İNCELEME

Capcom'dan yeni bir hit daha karşınızda
Yazı için İlker Yasin Yıldız'a teşekkür ederiz.

Soğuk
Lost Planet, insanlığın soğuk ile baş başa kaldığı bir gezegende - hazır ısı kaynaklarına ihtiyaç duydukları bir gezegende - Kar Korsanlarına ve Akrid ırkına karşı vermiş olduğu mücadeleyi; ayrıca gezegeni tamamen ısıtmaya yönelik bir projeyi anlatıyor. Senaryoda tabi ki belirli başrol oyuncuları ve onlara ait ilginç hikayeler var. İşin sürprizini kaçırmamak için sizlere anlatmak istemediğim bu hikaye çok derin olmasa da, iyi bir aksiyon filmi senaryosu olabilecek kalitede olmuş.

Oyunda tamamen karla kaplı çok soğuk bir gezegendeyiz, dolayısıyla bir dayanma gücümüz var. T-Eng (Termal Enerji) olarak adlandırılan bu enerji, öldürdüğümüz canlılardan, parçaladığımız mekanik donanımlara kadar her şeyden elde edilebiliyor. Bunları alarak dayanma gücümüzü artırabiliyoruz. Dayanma gücümüz demodaki gibi 999 ile sınırlı değil. 10.000 ile sınırlı. Tabi ölmeniz Bu enerjiye bağlı olmayabiliyor her zaman. Enerjimizi Bir depoda topluyoruz. Belimize bağlı olan ve tekne motorunu andıran bu ısı kaynağı hem bizi sıcak tutmaya hem de enerjileri toplamaya yarıyor. Eğer darbe alırsak enerjimiz düşüyor ve Bu kaynak sayesinde bir süre sonra tamamlanıyor. Tamamlanmadan tekrar darbe alırsanız, isterseniz 8000 enerjiniz olsun ölmeniz kaçınılmaz oluyor. Gerek God of War, Gerek Ninja Gaiden gerekse de Devil May Cry... Tüm bu oyunlarda ölenlerin ardından çıkan Orb yöntemi bu şekilde mantıklı bir sebebe bağlanmış ve bence gayet güzel de olmuş.

Aksiyon

Tek Kişilik oyunda kontrol edebildiğimiz esas oğlanımız Wayne'in hareketlerine geçecek olursak, en geçerli ve iyi düşünülmüş şeyin asılma halatı olduğunu söyleyebilirim. Tomb Raider Legend'da gördüğümüz bu halat belli yerlerin aksine her yere tutunabilme özelliğine sahip. Eğer halatın uzanma menziline giren herhangi bir yer görürseniz X tuşu ile atabilir ve kendinizi çekip o yüksek noktaya çıkabilirsiniz.

Silah ve taşıma

Wayne ancak 2 çeşit silah ve 1 çeşit bombayı üzerinde taşıyabiliyor. Silahlardan birisi elinde, diğeri ise sırtında duruyor. Gerçekçilik açısından gayet iyi bir karar olmuş; fakat yer yer sizi oldukça zorlayacak seçimler yapmanıza sebep olabiliyor. Elinizdeki silah Kar Korsanlarını öldürmek için biçilmiş kaftan olan Sniper olabilir. Bunu, Mechleri patlatmaya yarayan ve 6 mermisi olan bazuka ile değiştirip değiştirmemeniz sizi birkaç saniye düşündürebilir. Oyunun akışına göre zaten biraz sonra neye ihtiyacınız olacağını saptayabilir ve ona göre silah seçimi yapabilirsiniz. Her silahta olan bir diğer özellik ise onları B tuşu ile doğrudan düşmana vurabilmek. Donmuş düşmanları merminin yanı sıra B tuşuyla vurarak da parçalayabiliyoruz.

