Journey to the Center of the Earth tam çözümü - çöz - Journey to the Center of the Earth oyun çözümleri

Journey to the Center of the Earth oyun tam çözümü
Oyunumuzun çözümüne geçmeden önce, bazı dikkat etmeniz gereken konuları açıklayayım. Oyunda mutlaka tüm diyalogları eksik şık bırakmadan tamamını konuşmanız gerekli. Oyunumuzun baş karakteri olan Ariane’i mouse ile yönlendiriyoruz. Tek tıklama ile karakterimiz yürüyor, çift tıklama ile koşuyor. Oyunda gideceğimiz yerleri ise, ekranda çıkan bir çift ayak izi gösteriyor. Yalnız oyunda birçok yerde bu ayak izleri çıkmıyor, o yüzden oyunu oynarken bu konuya dikkat etmeniz gerekiyor. Ayrıca eşyaları kullanırken veya onlarla etkileşime girerken ekranda bir el işareti çıkıyor. Oyunda mutlaka her yeni bölüme geçince sık sık oyunu save edin. Bazı yerlerde Ariane, alacağımız ya da kullanacağımız nesnelerin önünü kapatıp gözümüzden kaçmasına neden olabiliyor. Karakterinizi hafif sağa veya sola hareket ettirerek bu duruma engel olabilirsiniz.

Oyunumuz bir demo ile başlıyor. Discovery Magazine adlı dergide muhabir olarak çalışan Ariane, volkanik bir adaya geliyor ve etrafın fotoğraflarını çekmeye başlıyor. Ancak tam bu sırada büyük bir gürültü kopuyor ve yukarıdan kayalar yağmaya başlıyor. Helikopter kayaların altında parçalanıyor.
Demoyu izledikten sonra artık oyunun kontrolü bize geçiyor. Önce helikoptere doğru gidin. Pilot kabinini kontrol etmek istiyoruz, ancak kabin kapısı kapalı. Yerde en solda duran helikopter palini alın (Pal = Helikopterin büyük pervanesi). Pali, kapalı olan kabin kapısında kullanıp kabin kapısını açın. Kabine yakından bakın. Pilotun yerinde olmadığını göreceksiniz. Kabinden ipi, bıçağı, bilgisayarı ve çantayı alın. Çantayı evraklarda iken tıklayıp içindekileri envantere dahil edin. Çantadan envantere tornavida, eldivenler, lamba ve boş bir termos dahil oluyor. Tornavidayı alıp duvarda asılı olan ilk yardım kutusunda kullanın. İlk yardım kutusunu envanterde iken tıklayıp içindekileri envantere dahil edin. İlk yardım kutusundan envantere temizleme solüsyonu, yapıştırıcı bant, bandaj ve aspirin şişesi geliyor.
Envanterden bıçağı alıp ilk yardım kutusunun solundaki elektrik panosundaki tellerde kullanıp telleri alın. Buradan ayrılıyoruz.
Helikopterin olduğu ekranın bir ekran soluna gidip bilgisayara tıklayıp açın. Ofisimize kazayı bildirmemiz gerekiyor. Bilgisayarda e-mail ikonunu tıklayıp aşağıdaki yeşil renkte olan e-mail gönderme butonuna basarak SOS e-mailı gönderin. Bilgisayarı kapatın. Tekrar geri dönüp bu sefer helikopterin sağına gidin. Bir geçite giriyoruz. Ama geçit bir kaya parçası ile kapatılmış. Helikopter palini bu sefer kaya üstünde kullanıp geçiti açın. Geçitten geçmeye çalıştığımızda ilerleyemiyoruz. Çünkü geçit çok karanlık. Envanterde çakmağa tıklayıp yakın. Çakmağı geçitte kullanın. Araya bir demo giriyor.
Demoyu izledikten sonra kendimizi bir sahilde ve tepemizde bir adam dururken buluyoruz. Tüm diyalogları konuşun. Bizden sihirli değneği için kristali bulmamızı istiyor. Ayrıca kristal parlatılmış olacak.
Ariare’nin ayaklarının altındaki kemik parçasını alın. Envanterdeki boş termosu alıp sahil kenarında suyla doldurun.
Eski madenin girişine doğru ilerleyin. Ocağın girişinde, sol tarafta, yerde duran dev deniz kabuğunu alın. Madene girin ve sağda, yerde duran mührü ve yine yan tarafta, sağdaki sandığın üstünde duran eski baltayı alın. Geri dönüp mağaradan çıkın.
Madenden ayrıldıktan sonra tahta köprüden karşı tarafa geçin. Ön tarafta duran enkazın yanından eski bir bez parçasını alıyoruz. Ekranın solunda, yine fosilleşmiş sopayı da envantere dahil ediyoruz.
Ekranın ortasında yer alan iki mezar taşına yakından bakın. Sol taraftaki mezar taşında bilgisayarımızı tıklayıp Ivan Platonov hakkındaki bilgileri okuyun. Bu adamın 1864 yılında suda intihar ettiği, ancak mezar taşında 1872 yılında öldüğü yazıyor.
Sağ taraftaki mezar taşına baktığımızda ise, belli belirsiz yazıları görüyoruz. Ama okuyamıyoruz. Envanteri açıp temizleme solüsyonunu bez parçasında kullanıp ıslak bez haline getirin. Islak bezi sağdaki mezar taşında kullanın. Bilgisayarı sağdaki mezar taşında tıklayın. Bilgisayarda Armand Latifere hakkında 1864’te İzlanda’da kaybolduğu yazıyor. Ancak mezar taşında 1874 yılında öldüğü yazıyor.
Buradan çıkıp arka taraftaki şelalenin oraya doğru gidin. Burada içi kristallerle dolu bir mağaranın önüne geleceksiniz. İçeri girin. İçerdeyken girişin sağında bir makine ve ortada, duvarda dayalı bir merdiven ve ucunda sarı renkte bir kristali göreceksiniz. Merdivene tıklayıp tırmanın. Envanterde eldivenleri tek eldiven olacak şekilde tıklayın (Yani eldivenleri giymiş oluyoruz). Yine envanterdeyken eski balta ile fosilleşmiş sopayı birleştirip bunu kristalde kullanıp kristali alın. Şimdi kristali parlatmamız gerekli. Girişteki makineye yakından bakın. Kristalleri alıp makinenin sağ ucuna yerleştirin. Makinenin solundaki körüğü tıklıyoruz ama kristal parlatılamıyor. Bir şey eksik, kum lazım. Dışarı çıkıp mağaranın önünden, yerden kum alın. Geri dönüp kumu makinenin ortasında bulunan cam fanusa koyun. Körüğü tekrar beş kez tıklayıp kristali parlatın. Kristali alıp dışarı çıkın. Tekrar eski madene gidiyoruz.
