The Longest Journey tam çözümü - çöz - The Longest Journey oyun çözümleri

Hayatının en uzun macerasına hoşgeldin. Korkma, ışığa doğru yaklaş. İlk girişinde biraz garip hissedebilirsin ama bir kez alıştıktan sonra gayet sıradan bir iş olduğunu göreceksin. Yaklaş ve içeriye doğru bir adım at. Artık Arcadia’dasın. Düzenin ve bilimin sona erip kaosun ve büyünün başladığı yer... Ha bu arada, hazır gelmişken şu dünyaları da bir kurtarıverirsin artık, ne dersin?


GİRİŞ BÖLÜMÜ
Şu an April’ın rüyasındayız ve bu garip yerde yapacak işlerimiz var. Sağ tarafa doğru ilerleyerek yumurtanın olduğu ekrana gelin. Yumurta düşüp yuvarlanınca yuvasından ağaç kabuğunu alın. Arkanızdaki ağacın dalını kopardığınız zaman ağaç dile gelecek. Onunla konuştuktan sonra sağa devam edip akan suyu görün, kabuk ile dalı birleştirip su üzerinde kullanın. Dönüp ağaçla yeniden konuşun.


BÖLÜM 1: PENUMBRA
Yeni güne merhaba deyin. Yapacak çok işimiz var. Öncelikle yatağın yanındaki masadan ajandanızı alın. Yakından incelerseniz arasında çalışma saatlerinizin olduğu kağıdı bulacaksınız. Dolabı açıp içinden maymunu alın, ona da yakın bir bakış atarsanız tek gözünün çıkmak üzere olduğunu göreceksiniz. Gözü çıkarıp alın. Odadan çıkınca karşınızda Zack’i bulacaksınız. Onunla konuştuktan sonra aşağı inip panoya bir göz atın ve sağ üst köşedeki notu çıkarıp alın ve yakından bakın. Arkanızdaki kanepede oturan Fiona’yla not hakkında konuşursanız size yüzüğünüzü verecektir. Bu arada oturup bir süre Fiona’yla sohbet edebilir ve birşeyler öğrenebilirsiniz. Pansiyondan ayrılmadan önce masanın üzerindeki kibrit kutusunu almayı unutmayın.

Dışarıdayken sola dönüp makineyi görün. Yakından baktığınızda bozuk olduğunu göreceksiniz. Öncelikle yüzüğünüzü kullanarak üst taraftaki kopmuş kabloyu birleştirin. Şimdi yapmanız gereken sağ taraftaki sarı düğmelerin altında bulunan mavi kolların hepsini yatay duruma getirmek. Bunu yaparken tek bilmeniz gereken altında kırmızı ışık yanan kolun kilitlenmiş olacağıdır. Bu durumda diğer üç kol hareket ederken bu kol durumunu korur. Kolları rasgele çevirerek rahatça halledebilirsiniz bu işi. İşiniz bitince soldaki vanayı çevirin (büyük dümeni değil) ve basıncı düşürün. Daha sonra dümeni çevirip suyu boşaltın ve son olarak boruyu tutan kırmızı pense ile birlikte yüzüğünüzü de alıp bu ekrandan çıkın. İlerleyip bankta oturan Cortez’i görün. Onunla kısa bir süre konuştuktan sonra okula gitmek için önce Bridges’e, sonra da parka gitmeniz gerekiyor. Parktayken akademiye giden yolu seçin ve okul binasının önüne ulaşın. İçeri girip çöp kutusundan eldiveni alın. Yukarı çıkın, raftan palet ve fırçanızı alıp tuval üzerinde kullanın. Bir süre sonra arkadaşınız Emma gelecek. Cortez’den size bir mesaj olduğunu söyleyecek. Artık okuldan ayrılabiliriz.

Köprülerin olduğu alana dönüp kafeye giden yolu takip edin. İçeri girmeden önce hemen soldaki Mystery Door’a bir göz atın. İçeri girdiğinizde önünüzdeki şeker kutusundan biraz şeker alın ve Charlie’yle konuşun. Kafenin içine ilerleyip söz konusu Jukebox’ın yanındaki postere bir göz atın. Posterin altına iliştirilmiş biletlerden birini alın. Kırmızı taburede oturan patronunuz Stanley’le konuşup ajandanızın arasından bulduğunuz kağıdı verin ve paranızı alın. Kafeden ayrılmadan önce masadan bir tane ekmek alın ve bu arada oradaki Emma ve Marcus’la da konuşabilirsiniz.

Pansiyona dönüp odanıza çıkın ve pencereyi açıp aşağı bakın. Çamaşır ipine dokunmayı denerseniz ip yere düşecek. Kafeden aldığınız ekmeği şişme ördek üzerinde kullanınca bir martı gelip ekmek kırıntılarını yiyeceğim diye ördeği patlatacak. Şimdi zinciri çekin ve çamaşır ipini alın.

