Syberia 2 tam çözümü - çöz - Syberia 2 oyun çözümleri


[COLOR=LemonChiffon]Tam çözüme geçmeden önce Syberia’yı daha önce oynamamış okuyucularımız için birkaç detayın üzerinden geçmek istiyorum.



Oyunun içindeki ‘Main Menu’, ‘Inventory’, Cell Phone’ ve ‘Documents’ başlıklarının yer aldığı menüye çıkış yapabilmek için 'esc' tuşuna basmalısınız. Cep telefonunu kullanmak için bu bölümdeki ‘Cell Phone’ başlığına tıklayın. Çıkan telefonu nasıl kullanacağınızı anlatmama gerek yoktur herhalde. Topladığınız dökümanları okumak için ‘Documents’ kısmına girdikten sonra göz işaretine , dökümanları kullanmak içinse yine aynı yerden el işaretine basmalısınız.



Klavyenizin en aşağı ortasında bulunan uzun tuş , ‘Space Bar’, oyunu durdurmaya yarar. Kate’in koşmasını istediğiniz yerlerde de çift klik yapmalısınız.



Önceki oyunda Kate herşeyi arkada bırakıp Hans’la birlikte Syberia’yı aramaya gitmeyi seçmişti. Artık bıraktığımız yerden devam edebiliriz.



Trenin içindesiniz. Arkanıza dönün ve vagonun en ucunda bulunan Hans’ın odasına giderek onunla konuşun. Daha sonra trenden çıkın. Sevgili robotunuz (?!) Oscar sizi arayacak ve Romansburg’e geldiğinizi söyleyecek. Trenden çıktıktan sonra yürümeye devam edin ve soldaki dükkana girin, Albay Emelioy Goupatchey’le tanışın. Bundan sonra karşılaştığınız herkesle yapmanız gereken şey öncelikle konuşmak olsun, buna bu sevimli Albay da dahil.



Dükkandan çıkınca ekranın aşağısına doğru devam edin. Az sonra Oscar’ı göreceksiniz. Onunla da biraz konuştuktan sonra yine bu ekranda bulunan metal kutunun üzerindeki vanayı döndürün ve soldaki kolu çekin. Bu treni tekrar yolculuğa hazırlamanın ilk aşamasıydı. Vanayı tekrar döndürebilirsiniz. Oscar’la tekrar konuşun, kömürünüzün olmadığını ve trenin hareket edebilmesi için biraz kömür bulmanız gerektiğini söyleyecek.Kömür aramak üzere bu ekrandan çıkın, ilerlemeye devam ederseniz sağ tarafta kömür makinasını göreceksiniz. Normalde burada bulunan kontrol paneli kullanarak makinayı çalıştırmanız ve kömürün yukarıdan trene boşaltılmasını sağlamanız gerekiyor ama kontrol panel işe yaramayacak. Kontrol panelin bulunduğu köprüden aşağı bakarsanız küçük bir kız çocuğu göreceksiniz. Onunla konuşun, sizden şeker isteyecek. Şekeri Albay’ın dükkanından alabilirsiniz. Albay’ın durduğu tezgahın yakınlarında kırık şeker makinası var. Bu şeker makinasının içinde de küçük bir anahtar var, onu alın. Daha sonra kapının yakınındaki sağlam şeker makinalarının yanına gidin ve çekmeceleri az önce aldığınız anahtarla açın. Çekmecelerden birinde metal paralar var, onları da alın.Soldaki makina için az önce aldığınız paralardan soldan beşincisini kullanıp çıkan şekeri alın. Ortadaki şeker makinasında, soldan ikinci parayı kullanın ve çıkan şekeri alın. Üçüncü makina ise zaten çalışmıyor. Attığınız paraları küçük anahtarı kullanarak çekmecelerden geri alabilirsiniz. Dükkandan çıkın ve az önce gördüğünüz küçük kızla konuşmak için kömür makinasının kontrol panelinin bulunduğu kısa köprünün üzerine gelin. Kıza (Malka) şekerlerden balık şeklinde olmayanını atın. Malka, elindeki balona bir anahtar takıp balonu yukarı gönderecek. Şimdi çok işe yarayacak olan bir anahtarınız daha var. [COLOR=LemonChiffon]

Geri dönün, Albay’ın dükkanının önünden geçin. Yürümeye devam edin, karşınıza demir bir kapı çıkacak. Malka’nın size verdiği anahtarı bu kapıda kullanın, aşağı inin.