Biraz Silahlardan bahsetmek gerekirse güzel bir silah yelpazemiz olduğunu söyleyebilirim. Klasik makineli silahtan, pompalı tüfeğe, Sniper'dan, el bombasına kadar şu anda dünyada görebileceğimiz türden silahlar zaten var. Bunun yanında plazma tüfeği, enerji silahı, lazer tüfeği gibi sizin ısı enerjinizden yararlanan sınırsız mermili silahlar var. Yapışkan bombalar ise metal yüzeyli olan Mechler için birebir. Bunun yanında Frizbi gibi fırlatabildiğimiz bir diğer bomba olan Disk Grenade ise uzaktaki cisimleri rahatça hedef alabilmeniz için düşünülmüş. Tabi bunlar yaya iken kullanabildiğimiz silahlardı. Bir de Vital Suit adı verilen ve Matrix'in 3. film olan The Matrix Revolutions'dan hatırladığımız Mech Robotlarının takılıp çıkarılabilen devasa olanlar var. Bu silahlar dev makineli Gatling Gun, büyük pompalı tüfek olan Shotgun, roketatar, füze atar, bomba atar ve top atar (Rocket Launcher, Missle Launcher, Grenade ve Cannon). Bunların yanında dev lazer ve plazma silahları, takip eden Hum lazer ve çeşitli diğer teknolojik silahlar. Tabi yakın dövüş için mekanik testere ile deliciyi de söylemek gerekiyor. Yaya iken bu devasa silahları kendimiz alıp ayakta kullanabildiğimiz gibi Mechlere tekrar geri takabiliyoruz. Mechlerdeki silahları içindeyken de değiştirebiliyoruz.

Robotlar

Söz Robotlardan açılmışken ne tür robotlara bineceğimizi de şöyle bir sayalım; İki ayaklı klasik olanlar en basit modelden, 2-3 defa geliştirilmişine kadar rastlayabiliyoruz. Bunlar aralarında şöyle farklılık gösterebiliyor. Bindiğinizde sizi dışarıda bırakan ve 1 kere zıplayabilen turbosuz modeller


Sizi içine alıp zırhla örtebilen ve iki kere zıplayabilen (ikinci seferde turboyu yakıyor) gelişmiş modeller. İki ayaklı başka bir Vital Suit (VS) ise Y tuşu ile kar motoruna dönüşebilen tek silahlı ve başka silah takamadığınız bir model. 4 Ayaklı bir adet VS var. Lazer tabancası ve top mermi atışı yapabilen sabit silahlara sahip ve Y Tuşu ile tanka dönüşebilen turbolu bir model. Y tuşu turbolu VS'lerde ani manevra yapmaya, tankta ise hızlanmaya yarıyor. Oyunun sonlarında kullanacağımız VS ise bambaşka onu size sürpriz olsun diye bahsetmeyeceğim.

TPS tipi olan oyunumuz ilginç bir kontrol mekanizması kullanıyor. Hedef rkranda sabit değil. Belli bir daire boyunca serbest olarak hareket ediyor. Bu sınıra gelince de kamera dönmeye başlıyor. Eğer bu mekanizma garip geldiyse menüden değiştirebilirsiniz; fakat bana oldukça kullanışlı ve hedef almayı kolaylaştırıcı geldi. Oyundaki diğer önemli nokta ise hedef aldığınız yerdeki düşmana odaklanmayı sağlayan algılama özelliği. Bunu bence kapayın(Auto Aim). Çünkü bazen düşmanlardan başka şeyler vurmak istediğinizde zorluk çıkartıyor. Diğer bir problem ise adamımızın tam tepesine nişan alamaması. Bu size bazı anlarda zorluk yaşatabilir. Onun dışında gayet rahat edebileceğiniz bir kontrol şemasına sahip Lost Planet. Gears of War'daki Aktif Reload özelliği bizi şarjör takmanın ustası haline getirmiş ve ilginç zevk ve yenilik sunmuştu. Lost Planet'de ise sağ analoga tıklayarak silahımızı dolduruyoruz. Şarjörümüzün doluluk oranını ise hedefimizin altındaki yarım çemberden biraz daha küçük boyutta olan bar sayesinde görebiliyoruz.

