Oyun Hakkında
Platform: PC
Tür: Action
Multiplayer: Yok
Yayıncı: Ubisoft
Yapımcı: Capcom
Çıkış Tarihi: 30 Haziran 2006
Min. Sistem:
Windows XP/2000, 1 Ghz Pentiım III ya da Athlon, 256 MB RAM, 128 MBDirectX 9.0c destekli Ekran Kartı Ati 9200, Nvidia FX , 1.2 GB HDD alanı

PC kullanıcıları tarafından PS 2′nin en kıskanılan oyunlarından birikuşkusuz DMC’dir. Geçtiğimiz sene CAPCOM hem RE4 hem de DMC 3′ü PC içinpiyasaya süreceğini açıkladığında çok sevinmiş ve şaşırmıştım. ÇünküDMC PS2 için büyük bir kozdu. Serinin ilk oyununu gördüğümde keşke PCiçin de çıksa da biz de oynayabilsek diye iç geçiriyordum. İlk olarakneden daha birincisi çıkmadan üçüncü oyunu oynuyoruz diyebilirsiniz.Bunu iki nedeni olabilir. Birincisini serinin ilk oyunun teknik açıdanartık çok eski olması ve PC’ye çıkmasının gereksiz olması olarakgösterebiliriz. İkinci neden ise konuyu okuduğunuzda neden 3. oyundanbaşlandığını anlayabilirsiniz. Tabii bunlar benim düşüncem. Sonuçolarak uzun bekleyişimiz sonu erdi ve DMC3 PC barında.

DMC1′de Dante binlerce yıl önce şeytanla savaşıp insanlığı kurtaran biryarı-şeytan, yarı-şövalye Sparta’nın oğlu idi. Devil May Cry isimli birofisi var anlaşılacağı gibi, şeytan avcılığı yapıyor. Ayrıca Dante’ninde şeytani güçleri var. Bu güçlerini tabii ki yarı şeytan olmasınaborçlu. Bir gün ofisindeyken bir kadın gelip babası tarafından hükümgiydirilen Maldur isimli bir şeytanın hapisten kurtulduğunu haberverir. Dante de onu durdurmak için yola çıkar. DMC 2 ilk oyundansonrasını işliyordu ama onu karıştırmaya gerek yok. DMC 3′te iseDante’nin Devil May Cry ofisini açtığı ilk yıllara götürüyor bizi.Şeytani güçlerini kazanmadan çok, çok önceye. DMC 3′ün konusu tamamenDante’nin günümüzdeki halini nasıl aldığını anlatıyor. Dante ofisiniaçmaya hazırlanırken Arkham adında bir adamdan gelip kötü kardeşiVergil’in Dante’ye bir mesajı olduğunu söylüyor ve Dante masasınıfırlatıyor, ve oyunumuz başlamış oluyor.
Konu gayet net. DMC serinin öncesine gidiyor ve Dante’nin nasıl buişlere bulaştığını bize gösteriyor. Günümüzde izlenen seri halini almışpek çok filmbaşlangıçtan öncesine (bkz. Batman Begins) gider. Demek ki yaratıcılıkkalmayınca böyle bir yola gidiliyor. Neyse, eleştirilerimize son veripincelemeye devam edelim.

Dante ofisinden sakin bir şekilde otururken aniden birçok yaratığın saldırısına uğruyor. Aldığı darbelere aldırmadan müzikkutusuna gidip şarkısını seçiyor ve kılıcını alıp düşmanlara dalmayabaşlıyor ve burada kontrol bize geçiyor. Oyun şu ana kadar oynadığınızbelki de en tempolu oyun. Ara demolar hariç dinlenme şansınız hemen,hemen yok gibi. Bazı mekanlarda birkaç dakika kadar bir şey yapmadandolaştığınız oluyor ama çok nadir. Onun dışında oyun sizi hiç boşbırakmıyor. Sürekli yaratık biçmekle uğraşıyorsunuz. Ama bu belli birzaman sonra sıkar diyeceksiniz. Fakat hiç de öyle değil.Yapabileceğiniz sayısız kombolar ile her seferinde değişik bir ölümşekli yaşatabiliyorsunuz yaratıklara. Mesela kılıçla başladınız vurmayave alttan darbeyle havaya fırlattığınız yaratığı, tabancayla vurmayadevam edebiliyorsunuz. Burada anlatırken pek bir şey anlaşılmıyor,oynayıp görmeniz lazım.
Dante öyle hareketler yapıyor ki MATRIX filmindeki hareketler soldasıfır kalır. Ayrıca durumlara göre söylediği laflar, yaratıklarla dalgageçmesi gayet hoş. Dante çok “cool” bir tip. Genç olmasının da verdiğiumursamazlık halleri çok iyi yansıtılmış oyuna. Ne var ki, elemanınyaptığı hareketler bir süre sonra göze hoş görünmekten çok iticigelmeye başlıyor. Düşünsenize Dante’ye biri roket sallıyor, Dante deroketin üstüne binip sörf yapıp geri gönderiyor. Tamam oyunlarda herzaman abartı olu ama bu kadarı biraz fazla. Bu sadece ufak bir örnek,daha nelerle karşılaşacaksınız.