Merdivenlerden iner inmez sağa giderseniz demiryolunun hemen altında başaşağı asılmış garip bir araç göreceksiniz, bunu aklınızda tutun ama şimdilik onu çalıştırmak için erken. Sola ilerleyin, Malka’yla konuşun. Tekrar sola ilerleyin, kömür makinasının altına geleceksiniz. Kırmızı düğmeye basarsanız makinada mazot olmadığını görürsünüz. Boş kırmızı bidonu alın ve sağa ilerleyin, Malka’yla ilgilnenen adamın yerine geleceksiniz. İçeriye girin, sahnedeki atlara bir göz atın. Size de tanıdık gelmediler mi? Eğer buranın sahibiyle uzunca bir sohbet ederseniz – ki etmelisiniz – adamın Hans’ın eski bir arkadaşı olduğunu öğreneceksiniz. Ama Hans’ın ona hediye ettiği atlar bozulmuş ve tamire ihtiyaçları var. Hans’ın burayı bir ziyaret etmesi gerekecek.

Buradan çıktıktan sonra sola gidin ve ahşap çitleri takip ederek ilerleyin. Büyükçe bir kapının önüne geldiğinizde zilin ipini çekin. Bourgoff kardeşlerden küçüğü kapıya gelecek ama hiç de dost canlısı değil. Kapıyı geçerek çitleri izlemeye devam edin. Cirkos yazılı postere dikkatlice bakın. Posterin sol üst köşesine tıklarsanız Kate çitlerden birini kıracak ve içeri yasal olmayan yollardan giriş yapmak için bir boşluk oluşacak. Ama üzülmeyin, içeri girdiğinizde anlayacaksınız ki onlar da pek yasal işlerle uğraşmıyorlar. İçerideki sandıklardan birine yakından bakarsanız ne demek istediğmi anlarsınız. Sandıkta size yalvaran gözlerle bakan çok sevimli bir yaratık göreceksiniz (Sonradan bunlara Youki dendiğini öğreneceksiniz). Sandığı açın ve zavallıyı serbest bırakın. Tabi ki siz de bu işten bayağı yarar sağlayacaksınız. Küçük kardeş hayvanın peşinden koşacak. Barakaya doğru ilerleyin. Barakanın hemen dışında bulunan varilin üzerinde kırmızı bir bidon göreceksiniz. Sizdekinden tek farkı bunun mazotla dolu olması. Sizdeki boş bidonla varilin üzerindeki dolu bidonu yer değiştirin ve barakaya girin. Büyük kardeş Igor kanepede uyuyor. Igor’la konuşmaya çalışın. Bu sırada büyük kardeş Ivan aniden gelecek ve Kate saklanmak zorunda kalacak. Zaten burada işimiz de bitmişti. Kömür makinasının altına geri dönün. Jenaratöre mazotu boşaltın ve kırmızı düğmeye tekrar basın. Makina çalışacak. Demir kapıdan yukarı çıkın, çıkarken Malka’yla konuşmayı da unutmayın. Kömür makinasının kontrol paneline tekrar gelin, kolu çekin ve kömürler trene dolsun. Trene girin ve Oscar’la konuşun. Oscar çok endişeli çünkü Hans ortalarda yok. Yukarı çıkmışken dükkana da bir uğrayıp Albay’la konuşun. Sonra aşağı inin, Malka’yla konuşun. Hans’ı da eski arkadaşının yerinde, atların başında bulabilirsiniz. Buradaki videoda Hans’ın hastalandığını göreceksiniz. Artık trendeki odasında yatakta yatıyor ve tamamen bilinçsiz halde. Oscar’la konuşun. Sonra Malka’nın yanına gidip manastır hakkında birşeyler öğrenin çünkü Hans’ı sadece oradakiler iyileştirebilir. Cirkos’la konuşun (Hans’ın arkadaşı).
Manastıra gitmek için sıcak giysilere ihtiyacınız olacak bunu da Albay’ın dükkanında bulabilirsiniz. Giysiler için sizi dükkanın üst katına çıkaracak, buradan sıcak giysileri aldıktan sonra manastıra gitmek üzere aşağı inin. Malka’yla konuşun. Size rahiplerin, hastanın yüzüne bir bez parçası koyduklarını ve bu bez parçasındaki ize bakarak hastanın iyileşip iyileşemeyeceğine karar verdiklerini söyleyecek. Bu bez parçasından alabilmeniz için bir jeton verecek. Ivan ve Igor kardeşlerin evine girmek için kullandığınız kırık çite gidin, burayı geçin ve ilerlemeye devam edin. Yolun sonunda bir köprü göreceksiniz, burası manastıra giden yol. Köprünün hemen başında sokak lambasına benzeyen birşey göreceksiniz. Malka’nın size verdiği jetonu burada kullanın ve içinden bir tane bez parçası alın. Daha sonra Hans’ın trendeki odasına gidin ve bez parçasını Hans’ın yüzüne koyun. Hans’ın yüzünün şekli bu beze çıkacak, bezi alın ve manastıra gidin. Manastırın kapısındaki (!?) ipi çekin. Bir rahip gelecek, yukarıdan size bakacak. Kate’in kadın oluşundan dolayı yukarı çıkmaya yarayan asansörü aşağı indirmeyecek. Sağ tarafa doğru ilerlerseniz su kenarında çamaşır yıkayan bir rahip göreceksiniz. Bu rahiple yapacağınız uzun sohbet sonrasında adamcağızın kuşlarla çok ilgili olduğunu – özellikle Merula Alba dediği beyaz şahinle – öğreneceksiniz. Şimdi yapmanız gereken şey Albay’ın dükkanına gidip ondan kuş sesleri çıkaran düdükler istemek ve bu düdükleri aldıktan sonra da manastırdaki çamaşırcı adamın yanına geri dönmek. Çamaşırcı rahibe gümüş düdüğü verirseniz bu düdüğü kullanacak ve beyaz şahinin düdüğe verdiği cevabı duyar duymaz da kuşu aramaya gidecek. Rahibin yıkadığı cübbelerden birini alın ve üzerinize giyin. Artık manastırın ipini tekrar çekebilirsiniz. Asansör aşağı inecek ve asansöre binip yukarı çıkacaksınız.[COLOR=LemonChiffon]

