[atex]Sevgili arkadaşım
SHiRiNe

Eminim bu paylaşımızdan pekçok arkadaşım da
kendine göre birşeyler çıkartacak ve çalışma yapacaktır.
:3:

Ellerinize emeklerinize sağlık.
Özellikle SWI dosyanızı da paylaştığınız için
size teşekkür ederim.
:1:[/atex]

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1603
favori
like
share
atesilter Tarih: 17.03.2010 20:21
[atex]Sevgili dostum
baytesaduf2

İsterseniz bu konuları İleri İhtisas Odasında ele alalım.
Aksi halde düzgün bir sprite yapmasını bile tam olarak bilemeyen
bazı dostlarımızın düştüğü tıkanma noktası ile karşı karşıya kalabilirsiniz
ki bu özellikle sizin için hiç arzu etmediğim bir sonuç olabilir...
:3:

Siz gelin biraz Shape, biraz sprite çalışması yaparak
zaten bildiğinizi sandığım o çalışmalarınıza ağırlık vererek
kendi geleceğinizi elleriniz ile önlemeyiniz.


Benim hala Shape ve sprite çalışmaları yaptığımı söylersem
herhalde bana inanacağınıza eminim.
Şu anda aramızda Script yazabilen tek bir üyemiz bile yok.
Bizler basit ve çok kullanılanlar hariç,
daha önce başkaları tarafından yazılmış scriptleri kullanıyoruz.

Script konusunda en ileri düzeyde olan tek üyemiz
sizin de yakından tanıdığınız Kaktus dostumuzdur.
:3:
[/atex]

NOT
Bir sprite' ı Script ile hareket ettirmeye çalışacağınıza
Sprite'ı tamamladıktan sonra sağ taraftan Sprite seçeneğini tıklayıp,
"Stop playing at the end of sprite"
yazısının sol tarafındaki işaret ile sprite'ınızı kontrol etmenizde yarar var.

Bu arada sizin neden flash yapmaya ara verdiğinizi de anlamış oldum.
ıssızada Tarih: 17.03.2010 20:09
sevgili bytesadüf2 arkadaşım;

ben senin yorum, eleştiri ve öneride bulunmana asla karşı çıkmam. bilakis her arkadaşımın her konuda daha aktif olmalarını, olumlu ya da olumsuz görüş belirtmelerini arzu ederim. tabi bunu yaparkan samimi, amacı çözüm üretmekle alakalı olmalı. yoksa adamına göre tavırla, nabza göre şerbet vermekle, x yerde beyaz dediğine y yerde siyah dememeli. konu kişiselleşmediği, tartışma ve kırılmalara yol açmadığı sürece burda sorulan her ilave soru, açılan her ilave konu hepimizin bir şeyleri daha iyi anlamamızı sağlar.

yani müdahalen beni üzmediği gibi sevindirdi.
buranın özelliği zaten kollektif bilgi paylaşımı zaten.

bir insanı yerde süründürmekle tekerlekli sandelyeye çıkarmak arasında tabi ki fark var. ama yerde sürünen insanların dramı da var. estetik olsun diye yerde sürünenin acısını nedne tekerlekli sandalye üzerinde olan adamın jargonuyla ifade edeyim ki? ama reel hayatta kendi imkanlarınla veya örgütlenerek yerde sürünen insanları tedavi ettirme veya onlara tekerlekli sandalye sağlama konusunda girişimleriniz olursa çok takdir ve saygıyla karşılayacağım gibi imkanım oranında destek te olurum.


sayın ateş hocam;

"baştan sona kadar haklısınız" cümlesinin anlamı bildim bileli hep aynıdır....:72:
doorcap Tarih: 17.03.2010 20:05
Hocam meşgül sanırım ben cevaplayım baytesaduf2

Evet bunu dedin doğru.

Ancak (afterPlacedObjectEvents ) koymassan daha doğru olur.

Çünkü; mesela objenin frame 3 üne bir place effecti koyarsan o zaman programa afterPlacedObjectEvents demekle şunu demiş oluyorsun; 15 gelince git 1 den başla ama bundan sonraki dönüşlerinde 12 den geri dön. Yani program 15 ten 3 ü çıkarıp hareketine devam ediyor.

Eğer afterPlacedObjectEvents ı koymazsan hep 15 e kadar gelir ve 1 den başlar.
baytesaduf2 Tarih: 17.03.2010 18:34
hocam ben şöyle anlatayım spirte yaptım swishmax da script tıkadım acılan pencerede
add scrip
events frame onframe dedim
onFrame (15,afterPlacedObjectEvents) halini aldı

add scrip control gotodandplay dedim


gotoAndPlay(1); oldu

bununla ben 15.frameye gitikten sonra tekrar birinci frameden başlamı dedim
bunu soruyorum ben
atesilter Tarih: 17.03.2010 17:25
[atex]Değerli arkadaşım
baytesaduf2

1. Move bir efect değil, uygulama demişsem,
(ki siz dediğinize göre öyle demişimdir),
yanlış birşey söylememişim.

Çünkü hangi efekti kullanırsanız kullanın,
ona hiçbir değer vermeseniz bile flashınızda mutklaka bir şeyler yapacaktır.
Örneğin, Fade in, zoom out vb. gibi...

Halbuki, Move efektini bir yere verdikten sonra
eğer ona hiçbir değer vermezseniz
o da nerede kullanırsanız kullanın ufak tefek bazı hileler hariç
kullandığınız elemana hiçbir katkıda bulunmaz.

