Uçan ve Uçamayan Hayvanlar


ETKİNLİK ADI: Uçan ve uçamayan hayvanlar
ETKİNLİK TÜRÜ:Fen matematik
YAŞ GRUBU: 3-4 yaş
MATERYAL: İki adet pano uçan uçamayan hayvan resimleri,bant
UYGULAMA:
Panolar, çocukların göz seviyesine uygun bir yüksekliğe asılır. Çocuklara panolardan birine uçan diğerine uçamayan hayvanların resimlerinin asılacağı açıklanır.
Çocuklarla hayvanların özelikleri hangi hayvanların uçup hangi hayvanların uçamadığı ile ilgili sohbet edilir.
Hayvanların uçmak için hangi organları kullandığı sorulur. Çocukların cevapları yazarak panoya asılır.
Çocuklara çeşitli kanatlı-kanatsız hayvan resimleri gösterilir ve bu resimleri panoya asmaları sağlanır.
Etkinlik sonunda müzik eşliğinde çocukların kuş yada kanat çırpma taklidi yaparak dans etmeleri istenir.





Elimizdeki mikroplar


ETKİNLİK ADI: Elimizdeki mikroplar
ETKİNLİK TÜRÜ:Fen matematik
YAŞ GRUBU: 3-4 yaş
TEMA: Temizlik
MATERYAL:El kremi,sim,kağıt havlu,kolonyalı mendil,sabun.
UYGULAMA:
Çocuklara mikropların elimize ve vücudumuza nasıl bulaştığını,mikropları görüp göremediğimiz vb. ile ilgili sorular sorulur. Mikropların çok küçük olduklarını ve en çok ellerimize bulaştığını görürüz diye açıklamalar yapar.
Çocukların mikropların ellerine bulaştıktan sonra nasıl çıkarıldığını deneyerek öğrenmeleri içi her birinin eline önce krem sürülür.
Daha sonra çocukların ellerine sim dökülür.
Çocuklara bu simlerin mikrop olduğunu düşünmeleri istenir. Bu mikropları ellerinden nasıl çıkaracakları sorulur. Çocuklara önce ellerini kağıt havluyla silmeleri istenir. Bunun ellerindeki tüm simi çıkaramadıklarına dikkat etmeleri istenir.
Son olarak çocukların ellerini sabun ve su ile yıkamaları istenir. Böylece ellerine bulaşan simin ne kadar kolay çıkacağına dikkat etmeleri istenir. Sabun ve suyun mikropların çoğunu temizlediklerini ve bu nedenle de her yemekten önce ve sonra ellerimizi yıkamamız gerektiğini bunun mikropları önleyeceği anlatılır.





Limon Suyunu Ütü ile Karartma


ETKİNLİK TÜRÜ: FEN MATEMATİK
YAŞ GRUBU: 3-6 YAŞ
TEMA: TEKNOLOJİ
MATERYAL
Limon yada limon suyu,su,geniş kap,kağıt,ütü.
UYGULAMA
Çocuklara teknoloji ile resimler gösterilir. Televizyon,bilgisayar,telefon,fotoğraf makinesi gibi.
Çocuklara ütünün de bir teknolojik alet olduğundan bahsedilir.
Çocuklar 4-5 kişilik gruplara ayrılır.
Her çocuk grubunun masasının ortasına derin bir kap konulur.
Bu kabın içine limon ve su karışımı konulur. Çocukların gözlemlemelerine fırsat verilir.
Gruplara kağıtlar dağıtılır.
Çocuklar ellerini suya batırır ve kağıtlara el baskısı yapılır.
Bütün çocuklar baskılarını bitirdikten sonra sırayla hepsinin kağıtlarının üstüne ütü bastırılır.
Ütü yapıldıktan sonra yapılan baskılar daha net ve sarı bir şekilde ortaya çıkar.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 956
favori
like
share
cemre09 Tarih: 10.05.2009 22:10
paylaşım için teşekkürler
MiSS-FENER Tarih: 29.04.2009 17:46
Görünmeyen mürekkep