Buradaki rahiplerle konuşmaya çalışmayın çünkü sizinle konuşmayacaklar. Asansörden çıkınca sol taraftaki ocaktan kibritleri alın. Yola devam ederseniz, birkaç rahibin sohbet ettikleri bir meydana geleceksiniz. Sol üstteki yolu kullanarak ilerleyin ve şapele girin. İçerisi büyüleyici derecede güzel. Bir çok duvar resmi ve değerli eşya var. İçeri girer girmez sağ ve sol yanınızda birer kapı var. Bu kapılarla daha sonra ilgileneceğiz. Şimdi siz yolunuza devam edin ve başrahiple tanışın. Başrahibe Hans’ın yüzünden aldığınız bezi gösterince adam Hans’ın manastıra getirilmesine izin verecek.

Hans manastıra gelecek, rahipler onu muayene edecekler ve Hans’ın iyileşemeyeceğine karar verecekler. Kate’i de odaya sokmayacaklar çünkü Hans’ın kalan zamanını huzur içinde ve yalnız geçirmesini istiyorlar. Ne yapıp edip Hans’ın odasına girme iznini almalısınız, bunu da başrahiple konuşarak yapabilirsiniz. Daha sonra Hans’ın öleceğini söyledikleri ve sizi odaya sokmak istemedikleri yere gelin ve binaya girin. Zaten burada kullanabileceğiniz tek bir oda var, o da Hans’a ait. İçeri girin ve Hans’la konuşun. Size Alexei Toukianov diye bir rahipten bahsedecek ve onu bulmanızı isteyecek. Hans’la konuşmanız bittikten sonra odadan çıkın ve çamaşırcı rahiple konuşun. Anlaşılan sizi sevmiş, Alexei Toukianov’u da seviyormuş. Çünkü size çok yardımcı olacak dökümanlar ve cam üzerine işlenmiş bir mamut figürü verecek. Size verdiği dökümanları okuyun. Dökümanların sonunda bir şifre okuyacaksınız. Anlamı: Anahtar, mamutun gözündeki ışıktadır. Binanın dışına çıkın. Yerde unutulmuş olan yer fırçasını alın. Şapele gidin ve sizden hiç de hoşlanmamış olan başrahiple tekrar konuşun. Arkanıza dönün ve bir ekran geri gidin. Sol duvardaki aziz resmine dikkatlice bakın. Az önce binanın dışında bulduğunuz fırçayı resimde, azizin tuttuğu kitabın üzerinde kullanın. Kitap silinecek ve altından bir sembol çıkacak.[COLOR=LemonChiffon]