Şimdi de Dante’nin kullanabildiği ve zamanla geliştirdiği yeteneklere değinelim.
Trickstar: Bu yetenek sayesinde Dante daha hızlı hareket edebiliyor ve saldırılardan kaçıp karşı saldırı için hazırlanabiliyor.
Swordmaster: Kılıç kullanmadaki ustalığınızı ve verdiğiniz hasarı yükselten bir stil.
Gunslinger: Bu sefer de ateşli silahlarla ilgili çeşitli özellikler kazanıyorsunuz.
Royalguard: Bu stil ise savunma ağırlıklı. Dante sabit halde guard durumuna geçiyor ve saldırıları savuşturabiliyor.
Quicksilver: Zamanı yavaşlatabildiğimiz bir stil. Ama sadece düşmanlar için zaman yavaşlıyor.

Doppelganger: Gölgenizi çağırıp iki kişi olarak saldırabiliyorsunuz. Tabii ki verdiğiniz hasar ikiye katlanıyor.
Dante ile birlikte yaratıklar üzerinde birbirinden değişik silahlarıdeneme şansı bulacaksınız bunlara da kısaca bir bakış atalım:
Rebellion: Standart kılıcımız. Oyunun ilk bölümleri için gayet yeterli.
Cerberus: Üç saplı nunchaku. Çok seri ve buz elementi gücü ile daha etkili.
Agni&Ruda: Ateş ve su elementlerini kullanan çift kılıç.
Nevan: Balta veya elektro gitar arası bir silah. Yakın mesafede pek bir kimse duramıyor karşısında.
Beawolf: El ve ayaklarınıza taktığınız pençelerle yakın dövüşhareketlerini düşmanlarınızın üstünde deniyorsunuz. Sanıldığının aksineçok etkili.
Ateşli silahlar da şöyle…
Ebony & Ivory: Oyundaki başlangıç silahımız. Çift tabanca. Yaratıklara saydırmak çok zevkli.
Shotgun: Aksiyon oyunlarının olmazsa olmazlarından. Pompalı çok etkiliolmasına rağmen oyunun temposuna pek ayak uyduramadığı için pek tercihedilmiyor.

Artemis: Enerji şarjı ile çalışan silah.
Spiral: Çok etkili bir silah. Kullanırken ayaklarınızın yerde olması gerekiyor.
Kalina Ann: Bu ise oyunumuzun roket atarı.
Itemleri de açıklayıp bu bölümü sona erdirelim.
Vital Star S: Gücünüzün bir kısmını doldurur.
Vital Star: L: Gücünüzü tamamen doldurur.
Devil Star: Büyü gücümüzü dolduruyor.
Holy Water: Düşmanlara yüksek hasarlar vermenizi sağlıyor.
Blue Orb: Dante’nin yaşam kapasitesini arttırıyor.
Purple Orb: Büyü kapasitesini arttırıyor.
Gold Orb: En kıymetli item. Öldüğünüz zaman öldüğünüzde baştan oynamak yerine kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz.
Red Orb: Düşmanlarınızı öldürdüğünüzde, etraftaki nesneleriparçalayarak veya orb kristallerini kırarak elde edebiliyorsunuz.Bunlarla silahınıza yeni özellikler eklenir ve daha güçlü halegelmelerini sağlar.
Mekan tasarımları oyunun atmosferini tamamlar biçimde. Çoğu gotikortamlarda geçiyor. Yani fantastik bir dünya olduğu her yerinden bellioluyor. Ama etkileşimin etraftaki birkaç eşyayı kırmaktan öteyegidemediğini söylemem gerek. Bu kadar aksiyon dolu bir oyunda ortalığındarmadağın olmasını isterdim. Laf aramızda zaten savaştığımız ortamlargenelde kırık dökük zaten.