Etkinlik türü: Fen etkinliği
Etkinlik Adı: Görünmeyen mürekkep
Yaş grubu:4-6 yaş
Materyal: Küçük kaplar, limon,suluboya fırçası, kağıt, ütü

Uygulama: Masa başına toplanan çocuklara resim yapmayı sevip sevmedikleri soruldu. Çocukların hepsi seviyoruz dediler. Çocuklara kıyafetleri ıslandığında renklerinin değişip değişmediği sorulduğunda çocuklar değiştiğini söylediler. Elimde bulunan kumaşın bir kısmına su döküldü ve çocuklara su döktüğüm yerle diğer yer arasındaki fark soruldu. Çocuklar su dökülen yerin rengini koyu mavi diğer yerlerin açık mavi olduğunu söylediler. Peki bunu kurutursa eski halini alıp almayacağı sorulduğunda ise Esra kuruyacağını söyledi. Bunu söyleme nedeni olarak da ellerini yıkarken ya da su içerken üstüne su döküldüğünde bir süre sonra kuruduğunu söyledi. Su yerine meyve suyu döküldüğünde dökülen yerin renginin değişip değişmediği sorulduğunda ise çocuklar izi kalacağını ve leke olacağını söylediler. Çocuklara şimdi limon suyunu boya olarak kullanacağımızı ve bununla resim yapacağımız söylendi. Çocuklar limon suyunun rengi olmadığını ve resmin görünmeyeceğini söylediler. Buna açıklama olarak bu resimlerin başlangıçta görünmediğini fakat kuruyup ütülediğimizde suyun renginin değişmesi ya da meyve suyunun üstümüze dökülüp kuruduğunda renginin değişmesi gibi resim kağıtlarını ütülediğimizde de resimlerin görüneceği söylendi. Çocuklar bir an önce yapıp bitirmek ve resimleri görmek istediler. Küçük kaplara limon suyu sıkılıp A4 kağıtlarıyla birlikte çocukların önüne konuldu. Çocuklar ilk denemelerinde aceleci davrandıkları için kağıtlarını fazla ısladılar bu yüzden çocuklara bu etkinliğin güzel olabilmesi için özenli yapmamız gerektiği anlatıldı. Tekrar A4 kağıtları dağıtıldı ve resimlerini bitiren çocuklardan kuruması için kaloriferin üstüne koymaları istendi. Kuruyan resimler ütülendi ve resimler ortaya çıkarken çocukların izlemesine fırsat verildi. Her çocuk arkadaşlarına resimlerini gösterdikten sonra resimlere isimleri yazılarak panoya asılır.
MiSS-FENER Tarih: 29.04.2009 17:42
Etkinlik türü: Fen Etkinliği
Etkinlik Adı: Boyanan Bitkiler
Yaş grubu: 5-6 yaş
Materyal: kereviz dalı,farklı beyaz çiçekler, 2 adet küçük boy kavanoz,gıda boyası
Uygulama:
· kereviz dalının ve çiçeklerin kök kısımları incelenir ve bitkilerin kökleri yardımıyla suyu diğer kısımlarına taşıdıkları ve bu şekilde beslendikleri anlatılır.
· Kerevizin ve çiçeklerin sap kısımları öğretmen tarafından ikiye bölünür ve birinin içine mavi diğerinin içine kırmızı gıda boyası konmuş iki ayrı kavanoza iki parçaya ayrılmış saplar yerleştirilir.
· Çocukların kerevizin ve çiçeklerin yapraklarına neler olabileceği hakkında konuşulur ve tahminlerde bulunmaları sağlanır.
· Aradan bir saat geçtikten sonra kerevizin ve çiçeklerin dalları çocuklarla incelenir. Çocuklara kerevizin ve çiçeklerin su ile beslendiği ve suya boya katıldığında renkli suyu dallarına ve yapraklarına çektiğinde dal ve yaprakların boyandığı anlatılır.