Şapelden çıktıktan sonra sola ilerleyin ve mezarlığın yakınındaki kapıdan girin. Spiral merdivenlerden aşağıya inin. Artık yere çizilmiş bir haç figürünün üzerinde duruyorsunuz. Bu haç figürü azizin kitabının altından çıkan haç figürü ve odadaki mumlar da resimdeki haçın etrafındaki daireler. Sağ duvardaki uzun kancayı alırsanız ve bununla mumları aşağı indirmeye çalışırsanız, yukarıda sönük olan mumların aşağıya inince yandıklarını göreceksiniz. İşte aziz resmindeki beyaz daireler, bulmacayı çözebilmeniz için yakmanız , yani aşağı çekmeniz gereken mumları gösteriyor. Eğer işlemleri doğru yaptıysanız üst katlarda bir kapak açılacak. Spiral merdiveni kullanarak yukarıya, açılan kapağın yanına gidin. Kapaktan dışarıya bakabilir, biraz manzara seyredebilirsiniz. Daha sonra cam üzerine işlenmiş mamutu buradaki açıklığa yerleştirin ve mamut figürü karşı duvara tam olarak yansıyana kadar (kapaktaki açıklık küçülene kadar) kapağın etrafındaki dört parçaya da tıklayın (doğru sıra: alttaki parça, soldaki parça, üstteki parça ve sağdaki parça). Sonra mamut figürünün yansıdığı duvara bakın. Mamutun ışık saçan gözünü buldunuz, hemen oraya gidin ve yansımada mamutun gözüne denk gelen yeri ineceleyin. Buraya tıkladığınızda duvarlardan birinde gizli bir dolap açılacak. Bu dolaptan Alexei’nin kitabinı ve çizmiş olduğu bazı resimleri alın. Kitabın arkasında Alexei’nin Youkol halkından aldığı bir hatıra da var. Eğer Alexei’nin kitabını okursanız, Syberia denen yerden bahsedildiğini göreceksiniz. Kitapta Hans için gerekli olan tedavi de yer alıyor.

Binadan çıkın ve manastıra girdikten sonra geldiğiniz yöne doğru gidin. Asansörden indikten sonra biraz ilerlemiş ve tünele benzeyen, dar bir yoldan geçmiştiniz. Buraya tekrar gidin ve el arabasının içindeki kerpeteni alın.

Mezarlığa gidin, üzeri otlarla kaplanmış olan mezartaşına yakından bakın. Kerpeteni kullanarak otları kesin ve mezarın Alexei Toukianov’a ait olduğunu gördükten sonra kestiğiniz otları da alarak bu mezartaşından uzaklaşın. Mezarlıkta mezar kazan bir rahip var. Onun yakınına gidin ve boş tabuta bakın. Sonradan bu tabutu kaçmak için kullanacaksınız.



Kibritleri bulduğunuz ocağa gidin (asansörün sizi çıkardığı yerde). Ocağa yakından bakın. Sol taraftaki kolu çekin, ateş yanmaya başlayacak. Mezartaşından kestiğiniz otları kazana koyun. Kazanın hemen altındaki kalıbı açın. Solda sarkan süpürge benzeri nesneden bir fitil koparıp kalıba yerleştirin. Kalıbı kapatın ve musluğu açın. Kaynamış otlar kalıba dolacak. Kalıbı açın ve iyileştirici özelliği olan mumunuzu alın. Hans’ın odasına gidin. Masanın üzerine Youkol hatırasını koyun, onun üzerine de mumu yerleştirin. Kibriti kullanarak mumu yakın. Hans’ın yavaş yavaş kendine geldiğini göreceksiniz. Hans’la konuşup orada beklemesini ve dışarı çıkmak için bir yol bulacağınızı söyledikten sonra şapele gidin. Başrahip oarada değil, yani onun küçük odasına girip şapelin girişindeki kapıyı açmaya yarayan anahtarı rahatlıkla alabilirsiniz. Anahtarı kullanarak kapıyı açın ve çanı çalmak için ipi çekin. Tüm rahiplerin ibadetleri gelecek ve ortadan yokolacaklar, bunlara mezarlıktaki de dahil.[COLOR=LemonChiffon]



Mezarlığa gidin, duvardaki yarığa bakın. Tabutu yarığa doğru ittikten sonra Hans’ın yanına gidin. Bundan sonra kısa ama eğlenceli kaçış macerasını izeleyebilirsiniz.



