Herkesin farklı beklentilerinin olduğu bir turnuva


"King'in Ölümü" kavramı, sanırım 8-9 yıl önce hayatıma girmişti. Tekken 3; arkadaşlarımla birlikte gerek oyun ortamlarında olsun, gerekse şakalaşma babında olsun, King'i taklit etmeme sebebiyet veren bir yapımdı. Para vermek istemeksizin saatlerce PS kafelerde mi dersiniz, yoksa bulduğunuz ilk parayla doğruca okulu bile asarak Arcade salonuna hücum etmek mi dersiniz? İşte Tekken 3'ün bana yaşattıkları büyük bir tutkunun işaretleriydi. Üzerinden yıllar geçmesine, ardından bir sürü yeni Tekken'in çıkmasına rağmen hala diyebilirim ki, Tekken 3 bu serinin en iyi oyunu. Hoş anıları ve en iyi olduğunu düşündüğüm üyeyi bir kenara bırakırsak, şimdi de uzun süredir gelişimi süren ve heyecanla beklenen Tekken 6'ya adım atalım.

Güç, saygıyı yok eder


Iron Fist Tournament 5'in son kralı Jin Kazama, büyük babası Jin Pachi'yi yenmiş ve Mishima Zaibatsu'yu da kontrol altına almıştır. Kısa sürede bağımsızlık elde edilip, kazanılan güç, kötüye kullanılınca dünya çapında saldırılar gerçekleşir. Bunun üzerine G Corporation da olaya müdahale eder. Aranan adam Jin Kazama'nın, canlı olarak yakalanması için büyük bir ödül belirlenir. Bu gelişmelerin ardından Jin Kazama ve Kazuya, Iron Fist Tournament 6'nın açılış maçı için karşı karşıya gelmeye karar verir. Hikayeye yeni eklenen karakterlerden Lars kimdir? Bu oyunda Jin Kazama, neden dünya için önemli bir tehdit oluşturacak duruma geliyor? Bunlar gibi daha birçok sorunun cevabını fazlasını öğrenebileceğiz.



"Turnuvaya yeni katılan Zafina, zarif bir şekilde nasıl dans edileceğini gösteriyor."


Kimisi için bir intikam, kimisi için yeni bir başlangıç, kimisi için ise ana amacı ün yapmak olan Iron First Tournament'ta, dünyanın dört bir yanından gelmiş birbirinden değerli dövüşçüler yer alıyor. 40'tan fazla oynanabilir karakterin bulunduğu oyun için, ayrıca duyurulmuş altı adet yeni dövüşçü mevcut. Zafina isimli karakter, bir suikastçı tarzında dövüşüyor. En büyük özelliği belki de, Tekken evreninde yer alan ilk Orta Doğu'lu karakter olması. Bir Alman olan genç Leo, yeni başlayanlar ve tecrübeli oyuncular için oynanabilirliği fazla olan bir isim. Miguel Caballero Rojo, tam bir dövüş tutkunu ve disiplin timsali İspanyol bir dövüşçü. Turnuvaya katılmasının tek amacı ise öldürülen kardeşinin intikamını almak. Amerikalı bir dövüş ustası olarak anılan Bob, yeni dövüş stillerini ve becerilerini test için turnuvaya katlıyor. En önemli özelliği ise fazla kilolu olmasına rağmen hızlı ve atik olması. Oyundaki hikayede önemli bir yeri bulunacak Lars, stratejik olarak hareket etmeyi seviyor. Son olarak Alisa isimli bayan karakterimiz de, Leo'da olduğu gibi oldukça kolay kontrol edilebiliyor. Tekken 6'nın son boss'u Azazel'in hikayesinin, Zafina ve Julia'nın hikayesindeki Jin Kazama ve Kazuya Mishima arasındaki mücadeleyle ilgili olduğu söyleniyor.

Değişim rüzgârları


Yeni karakterler haricinde, yapımcılar önceden var olan karakterler için de birçok yönden yeniliklere gitmiş. Bazı karakterlerin seslendirmelerinde düzenlemeler yapıldığı, bazılarının da dövüş teknikleri üzerinde bir takım değişiklikler yapıldığı belirtiliyor. Bazıları içinse köklü değişiklikler uygun görülmüş. Bu karakterler; Bruce Irvin, Lei Wulong, Marshall Law, Nina Williams ve Yoshimitsu. Yapımcılar özellikle Yoshimitsu için, "O artık değişti. Onu uzman bir karakter olarak not edin" diyor. Yoshimitsu, kullandığı kılıçların güçleri azalmaya başlayınca, yeni bir dövüş stiline geçmek zorunda kalıyor.