Nohut yetiştiriyoruz


Etkinlik türü: Fen Etkinliği
Etkinliğin Adı: Nohut Yetiştirelim
Yaş grubu: 5-6 yaş
Materyal: Plastik bardaklar, pamuk çuval parçası, kağıt havlu, kumaş,muşamba,toprak, kum,su, nohut.

Uygulama:
Çocuklara bitkilerin nasıl büyüdüklerini bilip bilmedikleri soruldu. Çocuklar önce küçük olduklarını daha sonra da git gide büyüdüklerini söylediler. Bazı çocuklar evlerindeki çiçeklerin önceden çok küçük olduğunu şimdi ise çok büyük olduklarını söylediler. Bu bitkilerin neden meydana geldiğini sorduğumda çocuklardan cevap gelmeyince tohumun ne olduğunu bilip bilmediklerini sordum. Çocuklar meyvelerin çekirdeklerine annelerinin tohum dediğini söylediler. Bitkilerin tohumları olduğunu ve aynı bitkiden elde etmek için o tohumları toprağa ektiğimiz , onun suyun ve toprağın sayesinde büyüdüğü anlatıldı. Şimdi herkesin kendi nohutunu yetiştireceği söylendi ve hep birlikte nohutlar ıslatıldı. Tüm malzemeler çocukların görebileceği konulduktan sonra nohutları plastik bardağın içinde yeşertecekleri anlatıldı. Her bardağın içine pamuk, çuval ,muşamba,kağıt havlu parçaları, toprak ve kum konuldu.çocuklardan bunların üstüne birkaç tane ıslatılmış nohut koymaları istendi. Nohutun üstüne yine aynı malzemelerin konulması ve sulanması istendi. Ekilen nohutlar güneş gören bir yere konulduktan sonra çocuklarla sohbet edildi. Çocuklara hangi kapta bulunanın daha çabuk büyüyeceği ve nedenleri sorulduktan sonra bunlar bir yere yazıldı. Bu bardağın içindeki tabakalar bir kartonun üstüne bazıları üst üste gelecek şekilde yerleştirilip sınıfın bir köşesine yerleştirildi. Çocuklardan nohutları her gün sulamaları söylendi. Bir hafta içinde nohutları her gün incelemeleri ve diğer hafta gözlemlediklerini bana söylemeleri istendi. Diğer hafta çocukların gözlemleri soruldu ve alttakilerin büyümediği öğrenildi. Çocuklara bunun nedeninin hava alamamış olmaları olduğu söylendi. Hava alamayan bitkilerin büyüyemeyeceği açıklandı.
MiSS-FENER Tarih: 29.04.2009 17:36
Yoğurt Mayalıyoruz


ETKİNLİK ADI:Yoğurt Mayalıyoruz.
YAŞ GRUBU:5-6 yaş
MATERYALLER:Çocuk sayısı kadar, kaşık, kapaklı kap, örtü, ılık süt, yoğurt, kavanoz inek, keçi, koyun ve süt ve süt ürünleri ile ilgili resimler
UYGULAMA:
{ Uygulamaya başlamadan önce, çocuklara inek, keçi, koyun ve süt ve süt ürünleri ile ilgili resimler gösterilerek “sütü hangi hayvan ya da hayvanlar yapar?, sütten hangi besinleri elde ederiz?, süt ve süt ürünlerinin faydaları nelerdir?” gibi sorular sorulur.
{ Sorular sorulduktan sonra, çocuklara nasıl bir etkinlik yapılacağı anlatılır ve “ hiç annenizi ya da başka birini yoğurt mayalarken gördünüz mü?” diye sorularak konu ile ilgili deneyimleri alınır ve konu hakkında konuşmaları sağlanır.
{ Sohbetten sonra, etkinliğe geçilir ve etkinlik için gerekli olan kap, kaşık,kavanoz gibi malzemeler çocukların önüne konulur.Öğretmenlerin gözetiminde, ılık süt kaplara boşaltılır ve yoğurt ve süt kavanozda karıştırılarak maya hazırlanır.
{ Hazırlanan maya, yine öğretmenlerin gözetiminde süt dolu kaba boşaltılır.Daha sonra, kabın kapağı kapatılarak örtü ile sarılır.
{ Çocuklara da birkaç saat sonra hazırladıkları bu karışımın yoğurda dönüşeceği söylenir.
{ Mayalanan yoğurt dinlenirken, çocuklara yoğurt çeşitleri gösterilir, yoğurttan yapılan besinler ile ilgili çocukların tahminleri alınır ve bu konu hakkında sohbet edilir.
{ İkindi yemeğinde de çocukların mayaladıkları yoğurtlardan ayran yapılarak çocuklar ile beraber içilir.




