İnternet Reklamcılığında Google Nerede?

Google Reklamcılığı
Türkiye'deki internet kullanıcılarının %95'i Google Arama Motorunu kullanıyor. Google Optimizasyonu başarıyla yapılmış bir site Yahoo ve MSN gibi arama motorlarında da üst sıralarda yerini alır.

Türkiye'de İnternet Reklamcılığının yarısından fazlasını SEM oluşturur. Yakın gelecekte İnternet Reklamcılığının büyük çoğunluğunu SEM oluşturacaktır. Tüm dünyadaki Arama Motoru Pazarının (SEM) %78'ini sadece Google oluşturuyor. Bu oran Türkiye'de %95. Ve Google bu yüzdeyi arttırmak için kurumsal çalışmalarına devam ediyor.

Gelecekle ilgili şu gerçeği görmeye şimdiden hazırlanalım:

Google, geleceğin en büyük ve en önemli reklam mecrası olacaktır.

Google AdWords
AdWords kullan, hedef kitlene uzan.

Google Adwords, Google'ın reklam programıdır ve Google arama sonuçlarının sağ kısmında Sponsor Bağlantılar adı altında yer alır. Bazı zamanlar sayfanın en üstünde de yer alır. İnternet Reklamcılığının en önemli ve en büyük örneğidir. İnternette reklam demek Google AdWords demek.

Büyük küçük her işletmenin yetkili bir Google Adwords Uzmanı ile beraber Google Adwords kullanmasını kesinlikle öneriyoruz. Çünkü Google Adwords ucuz ve yatırım getirisi en yüksek reklam mecrası, geleceğin mecrası. Pazarınızı ve kârınızı büyütün!

Google Adwords Temel Bilgiler
Adwords reklamları doğal arama sonuçlarının sağında, sayfanın sağ tarafında bir sütun olarak yer alır.

Adwords Çalışma Mekanizması:
○ Adwords Kampanyanızı oluştururken reklam metinleriniz ve anahtar kelime listeniz oluşturulur.
○ Anahtar kelimeleriniz ile eşleşen arama sorguları reklamınızı tetikler ve reklamınız gösterilir.
○ Reklamınız ancak tıklama alırsa ödeme yaparsınız. Gösterilirken değil.

Adwords Hedef Kitlenizi Bulur:
○ Google Adwords, hedef kitlenizi bulur. Doğru anahtar kelime analizi ile elde edilen anahtar kelime listesi hedef kitlenizi size yönlendirir.
○ İstediğiniz ülke, bölge, şehir, veya spesifik bir alan için reklam verebilirsiniz. Dil seçiminiz vardır.
○ Yaşa ve cinsiyete göre (Demografi) hedef kitle seçiminizi yapabilirsiniz.
○ Google İçerik Ağında bulunan tüm sitelerde reklamınız yer alabilir veya istediğiniz siteleri (üstelik o sitelerin herhangi bölümünü veya sayfasını) kendiniz seçerek Yerleşimler oluşturabilirsiniz.

Adwords Artıları:
○ Adwords belirlediğiniz günlük bütçenizi aşmaz. Günlük bütçenize ve gün içinde aldığınız tıklamalara göre reklamlarınızın yayınlanma sıklığını ayarlar.
○ Adwords ile reklam planlaması yapabilirsiniz. İstediğiniz günün istediğiniz saat dilimini içeren ayrıntılı planlama.
○ Adwords ile kampanyanızın performans takibi sürekli yapılabilir. Reklamlarınızın aktifken kampanyanızı iyileştirmek veya daha iyi bir hale getirmek için gerekli optimizasyonlar sürekli yapılabilir.
○ İstatistiksel bilgi içeren birçok rapor oluşturabilirsiniz. Dönüşüm Oranlarınızı, Yatırım Getirinizi görebilirsiniz.

Neden Google Adwords?
○ Siteniz Google’da çıkıyor olabilir. Önemli olan kullanıcıların sizin ürününüzü satın alabilecek arama sorgularını girdikten sonra sizi ilk sayfada görmeleri.
○ İnsanlar sadece Google kullanmıyor olabilir. Burada Google İçerik Ağı devreye giriyor. Onbinlerce sitede veya Google İçerik Ağına kayıtlı istediğiniz herhangi bir sitede reklamınız gözükür.

Optimizasyon:
○ Optimizasyon gerek Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu) gerekse Adwords’te Kampanya Optimizasyonu olarak gerçekleştirilir.
○ Search Engine Optimization’nun amacı sitenizi ilgili anahtar kelimelerde (veya ilgili arama sorgularında) Google doğal sonuçlarında üst sıralarda çıkarmaktır.
○ Arama Motoru Optimizasyonu 3 aylık bir süreçtir. Adwords Kampanya Optimizasyonu ise 2-6 haftalık bir süreçtir.

Search Engine Optimization ile ilgili önemli notlar!
Yapılan araştırmalara göre Google'da doğal arama sonuçları sayfasında 1. sayfada olmanız Google Adwords Arama Ağından daha fazla trafik getirir. Arama yapanların %70-80'i 1. sayfadan sonrasına asla bakmıyorlar. Bu nedenle Search Engine Optimization hizmetinde ilk sayfada olmanız çok önemli.

Yapılan araştırmalara göre Google doğal arama sonuçlarından sitenize ulaşan kişilerin sitenizde geçirdiği vaktin Google Sponsor Bağlantılardan ulaşanlara göre daha yüksek olduğu görülmüştür.

Google Optimizasyonu, Google Adwords'te alınan Kalite Puanını oldukça olumlu yönde etkiler. Yüksek Kalite Puanı, Google Adwords'te üst sıralarda yer almanızı sağlayacak ve maliyetinizi azaltacaktır.

Yeni veya Bilinçli Olmayan Adwords Müşterilerinin Uzak Durması Gereken Noktalar

Sağlıklı, kârlı, faydalı, müşteri memnuniyetli Google Adwords hizmeti almak istiyorsanız aşağıdaki profesyonel olmayan Google Adwords hizmetlerinden uzak durunuz!

! Google Adwords Paketlerinden lütfen uzak durunuz (xxx YTL + KDV Bütçe Paketleri)
! Google Adwords KONTÖR paketlerinden veya KUPON hesaplarından lütfen uzak durunuz (xxx Kontör ile ortalama xxx Tıklama alın paketleri)
! Google Aylık Sınırsız paketlerden lütfen uzak durunuz (Sınırsız Tıklama Paketleri)

Ne Yapmalıyım?

• Profesyonel hizmet anlayışı ile çalışan bir Kalifiye Google Adwords Profesyonelinin yöneticiliğinde aylık bütçenizi belirlersiniz. Standart iki Adwords ödeme seçeneğinden birini kullanarak (Kredi Kartı - Visa, MasterCard/Eurocard, American Express, JCB veya Banka havalesi) ödemelerinizi yaparsınız.
• Aylık Adwords bütçeniz 7500 YTL ve üzeriyse birkaç ay içinde nitelikli Google Adwords ödeme seçeneği olan Faturalandırmayı (Çek veya Banka Havalesi) kullanabilirsiniz.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 324
favori
like
share