Çevre tasarımı

Oyundaki bölümler birbirini tekrar etmeyecek şekilde yapılmışlar. Bir bölümde karla kaplı tepelerde yol alırken, diğer bölümde müthiş görünen mağarada Akrid ırkı ile mücadele ediyoruz. Bosslar ise devasa yaratıklardan ya da sizi oldukça zorlayabilecek çeviklikte ve işlevleri iyi düşünülmüş Mech Robotlardan oluşuyor. Boss'lar hakikatten zor yapılmış; fakat işi çığırından çıkaracak kadar da yapmamışlar. Tadında bırakılmış. Her zaman karşımıza bölüm sonlarında çıkmayabiliyorlar. Bölüm aralarında çıktıklarında ise onları öldürmek zorunda değiliz; fakat öldüklerine bol bol Achivement puanı kazanıyoruz. Oyunda düşman olarak bizim gibi insan ırkı olan Kar Korsanları ve yaratık ırkı olan Akrid'ler bulunuyor. Akridlerin çeşitleri oldukça fazla. Oynadıkça farklı farklı düşmanlarla karşılaşacaksınız

Save noktaları Dead Rising'de oldukça zorlayan bir etmendi. Bu defa Lost Planet'te daha akıllıca bir yol; yol gösterici ile enerji verici ünitelerin yanına gelerek, sürekli B'ye basarak uyduyu çalıştırıyor ve PDA'ya bilgi vermesini sağlıyoruz. İşlemi başarıyla tamamlayınca size hatırı sayılır bir termal enerji vermekle birlikte kayıt noktasını da aktif hale getirmiş oluyor. Oyundan çıkarken Quit yapıp kaydetmesini bekleyince, o noktadan başlıyoruz. Aksi oyunu tekrar baştan açtığınızda, o bölümün başından başlayınca ufak çaplı bir şok geçirebilirsiniz.

Yapımdaki problemlerden biri de maalesef yapay zeka. İleriki bölümlerde akıllansalar da Kar Korsanları gerçekten çok aptal. Size ateş etmeye çalışıyorlar vuramıyorlar. Bomba atıyorsunuz çabuk kaçamıyor ölüyorlar. Fakat ilerde daha çevik olduklarını ve yuvarlanma gibi akıllı şeyler yaptıklarını söyleyebilirim.

Lost Planet son zamanlardaki en iyi aksiyon oyunlarından ve orijinal yanlarıyla rakiplerinden ayrılıyor. Single Player kısmını bitirdiğinizde Multiplayer kısmında yine uzun uzun takılabilirsiniz. Herkese önerebileceğim bu Capcom Klasiğini kaçırmayın.

SİSTEM GERKSİNİMLERİ

* OS - Windows® XP
* CPU - Intel® Pentium® 4 supporting HT technology
* RAM - 512 MB (Windows XP) / 1 GB (Windows Vista)
* Hard Drive - 8.0 GB
* Resolution - 640x480
* DVD-ROM drive - DVD9 compatible
* Video - VRAM 256 MB, DirectX®9.0c / Shader3.0*, NVIDIA® GeForce® 6600 or greater**
* Sound - DirectSound compatible. DirectX®9.0c
* Peripherals - Mouse, Keyboard
**NVIDIA® GeForce® 7300 is not supported.

İstenilen Sistem Gereksiimleri

* OS - Windows Vista™
* CPU - Intel® Core™2 Duo
* RAM - 1 GB (Windows XP) / 2 GB (Windows Vista)
* Resolution - 1280x720 or more
* Video - VRAM 256 MB, NVIDIA® GeForce® 8600 or greater
* Peripherals - Gamepad, Xbox 360™ Controller for Windows®




Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 406
favori
like
share