Eski madende ilerlemeye çalışıyoruz ama çok karanlık, ilerliyemiyoruz. Sol taraftaki büyük jeneratörün kontrol paneline tıklayıp yakından bakın. Eldivenlerinizi giyin. Envanterden kabloları alıp panelde kullanın. Ardından yapıştırıcı bantları çıplak tellerde kullanın. İşlemlerin ardından jeneratör çalışıyor ve ortalık aydınlanıyor. Artık ilerleyebiliriz.
Mağarada ilerlediğimizde büyük bir dairesel kapının önüne geliyoruz. İki tarafında heykeller olan kapının üstündeki yazıyı tıklayıp okuyun. Yalnız burada oyunu kaydedin. Kapıyı tıkladığımızda kapıyı açamıyoruz. Kapıyı tekrar tıkladığımızda önümüze 12 tane mühür ve 12 tane mühürlerin konacağı yuvaları göreceksiniz. Bunları doğru şekilde dizip kapıyı açmanız gerekiyor. Yuvaları saat yönünün tersi yönünde numaralandırırsak ve yine mühürleri de soldan sağa numaralandırırsak doğru yerleştirme planı şöyle;
1. mühür 7. yuvaya, 2. mühür 3. yuvaya, 3. mühür 5. yuvaya, 4. mühür 4. yuvaya, 5. mühür 9. yuvaya, 6. mühür 11. yuvaya, 7. mühür 1. yuvaya, 8. mühür 8. yuvaya, 9. mühür 10. yuvaya, 10. mühür 2. yuvaya, 11. mühür 12. yuvaya, 12. mühür 6. yuvaya. Doğru şekilde dizince kapı açılıyor ve yeni bir yere doğru ilerliyoruz.
İlginç bir yere geliyoruz: devasa mantarlarla dolu bir orman. İlerlediğimizde bilgisayarımızı mantarlarda tıklatıp bilgi alın. Ama hiçbir şey yazmıyor mantarlar hakkında. Yerden bıçakla küçük mantarlardan alın. İleride bir mantarın üstünde görülen kulübeye doğru ilerleyin. Kulübenin olduğu mantara geldiğinizde yukarı doğru uzanan merdivenleri göreceksiniz. Merdivenlere tıklayıp yukarı çıkın.
Burası bir aktarma istasyonu. Burada Lietunant Lenkoff ile karşılaşacaksınız. Onunla tüm diyalogları konuşun. Bize arkadaşının bacağının kırık olduğunu söyleyecek ve ağrısını dindirmemiz için yardım etmemizi isteyecek. Aşağıya inin ve ormanda ilerlemeye devam edin. Asma köprüye kadar ilerleyin. Köprü başında sağda duran kesik mantar gövdesinden bıçakla mantar parçaları alıp geri dönün. Lietunant ile tekrar konuşup mantar parçalarını ve bandajları verin.
Ardından arkadaki bozuk olan Pterodactyl çağırıcının yanına gidin. Önce çakmağı kemik parçasında kullanın. Sonra bunu dev deniz kabuğunda kullanıp bunu da bu çağırıcıda kullanın. İki defa tıklatıyoruz ama çalışmıyor. Eksik olan parça ise; sarı renkli kristalin aldığımız mağaradaki parlatma makinesinin körüğü. Tekrar mağaraya geri dönüp makineden körüğü alıp geri gelin. Bu arada gelen e-maili okuyun. Körüğü yerine takıp Lietunant ile konuşun.
Çağırıcıyı tıkladığımızda uçan bir dinozorun geldiğini göreceksiniz. Demoyu izleyip ardından sol tarafta duran masaya yakından bakın. Haritayı alıp okuyun. Masadan yine siyah barutu, manşeti, sandalyeden ise asma parçasını alın. Aşağıya inip köprüye gidin. Gelen e-maili okuyun. Köprüden karşıya geçtiğinizde Adam’ı bir kulübenin önünde dururken göreceksiniz. Bilgisayarımızı direklerin kalaslarında tıklayıp bunların M.S. 1600 ile 1650 yıllarına ait olduğunu öğreniyoruz. Adam’la tüm diyalogları konuşup kulübeden içeri girin. Kitaplığın solundaki direkte asılı duran amuleti alın. Daha içerideki odaya ilerleyin. Burada masadan küçük tahta parçaları ve kitabı alın. Bilgisayardan kitap hakkında yazılanları okuyun. Envanterden küçük mantarları alıp masadaki çanağa koyun ve demoyu izleyin.
Demonun ardından amuletin içindeki anahtarı almak için küçük tahta parçalarını envanterde, amulet üstünde kullanın. Burada iki tane büyük üçgen parça, bir orta boy üçgen parça, iki küçük üçgen parça, bir yamuk parça, bir de kare parça var. Bu parçaları alıp uygun şekilde amuletin üstündeki oklara yerleştirmeniz lazım. Parçaları amuletin altındaki okun üstünde tıklayarak çevirebiliyoruz. Parçaların doğru dizilimi ise şöyle:
İki büyük üçgen hipotenüsleri kuzeybatı ve kuzeydoğu görecek şekilde en alta yerleştirin. Sağdaki büyük üçgenin soluna ise, orta boy üçgenin hipotenüsü güneydoğuya gelecek şekilde yerleştirin. Küçük boy bir üçgeni de hemen orta boy üçgenin soluna, hipotenüsü batıyı gösterecek şekilde yerleştiriyoruz. Yamuğu onların üstüne sola, diğer kalan küçük üçgeni de hipotenüsü kuzeye bakacak şekilde yerleştiriyoruz. En üste ise kareyi yerleştirince amulet açılıyor. Masadan renkli pigmentleri alın. Sonra bir ekran sağa geçip yerde duran sandıkta açılan amuletleri kullanın. Sandıkta bilgisayarı büstte tıklayıp okuyun. Mektubu alıp bilgisayarda okuyun. Buradan ayrılıp kulübeden çıkın. Soldan devam edip diğer bir asma köprüye gelin. Asma köprüyü geçip e-maili okuyun. İp merdivenden aşağı inip ilerleyin. En son geldiğimiz noktada artık ilerleyemiyoruz. Manşeti yapraklarda kullanıp kendinize yol açın. Yerdeki büyük yaprağı alın. İlerlediğinizde bir dinozorun başka bir dinozora saldırdığını göreceksiniz. İlerlemeye çalıştığımızda dinozordan dolayı geçemiyoruz. Sağ taraftaki yerde yıkılmış vaziyette duran ağaç kütüğüe yakından bakın. Envanterden sırayla büyük yaprağı, renkli pigmentleri, siyah barutu, asma parçasını koyup ardından çakmağı bu kombinasyonun üstünde kullanın. Dinozor patlamanın etkisiyle ürküp kaçıyor. Dinozor gittikten sonra ölü dinozorun yanından ilerleyin. Küçük bir dinozorun bir ağacın altında meyve için zıplayıp durduğunu göreceksiniz. Ağaçtan meyveyi alıp rayda duran küçük trenin oraya doğru gidin. Gelen e-maili okuyun. Trene yakından bakıp ızgara kapağını açın ve meyveyi açılan yere koyup tıklayın.