Bununla beraber, "Move" kolaylığının efekt
veya uygulama olması konusunu siz nasıl düşünüyorsanız
o şekilde kabul ediniz. Çünkü önemli olan onların uygulama veya efekt olmaları değil;
program içinde bizlere sunulan kolaylıkları istediğimiz yönde kullanabilmektir.

2. Ben shape'lerden yaptığım ve Sprite içine aldığım yürüyen bir adamın
Script Kodları ile nasıl yürütüldüğünü, hatta yürütülüp yürütülmediği konusunu
bile hiç görmedim ve bimiyorum.

Bildiğim ana prensip şudur.

Önce periyodik hareketler yapan bir sprite yapılır.
Örneğin bir adam sağ ayağını x noktasından ileri atar,
daha sonra da aynı ayağı yine x noktasına geri getirir.
(Bu hareket için kullanılması gereken Shape sayısı
tamamen yapanın görüş, zevk ve kararına bağlıdır.)

İşte bu işlem bir sprite periyodu, saykılı veya
sizin tanımlayacağınız bir harekettir.

Bu harekete başka bir hareket vermek istiyorsanız,
örneğin yürüyen adamı belli periyod veya saykıl, veya zaman aralığında
zıplatmak, ileri götürmek, ve benzeri işlemler yaptırmak isterseniz
o sprite'ı Grouping > Group as sprite komutu ile tekrar sprite yapıp,
bu defa istediğiniz o hareketleri yaptığınız bu sprite'a efekt olarak verirsiniz.

Bu durumda adam birinci sprite gereği yürürken,
onun bir üst sprite'ına vereceğiniz efekt veya efektler ile
yürüme harketini kesmeden ilave olarak o hareketleri de yapar..


İnşaallah sorduğunuz soruyu doğru anlayıp
karşılığını verebilmişimdir.
:3:
[/atex]
baytesaduf2 Tarih: 17.03.2010 15:55
ıssızada geçmiş olsun Allah şifa versin özelikle istiyerek bu halde görünmesini istediğinize göre tercih meslesi. Ben siz istemeden bu hale geldiğini düşündüğüm için yazmıştım.

ben iki ayağı olmayan bir adam yerde sürüterek yürütsem neden? diye sorsanız ben böyle istedim desem ...
ama aynı adamı tekerlekli sandalyede yürütsem düşünün
bence kafanızda tasarladığız duygu ve düşünceyi izleyende yakalabiliyorsa amacınıza ulaşmış olursunuz bundan sonraki çalışmalarınızda da başarılar dilerim.

Ateş hocama sorum olacak
forumda daha önce nerde olduğunu hatırlamıyom bir başlığın altında move için efeck değil uygulama demiştiniz yukarda move efectini uyguladığımda demişsiniz move uygulamamı efeck mi ?

diğer sorum ise diyelimki 10tane 15 tane hareket shapesi çizdiğimiz sprite içine aldığımız yürüyen adamı scripte kodları ile nasıl yürütürürüz?
atesilter Tarih: 17.03.2010 12:16
[atex]
Halâ paytak yürüyüşü neden seçtiğinizi anlatıyorsunuz.
Ve üstelik, sanki o düzeltmeyi yapmadığınız için
adamın paytak yürüdüğünü sanıyorsunuz..
:160:

Sevgili dostum,
Adam zaten paytak yürüyor.
Yürüyüşü öyle seçmeniz de güzel görünüyor..


Fakat o sprite'ın içindeki Shape'lere el atmadığınız için
Sprite'ın bozukluğu izleyenin gözünü tırmalıyor..

Gözünüzü seveyim,
bir defa, sadece bir defa, sizin için önerilmiş bir konuya
"evet doğru, öyle yapsam daha iyi olurmuş" deyiverin gitsin...
Nasıl olsa siz, eğer sizi tanıyabildiysem,
aklınıza taktığınızı yapmaya devam edeceksiniz..


[/atex]
ıssızada Tarih: 17.03.2010 07:54
sayın hocam benimki size inatçılık etmek değil.

reel anlamda bir adamın bir adım atışı olarak baz alındığında baştan sona kadar siz haklısınız zaten. buna asla itiraz etmediğim gibi verdiğiniz ilave bilgilerle beraber bu konu neticesinde bende ve başka arkadaşlarda bilgilerimizin tazelenmesi de çok faydalı oldu. bunu net olarak ifade ediyorum.

benim değindiğim kazara da olsa o adamın adımlarında o hatadan kaynaklanan bir aksama ve dağınıklık var. ve ben kendi fiziki ve duygusal dururmumdan yola çıkarak adamın o paytak yürüyüşünü bilinçli seçtim. umduğum duyguyu yansıtıyor diye de açıkçası düzeltmek aklımın ucundan geçmedi.

bilgiler için teşekkürler...
atesilter Tarih: 17.03.2010 03:42
[atex]Sevgili dostum
ıssızada

Artık şu inatçılığı bırakın lütfen.
Konumuz adamın aksaklığı değil...

Konumuz, nereden alırsanız alın, aldığınız gif'in bozuk görünmesi.

Eğer bu bozukluğun farkında iseniz ve gidermediyseniz ona birşey demem.
Ben gideremediğinizi düşünerek sizlere yardımcı olmak istedim.


Matematiğiniz ne kadar kuvvetli olursa olsun,
bu gibi temel bilgilerde eksiklikleriniz olduğu sürece
o arzu ettiğiniz site girişlerinde başarılı olma şansınızın
tahmininizden düşük olma ihtimalini lütfen gözardı etmeyiniz.
:3:

Geçirdiğiniz trafik kazasına üzüldüm.
Geçmiş olsun..

[/atex]