Counter-Strike'ın Yeni Yüzü: Source

Piyasaya çıktığı ekim ayında profesyonel oyuncu dünyasının fazla ilgisini çekemeyen Counter-Strike:Source, büyük oyun turnuvalarında oynanmaya başlaması ve yakın zamandaki turnuvaların bu versiyonda düzenleneceğinin açıklanmasından sonra tüm dikkatleri üzerine çekti. Oyun dünyasına adeta bomba gibi düşen ve bir çok tartışmayı beraberinde getiren bu önemli değişim açıklamalarının ardından biz de Counter-Strike:Source'u profesyonel oyunculuğun geleceği açısından inceledik.

1998 yılında çıkan Half Life’ın grafik motorunu kullanan Counter Strike’ın eski versiyonu, DirectX 9.0 destekli günümüz oyunlarıyla karşılaştırıldığı zaman oldukça sönük kalıyordu. Bu nedenle uzun bir süredir eski grafiklerle oynanan Counter-Strike, Half-Life 2 ve Source’un gelmesiyle kabuk değiştirdi.

Source’a uyarlanan haritalar; yeni nesil yansıma ve ışıklandırma efektlerinin tamamı kullanılarak baştan yaratılmış olsalar da orijinal versiyonlarından hiç bir şey kaybetmemişler. Özellikle de_aztec ve son yama ile birlikte gelen de_prodigy haritaları görsel birer şaheser olarak nitelendirilebilirler.

Oyundaki yeni efektler ise görselliği ilk oyuna göre çok daha üst seviyelere taşıyarak oyunun atmosferini bir hayli değiştirmiş. Aztec haritasında su üzerindeki yansımalar, Dust’ta kapalı alanlardaki tozların parıldaması gibi detaylar bu haritaların havasını tamamen değiştirmiş. Oyuna eklenen yeni karakter modelleri ve animasyonlarla desteklenen bu görsel değişim oyunu çok daha gerçekçi hale getirmiş.

Half-Life 2 için tasarlanan ve yeni versiyona adını veren Source oyun motoru ise hem görsel hem de oynanış açısından bir çok yenilikle karşımıza çıkıyor. Havoc destekli yeni fizik motoru sayesinde çevredeki varil, tuğla gibi nesneler artık silahlara ve bize tepki veriyor. Görsel anlamda karakterlerin ölüm animasyonları için kullanılan kukla (ragdoll) efekti ve çevredeki patlamalardan etkilenen nesnelerin sağa sola fırlaması, DirectX 9.0 ile birlikte gelen yeni efektler ve baştan tasarlanan grafiklerle birleşince gerçeklik hissini çok daha ileriye taşıyor.

Haritalar

Counter-Strike:Source ile birlikte eski versiyondaki haritaların bir kısmı yeni versiyona uyarlandı. Ancak oyunun yapımcısı Valve haritaları yalnızca yeni kaplama ve efektleri ekleyerek birebir kopyalamak yerine haritaların çoğunda taktikleri büyük ölçüde etkileyecek değişiklikler yaptı.

Genel anlamda eski versiyonla Counter-Strike:Source arasındaki en büyük fark duvarların artık mermi geçirmemesi. Bu özelliğin en çok kullanıldığı de_nuke haritası henüz Counter-Strike:Source'a uyarlanmış olmasa da; bu değişim özellikle de_dust2 olmak üzere diğer haritalarda da oyun anlayışını oldukça değiştiriyor. Bu önemli değişikliğin dışında yine tüm haritalara eklenen variller, sepetler, hurda arabalar; saklanacak yeni mekanlar ve bomba merkezlerini korumak için yeni pozisyonlar sağlıyorlar. Tüm bunların bir adım ötesinde varil gibi mermilere ya da çarpmalara tepki gösteren nesneler dar geçitlerde engeller bile oluşturulabiliyor.

Turnuva Haritalarındaki Önemli Değişiklikler

de_dust2


# B Bomba merkezinde bulunan tahta kapının yapısı değiştirildi. Artık meydandan bakıldığında tünelin çıkışı görünmüyor.
# Terörist üssünden meydana dürbünlü silahlarla bakmak için belli bir açıyı yakalamak gerekmiyor.
# Terörist üssünden, A bomba merkezine giden uzun yol kısaldı.
# Terörist üssünden, A bomba merkezine giden uzun yola çıkan tünelin sonuna tahta kapı eklendi. Kapının çıkışına ise iki adet varil koyuldu.
# Terörist üssünden, A bomba merkezine giden uzun yola çıkan tünelin üstü açılarak bomba atılmaya elverişli hale getirildi.
# B bomba merkezine giden tünel genişletildi.
# Terörist üssünden merdivene giden yol üzerine palmiye ağacı eklendi.
# Terörist üssünden B bomba merkezine giden yolda bulunan kutular kullanılarak artık yukarıya çıkılabiliyor.
# Tüm haritada, uzun mesafelerde görüşü kısıtlayan toz bulutu bulunuyor.

# de_aztec


# Counter-Terörist üssünde sağ tarafa üst seviyeden ilerlenebilecek bir yol eklendi.
# A bomba merkezinde bombanın kurulduğu alanın hemen arkasında biri boost ile diğer kutular yardımıyla çıkılabilecek iki pozisyon eklendi. Boost ile çıkılabilen alandan su kanalından gelenler gözlenebiliyor.
# Tahta köprünün Terörist girişine iki adet varil eklendi.
# Su kanalının tabanı engebeli hale getirilerek aşağıya atlamalar zorlaştırıldı.
# Yağmur yağışı artık ellere bağlı olmadan rastgele gerçekleşiyor.
# Haritanın beyaz görünümü tamamen değişti. Kaplamaların çoğunda yeşil ve kahverengi tonları kullanılıyor.