Askiam şehrinin girişindeyiz. Gelen haberleri bilgisayardan okuyun. Kapının yanında duran güvenlik görevlisi Ocine ile konuşun. Ariane geçiş kartını verip baş mühendisle konuşmak istiyor. Kamera ise sol tarafta bulunan eski kuledeki labaratuvarda. Envanterimize bir anahtar geliyor.
Sola, eski kuleye gidip anahtarı kullanıp içeri girin. Bilgisayarı kamera üstünde tıklatıp hakkındaki bilgiyi okuyun. Sağ tarafta, duvarda asılı resimlere yakından bakın. Duvardaki film tab etme kılavuzunu okuyun. Masadaki fotoğraf kutusundan fotoğraf kağıdını alın. Sol taraftaki anahtarı tıklatıp kırmızı ışığı açın. Fotoğraf kağıdını büyük havuza yerleştirin. Sonra alıp sol tarafa yerleştirin. Ardından oradan da alıp yukarı, kurutma kısmına koyun ve siyah beyaz olan resmi alıp bilgisayarımıza ekleyip orada bakın. Kuleden ayrılın.
Şehir kapısından içeri girin. Girişte baş mühendis Wallace ile konuşun. Hava metrosu için bilet ve geçiş kartlarımız envantere geliyor. Wallace ile konuştuktan sonra yan taraftaki iki posteri de bilgisayarı tıklatıp okuyun. Düz ilerleyip soldaki yola sapın. Gelen e-maili okuyun. Ardından iletişim binasına girin. Girişteki duvar saatine bakın. Masadaki mikrofonu tıklayıp Figaro ile konuşun. Konuştuktan sonra duvardaki posterde bilgisayarımızı tıklıyoruz. İç kapıdan içeri girin. Düz ilerleyip sol taraftaki kapıdan içeri girin. Odadaki tüm posterlerde bilgisayarımızı tıklayıp bunları okuyun. Sol tarafta Lesk’in arkasında duran Enrique ile konuşun. Bize projeksiyon odasının anahtarını ve 218 numaralı film makarasını veriyor. Buradan ayrılıp kapıdan çıkın. Tam karşıdaki projeksiyon odasına anahtarı kullanarak girin. Odaya girince sağ taraftaki raftan notları okuyun. Sol taraftaki posteri de yine bilgisayarı tıklayıp okuyun. Envanterden filmi alıp projeksiyon makinasında kullanıp filmi izleyin.
Projeksiyon odasından ayrılıp tekrar ilk girdiğiniz odaya girin. Odanın ortasındaki asansöre tıklayıp üst kata çıkın. Burada Figaro ile konuşun. Bize transmisyon kodlarının değiştiğini ve kollektörde enerji olmadığını söylüyor. Doğru kodların girilip makinaya yüklenmesi gerek. Aşağı kata inin. Girişte, solda taraftaki masanın üzerinden hesaplama notlarını alın. Bilgisayarda bu kodları öğrenin. Kodları aldıktan sonra tekrar yukarı, Figaro’nun yanına gidin. Sağ taraftaki panele yakından bakın. Panele sırayla şu kodları girin; 6283, 1667, 5483 ve 2092. Kodları doğru girdiğiniz zaman otomatikman panelden çıkıyorsunuz.
Ardından Figaro ile tekrar konuşun. Bize göndermemiz için bir telgraf veriyor. Biz de bilgisayarımızı şarj ediyoruz. Aşağı inip Enrique ile telgraf hakkında konuşun. Ardından iletişim binasından çıkın. Yolun en aşağısına gelip buradan sola doğru gidin ve yol kavşağına gelin. İleride, pencerenin yanında duran bir adamla dinozor ve sürücüsünü görüyoruz. Dinozora tıkladığınızda bir demo çıkacak. Demonun ardından pencerenin yanında duran Heracles ile konuşun. Konuştuktan sonra içeri girin. Ortada duran yazar kasaya tıklayıp yakından bakın. Reçete kitabı ile boş punch kartını alın. Kitabı okuyun. Ardından yazar kasanın altındaki düğmeye tıklayın. Bu düğme akvaryumun solunda bulunan gizli odanın kapısını açıyor. Bu odaya girin.
Odaya girdiğimizde Adam’la karşılaşıyoruz. Adam’ın önündeki masada olan notları alıp okuyun. Adam’la konuşun. Bizden reçete istiyor. Sağ taraftaki Triceratops hologramına yakından bakın. Düğmesini tıklatıp hologramı izleyin.
Ardından sol taraftaki yarım dinozorun olduğu yere yakından bakıp buradan dikiş iğnelerini alın. Tekrar Adam’la konuşun. Odadan çıkıp yazar kasanın olduğu odaya gelin. Burada duvardaki saatte bilgisayarı tıklayın. Zamanın dakikada 0,75 sn daha hızlı attığını söylüyor. Buradan da dışarı çıkıp yol kavşağına tekrar geri dönün. Bize göre sol tarafa, havuzun alt tarafına düşen yola girin. Eczaneye gelip pencerede duran Armanda ile konuşun. Biocardamon hakkında konuşun. Bize reçeteyi vermiyor. Envanteri açıp boş punch kartına tıklayın. Envanterden iğneyi alıp kartta 1. sıradaki en son kareyi, 4. sıradaki ortadaki kareyi, 5. sırada ilk ve ortadaki kareyi, en alt sırada, ortadaki kareyi tıklatıp delin.
Armanda pencereden ayrıldığı zaman, hazırladığınız punch kartını pencerenin sağındaki makinede kullanın. Burada levyeyi tıklamanız lazım ama Ariane görüş alanınızı kapatmış olabilir. Onu hafifçe sağa alıp levyeye tıklayın. Buradan “Hanagra of Syl” şişesini alın. Buradan ayrılıp tekrar Pet Store’a, Adam’ın yanına gidin. Adam ile konuşup ilaç şişesini ona verin. O da bize uçuş haritasını veriyor. Haritayı bilgisayara ekleyip oradan ayrılın.
Dükkandan çıkınca ekranın en alt kısmına gelip buradan pazar yerine gidin. Girişte, sol taraftaki balonun içinde duran Gustav ile konuşun. Bizden balonu için akademiden helyum gazı ve ana tüpteki sızıntıyı tamir etmemizi istiyor. Buradan tam arkanızdaki standa gidin ve yakından bakın. Standtan, makina yağı ve dinazor derisini alın. Buradan geri gelip sağ tarafta olan hava metrosunun girişine gelip tıklayın. Açılan arayüzde akademiye tıklatıp oraya gidin.