Buradan ayrılıp kafenin bulunduğu yere gidin. Hemen sağ tarafta ördeği göreceksiniz. Delinen yeri bantlanmış. Ördeği alın ve bandını çıkarın. Köprü ekranına dönüp metro çıkışını seçin. Metroya indiğinizde öncelikle önünüzdeki makineden kredi kartınızı kullanarak bilet alın (biletinizin süresini belirleyip lens üzerinde kredi kartınızı kullanın). Şimdi içeri geçebilirsiniz. Metroya binmeden önce sol taraftaki raylardan çıkan kıvılcıma bir göz atın. Anahtarı alabilmek için ördeği şişirmeli ve ardından ip ve pense üzerinde kullanmalısınız. Oluşan aleti de kıvılcım üzerinde kullanıp anahtarı çekmeniz gerekiyor. İşiniz bitince metroya binin, metrodayken başınızın hemen üzerinde asılı duran haritaya bakıp Waterdown Bridge’i seçin. Resim sergisinin yapıldığı binaya girin ve binada Cortez’i görene kadar sağ tarafa doğru ilerleyin. Onunla olan konuşmanızdan sonra pansiyona geri dönebilirsiniz (kafedeyken patronunuz Stanley’e bu gece çalışabileceğinizi söylediyseniz kafeye gidin).

Pansiyondayken odanıza çıkmak yerine holde oturan Fiona ve Mickey’le sohbet edin. Tüm konuşmanız bitince Fiona size beraber televizyon izlemeyi önerecek, siz de kabul edip koltuğa kendinizi bırakacaksınız.
BÖLÜM 2: THROUGH THE LOOKING GLASS
Aşağı kata inin ve Fiona’yla konuşun. Ona Cortez’i sorduğunuzda bunu Zack’in bilebileceğini söyleyecek. Yukarı kata çıkın ve odanızın hemen karşısındaki odada kalan Zack’in kapısını çalın. Vereceği bilgi karşılığında sizden bir randevu kopartmak isteyecektir. Cortez’i bulmak için bu isteğini kabul etmelisiniz.

Cortez’in Mercury Theater’da olduğunu öğrendikten sonra metroya binip Metro Circle’a gidin. Sağdaki yola girip sırasıyla East Gateway ve Down The Street yollarını kullanın. Biraz sağa ilerlerseniz salonu göreceksiniz. Ama ne yazıkki ana kapıdan giremeyeceksiniz. Bu yüzden alternatif yollar aramalıyız. Çöp kutusunu itip altından çıkan gaz üzerinde kafeden aldığınız şekerleri kullanın. Arkanızdaki direğe yaslanmış olan adamla konuşun ve onun şekerlerden hoşlandığını öğrendiğiniz zaman az önce gaz üzerinde kullandığınız şekeri bu adama verin. Temizlikçiyle aralarında geçenlerden sonra soldan bir önceki ekrana dönün ve adamın yere düşürdüğü şapkayı alın. Şimdi salonun önüne dönün ve direğin altındaki elektrik kutusuna bakın. Kutuya yakından baktığınızda bir kablonun kısa devre yaptığını göreceksiniz. Inventory’e girip bandı eldiven üzerinde kullanın ve bu birleşimi de kablo üzerinde kullanın. Temizlikçi adamın girdiği kapıdan geçin ve içeride göreceğiniz kapının yanına ilerleyin. Bu kapının sol tarafında üst üste yığılmış kutular ve bunların en üstünde de bir çöp torbası göreceksiniz. Oyuncak maymunu kutuların üstüne, dedektifin şapkasını da çöp torbasının üstüne koyun, ardından kapının sağındaki çöp kutusunun kapağını açıp içini kibrit kutunuzu kullanarak yakın. Temizlikçi dönüp maymunluk yapmaya başladığında açık kalan kapıdan geçip sinema salonuna ulaşın. Cortez, aranızda geçen konuşmadan sonra size bir boyut kapısı açacak. İçeri girmeyi kabul edin ve ışığa adımınızı atın...

Arcadia’daki bu ilk gezintiniz tapınakta başlıyor. Diğer odaya geçene kada sağa ilerleyin. Rahibi gördüğünüzde onunla konuşmaya çalışın ama anlamadığınız bir dilde konuşuyor. Tek yapmanız gereken söylediklerini tam olarak anlayana kadar sesinizi çıkarmamak. Daha sonra rahip sizi tapınağın dışına çıkaracak. İsterseniz şehire bir göz atabilirsiniz bu arada. İşiniz bitince rahibin yanına dönüp uzun bir hikayeye hazırlanın. Hikayeden sonra rahibe Brian Westhouse’ı sorun. Şimdi tapınaktan ayrılabiliriz.