Videodan sonra Hans’la konuşun. Sizden Cirkus’un yanına gidip mekanik atları onarmanızı isteyecek ve size mekanik bir parça verecek. Aşağı inin, Cirkus’un yerine gidin ve mekanik atların kontrol kısmına yakından bakın. Kapağı açıp Hans’ın size verdiği mekanik parçayı buraya yerleştirin. Mekanik atların onarımı için gerekli bulmacayı şu şekilde çözebilirsiniz: Birinci atı onarmak için panelin sol alt çeyreğindeki üç delikten ortadakine tıklayın. İkinci atı onarmak için, panelin sol üst çeyreğindeki deliklerden en sağdakine tıklayın. Üçüncü atı onarmak için panelin sağ üst çeyreğindeki deliklerden en soldakine tıklayın. Dördüncü atı onarmak için de panelin sağ alt çeyreğindeki deliklerden en sağdakine tıklayın. Bütün işlemleri doğru olarak yaptıysanız panelin ortasındaki düğmeye bastığınızda atlar doğru olarak çalışacaklar.

Artık trene binip uzaklaşma zamanı geldi, demek istesem de bunu yine yapamayacaksınız çünkü tren sizi almadan yola çıktı bile. Cep telefonunu kullanarak Oscar’ı arayın. Ivan ve Igor’un treni kaçırdığını öğreneceksiniz .

Artık tren yolunun altında başaşağı duran aracı kullanmanın zamanı geldi. Bunun için sağ taraftaki kolu çekin ve aracın düzelerek istasyonda yerini almasını sağlayın. Üzerine tıklarsanız Kate aracın içine binecek ve gitmeye hazırlanacak, ama gidemeyecek. Herzaman bir sorun çıkmasa oyun da olmazdı değil mi? Neyse, sonuçta bu aracın güce ihtiyacı var. Aracın arkasında fare kafeslerine konulan oyuncaklara benzer bir mekanizma var, hani fareler içine girip onu döndürmekten çok hoşlanırlar. İşte aracın güç kaynağı bu ama fareniz yok. Aklınıza daha önce sizin kafesten kurtardığınız ve Cirkus’un da kandırmaya çalıştığı Youki gelmeli. Aşağıya inmeden önce Albay’la konuşun, aşağı inince de Malka’yla konuşun. Daha sonra Cirkos’un yerine giderek ona Youki’yi sorun. Youki’yi , ilk kurtarıldığı yerde, Igor ve Ivan kardeşlerin evinde bulabilirsiniz. Onlar nasılsa içerde değiller, barakaya girerek masadaki gazeteleri okuyun. Sırada Youki’nin sizi izlemesi için bir yol bulmak var. Malka’nın beğenmediği balıklı şekerle Youki’yi kandırıp araca bindirebilirsiniz. Artık aracı hareket ettirin ve karlı bir alanda son bulacak olan tren kovalamacanıza başlayın.Araçtan indiğinizde Ivan sizi görecek. Tren karşı tarafta, ama köprü yıkılmış. Ayrıca trenle aranızda oldukça fazla bir mesafe var.Sağ tarafa doğru ilerleyin, Ivan’ı tekrar göreceksiniz. Sağa doğru devam ederseniz ağaçta bir kuş göreceksiniz. Burayı biraz geçince de bir taş yığınının üzerinde donmuş balık var. Bu yoldan gidebildiğiniz kadar gidin. Youki bir kunduz görecek ve onu kovalamaya başlayacak. Buraya gelirken kullandığınız ana yola gidin. Ahşap bir ev görene kadar buradan yukarı ilerleyin. Açıklığın ortasındaki kayanın yanındaki kuru dalları alın. Donmuş balığı gördüğünüz yere gidin ve kuru dalları buraya yerleştirerek kibritle bunları yakın. Buzlar eriyecek ve balığı alabileceksiniz. Youki’nin yanına gidin ve balığı ona verin. Bu hareket sizi tekrar izlemeye başlaması için yeterli olacaktır.Şimdi nehri geçmeniz gerek, bunu yapmak için de yakınlardaki devrilmiş ağacı kullanın. [COLOR=LemonChiffon]