Akademiye gelince merdivenlerden yukarı çıkın. Kapıdan içeri girdiğimizde ekranın soluna doğru gidin. Buradaki kapıdan içeri girin. Armanda ile konuşun. Armanda odadan ayrılıyor, ardından biz de odadan çıkıp bu sefer iki ekran sağa gidiyoruz. Sağ taraftaki arşiv odasına girin. Gelen e-maili okuyun. Arşiv odasındayız. Wallace ve Alexander ile konuşun. Alexander, Wallece konusunda bizi uyarıyor. Konuşmalarının ardından her ikisi odadan ayrılıyor. Masadaki yeşil kitapta ve sağdaki diğer kitapta bilgisayarı kullanın. Kitaplar hakkındaki bilgileri bilgisayardan okuyun. Masadan 254 numaralı filmi alın. Ekranın en altına kısmına tıklayıp odanın en dip kısmına gelin. Buradaki makineye yakından bakın. Makinenin sol üst kısmındaki kolu iki defa tıklatıp çıkan dokümanı bilgisayarda okuyun. Odadan çıkıp tekrar ilk geldiğimiz laboratuar odasına gelin. Masaya yakından bakın. Masadan eğe ile demir plakayı alın. Bir ekran aşağı gelin. Sağ taraftaki makinenin alt tarafında makineye yaslanmış durumdaki helyum tüpünü alın. Odadan ve binadan çıkıp tekrar hava metrosuna binip iletişim binasına gidin. İletişim binasında projeksiyon odasına girin. Burada 254 numaralı filmi projeksiyon makinesine takıp izleyin. Filmde Ariane’nin kontrol paneline sabotaj yaptığını izliyoruz. Odadan ve binadan dışarı çıkın. Şehrin ana giriş kapısına gelip buradan da dışarı çıkın. Buradan sol taraftaki kuleye girin. Envanteri açıp eğeyi demir plaka üstünde kullanın. Daha sonra eğelenmiş plakayı alıp kamerada kullanın. Ardından makine yağını alıp kamerada kullanın. Dışarı çıkıp Ocine ile konuşun ve kamerasını tamir ettiğinizi söyleyin.
Şimdi Heracles’in istediği dinozor yumurtalarını almak için Adam’ın kulübesine gitmeniz gerekiyor. Küçük trene tıklayıp karşıya geçin. Ölü dinozorun yanından ip merdivene, oradan da köprüye gelip Adam’ın kulübesine gelin. Arka odaya girip lambanın altındaki dinazor yumurtalarını alıp yine aynı yoldan şehrin ana kapısına gelin. Pet Store’a dönün ve Heracles’in yanına gidin. Yumurtaları verdiğinizde Gustav ve devler hakkında bilgi verecek.
Heracles’in yanından ayrılıp pazar yerine, Gustav’ın yanına gidin. Onunla konuşun. Balonun sepetine yakından bakın. Envanterden önce dinazor derisini alın ve balon motorunun egzos borusundaki deliği tıkayın. Sonra helyum tüpünü alıp makinenin üst kısmına yerleştirin. Son olarak da hava haritasını alıp makinede kullanınca araya bir demo giriyor. Demoda balonla uçup devlerin ülkesine gidiyoruz.
Balondan indikten sonra Gustav ile konuşun. Gelen e-mailleri okuyun. Sol tarafa doğru ilerleyin. Burada Mostadonların çobanı Kanoul Pale ile konuşun. Konuştuktan sonra yerden Mostadonların saçından alın. Ardından buradan ayrılıp sol taraftaki köye doğru ilerleyin. Ancak içeri giremiyoruz. Çünkü güç duvarı var ve girmemize engel oluyor. Tekrar Kanoul’un yanına gelip ondan yardım isteyin. Bize güç duvarı hakkında bilgi veriyor. Ayrıca pipo tütünü veriyor. Tekrar köyün girişine geri dönün. Kapının önündeyken envanterinizden bıçağınızı ve manşetinizi alıp yere bırakın. Güç duvarı aralanıyor ve girmemiz için bir boşluk oluşuyor. Köye girip tam karşıdaki kulübede duran Aira ile konuşun. Spirit vadisine girmenize izin veriyor. Kulebeden çıkıp sağ taraftaki çiçeklerin olduğu yere gidin. Burada Tohu Malla ile konuşun. Bizden hava durumunu öğrenmemizi istiyor. Yanından ayrılıp bu sefer kulübenin solundaki yoldan devam edip taştan kulübenin önünde duran balıkçı Payan Ouva ile konuşun. Ona tütünü verin. Oradan ayrılıp bahçıvanın yanına gidin. Onunla hava durumu hakkında konuşun. Bizden çiçekleri için koruyucu istiyor. Yanından ayrılıp kulübenin solundan yukarı doğru gidin. İki ekran sonra karşımıza Jahine Duubra çıkıyor. Onunla konuşun. Bizden kırmızı renkli çilek istiyor. Çilekler yukarı taraftaki Spirit vadisinde. Bize sinek kovucu sapı veriyor. Sağ taraftaki rafa yakından bakın. Boş deniz kabuğunu alın. Geri dönüp bahçıvanın yanına gidin ve onunla konuşun. Bize ateş böceği veriyor. Buradan ayrılıp balıkçının yanına gidip ateş böceğini ona verin. O da bize canlı deniz kabuğu veriyor. Buradan ayrılıp tekrar bahçıvanın yanına gidin. Sinek kovucu sopayı bahçıvanın yanındaki çit kapıda kullanıp içeri girin. Buradaki Bares Mohul ile konuşun. Konuşmalardan sonra sol taraftaki, içinde su bulunan havuza yakından bakın. Önce boş deniz kabuğunu, ardından canlı deniz kabuğunu, en son olarak da Mostadon saçını koyup canlı deniz kabuğuna tıklayın. Sebze lensini alın. Buradan ayrılıp balıkçının yanına gidin ve onunla konuşun. Yanından ayrılıp Spirit vadisine gidin. Her iki yandaki direklere yakından bakın. Sol taraftaki direklere yakından bakıp en alttaki ağaççıklardan eldiveni giyip çilek alın. Geri dönüp Jahine dubrayla konuşup ona çilekleri verin. Bize uçan adayı nasıl yere indireceğimizi söylüyor.