Buharla Şişen Balon


ETKİNLİK ADI: Buharla Şişen Balon
YAŞ GRUBU: 6 Yaş
MATERYALLER: Mavi, kırmızı, sarı, beyaz balonlar, pet şişe, leğen, su, büyük çöp torbası
UYGULAMA:
Etkinliğe başlamadan önce, çocuklara “Buhar sizce nedir?, Hiç buharlaşan bir şey gördünüz mü?, Kışın dışarı soğuk olduğu zaman ısınmak için evde soba, kalorifer gibi ısınma gereçlerini yaktığımız zaman camda nasıl bir görüntü oluşuyor, hiç dikkat ettiniz mi? Hiç kaynayan çaydanlık gördünüz mü? Kaynayan çaydanlığın ucundan çıkan şey sizce ne olabilir? “ gibi sorular sorularak çocukların konu ile ilgili konuşmaları sağlanır ve konu ile ilgili deneyimleri alınır.
Sohbetten sonra etkinliğe geçilir. Önce, sınıfın orta yerine bir masa çekilir ve çocuklar etkinliği rahatça izleyebilmeleri için masanın çevresine toplanırlar. Etkinlik için gerekli olan malzemeler hazırlanır. Pet şişenin yarısına kadar soğuk su doldurulur ve ağzına bir balon geçirilir. Daha sonra, önceden kaynatılmış olan su, masanın üstündeki leğene öğretmen tarafından dikkatlice dökülür. Öğretmen sıcak suyu leğene dökerken, çocuklar masanın etrafından biraz uzak tutulmalıdır. Çocukların sıcak ve soğuğu hissetmek için pet şişedeki suya dokunabilirler ve öğretmen gözetiminde sıcak suyun üstüne ellerini tutarak buharını hissedebilirler. Yarısından biraz fazlası sıcak su ile dolu olan leğenin içine, soğuk su dolu olan pet şişe dik duracak şekilde konulur.
Pet şişeyi, sıcak su dolu leğene koyduktan sonra, balonun şişmesi beklenir. Balonun şişmesi biraz zaman alacağından, çocuklar ile sohbet edilir, balonun şişip şişmeyeceği hakkında tahminler alınır. Bir süre sonra, çevresindeki sıcak suyun etkisi ile pet şişe içinde buharlaşan su balonu yavaş yavaş şişirmeye başlar.
Deneyin sonunda çocuklara, pet şişe içindeki soğuk suyun, leğenin içindeki sıcak sudan etkilenerek buharlaştığını ve buharlaşan suyun pet şişenin ağzındaki balonu yavaş yavaş şişirdiği, balon ve pet şişe arasında bir hava alışverişi olduğu için şişmenin hızlı olmadığı ve balonun şişerken hafif bir şekilde inip kalktığı, buharlaşan bir kısım suyunda pet şişenin duvarlarına çarparak pet şişeyi buğulandırdığı, pet şişenin içindeki soğuk suyun da yine leğen içindeki sıcak su sayesinde ısındığı anlatılır.
Etkinlikten sonra, çocuklara “Hadi hepimiz birer balon olalım ve rüzgar ile birlikte minderlere savrulalım. “diyerek küçük bir geçiş etkinliği uygulanır. Öğretmen rüzgar sesi çıkartır ve çocuklar çeşitli hareketlerle minderlere yönelirler. Bu geçiş etkinliği ile çocuklar minderlere oturtturulur ve bir sonra ki etkinlik için hazırlanır.
Çocuklar minderde otururlarken öğretmen, “ Biraz önce deneyimizde buharlaşma ile balonumuzu az da olsa şişirdik, bende sizler için kendim balonlar şişirdim.” Diyerek önceden şişirilmiş mavi, kırmızı, beyaz, sarı renklerdeki balonları getirir.
Öncelikle, çocuklara model olması açısından öğretmen tarafından bir örüntü dizisi oluşturulur:
2 Mavi-3 kırmızı-4 beyaz-1 sarı-2 mavi-3 kırmızı…

