İzmir Ulaşım Ana Planı - İzmir - Ulaşım Ana Planı

İzmir’in 2030 yılına dek ulaşım ve trafik sorunlarını düzenleyecek, ulaşım alt yapısının gelecekteki projelerini ortaya koyacak "İzmir Ulaşım Ana Planı" kentsel ve bölgesel alanda arazi çalışmaları yanı sıra 3.983 işyeri, 27 bin 576 hanede 87 bin 264 İzmirli ile yüzyüze görüşerek hazırlandı. Ulaşım Ana Planı, 11.03.09 tarih, 2009/50 no'lu kararla Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nce oybirliğiyle kabul edildi ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı tarafından onaylanarak yürürlüğe girdi.

Ulaşım Ana Planının geliştirdiği öneriler kapsamında banliyö sistemi ilk etapta Aliağa -Torbalı hattı olarak toplam 108 km ye çıkarılıyor.



Ayrıca, ilk etapta Aliağa -Cumaovası Banliyö Sisteminin, Aliağa -Torbalı hattı olarak geliştirilmesi yanı sıra, uzun vadede de, kuzeyde Aliağa’da son bulan mevcut sistemin Ege'nin en büyük sanayi bölgesi olmaya aday ALOSB'yi (Aliağa Organize Sanayi Bölgesi) içine alarak, Ege'nin antik kenti Bergama’ya güneyde ise Selçuk’ a ulaşarak, Bergama - Selçuk bağlantısını oluşturacak şekilde geliştirilmesi ve sanayi, turizm alanlarının raylı sistemlerle birbirine bağlanması planlandı.


Çağdaş Ulaşım Tramvay, Yıllar Sonra Yeniden

Ulaşım Ana Planı kapsamında, İzmir Merkez kent alanında trafik yoğun ana arterlerde toplu ulaşımı sağlayan belediye otobüslerinin trafiğe yüklediği ağırlığının yok edilmesi amacıyla yüksek kapasiteli, hava kirliliği yaratmayan çağdaş tramvay sistemlerinin geliştirilmesi öngörüldü. Toplu ulaşımdaki yapısal dönüşümü tamamlama çalışmalarında son aşamaya gelen İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentte yıllar önce devreden çıkarılan tramvay sistemini, daha geniş ölçekli ve çok daha yüksek kalitede yeniden oluşturabilmek için harekete geçti.



Büyükşehir Belediyesi, İzmirliler’e “tramvay nostaljisi”ni yeniden yaşatacak. 5 farklı hatta işletilecek modern tramvaylar, kent içi ulaşımda “keyifli bir alternatif” olacak.

Bu amaçla, Alsancak- Fahrettin Altay arasında Konak Tramvayı, Salhane Banliyö istasyonu ile Bornova Merkez metro istasyonu arasında Bornova Tramvayı, Alaybey banliyö istasyonundan İzmir Doğal Yaşam Parkı arasında Karşıyaka Tramvayı, Buca da mevcut buca hattını içine alacak şekilde yoğun tarihsel yapıların bulunduğu dar alanlarda toplu taşımı gerçekleştirmek üzere Buca tramvayı ve son olarak Narlıdere Metro son istasyonu ile Urla Yüksek Teknoloji Enstitüsü arasında taşımacılık yapacak Urla Tramvayı planlandı. Bu koridorlarda yoğun taşımacılık yapan belediye otobüslerinin görevini artık modern tramvaylar yerine getirecek.

Güzergahlar

* İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan proje çalışmalarına göre, tramvay öncelikle Alsancak-F.Altay hattında, metro ile bütünleşmiş ve deniz ulaşımını tamamlayacak şekilde işleyecek ve Mustafa Kemal Sahil Bulvarı-kent merkezi trafiğini büyük oranda rahatlatacak.

* Tramvayların çalışacağı bir diğer hat ise Alaybey-Karşıyaka-Bostanlı-Doğal Yaşam Parkı güzergahından oluşacak. Bu hat Karşıyaka sahilinde toplu ulaşım ihtiyacını karşılamasının yanı sıra kuzey aksındaki rekreasyon kültür alanlarına erişimi kolaylaştıracak.

* Narlıdere-Urla hattı da, önümüzdeki dönem metroyla bütünleşecek bu tramvay hattının tamamlanmasıyla birlikte, İzmir’in Batı ve Doğu uçlarının birbirine bağlanması gerçekleştirilmiş olacak.

* Bornova’da Ozan Albay Caddesi - Haydar Aliyev Caddesi Kesişimi - Bornova Meydanı arasında projelendirilen tramvay hattı, ilçe trafiğini rahatlatacak.

* Buca içinde işleyecek ring tramvayları hattı da, önümüzdeki hizmet dönemi içinde çalışmaya başlayacak.

Tramvay hatlarının ucuz maliyetli ve hızlı yapılabilir olması ve metro sistemini tamamlayıcı işlevlerinin yanında, kent dokusuna uyumu açısından da günlük yaşama zenginlik katacak.

Körfeze Yeni İskeleler

Ulaşım Ana Planı kapsamında, bir deniz kenti olan İzmir’imizin deniz ile buluşmasını etkinliğini arttıracak yeni iskeleler öngörüldü.

Batı aksında Mustafa Kemal Sahil Bulvarının otobüslerden arındırılarak trafiğin rahatlatılması planlandığından toplu ulaşımın ise bir yandan tramvay ile bir yandan deniz yolu ile desteklenmesi düşünüldü. Bu nedenle var olan Güzelyalı, Konak, Üçkuyular dışında Adnan Saygun, Göztepe, Sadıkbey, Karantina, Mithatpaşa, Küçükyalı, Karataş, Güzelbahçe İskeleleri ile kuzeyde de mevcut iskelelere Mavişehir iskelesinin ilave edilmesi planlandı.



Ulaşım Yük Etüdü



İzmir Büyükşehir Belediyesi yürüttüğü metro ve raylı sistem projeleri ile İzmir’in toplu ulaşım sorununu kökten çözmeyi hedeflerken, vatandaşların memnuniyetini ölçmek ve taleplerini değerlendirmek için yürüttüğü anket çalışmasına yönelik ayrıntılı haberlere İzmir Belediyesi resmi sitesinden ulaşabilirsiniz

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 530
favori
like
share