# de_cbble


# Duvarların üzerinde bulunan demir parmaklıklar artık mermi geçirmiyor. Vurmak için araya hedef almak gerekiyor.
# B bomba merkezine ve meydana ağaçlar eklendi.
# B bomba merkezinde ortadaki kutunun üzerine artık bomba koyulamıyor.

Silahlar ve Hedef Alma

Oyunun en temel öğesi olan silahlara da yeni versiyonla birlikte çeşitli değişiklikler yapılmış. Ancak oyunda hedef almayı çok büyük şekilde değiştirecek bir değişiklik bulunmuyor. Muhtemelen çevrenizden duyduğunuz "Artık basan vuruyor", "Aim'in oyunda bir önemi kalmamış" şeklindeki yorumlar tamamen gerçek dışı.

CS:Source ile CS 1.6 silah dinamiklerinde büyük farklar yok. Koşarken silahlar yine hemen hemen aynı tepkileri veriyorlar. Dururken AK-47'nin ilk mermilerinde daha az sapma göstermesi dışında ciddi bir fark da gözlemlenmiyor. Silah tepkilerinde çok büyük bir değişiklik olmasa da hitbox'lar eskiye oranla az da olsa büyütülmüş.

Silah geri tepmeleri ve hitbox'lar dışında Counter-Strike:Source'da silah değişikliklerinden sonra kısa bir bekleme süresi eklenmiş. Bomba attıktan sonra kullanılacak olan silah için de bu bekleme süreleri biraz daha arttırılmış. Ancak silah değiştirilme sonrasındaki bekleme süreleri artarken; 1.6 versiyonunda eklenen ve oldukça tepki çeken dürbünlü silahların bekleme süreleri kısaltılmış.

Yeni Bomba Dinamikleri
Counter-Strike:Source'da şüphesiz en büyük değişiklik bombalar üzerinde yapılmış. Eski versiyonlara göre, artık bombalar oyunu çok daha fazla etkiliyorlar. Genel anlamda yapılan en büyük değişiklik bombaların fırlatılma fiziğinde yapılmış. Yeni fizik motoruyla birlikte artık daha dar açılarla daha uzak mesafelere bomba atılabiliyor. Haritaların yeni tasarımlarıyla birlikte yeni fizik motorunun avantajları bir araya geldiğinde bombalar oyundaki en önemli faktör haline geliyor.

Flashbang: Counter-Strike Source ile birlikte flashbang'ler oyunda çok daha etkili bir hale gelmiş. Artık patladıkları zaman beyaz kör etme efektine ek olarak halüsinasyon efektiyle görüşü oldukça zorlaştıran flashbang bombalar, iyi kullanıldıkları zaman rakibi uzun bir süre etkisiz hale getirebiliyor. Halüsinasyon efektine ek olarak bir çınlama sesiyle oyuncuları geçici bir süre sağır eden flashbang oyun dinamiklerini bir hayli değiştiriyor.

High Explosive Grenades (Patlayıcı el bombası): Hasarı arttırılan el bombaları yeni fizik motoruyla birlikte daha etkin olarak kullanılabiliyor. Flashbang bombalarda bulunan geçici sağır etme özelliği biraz daha kısa süreli olarak el bombalarına da konulmuş.

Smoke (Sis bombası): Tamamen değiştirilen duman etkisiyle birlikte sis bombaları Counter-Strike:Source'da özellikle takım karşılaşmalarında anahtar rol oynuyorlar. Atıldığı alanda görüşü tamamen sıfıra indiren sis bombaları, bomba merkezlerine yapılan saldırılarda terörist takımların olmazsa olmaz silahı haline geliyor.

Son söz

Counter-Strike:Source, Counter Strike oyuncuları için yeni bir başlangıç olarak nitelendirilebilir. Her ne kadar bu değişim geniş kitleler tarafından tepkiyle karşılansa da oyunun özünden hiçbir şey yitirmediği Abit Fragfest turnuvasındaki oluşan sıralamadan da görülebilir.

Counter-Strike:Source ilk oynandığında CS 1.6 sürümüne göre çok daha farklı görünse de birkaç haftalık hazırlık dönemi sonunda bireysel olarak CS 1.6'daki seviyenize CS:Source'da da ulaşmanız mümkün. Ancak takım oyunu olarak ele alındığında, Counter-Strike:Source'da yapılan değişiklikler tüm takımları taktik, takım oyunu ve yeni stratejiler açısından yeni ve çok daha zorlu bir maratona sokuyor.

Makalenin yazıldığı zamanda Counter-Strike:Source'un; harita yetersizliği, çeşitli oyun hataları, HLTV sorunları gibi eksiklikleri olsa da zaman içerisinde çıkacak olan yeni yamalar ve eski versiyonlardan uyarlanacak olan haritalarla birlikte eksiklikler ve sorunlar en azından büyük turnuvalara kadar giderilecektir.

ACON gibi büyük turnuva organizasyonlarının Counter-Strike:Source kullanacaklarını açıklamaları ve WCG, ESWC gibi önemli oyun turnuvalarının da seçimlerini muhtemelen CS:Source yönünde kullanacak olmaları Counter-Strike'ın geleceğini belirliyor. Kısacası, 2005 yılıyla birlikte eski Counter-Strike devri kapanıyor ve oyunculuğun yeni rotası Counter-Strike:Source'a çevriliyor.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 6332
favori
like
share
yuku789 Tarih: 11.08.2011 12:40
İndirme Linki Nerde Mk Yollarmısınız
kanser0101 Tarih: 15.11.2010 00:10
oyun çok güzel ama bn şifrelerini bilmiyorum bilen var mı ?
Ajan007 Tarih: 25.06.2009 09:45
Evet oyun çok güzel ben oynadım. Oyunda herşey 3D