Spirit vadisini geçip uçan adanın altına gelin. Burada çukurun kenarlarında sıralanmış altı tane direk var. Direklerin ortasında da yarık ve önünde de yapraklar mevcut. Ayrıca çukurun yukarı kısmında bir heykel bulunuyor. Burada yapmanız gereken, belli bir sırayla ikişer ikişer direklerin önündeki yapraklara tıklayıp kapatmak ve ortadaki heykelin çenesine tıklayarak değişik sesler üretmek. Yalnız sırayı karıştırmadan doğru yapmanız lazım. Bunun için bu işleme başlamadan önce oyunu kaydetmenizi öneririm. Önce direklere numara verelim. Çukuru tam karşımıza alıp saat yönünün tersi yönünde direklere numara verirsek 1’den altıya kadar: önce 1. ve 4. direklere tıklayıp yaprakları yarıkların önüne getirip ortadaki heykelin çenesine tıklıyoruz ve bir ses işitiyoruz. Aynı işlemleri sırayla 3. ve 5. direkte, 4. ve 6.direkte, 1. ve 5. direkte, 2. ve 3. direkte ve 1. ve 6. direkte yaptığımızda araya bir demo giriyor ve ada aşağıya iniyor.
Ada yere indikten sonra karşımıza Adam çıkıyor. Onunla konuşun. Yalnız burada konuşma şıklarında olan “Ome Down” şıkkını tıklamayın, otomatikman adadan çıkıyorsunuz. Eğer yanlışlıkla tıklarsanız heykelin diline tıklayıp adayı tekrar aşağı indirebilirsiniz. Adam’la konuştuktan sonra önce sol taraftaki köprüye gidin. Geri dönüp Adam’ın arkasından sol tarafına doğru bir ekran inin. Burada gördüğünüz yerdeki ışık kaynağında sebze lensini kullanın. Geri dönüp Adam’la konuşun. Bize denizaltının kodunu veriyor. Envanterdeyken kodu okuyun. Buradan ayrılıp köyün dışına çıkın. Gustav’ın olduğu balonun oraya gelin. Balonun yukarı kısmındaki küre biçimindeki kapıdan geçip denizaltının olduğu rıhtıma gelin. Kapının sol tarafındaki panele yakından baktığınızda 17 kodunu göreceksiniz. Denizaltıya girin. İçerdeyken kapıya doğru gittiğimizde kaptan bizi dışarı atıyor. Köye dönün. Balıkçının yanına gidin vr yanında duran çocuk ile konuşun. Birlikte denizaltının oraya gidiyoruz. Rıhtımdayken çocukla tekrar konuşun. 17 olan kodu 16 yapıyor. Koda bakarak kontrol edin. Artık denizaltıya girebiliriz. Denizaltıya girip sol taraftaki kapıdan girin. İçerde, yerde duran sandığın yukarısındaki kapıya yönelin. Burada, kapının sol tarafındaki panele yakından bakın. Adam’ın bize verdiği 5731X kodunu girin. Araya demo giriyor ve denizaltı hareket ediyor.
Demo bittiğinde karşımızda kaptan Angus’u buluyoruz. Onunla konuşun. Bize madenlere girebilmemiz için özel geçiş kartı veriyor. Konuşmadan sonra sol taraftaki vagonun yanına gidip ona yakından bakın. Yakından baktığımız butona tıklayın. Araya yine bir demo giriyor ve madenden aşağı vagon içinde hareket ediyoruz. Demo bitiminde madenin içindeyiz. Ekranın altına doğru ilerleyin. Burada, sol taraftaki işçiyle konuşun. Bize kaptan Angus’a iletmemiz için bir mesaj veriyor, mesajı okuyun. Geri dönüp kaptan Angus ile konuşun. Konuştuktan sonra tekrar madene geri dönün. Madenin içinde karşımıza başoperatör Firmin çıkıyor. Onunla konuşun. Bize makinenin filtreye ihtiyacı olduğunu ve su basıncının çok düşük olduğunu söyleyerek sipariş formunu veriyor. Sipariş formu Wallace tarafından mühürlenmiş. Formda 74F1 parçası için 24/EZ isteniyor. Firmin’in tam arkasındaki asansöre doğru ilerleyin. Asansörün sol tarafındaki butona tıklayıp yüzeye çıkın. Yüzeye çıktığımızda gelen mailı okuyun. Buradan ekranın sağına doğru ilerleyin. Asansörün yanında duran Hutha Meo ile konuşun. Asansöre girmeye çalışınca giremiyoruz. Çünkü iznimiz yok. Buradan ekranın sağ alt kısmına tıklayıp bir sonraki ekrana, oradan da küçük binanın sol tarafından büyük binanın en sağındaki kapıdan girin. Burada girişin solundaki Amalia ile konuşun. Konuştuktan sonra Ariane’nin ayaklarının önündeki nota tıklayıp okuyun. Buradan sola doğru gidip ilk koridora girin. Sağ taraftaki rafdan filtreyi alın. Arkamıza düşen rafdan da uygulama notları ile kurşun kalemi alın. Envanterdeyken kurşun kalemi uygulama notları üstünde kullanın. Elimize, üstünde X’lerin bulunduğu bir şema geliyor. Gelen mailı okuyun. Buradan ana koridora geçip ilerleyin. Burası taşıma bantları ile maden gelen bir yer. Soldaki duvarda bulunan panoda bilgisayarı tıklayıp panodakileri okuyun. Sağ taraftaki merdivenlere tıklayıp Kia Tran ile konuşun. Onunla konuştuktan sonra geri dönüp binadan çıkın. Buradan ilk geldiğimiz asansörden aşağıya, başoperatör Firmin’in yanına gidip onunla konuşun. Bizden makineyi yeniden ayar yapmamızı istiyor. Ayar yapmamız gereken makine ise asansöre giderken sağ tarafa, Firmin’in tam arkasına düşüyor. Makineye yakından bakın. Burada üç tane kadran var ve altlarında lambaları mevcut. İlk olarak en soldaki kadranın altındaki lambayı tıklayın. Sonra kadranı 15’in tam üstüne getirin. Sonra ortadaki kadranın lambasını tıklayıp kadranı 37’ye getirin. Sonra en sağdaki kadranın lambasını tıklayıp kadranı 8’e getirin. Bunları tam olarak doğru yaptığınızda tüm lambalar yeşile dönecek. Tekrar Firmin’in yanına gidip makine hakkında konuşun. Firmin bize madenin haritasını veriyor. Haritayı bilgisayarda okuyun.
Tekrar asansörle yukarı çıkıyoruz. Buradan havuzun güneydoğusuna düşen küçük binaya girin. Burada Taal Nadi ile konuşun. Dışarıda Bares Mohul’u göreceksiniz. Taal Nadi konuştuktan sonra odadan çıkıyor. Yerde, makinelerin yanında duran demir plakayı alın. Şimdi sıra asansörün alarmını susturmaya geldi. Kapının en yakınındaki kontrol paneline yakından bakın. Burada siyah renkli rakamlar solda, beyaz renkli sayılar sağda. Yapmanız gereken ise soldaki siyah sayıları sağ tarafa, sağdaki beyaz sayıları sol tarafa almak. Bir siyah rakamı sağa, iki beyaz rakamı sola, üç siyah rakamı sağa, dört beyaz rakamı sola, beş siyah rakamı sağa, beş beyaz rakamı sola, beş siyah rakamı sağa, dört beyaz rakamı sola, üç siyah rakamı sağa, iki beyaz rakamı sola, bir siyah rakamı sağa alınca numaraların altındaki kırmızı lamba yeşile dönüyor ve alarm susmuş oluyor. Şimdi asansöre bineceğiz. Ama önce asansörün yanındaki Hutha Meo’nun dikkatini başka yöne çekmeniz gerekiyor. Bunun için havuzun su değirmenine su taşıyan kanaletin yanına gidin. Burada envanterden demir plakayı alıp kanalete tıkayıp suyun havuza akmasını engelleyin. Havuz merdivenlerinden inip envanterden manşeti alıp kayışı kesin. Yukarı çıkıp asansörün yanındaki Hutha ile konuşun. Bizimle konuşurken makinenin durmuş olduğunu fark ediyor ve koşarak yanımızdan uzaklaşıyor. Artık asansöre binebiliriz.