İlerlerseniz yolun sağa ve ileriye devam ettiğini göreceksiniz. Sağa giden yolu boşverip ileriye yürüyün. Karşınıza kırık bir köprü çıkacak. Karşıya geçmek için köprünün başlangıcındaki iplerden ve yine köprünün başındaki ağaçtan yardım alacaksınız ama şimdilik buradan sağa ilerleyerek kulübeye girin. Şömineyi kontrol edin. Buradaki Rus bebeğini, küçük baltayı ve turuncu somon balıklarıyla ilgili kağıdı alın. Ana kapıdan çıkmaya çalışın, çıkamayacaksınız, bir ayı dışarıda yolunuzu bekliyor olacak çünkü. Ondan kurtulmanın tek yoluysa bir turuncu somon yakalamaktan geçiyor. Arka kapının solundaki mutfağa gidin. Buradan balık koyma sepetini alın. Arka kapıdan dışarı çıkın. Merdivenlerden aşağı inin. Az önce şömineden aldığınız kağıdı okursanız turuncu somonun yeşil kurbağa sevdiğini anlarsınız (ya da onun gibi birşey). Bu durumda iskelede duran yem takımından ufak ve yeşil olanını seçmelisiniz turuncu somon yakalamak için. Oltayı elinize aldınız, yeşil yemi de taktınız ucuna. Nehre attınız. Gelen balık turuncu somon değil. Demek ki nehrin yanlış tarafına olta sallamışsınız. Burada olta atabileceğiniz dört bölge var. En soldaki bölgeye olta sallarsanız mavi somon, onun sağındakine olta atarsanız yeşil somon, onun sağında ise mor somon yakalarsınız. Turuncu somon için olta atmanız gereken yer ise mor somon yakalanacak bölgenin hemen aşağısındaki, iskelenin yakınındaki bölge. Turuncu somonu yakaladıktan sonra sepetin içine koyun ve tekrar kulübeye girin. Ön kapıya yakın olan pencereden balığı ayıya fırlatın. Ayı balığı yedikten sonra orayı terkedecek. Artık dışarı çıkabilirsiniz. Ayı arkasında balık kılçıklarını bıraktı, yolda giderken onları da almayı unutmayın.

Daha önce kontrol ettiğiniz köprüye gelin. Küçük baltayı iplerde kullanın. Kesilen ip parçasını alın ve ağaca fırlatın. Bu şekilde karşıya sallanacaksınız. Youki’yi düşünmenize gerek yok çünkü o karşıya zıplayabiliyor. Bundan sonra Youki bir hayvanın daha peşine takılacak ve yapabileceğiniz tek şey onları izelemek. Sonra hain kardeşlerin üzerinize taş attığı bir video seyredeceksiniz. Yukarı çıkmalısınız, yani önünüzdeki bu duvara tırmanacaksınız. Bu da bir bulmaca ama zor değil merak etmeyin. Sadece ilk adım için küçük baltayı kullanmanız gerektiğini söyleyeceğim, gerisi zaten gelecek.


[COLOR=LemonChiffon]Yukarı çıkınca bir uçak kazasıyla karşılaşacaksınız. Hemen kazanın olduğu bölgeye gidin ve ağaçta asılı olan pilotu uyandırmaya çalışın, tabi ki uyanmayacak. Bunun için pilotun kulaklıklarına ses vermeniz gerekecek. Pilotun radyo frekansını bulabilmeniz için bir dizi sıkıcı işlem yapmanız gerekiyor ama ben frekans numarasını size hemen 0328 olarak vereceğim. Ekranın altına ilerleyin, sonra tekrar alt kısma ilerleyin, hain kardeşler sizi bir kar motoruyla ezmeye çalışacaklar. Kar motoru arkasında bir iz bırakacak ve bu iz daha sonra sizin çok işinize yarayacak. Kardeşlerin geldiği (gittikleri değil) yöne doğru ilerlerseniz karşınıza bir kule çıkacak. Burası radar kulesi. Kulenin hemen yanında da bir çadır göreceksiniz. Bu çadıra girin, masadaki telsizin düğmesine basın ve 0328 rakamlarını buraya girdikten sonra mikrofondan bağırarak pilotu uyandırın. Sonra pilotun yanına gidin ve onunla uzun uzun sohbet edin, çünkü o Boris ve sizin ilk oyundan çok yakın bir arkadaşınız . Boris’ten, uçurumun karşısındaki trene ulaşabilmeniz için pilot koltuğunu kullanabileceğinizi öğreneceksiniz. Bunun için de koltuğun uçacağı yerin koordinatları gerekecek. Hemen radar kulesine gidin, kuleye çıkın ve radarı az önce kar motorunun bıraktığı izlere doğru döndürün. Aşağı inin, çadırdaki monitöre bakın. Monitörde treni bir nokta şeklinde görebilirsiniz. Yanlardan da koordinatları düşey 80, yatay 20 olarak okuyabilirsiniz. Şimdi Boris’in yanına gidin. Pilot koltuğuna oturun. Boris’in sizin için açtığı kontrol panelde sol karelere 80, sağ karelere 20 sayılarını girin ve butona basın. Şimdi uçuyorsunuz, tabi kısa süreliğine.