Dışarıda şehre açılmadan önce Stalls alanına bir uğrayın. Burada özellikle rahibin bahsettiği haritacıyla konuşmanız gerekecek. Ona Brian Westhouse’ı sorun ama hiçbirşey öğrenemeyeceksiniz. Bir süre sonra haritaların dağıtımını yapan çocuk gelecek ve haritacı onu kovacak. Bu fırsatı değerlendirip işe girin ve haritacıdan dağıtım yapacağınız kişilerin listesini alın. İkinci sırada adamımız Brian “Rolling Man” Westhouse’ı göreceksiniz. Ama öncelikle ilk sıradaki adamın haritasını götürmelisiniz.

Söz konusu adamı bulabilmek için öncelikle şehir haritasına geçin ve buradan City Gates’i seçin. Daha sonra Docks bölümüne geçip kaptanın gemisine giden yolu takip edin. Haritayı vermeniz gereken kişi gemi ekranına geçtiğinizde tam karşınızda göreceğiniz Kaptan Nebevay. Ona haritayı verdikten sonra imzalaması gereken sipariş listesini uzatın. Ama adam müziksiz imzalamak istemiyor. City Gates ekranına dönün ve müzik aletleri satılan tezgahı bulup bir flüt satın alın. Geri dönüp Nebevay’a listeyi imzalatın.

Haritacıya dönmeden önce Small Pier’e uğrayıp göreceğiniz yaşlı adamla, üzerinde oturduğu sandık ve kuş başta olmak üzere konuşun. Şimdi haritacının yanına dönebilirsiniz. Evet, sırada aradığımız Westhouse var. Haritacının uzun tarifinden sonra Westhouse’s Bungalow’a tıklayın ve haritayı verin. Listeyi de imzalattıktan sonra onunla Cortez ve diğer şeyler hakkında konuşun. Konuşmanız bitip ayrılmak için geri döndüğünüzde Brian size bir saat verecek. İğneyi saat üzerinde kullandığınızda bir boyut kapısı açılacak ve kendinizi yeniden dünyada bulacaksınız.

Döndüğünüzde Cortez’in bıraktığınız gibi beklediğini göreceksiniz. Konuşma ilerlediğinde dünyayı kurtarmakla ilgili olanı seçmeye dikkat edin. Şimdi kafeye gidip Charlie’yle konuşun. İçeri girip koltuklardan birine kendinizi bırakın, çok geçmeden Emma gelecek. Onunla konuşup isterseniz beraber konsere gitmeyi kabul edin, isterseniz de Zack’le olan randevunuza gidin.


BÖLÜM 3: FRIENDS AND ENEMIES
Odadan çıktığınızda Zack’i göreceksiniz. Onunla konuştuktan sonra metroya binip Hope Street’e gidin. Buraya ulaştığınızda katedrale girin ve içeri doğru ilerleyin. İçeride göreceğiniz Peder Raul’la konuştuktan sonra katedralden ayrılın ve tepesinde 87 yazan binaya girin. Merdivenlerde gördüğünüz çocuk Warren Hughes oluyor. Onunla yaptığınız anlaşmadan sonra buradan ayrılıp Metro West’e gidin.

Polis istasyonuna giderseniz eğer bir televizyon haberi göreceksiniz. Ardından karakolun önüne ilerleyin ve kapıda bekleyen polisten içeri giremeyeceğinizi öğrenin. Ama polisin söylediğine göre çöp arabalarının izlediği yol bizi karakolun içine ulaştırabilir. Ana caddeye dönüp sokağın isminin yazılı olduğu tabelaya bakın, yolu kapayan barikatı hareket ettirebilecek kodu öğrenmiş olacaksınız. Şimdi barikata tıklayıp onu yoldan uzaklaştırın ve hemen arkada duran büyük çöp kutusuna girin. Bir kamyon gelip kutuyu ve tabi sizi alıp götürecek. Artık içerdesiniz. Evraklarla uğraşan şişman memureyle konuşun ve kapıların bozuk olduğunu öğrenin. Kapıları tamir edecek işçiler ise biraz sağdaki banka oturmuş pinekliyorlar. Onları yeniden işlerinin başına döndürmeliyiz. Tamircilerle konuşun ve bozuk kapının solunda duran alet kutusundan bulacağınız evrağı alın. Bunu götürüp şişman tamirci üzerinde kullanın. Aradığımız evrak bu değil. Memureye gidip tamircinin istediği 09042 numaralı formu isteyin. Tamirci bunu da kabul etmeyecek. Memureye dönüp 09042-A numaralı formu alın ve tamirciler en sonunda çalışmak zorunda kalacaklar. Odanın ortasında duran iki telefon dikkatinizi çekmiştir. Yüzü size dönük olan telefonun ekranına bakıp numarasını öğrenin.
The Longest Journey - ipucu - taktik - The Longest Journey taktikleri

Oyun Çözümleri

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 2680
favori
like
share