Asansör kabinindeyken yukarı çıkmamız için bir bulmacayı çözmeniz lazım. Duvarda asılı duran yamuk şeklinde, üzerinde bir sürü düğme olan panoda 5 düğmeye basmamız lazım. Yani bir çeşit şifre. Daha önce kurşun kalemle kağıtta çıkardığımız X leri hatırlayalım, işte tuşlanacak düğmelerin yerleri bu X’ler. Bu şema bilgisayarımızda var, oradan bakabilirsiniz. Düğmeleri doğru tuşladıktan sonra araya bir demo giriyor ve asansör bizi yukarı çıkarıyor. Buradan laboratuara gidiyoruz. İçeri girince Armanda ile karşılaşıyoruz. Bizimle konuştuktan sonra dışarı çıkıyor. Sağ tarafa doğru gidip lavabonun üstündeki asit şişesini alıp tekrar geri dönün. Kapının yanındaki masadaki kitapları tıklayıp bilgisayarda okuyun. Şimdi masadaki teraziyi kullanarak topların içindeki özgün topu bulmamız gerekiyor. Çözüm ise şöyle: On iki topu karışık olarak (üstündeki sayıların önemi yok) altısını sağ kefeye, altısını sol kefeye koyun. Tartının tam ortasındaki butona tıklayıp topları tartın. Ağır gelen kefeye dokunmadan hafif kefedeki topları alıp yere koyun. Sonra ağır kefedeki altı topun üç tanesini alıp hafif gelen kefeye yerleştirin ve tartın. Yine aynı şekilde hafif gelen kefedeki topları alıp yere koyun. Ağır gelen kefeden herhangi bir topu alıp yere koyup geri kalan iki toptan birini alıp diğer kefeye koyup tartın. Ağır gelen top aradığımız özgün top. Yalnız tartma işlemleri sırasında kefeler eşit ağırlıkta çıkarsa işlemimiz tıkanıyor. Teraziyi sıfırlamamız gerek. Bunun için ya ESC tuşuna basın ya da üç defa ard arda tarama butonuna basıp teraziyi sıfırlayın.
Özgün topu alınca hemen oyunu kaydedin. Topu aldıktan sonra hemen sağdaki kasaya yakından bakın. Ancak açamıyoruz. Kasa hakkında daha fazla bilgiye ihtiyacınız var. Odanın orta kısmında bulunan kitaplığa yakından bakın. Üstten ikinci sıradaki rafta bulunan kitaplarda bilgisayarı tıklayıp hakkındaki bilgileri okuyun. Şimdi odadan çıkmamız gerek ama kapıyı tıklatınca kapının kilitli olduğunu görüyoruz. Kapıyı açmak için envanterden asit şişesini alıp kapıda kullanıp dışarı çıkın. Asansöre binin. Özgün topu ekranın sağ alt tarafındaki kolun üstündeki yuvasında kullanın.
Şimdi gizli ofisdeyiz. Burada oyunu tekrar kaydedin, çünkü burası tehlikeli bir yer. Önce sağ taraftaki haritalara bakın. Ardından çalışma masasına yakından bakın. Masadaki günlüğe tıklayıp okuyun. Ardından resme tıklayıp bakın. En son da diski alıp analiz edip içindekilere bakın. Masadan ayrılıp iki kanatlı kapının solundaki merdivenlere çıkın. Buradayken gelen mailı okuyun. Aşağıya inin. Şimdi oyunun dönüm noktasındayız. Burada oyunu tekrar kaydedin. Odanın iki çıkış kapısı var. Biri tek kapılı, bizim geldiğimiz kapı, diğeri ise iki kanatlı büyük kapı. Eğer büyük kapıya arka arkaya üç kez tıklarsak oyun burada bitiyor. Bir demo giriyor. Merak ediyorsanız tıklayıp görebilirsiniz. Eğer geldiğimiz küçük kapıdan çıkarsak oyun devam ediyor. Küçük kapıdan girip asansörün kabinine gelin. Burada, sol tarafta, duvarda olan kolu çekip aşağı platforma inin. Aşağıya indiğimizde gelen mailı okuyun. Ardından Taal Nadi ile konuşun. Asansörün alarmını susturduğumuz küçük binaya gidin. Adam’la kasa hakkında konuşun. Konuşmadan sonra yerde duran kimyasal formül kağıdını alıp okuyun. Ardından sol taraftaki yaslanmış şekilde duran demir plakayı alıp dışarı çıkın. Büyük binaya tekrar girin. En arka taraftaki taşıma bantlarının olduğu kısma gidin. Burada duvar dibindeki merdivenlere çıkıp taşıma bantlarına yakından bakın. Bandın üstünden beyaz ve siyah renkli elmas tozlarını alıp tekrar geri dönün. Buradan ayrılmadan önce duvardaki panoya tıklayıp burada yazılı yazıları okuyun. Binadan ayrılıp laboratuara gitmek için asansöre binin.