Treninize kavuştuktan sonra Oscar’ın herzaman bulunduğu lokomotife gidin. Bu sırada Albay’dan bir telefon gelecek, eski işinizdekiler peşinize bir adam yollamışlardı ve o adam sizi izlemekten vazgeçmiyor anlaşılan. Telefon konuşmasından sonra Youki’nin karda bulduğu şeyin yanına gidin. Bunu çekip çıkardığınızda Oscar da meydana çıkacak. Yalnız hiç de iyi durumda değil, acilen yağlanması gerek. Yolcu vagonuna girin, Hans’ın odasına gidin. Yerden trenin planını alın. Hans’ın çalıştığı masanın yakınlarından yağdanlığı (içine yağ konulan limonluk ) alın. Sonra Oscar’ın yanına gidin ve onu bir güzel yağlayın. Yolcu kısmına gidin ve trenin hareket etmesini bekleyin.

Oscar arayacak ve trenin bozuk olduğunu, hareket etmediğini söyleyecek. Oscar’ın yanına gidip onunla konuşun. Treni hareket ettirmek için yolcu vagonundaki bir mekanizmanın aktif hale getirilmesi gerekiyor. Yolcu vagonuyla Hans’ın odası arasında ufak bir bölüm var, buraya gidin. Yerde, ortada daire şeklinde bir bölüm var. Oscar’ı arayın ve kapağı açmasını söyleyin. Kapak açıldıktan sonra yerdeki bu daire şeklindeki kısma yakından bakın. Göreceğiniz gibi burada düzenlenebilecek beş tane bağlantı var. Siz bu bağlantılardan bir, üç ve beşinciyi düzenleyeceksiniz. Yani birinci , üçüncü ve beşinci kısımlara tıklayacaksınız. (Bu arada sizin peşinize taktıkları adamın vazgeçtiğini ve eski işyerinize Kate Walker’ın öldüğünü bildirdiğini anlatan bir video izleyeceksiniz.). Treniniz bu kez tren yolu bittiği için duracak. Durduğu yerin devamı Youkol köyü.

Dev mamut heykeline doğru ilerleyin. Oscar’dan bir telefon gelecek, etraftan gelen seslerden dolayı biraz ürkmüş olmalı. Etrafınızı inceleyecek olursanız, adamların Hans’ı da alarak trenin olduğu bölgeden kaçarken kullandıkları kar motorunu göreceksiniz. Yanında da bir sırt çantası var. Bu sırt çantasının içinden bez parçasını alın. Dev kuş heykelini inceleyin. Etraftaki korkunç seslerin kaynağı bu heykel. Az önce çantadan aldığınız bez parçasını kuşun ağzına tıkarsanız, sesler de kesilecektir. Arkanıza dönerek trenin diğer tarafına ilerleyin. Igor’u göreceksiniz. Onunla konuşun, sanırım o da az önceki seslerden korkmuş. Daha sonra kar motorunu gördüğünüz yere gidin. Önünüzdeki yokuşu tırmanmalısınız ama bunu ancak kar motorunun solundaki çivili ayakkabıları giyerek yapabilirsiniz. [COLOR=LemonChiffon]

Yolun sonunda yaşı daha büyük ama gövdesi çok daha küçük olan kardeş Ivan bekliyor olacak. Herzaman kolay para kazanma peşinde olan Ivan, şimdi de etraftaki mamut dişlerini bir kızağa yüklemekle meşgul. Oyunun bu kısmında Kate, Ivan tarafından köşeye sıkıştırılacak. Ivan’la konuşmaya çalışmanız hiçbirşeyi çözmeyecek. Bir tarafa doğru yapacağınız hamlelerse sadece Ivan’ın size saldımasına sebep olacak. Bu durumda yapacağınız tek şey var. Oscar’ı arayın, Oscar trenin düdüğünü çalacak ve Ivan şaşırıp arkasını dönecek. Tam bu sırada kızaktan bir mamut dişi kapın ve kızağı tutan ipi kesin.

Uyandığınızda (yani Kate uyandığında ) kendinizi bir çadırda bulacaksınız. Çadırdan çıkın ve dışarıdaki adamla konuşun. Civarda İngilizce konuşabilen tek köylü o. Köylüler sizi bulup köye getirmişler ve treni de köyün yakınlarına kadar çekmişler. Ayrıca Hans da burada, büyücü kadının yanında, güvende. Ama başı biraz dertte olabilir. Az sonra onu kurtarmaya gitmeniz gerekecek. Kapının yakınlarındaki saksıdan bir geyik boynuzu alın.