Çocuklardan, oluşturulan bu örüntüyü iyice incelemeleri istenir. İncelemeden sonra “Örüntü hangi renklerden oluşuyor?, Nasıl bir sıra takip etmiş?, Örüntüde kaç tane balon var?, Balonların kaç tanesi kırmızı?, Kaç tanesi mavi?, Kırmızı balon ilk örüntü grubunda kaçıncı sırada? “ gibi sorular sorularak örüntü hakkında sohbet edilir. Daha sonra, oluşturulan örüntüden bir tane balon çıkarılır:
Mavi balon-?-kırmızı balon-kırmızı balon-beyaz balon-beyaz balon-beyaz balon-beyaz balon-sarı balon-mavi balon-kırmızı balon-kırmızı balon-kırmızı balon
Çocuklara örüntüde hangi renk balonun eksik olduğu ve nereye konulacağı sorulur.Doğru cevabı en hızlı bilen çocuktan, gelip eksik balonu doğru yere koyması istenir. Örüntü birkaç kere değiştirilerek diğer çocuklara da uygulanır.
Daha sonra, 8 mavi, 8 kırmızı, 8 beyaz, 8 sarı balon karışık olarak sınıfa yayılır. Çocuklarda eşit sayıda 4 gruba ayrılır. Her grubun bir ismi vardır: Birinci grubun adı mavi, ikinci grubun adı kırmızı, üçüncü grubun adı beyaz ve dördüncü grubun adı da sarıdır. Her grup ismi ile aynı renk olan balonları yakalamak ile sorumludur. Toplam 2 dakika süre vardır ve gruptaki her çocuk sadece 2 balon almak zorundadır.
4 grupta aynı hizada art arda sıralanır. Yani, başta grup mavi, yanında grup beyaz… gibi. Sonra, sıra başında bulunan çocuktan, grubunun renginde ve çevreye karışık halde dağılmış olan balonlardan 2 tanesini tek ayak üstünde zıplayarak bulmasını ve bulduktan sonra balonları alıp yine tek ayak üstünde grubunun yanına gelerek balonları balon torbasına atması istenir. (Büyük boy çöp torbaları, balon torbası olarak kullanılabilir.) Daha sonra, sıra ikinci çocuğa geçer. Aynı kurallar onun içinde geçerlidir. Bu arada 1 çocuk tek ayak üstünde zıplayarak balonları toplarken, diğer 3 çocukta balon torbasını tutar. 2 dakika içinde 8 tane balonu tek ayak üstünde zıplayarak en çabuk bulan ve balon torbasına atan grup oyunu kazanır.
MiSS-FENER Tarih: 29.04.2009 17:33
Çamur Nasıl Oluşur?


