BaÅŸlıktaki ifade İrlandalı, 1925 yılı edebiyat Nobel ödüllü Prof. Bernard Shaw’a ait. Hz. Muhammed’in (asm) en yüksek takdirleri toplamasının sebebini ÅŸaşırtıcı ve saÄŸlam bir hayatı temin etmesi olarak gösterir Bernard Shaw. Dininin tek ve emsâlsiz bir din oluÅŸunu ise hayatın bütün tavır ve çeÅŸitlerini ıslâh ve deÄŸiÅŸimden geçirdiÄŸini, tasfiye ve terakkî ettirdiÄŸini belirtip bu dinin ayrı ayrı bütün milletleri kendine çektiÄŸini söyler ve şöyle der: “Ben görüyor ve inanıyorum ki, insanlığa, ‘Hz. Muhammed (asm) insanlığın kurtarcısıdır’ demek borç olsun. Kurtarıcılık nâmı ona verilmelidir.”
Ayrıca ÅŸu tesbiti de yapar: “Ben itikad ediyorum ki, Muhammed’in misli, yani siretinde, tarzında bir adam ÅŸimdiki yeni âleme reis olsa, hükmetse; bu yeni âlemin müşkilâtını (problemlerini) halledip, bu yeni karmakarışık âlemde müsâlemet-i umumiyeye ve saadet-i hayatın husûlüne (genel barış ve mutlu bir hayata) sebep olacak. Evet, bu yeni âlemin müsalemet ve saadet-i hayatiyeye ne kadar ÅŸedit ihtiyacı var olduÄŸunu herkes anlar.”
Bugün dünyayı sarsan, dev gibi kuruluÅŸların batmasına sebep olan küresel malî krizi de Hz. Muhammed’in (asm) getirdiÄŸi ve hayata geçirdiÄŸi esas ve prensiplere baktığımızda çözebilecek güçte olduÄŸunu anlamakta gecikmiyoruz.
Çünkü Hz. Muhammed (asm) birbirleriyle kenetleÅŸen, kaynaÅŸan, sevinciyle sevinen, üzüntüsüyle üzülen, mü’min kardeÅŸinin derdini kendi derdi edinen tekvücut olmuÅŸ bir toplum meydana getirmiÅŸ; bunun için gerekli her türlü esası ortaya koymuÅŸtur. GetirdiÄŸi bu esas ve prensipler hayata geçirildiÄŸinde problemlerin çözülmesi, sıkıntıların aşılması ve insanların mutlu olamamaları için hiçbir engel kalmamaktadır.
Bu esaslardan biri toplumu ayakta tutan yardımlaşmadır; zekâttır, biri insanları birbirine düşüren faizin haram kılınmasıdır. İnsanları maddeten ve mânen çökerten hırs, israf gibi kötü hasletlerin yasaklanması, onları binbir türlü sıkıntılara karşı dimdik ayakta tutan, sarsmayan tevekkül, iktisat, kanaat gibi güzel huyların hayatın vazgeçilmezleri arasına yerleştirilmesidir.
Hangi mükemmel sistem olursa olsun uygulanmadıkça fayda saÄŸlamaz. İşte dünya ve ahiret iÅŸlerini düzene sokmak için gelen Hz. Muhammed’in (asm) getirdiÄŸi İslâm dini bu gerçekleri bir bir yaÅŸatarak dengeli, uyumlu ve huzur dolu bir toplum kurmayı gerçekleÅŸtirmiÅŸtir.
Ş.Döğen