Yapımcı Katsuhiro Harada, karakter tasarımları üzerine de fonksiyonlar barındıran Tekken 6 için, "Tekken 6, karakter özelleştirme bakımından daha esnek. Bu sistem, Tekken 5 veya Soul Calibur IV'e benzemiyor. Karakter modeli ve giyilecek giysilerin ayrımı bulunuyor. Ayrı ayrı özelleştirebiliyorsunuz. Üstelik karakter saçlarının şahsileştirilme sistemi de farklı. Yeni sistemde oyuncu, istediği gibi saç şekilleri oluşturabilecek." diyor. Kısacası daha fazla özgürlük sağlanıyor.

Kişilik ve teknikleri olarak her bir karakterin eşsiz olduğu bir gerçek. Yönettiğimiz dövüşçü ile yapımda tecrübe kazandıkça, yeni elde edilebilir içerikleri kullanabileceğiz. Örneğin Bryan Fury, yakında pompalı tüfek kullanabilecek seviyeye geliyor. Dövüşeceğimiz her mekan, bu kez diğer Tekken oyunlarından farklı bir şekilde "Çok katmanlı" olarak karşımıza çıkacak. Akıllara hemen Mortal Kombat gelecektir. Benzer bir sistem, Tekken 6'da da yer alacak. Gerçek zamanlı deformeler ardından yeni bir dövüş arenasında kendimizi bulabileceğiz. Bu özellik sayesinde daha fazla combo imkanı sağlanabilmiş olacak ve bu nedenle sağlık barları biraz daha genişletilmiş.

Dövüşlerin gidişatlarına doğrudan etki edebilecek bir unsur olan Rage (Öfke) modu, daha heyecanlı sahnelere zemin hazırlayacak. Şöyle ki; öfke sistemi sağlık barı bitmek üzere olan bir oyuncu için, o anın verdiği heyecan, korku ve siniri temsilen daha agresif davranmasına yardım edecek. Eğer isabet kaydederse normale nazaran daha fazla hasar verebilmesini sağlayacak. Sonuç olarak dövüşçülerin galibiyetlerine göre, Low-Hit K.O ve Mid-Hit K.O. olarak iki adet yeni K.O. animasyonu da eklenmiş.



"Abi şöyle sert bir bakış atsam nasıl olur? Hani bu halimle beni beğenir mi? Saçlarım nasıl? Birşey söyle lütfen..."

Eksiği yok, fazlası var


60 Frame olarak hazırlanan Tekken 6'nın, ilk haliyle şimdiki hali arasındaki farkın, 2005 yılındaki E3 videosuyla, yeni yayımlanan görüntülere baktığımızda rahatlıkla anlaşılabileceği söyleniyor. Her Frame başına karakter animasyonlarında yapılan geliştirmeler, dövüş esnasında gerçek zamanlı olarak şahit olacağımız gece-gündüz dönümü gibi özellikler, Tekken'in dövüş atmosferini yüksek seviyelere taşıyacak unsurlar.

Yapımın günümüze kadar başarılı bir seri olarak ilerlemesindeki en önemli paylardan biri, PS konsollarının donanımsal gücü olarak gösteriliyor. Bilindiği gibi Tekken 6, X360 için de hazırlanıyor. İlk oyunu PS1'de 1 milyon civarı satan ve bugüne kadar Sony sistemlerinde boy gösteren bir seri, acaba ne oldu da farklı bir platforma da adım atmaya karar verdi? Tekken 6 için PS3 mimarisi üzerinde çalışmalar yürütüldü. X360 için de hazırlanılmasındaki en büyük sebeplerden birinin, konsol kullanıcılarından gelen yoğun talepler olduğu belirtiliyor. Her iki konsolun da benzer özellikleri var, ancak Blu-Ray gibi net farklar da var. Yapımcıların nasıl bir sihirbazlık gösterecekleri, şimdilik merak konusu.

PS3 ve X360 için çıkması beklenen Tekken 6'nın farklı bir platforma gelmesi söz konusu değil (Arcade'i saymayın). Yapımcılar, Wii için sorulan bir soru üzerine, Wii'nin kontrol düzeneğinin, Tekken için uygun olmadığını belirtti. Online olarak PSN ve Xbox Live servisleri üzerinden mücadelelere izin verecek oyunun, multiplayer yönleri hakkında henüz detaylı bilgi verilmiyor. Son olarak, önceki Tekken'lerde yer alan mini oyunların, yeni yapımda da yer alması bekleniyor. Street Fighter IV ve Mortal Kombat vs. DC Universe gibi türün önemli isimlerinin ardından, artık yeni bekleyişimiz Tekken 6 için sürüyor.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1444
favori
like
share