ETKİNLİK ADI: Çamur nasıl oluşur?
ETKİNLİK TÜRÜ: Fen ve matematik
YAŞ GRUBU: 3-6
TEMA: Hava,su,toprak
MATERYALLER: Kum,su,kaşık,plastik çukur tabaklar
UYGULAMA: Çocuklara yağmur yağdığında yada yerlerin ıslandığında toprakta neler olduğu hakkında ve su,kum ile ilgili çeşitli sorular sorulur,sohbet edilir.
Çocuklar küçük gruplara ayrılarak ve her bir çocuğa iki tane plastik tabak ve kaşık verilir.
Tabakların içleri bir miktar kum ile doldurulur.
Çocuklar kumu kaşıkla karıştırırlar. Ve kumu yakından görmeleri sağlanır.
Kuma su eklenince neler olacağı hakkında çocuklara sırayla sorular sorulur.
Her çocuğun tabağına biraz su koyulur.
Çocuklar kaşıkla su ve kumu karıştırarak kumun çamura dönüşmesini sağlarlar ve incelerler.
Çamurun nasıl oluştuğu hakkında sınıfta çocuklarla sohbet edilir
Daha sonra çocukların tabakları dışarıya konulur ve dışarıda çamur sertleşince çocuklara gösterilir.
Çamurun hava ile birleşince kuruması ile ilgili çocuklarla konuşulur.



Buz Parçaları Eritiyoruz

ETKİNLİK ADI:Buz Parçaları Eritiyoruz
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
MATERYALLER:Cam kavanoz,buz,pamuk,bant,streç film
UYGULAMA:
{ Uygulamaya başlamadan önce, çocuklara buz hakkında” buz sizce nasıl oluşur?, daha önce hiç buz incelediniz mi?, buzu nerelerde kullanıyoruz?” gibi sorular sorularak,konu ile ilgili deneyimleri alınır ve konuşmaları sağlanır.
{ Sohbet edilirken bir taraftan da buz parçaları çocuklara incelettirilir.
{ Daha sonra, çocuklar ikişerli gruplara ayrılır ve her gruba iki tane kavanoz verilir.
{ Gruplara verilen kavanozlardan biri, öğretmen yardımı ile pamuk ve bant ile sarılır.
{ Her kavanozun içine 3-4 tane buz parçası atılır.
{ Kavanozların ağızları streç film ile kaplanır.
{ Hangi kavanozdaki buzların daha çabuk eriyeceği hakkında konuşulur, çocukların fikirleri alınır.
{ Bir süre sonra, pamukla sarılı olmayan kavanozlardaki buzların daha çabuk eridiği gözlemlenir.
{ Pamuk ile sarılı olmayan kavanozlardaki buzların, ortamın sıcaklığından daha çabuk etkilendiği için daha çabuk eridiği, pamuk ile sarılı olan kavanozlardaki buzların ise içerideki havayı muhafaza ettiği için daha geç eridiği anlatılır.
MiSS-FENER Tarih: 29.04.2009 17:32
Uçan ve Uçamayan Hayvanlar


ETKİNLİK ADI: Uçan ve uçamayan hayvanlar
ETKİNLİK TÜRÜ:Fen matematik
YAŞ GRUBU: 3-4 yaş
MATERYAL: İki adet pano uçan uçamayan hayvan resimleri,bant
UYGULAMA:
Panolar, çocukların göz seviyesine uygun bir yüksekliğe asılır. Çocuklara panolardan birine uçan diğerine uçamayan hayvanların resimlerinin asılacağı açıklanır.
Çocuklarla hayvanların özelikleri hangi hayvanların uçup hangi hayvanların uçamadığı ile ilgili sohbet edilir.
Hayvanların uçmak için hangi organları kullandığı sorulur. Çocukların cevapları yazarak panoya asılır.
Çocuklara çeşitli kanatlı-kanatsız hayvan resimleri gösterilir ve bu resimleri panoya asmaları sağlanır.
Etkinlik sonunda müzik eşliğinde çocukların kuş yada kanat çırpma taklidi yaparak dans etmeleri istenir.