Pek çok çeşitte yaratığa karşı savaşacağız oyunda. Bunlar genelde korkufilmlerinden fırlamış hilkat garibeleri. Bu hilkatler pek aptal dasayılmazlar. Doğrusunu söylemek gerekirse DMC 3 şu ana kadar oynadığımen zorlu aksiyon oyunlarından biri. Hele bölüm sonu boss’ları tam birbela. Bu boss’lar genelde ekranın yarısını kaplıyorlar. Genelde zayıfnoktalarını bulmak gerekiyor. Küçük bir tavsiyede bulunayım, bunlarakarşı sürekli hareket halinde olun.
Bölüm başlamadan önce Cutomize seçeneğinden bölümde hangi silahlarıkullanacağımızı belirliyoruz. Eğer ihtiyacımız varsa ki kesin oluyoristediğimiz item’leride seçip bölüme başlıyoruz. Genelde bölümbaşlarında yapacağımız kombolor bize gösteriliyor. Ne kadar çok kombosıralamada o kadar yükseğe çıkmanızı sağlıyor. Zaten DMC’nin özelliğibu kombolar. Dövüş sırasında çok hızlı bir şekilde silahdeğiştirmenizde mümkün. Mesela zıpladınız ve yaratığa tabancaylasaydırmaya başladınız hemen pompalıyı seçip onunla olaya devamedebiliyorsunuz. Yani action hiç kesilmiyor. İlk başlarda zorlansanızda zamanla kontrollü kombolar yaparken buluyorsunuz kendinizi. Dantesavaşırken resmen dans ediyor. Bu dansa yaratıkları da kaldırıyorsunuz.

Peki bu kadar bol hareket çeşitliliğin olduğu bir oyunda kontrollernasıl olur diyeceksiniz? İşin aslı oyunu klavyeyle oynamak birazsancılı. Artık bu tarz oyunlar PC platformu içinde fazlaca çıkmayabaşladı. O bakımdan piyasada uygun fiyata çok güzel joypad’lerbulabilirsiniz. Tavsiyem bu oyunu joypad ile oynamanız. Klavyeylekomboları yapmak büyük problem oluyor.

Oyundaki gölgelendirmeler, parçalanmalar ve ışık oyunları çok iyiolmasa da gözü tırmalamıyor. Zaten yoğun aksiyon sırasında bunlarıincelemeye pek vaktiniz kalmıyor. Bu tür oyunların bazılarında olangeçtiğiniz yerlerdeki düşmanlarınızın daha sonra tekrar dirilmesi olayımaalesef DMC’de de mevcut. Bu işi yapmak resmen angarya. Aynı yerdekiyaratıkları tekrar, tekrar öldürmek insanı sıkıyor. Ara demolara dasöylenecek fazla bişey yok. Gayet güzel. Unutmadan oyunu bitirdiktensonra Dante’nin kardeşi Vergil ile oynamaya da hak kazanıyorsunuz. Amaoynanışa önemli bir katkısı olduğunu sanmıyorum.
Maalesef kamera için çok iyi konuşmayacağım. Ama diğer oyunlardakikadar kötü olduğu da söylenemez. Bazen çok alakasız açılardaolabiliyor, fakat kamerayı ayarlamanızı sağlayan tuş ile bu işindeüstesinden gelebiliyorsunuz. Herkes niye kameranın karakterimizinarkasında takip etmediğinden şikayet eder. Öyle bir sistem DMC’ye hiçuymaz. Çünkü değişik kamera açılarıyla yaptığınız hareketleriizleyebiliyorsunuz.
Grafikler konsol çevirisi olmasına rağmen hiç de fena sayılmazlar.Hepsi göze hoş görünüyorlar. Sesler ve müzikler oyunun en büyük artısı.Dante’nin lafları ve dövüş sırasında çalan çok sıkı parçalar mevcut.İnsanın coşası geliyor.

Evet işte DMC 3 böyle bir oyun arkadaşlar. 20 bölüm artı gizlibölümlerle hayli uzun bir oyun. Eğer serinin daha önceki oyunlarınıoynamamış bile olsanız bu oyunu mutlaka deneyin. Böyle oyun PCplatformuna her zaman gelmez. Herkese iyi eğlenceler



Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 513
favori
like
share