Asansörde sağ taraftaki panele tıklayıp laboratuara gidin. İçeri girdiğimizde üstünden asit aldığımız lavaboya gidip üstünde bulunan turnusol kağıtlarını alın. Turnusol kağıtlarını bilgisayarda üç defa analiz edin. Buradaki asitli kağıt koyu renkte, bazik olan açık renkte, nötral olanın ise renginde değişiklik olmuyor. Şimdi kasaya yakından bakın. Üç tane tüp göreceksiniz. Turnusol kağıtlarını teker teker tüplerde deneyin. Oluşan renk değişimlerinden sonra mavi, kırmızı ve şeffaf renkte üç tüpümüz oluyor. Şimdi envanterden siyah elmas tozunu alıp mavi tüpe, beyaz elmas tozunu alıp kırmızı tüpe koyun. Kasanın kapısı açılıyor. Kasanın içindeki kitaba tıklayıp içindekileri okuyun. Buradan ayrılıp aşağı platforma geri dönün. Aşağıda Taal Nadi ile tekrar konuşun. Yanımızda ayrıldıktan sonra madene inmek için diğer asansörün yanına gidin. Asansörün hemen solunda duran merdivenleri de alıp aşağıya, madene inin. Madene geldikten sonra bir ekran sağa geliyoruz. Sol tarafta havada asılı duran dinamitleri göreceksiniz. Merdiveni dayayıp yukarı çıkın. Envanterden bıçağı alıp dinamiti yerinden alın. Aşağı inip bir ekran geri gelin ve asansörün solundan devam edin. Burada duran vagona yakından bakınca dinamitleri göreceksiniz. Bunları denize atmanız lazım. Denizaltının oraya gidin ve yukarı çıkın. Kaptanla konuşun. Ancak bizimle pek ilgilenmiyor. Arka taraftaki rayların başına gelin. Burada envanterden demir plakayı raylara yerleştirin. Aşağıya, dinamit yüklü vagonun yanına gidin. Eldivenleri giyip önce vagonun önünde duran frenin levyesine tıklayıp açın. Vagona gelip sol tarafından vagona tıklayıp vagonun harekete geçmesini sağlayın. Araya bir demo giriyor. Demodan sonra yukarı kaptanın yanına gidip onunla konuşun. Köye doğru yola çıkıyoruz.
Rıhtımdan balonun olduğu yere gidin ve Gustav ile konuşun. Konuşmada köy ve şehir diye iki seçenek çıkıyor. Biz köy seçeneğini tıklayıp köye doğru yola çıkıyoruz. Köye geldiğimizde Jahine dışında kimseyi göremiyeceğiz. Onunla konuşun. Bizden hafıza topunu getirmemizi istiyor. Bunun için bize bir kelebek veriyor. Sol taraftaki rafdan büyük, kırmızı çiçeği alın. Şimdi köyün giriş kapısının yanındaki bahçıvanın olduğu çiçek bahçesine gidin. Sarı çiçeğin altındaki su dolu termosu kullanın. Envanterden kelebeği alıp çiçeklerin üzerinde kullanın. Araya bir demo giriyor. Demodan sonra yan taraftaki arenaya girin. Envanterden kırmızı çiçeği alıp ortadaki kare biçimindeki sarı zemine tıklayın. Araya bir demo daha giriyor ve hafıza topunu alıyoruz. Jahine’nin yanına dönün. Jahine ile konuşup ona hafıza topunu verin. O da bize Spirit vadisinin önündeki güç duvarını geçmemiz için flüt veriyor. Spirit vadisini kapatan güç duvarının yanına gidip flütü kullanın. Uçan adanın altındaki, en yukarıdaki heykelin oraya gidip heykelin çenesindeki notu alıp okuyun. Balonda bizi bekleyen Gustav’ın yanına gidip onunla konuşun. Bizi şehre götürüyor.
Pazar yerindeyiz. Hava metrosunun kapısında Armanda var ve geçmemize izin vermiyor. Saat kulesinin tam arkasındaki standa yakından bakın. Buradan mavi bezi ve telefon jetonunu alın. Pazar yerinden ayrılıp Pet Store’un olduğu kavşağa gidin. Burada Enrique ile konuşun. Pazar yerine geri dönüp girişin hemen solundaki telefona yakından bakın. #123-06’yı görüp telefona tıklıyoruz. Ama kullanamıyoruz. Tekrar Pet Store’un oraya gidip dükkanın hemen köşesindeki telefona bakıp #123-05’i okuyun. Ardından pazar yerinin girişindeki telefona yakından bakıp #123-08’i okuyun. Son olarak da şehrin giriş kapısının yanındaki telefona bakıp #123-04’ü okuyun. İletişim merkezine gidin. Hava metrosunu girişinde Bares’i görüyoruz. Ancak oraya gidemiyoruz. Geriye, Enrique’nin yanına dönüp ondan Baresin telefonunu isteyin; #123-09. Pet Store’un köşesindeki telefona gidip mavi bezi telefonda kullanın. Jetonu alıp telefonda kullanın. Bares ile konuşun. Konuşmadan sonra iletişim merkezine gidip yan taraftaki hava metrosuna tıklayıp akademiye gidin.
Akademinin ana giriş kapısından girdikten sonra sol taraftaki kapıdan laboratuara girin. Masanın üstündeki notları ve dokümanları alıp okuyun. Buradan ekranın altına tıklayıp aşağı ekrana geçin. Sol köşede duran masaya yakından bakın. Masadaki notları alıp okuyun. Burada bir bulmaca var. Yapmamız gereken sol taraftaki film makaralarını, ortadaki çubuğu da kullanarak en sağdaki çubuğa aynen aktarmak. Burada yapacağınız şey aşağıda vereceğim sayı çiftlerine göre film makaralarını aktarmak. Mesela 1-3 diyorsa 1. çubuğun en üstündeki filmi alıp 3. çubuğa takmanız gerekiyor. Ya da 3-2 diyorsa 3. çubuktaki filmi alıp 2. çubuğa takmanız gerekiyor. Şimdi bu işleme başlamadan evvel oyunu kaydedin ve aşağıda verdiğim sıralamaya göre filmleri aktarın.
1-3, 1-2, 3-2, 1-3, 2-1, 2-3, 1-3, 1-2, 3-2, 3-1, 2-1, 3-2, 1-3, 1-2, 3-2, 1-3, 2-1, 2-3, 1-3, 2-1, 3-2, 3-1, 2-1, 2-3, 1-3, 1-2, 3-2, 1-3, 2-1, 2-3, 1-3, 1-2, 3-2, 3-1, 2-1, 3-2, 1-3, 1-2, 3-2, 3-1, 2-1, 2-3, 1-3, 2-1, 3-2, 3-1, 2-1, 3-2, 1-3, 1-2, 3-2, 1-3, 2-1, 2-3, 1-3, 1-2, 3-2, 3-1, 2-1, 3-2, 1-3, 1-2, 3-2, 1-3, 2-1, 2-3, 1-3, 2-1, 3-2, 3-1, 2-1, 2-3, 1-3, 1-2, 3-2, 1-3, 2-1, 2-3, 1-3, 2-1, 3-2, 3-1, 2-1, 3-2, 1-3, 1-2, 3-2, 3-1, 2-1, 2-3, 1-3, 2-1, 3-2, 3-1, 2-1, 2-3, 1-3, 1-2, 3-2, 1-3, 2-1, 2-3, 1-3, 1-2, 3-2, 3-1, 2-1, 3-2, 1-3, 1-2, 3-2, 1-3, 2-1, 2-3, 1-3, 2-1, 3-2, 3-1, 2-1, 2-3, 1-3, 1-2, 3-2, 1-3, 2-1, 2-3, 1-3.
Sıralamayı doğru yaparsanız kutunun sol alt köşesindeki gizli bölme açılacak. Buradan şişe ile notu alıp okuyun.