Elimizdeki mikroplar


ETKİNLİK ADI: Elimizdeki mikroplar
ETKİNLİK TÜRÜ:Fen matematik
YAŞ GRUBU: 3-4 yaş
TEMA: Temizlik
MATERYAL:El kremi,sim,kağıt havlu,kolonyalı mendil,sabun.
UYGULAMA:
Çocuklara mikropların elimize ve vücudumuza nasıl bulaştığını,mikropları görüp göremediğimiz vb. ile ilgili sorular sorulur. Mikropların çok küçük olduklarını ve en çok ellerimize bulaştığını görürüz diye açıklamalar yapar.
Çocukların mikropların ellerine bulaştıktan sonra nasıl çıkarıldığını deneyerek öğrenmeleri içi her birinin eline önce krem sürülür.
Daha sonra çocukların ellerine sim dökülür.
Çocuklara bu simlerin mikrop olduğunu düşünmeleri istenir. Bu mikropları ellerinden nasıl çıkaracakları sorulur. Çocuklara önce ellerini kağıt havluyla silmeleri istenir. Bunun ellerindeki tüm simi çıkaramadıklarına dikkat etmeleri istenir.
Son olarak çocukların ellerini sabun ve su ile yıkamaları istenir. Böylece ellerine bulaşan simin ne kadar kolay çıkacağına dikkat etmeleri istenir. Sabun ve suyun mikropların çoğunu temizlediklerini ve bu nedenle de her yemekten önce ve sonra ellerimizi yıkamamız gerektiğini bunun mikropları önleyeceği anlatılır.





Limon Suyunu Ütü ile Karartma


ETKİNLİK TÜRÜ: FEN MATEMATİK
YAŞ GRUBU: 3-6 YAŞ
TEMA: TEKNOLOJİ
MATERYAL
Limon yada limon suyu,su,geniş kap,kağıt,ütü.
UYGULAMA
Çocuklara teknoloji ile resimler gösterilir. Televizyon,bilgisayar,telefon,fotoğraf makinesi gibi.
Çocuklara ütünün de bir teknolojik alet olduğundan bahsedilir.
Çocuklar 4-5 kişilik gruplara ayrılır.
Her çocuk grubunun masasının ortasına derin bir kap konulur.
Bu kabın içine limon ve su karışımı konulur. Çocukların gözlemlemelerine fırsat verilir.
Gruplara kağıtlar dağıtılır.
Çocuklar ellerini suya batırır ve kağıtlara el baskısı yapılır.
Bütün çocuklar baskılarını bitirdikten sonra sırayla hepsinin kağıtlarının üstüne ütü bastırılır.
Ütü yapıldıktan sonra yapılan baskılar daha net ve sarı bir şekilde ortaya çıkar.
MiSS-FENER Tarih: 29.04.2009 17:30
SUYUN KALDIRMA KUVVETİ

Deneyin adı: Suyun kaldırma kuvveti
Yaş grubu :4-5 yaş



Araç ve gereçler :üç adet aynı büyüklükte plastik şişe ve kapakları, bir adet çay bardağı, 12 adet boncuk , oldukça derin bir kap ve su

