çalışıyoruz. Özellikle MG42 kullanırken uzak bir mesafeye odaklanarak, tüm düşmanları öldürdükten sonra, yeni düşmanların aynı bölgeden tekrardan saldırdığını göreceksiniz.

Görevler Pasifik çevresinde geliştiği için ormanlık alanlarda bulunuyoruz genellikle. Orman demiş olsak da herhangi bir evin koridorlarında dolaşıyormuşsunuz hissine kapılmanız muhtemel. Çünkü çizgisel oynanış nedeniyle tek bir yöne sabit kalmak zorundasınız. Buna göre şekillenmiş dev kayalar ve ağaçlar bunu kanıtlar nitelikteler zaten.



Bu elemanlar başka oyundan kiralık mı?

Oyunun grafik motoru SOF 3te kullanılan motorla aynı. Başta da belirttiğim gibi oyunun görsel olarak hiçbir ayarlaması bulunmuyor çözünürlük dışında. Mouse kontrolleri de ilk başta biraz dengesiz olsa da Options ayarlarından değiştirilerek daha stabil bir denge sağlanabilir. Takım arkadaşlarımızın tasarımlarına baktığımız zaman bir Pasifik askeri değil de, Normandiya çıkartmasına dahil olan askerler görüyoruz. Takımımızda bulunan askerlerin modellemeleri Call of Duty 3 ile bire bir aynı. Görsel olarak COD 3 kadar gelişmiş olmasalar da bu benzerlik gözlerden kaçmayacaktır. Belki de direkt olarak oyundan kopyalanmıştır. Kim bilebilir ?



İşitsel olaylara baktığımızda rezalet bir tablo var. Silah sesleri çok cılız ve doyurucu değiller. Düşmanlarımızın ağzı var dili yok. Hiç konuşmuyorlar. Müzikler de yok gibi. Zaten oyunda hiç olmayan diğer bir özellikte Fizik efektleri(Her ne kadar Havok ile anlaşılsa da). Multiplayerda; Deathmatch, Team Deathmatch, CTF, TE gibi bilindik oyun modları mevcut. Zaten tek kişilik oyuncu modu çok iyi olmayan oyunun çoklu oyuncu modu da pek rağbet görmeyecektir. Buradan anlayabiliriz ki; Battle of the Pasific, zaten çıkmadan önce oyunculara büyük vaatlerde bulunmadı ya da muhteşem görsellik ve gelişmiş bir oynanış sunma iddiasını da belirtmedi. Belli ki ortalama bir yapım oluşturmak isteyen Activision ve Cauldron bunu az çok başarmış veya başarısız olmuş. Bu biraz da oynayana bağlı. Battle of the Pasifici oynamak gerekmiyor, ama WW2 konusundan hala hoşlananlar varsa denemeleri gerekebilir. En azından Brothers in Arms: Hells Highway gelene kadar kaliteli bir WW2 oyununa sahip olabilme imkanımız bulunmuyor.
SİSTEM
2.5GHz işlemci, 512MB ram, 2.3GB boş HDD alanı, 256MB ATI X800 veya GeForce 6800 ekran kartı

EKRAN GÖRÜNTÜLERİ



Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 314
favori
like
share
PunqEniqma Tarih: 28.03.2009 11:35
bence cod daha ii