Buradan çıkıp arşiv odasına gidin. En köşedeki makinanın koluna iki defa tıklayın ve çıkan notu alıp okuyun. Odadan dışarı çıktığımızda Rektör ile Bares’e yakalanıyoruz. Onlarla konuştuktan sonra kendimizi bir hücrede tıkılı olarak buluyoruz. Bir ekran sağa gidin. Burada şöminenin sağındaki masadan notları alıp okuyun. Tam karşımızdaki duvarda gizli bir kapı var. Sol taraftaki bitkiye tıklayınca bu gizli kapı açılıyor. İçeri girin. Girişte, sağdaki masadan sigorta ve notu alıp okuyun. Sol tarafa gidip Peter ile konuşun. Konuştuktan sonra ortadaki periskopa tıklayıp 90 derece döndürün. Tekrar hücreye dönün. Envanterde dinamitle sigortayı birleştirip sepete koyun. Çakmağı alıp sepette kullanın. Patlamadan sonra yerden demir sopayı alın. Şöminenin önüne gelip tavandaki çıkışa bakın. Envanterde demir sopa ile ipi birleştirip yukarıdaki çıkışta kullanıyoruz ve hücreden kaçıyoruz.
Eski madendeyiz. Dev mantarların olduğu çıkışa gidin. Burada Adam’la karşılaşacaksınız. Onunla konuşun. Bizden yiyecek, boş sandık, kömür, kumaş parçası ve eğrelti otu istiyor. Eski madeninin girişine gidin. Jeneratörün sağından yerden kömürü ve boş sandığı alın. Geri dönüp Adam’ın olduğu ekranın bir ekran sonrasına gidin ve sağ taraftan eğrelti otunu alın. İlerleyip dev mantarın tepesindeki kulübeye çıkıp masadan yiyecek parçalarını ve yataktan kumaş parçasını alın. Tekrar Adam’ın yanına gidip onunla konuşun ve topladığınız nesneleri verin. Tekrar mantarların arasından ilerleyip köprüye, köprüden de Adam’ın kulübesinin önüne gelin. Kulübeyi geçip bir sonraki köprüye gelmeden sağdaki kayaların önündeki ucu çıkmış kemiği alın. Köprüyü geçin. Havada Gustav’ın balonla daireler attığını göreceksiniz. Balona tıklayın. Balonun yanındayız. Gustav ile konuşun. Bizi köye götürüyor. Yere indikten sonra sol tarafa ilerleyip yukarıdaki Mostadon dışkısı ile hindistan cevizi kabuklarını alın.
Köye girin. Girişteki kulübede Taal Nadi ile konuşun. Yanından ayrılıp sol taraftaki balıkçı Payan Oura ile konuşun. Bize ateş böceği verecek ama bir bulamacayı çözmemiz gerekiyor. Kulübenin sol tarafındaki üç değişik renkli tuzak ile avı yakalamamız gerekli. Tuzaklara yakından bakın. Envanterdeki balık yemini alın. En soldaki taşa yemi koyun. Önüne yem koyduğumuz tuzağa tıklayın. Sonra sırasıyla en sağdaki tuzağa, ortadaki tuzağa, yine en soldaki tuzağa tıklayın. Son olarak ortadaki tuzağa tıklayınca otomatikman tuzaklara yakından bakmaktan çıkıyoruz. Envanterden de yemler kayboluyor.
Tekrar balıkçı ile konuşun. Bize ateş böceğini veriyor. Yanından ayrılıp yukarıdaki Jahine’nin yanına gidin ve onunla konuşun. Bizden hindistan cevizi kabuğu, ezilmiş kemik tozu ve çilek istiyor. Ama bu çilekler kırmızı değil mavi-sarı renkli olacak. Çilekler için Spirit vadisine gidin. Geçitteki direklere gelince sol taraftaki direklere yakından bakın. Bize en uzak köşedeki çalıdan eldivenlerimizi giyerek mavi-sarı renkli çilekleri alın. Çilekleri aldıktan sonra Jahine’nin yanına gidin ve onunla konuşun. Artık iksiri yapabiliriz. Hemen yanınızdaki büyük kayada Mostadon dışkısını kullanın. Envanterden çakmağı alıp dışkıyı yakın. Ateşin üstüne hindistan cevizi kabuğunu koyun ve içine çileği ve ezilmiş kemik tozunu ekleyin. İksirimiz hazır. Buradan ayrılıp kulübedeki Taal Nadi ile konuşun. İksiri Taal Nadi’nin tam arkasındaki zeminde bulunan deliklerde kullanın. Sonra Taal Nadi ile konuşun. Ardından Spirit vadisine gidin. Araya demo girecek. Demodan sonra köyden çıkıp Balonun yanına, yani Gustav’ın yanına gidin.
Şimdi şehirdeyiz. Balondan indikten sonra telefon çalıyor. Telefona tıklayıp cevap verin. Arayan Enrique, yanına gitmemizi ve balonu sabote etmemizi istiyor. Balona tıklayıp yakından bakın. Buradan helyum tüpünü alın ve iletişim merkezine gidin. Burada Enrique ile konuşun. Bize anahtar veriyor. Asansörle yukarı çıkın ve kontrol paneline yakından bakın. Akademi yazan panelin altındaki düğmeye tıklayıp lambayı kırmızı hale getirin. Ardından yerdeki penseyi alın. Buradan çıkıp eczaneye gidin ve Wallace ile konuşun. Şimdi periskopun eksik parçasını bulmamız gerekiyor.
Pet Store’a gidin ve kapıya tıklayın. Ancak kapı kapalı. Anahtarı kapıda kullanıp içeri girin. Arkadaki gizli odaya girin. Sol taraftaki yarım dinazorun olduğu masadaki büyüteçten, penseyi kullanarak merceği alın. Buradan ayrılıp şehrin giriş kapısına gidin. Ocine ile konuşun. Ondan kamerasındaki küçük aynayı isteyin. Soldaki kuleye gidip kameradan küçük aynayı alın. Kuleden çıkıp aşağıdaki küçük trene tıklayınca kendimizi Peter’in laboratuarında buluyoruz. Periskopa yakından bakın. Önce ateş böceğini kullanın. Ardından üç bacaklı kıskacı periskoptan alın. Küçük aynayı alın ve üç bacaklı kıskacı yerine koyun. Ateş böceğini alın ve Peter ile konuşun. Masadaki koordinat kağıdına bakıp koordinatları öğrenin. Son olarak da periskopa tıklayınca oyunu son demosunu izleyip oyunu bitirin.
Journey to the Center of the Earth ipuçları - ipucu - taktik - Journey to the Center of the Earth taktikleri


[URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208107-sanitarium-tam-cozum.html" rel="nofollow" target="_blank">

Beğeniler: 1
Favoriler: 0
İzlenmeler: 410
favori
like
share