Uygulama:
· Deneye geçmeden önce öğretmen çocuklarla beraber su hakkında sohbet eder. Öğretmen çocuklara “insanlar için su hayatın vazgeçilmez bir parçasıdır. Suyu içeriz,yemek pişiririz meyve sebzeleri yıkarız, dişlerimiz ellerimizi yüzümüzü vücudumuzu temizlemekte kullanırız. İnsanlar olduğu kadar hayvanlar içi önemlidir. Hayvanların hepsinin suya ihtiyacı vardır. Ayrıca balıklar, ıstakozlar, ahtapotlar,istiridyeler gibi bazı hayvanlarda suda yaşar” diyerek su hakkında kısa bir bilgi verir.ayrıca çocuklara suyu başka nerelerde kullandıkları ve suda yaşayan diğer hayvanların neler olduğunu sorabilir.
· Daha sonra öğretmen çay bardağının içine bir tane boncuk atar ve sonra çay bardağının içini suyla doldurur. Çay bardağının içindeki suyu şişeye koyar. Daha sonra bu olayı tekrarlayarak şişenin bir tanesini tamamen doldurur diğerini yarısına kadar doldurur. Üçüncü şişeyi ise boş bırakır. Bu arada şişeleri doldururken çocuklarla beraber şişeye kaç bardak su koyduğu sayılır. Şişeleri doldurduktan sonra içindeki boncuklar sayılarak hangi şişeye kaç tane boncuk olduğu sayılır.boncuk sayısına göre hangi şişede daha az su olduğu da karşılaştırılır.
· Daha sonra derin bir kabın içine su doldurulur ve şişelerin üçüde bu suyun içine atılır. Şişelerin hangilerinin battığı hangilerinin yüzdüğü incelenir.şişelerin su dolu kabın içindeki konumları konuşulur.
· Tamamen suyla dolu olan şişenin battığı yarısına kadar su olan şişenin ve boş olan şişenin yüzdüğü ve boş olan şişenin diğerlerine göre en üstte olduğu gözlenir.
· Son olarak şişeler sudan çıkarılır ve çocuklardan şişeleri suyun içine konumlarına göre sıralamaları istenir (dibe en yakın şişeden en uzak şişeye doğru)


Çamur Nasıl Oluşur?


ETKİNLİK ADI: Çamur nasıl oluşur?
YAŞ GRUBU: 3-6
TEMA: Hava,su,toprak
MATERYALLER: Kum,su,kaşık,plastik çukur tabaklar

UYGULAMA:

Çocuklara yağmur yağdığında yada yerlerin ıslandığında toprakta neler olduğu hakkında ve su,kum ile ilgili çeşitli sorular sorulur,sohbet edilir.
Çocuklar küçük gruplara ayrılarak ve her bir çocuğa iki tane plastik tabak ve kaşık verilir.
Tabakların içleri bir miktar kum ile doldurulur.
Çocuklar kumu kaşıkla karıştırırlar. Ve kumu yakından görmeleri sağlanır.
Kuma su eklenince neler olacağı hakkında çocuklara sırayla sorular sorulur.
Her çocuğun tabağına biraz su koyulur.
Çocuklar kaşıkla su ve kumu karıştırarak kumun çamura dönüşmesini sağlarlar ve incelerler.
Çamurun nasıl oluştuğu hakkında sınıfta çocuklarla sohbet edilir
Daha sonra çocukların tabakları dışarıya konulur ve dışarıda çamur sertleşince çocuklara gösterilir.
Çamurun hava ile birleşince kuruması ile ilgili çocuklarla konuşulur.





Teknoloji Panosu Hazırlıyoruz


ETKİNLİK ADI: Teknoloji panosu hazırlama
ETKİNLİK TÜRÜ: Fen ve matematik
YAŞ GRUBU: 3-4 yaş
MATERYAL Gazetede,makas,fon kağıdı,yapıştırıcı.
UYGULAMA
Çocuklara teknoloji ile ilgili resimler gösterilir.
Çocuklara bildikleri teknolojik aletlerden bahsetmeleri istenir.
Çocuklara 4-5 kişilik gruplara ayrılır.
Kağıdın yapımında teknolojik bir evreden geçtiğinden bahsedilir.
Çocuklardan makasla gazetede gördükleri teknolojik aletleri kesmeleri istenir.
Kestikleri resimleri fon kağıtlarına yapıştırmaları istenir.
Her grup kendi gazetesini kendi yapmış olur.
Daha sonra fen doğa köşesine hazırladıkları teknoloji panoları asılır.
Etkinlik sonrası çocuklara etkinlikle ilgili sorular sorulur.