Şimdi büyücü kadının kaldığı yere gitmelisiniz. Davul seslerini izlemeniz yeterli, kadın önünde davullar çalan, kocaman biryerde oturuyor. Yola sağdan devam ederseniz oraya kısa sürede ulaşırsınız.

Binaya girmeniz için dev bagetleri aşmanız gerekecek. Ama önce davulları bir şekilde durdurmalısınız. Davulların çalmasını sağlayan güç, binanın solundaki su değirmeninden geliyor. Bu su değirmeninin dönüşünü engellerseniz davullar da duracaktır. Değirmenin tam yukarısına, sarkıtlara bakın. İçlerinden büyük bir tanesi düşmeye uygun durumda bekliyor.

Arkanıza dönerek kuşu ve tüneği inceleyin. Sağ alt köşeden yola devam edin ve yerde bir kabın içinde birşeyler karıştıran köylüyü görene kadar ilerleyin. Bu ekranda sol taraftaki çitlerin üzerinden, kurumayı bekleyen bir deri parçasını alın ve sizdeki geyik boynuzuyla bu deri parçasını birleştirerek bir sapan yapın.
Şimdi davulların olduğu yere geri dönün. Değirmenin üzerinde sallanan büyük sarkıta az önce yaptığınız sapanla tıklarsanız, Kate yerden bir taş alarak sarkıtı vuracak. Sarkıt aşağı düşerek su değirmenini, dolayısıyla davulları durduracak. Artık büyücü kadının evine girebilirsiniz.[COLOR=LemonChiffon]

İçeri girdiğinizde Hans’ı tavanda asılı ve kendinde olmayan bir durumda göreceksiniz. Büyücüyle konuşun. Hans’ın kendi rüyalarında kaybolduğunu ve biri gidip onu getirmezse geri dönemeyerek öleceğini söyleyecek. Hans’ın rüyalarına gidiş bileti ise bir meyve, bu meyveyi bulmalısınız. Sağ duvardan gülümseyen maskeyi alın. Sola ilerleyin, masada almanız gereken bir eşya daha var. Onu da aldıktan sonra binadan çıkın. Aşağı doğru ilerleyin. Biraz sonra, aşağıdan su çekmek için kurulmuş bir düzenek göreceksiniz. Düzeneğin yakınında, yerde mantar bir tıpa var, onu alın. Düzeneğe yakından bakacak olursanız, sağ tarafta asılı olan boş bir testi göreceksiniz. Bu testiyi alarak düzeneğin üst arka tarafındaki çengele asın. Kolu çevirince testi aşağı inecek. Kolu bir kere daha çevirin, testi dolu olarak geri gelecek. Suyla dolu testiyi çengelden alın ve düzeneğin başından ayrılın.

Aşağı doğru ilerlemeye devam ederseniz karşınıza Youki’lerin birlikte bulundukları biryer çıkacak, etrafı çitlerle çevrili olan biryer. Eğer ayıyla karşılaştığınız bölümde ayıya yedirdiğiniz somon balığının artıklarını almadıysanız işte size bir fırsat. Çitlerin kapısının yakınında balık kemikleri var, onları alın (tabi daha önce almadıysanız). Buradan sonra sağa doğru ilerleyin, düz devam edin ve kemik köprüden geçin. Şu anda büyük bir mağaranın yakınlarında olmanız gerek, bu mağaraya girin. Mağaranın sol tarafına gidin. Ağacın önündeki kuşu gördünüz mü, birazdan çok işinize yarayacak. Bu ağacın dallarından birisi bir buz kütlesinin içinde kalmış, ihtiyacınız olan meyve de bu dalın ucunda duruyor. Bu meyveyi alabilmek için üzerinde delikler bulunan buz kütlesine yakından bakın. Etrafta deliklerin aşağısında birşeyler arayan fareyi gördünüz mü? İşte yapmanız gereken o farenin sol alttaki delikten içeri girmesini ve yol boyunca buzun içinde ilerlemesini sağlayarak meyveyi sizin için kapmasını izlemek. Önce alttaki iki delikten sağ taraftakini tıpayla kapatın ki birazdan yapacağımız işlemden sonra fare sol delikten yolculuğuna başlasın. Geçici olarak bu ekrandan ayrılın ve ağacın önündeki kuşa yakından bakın. Büyücünün evindeki masadan aldığınız garip eşyayı tüneğin üzerindeki kemiğe takın. Bu garip şey bir tür ses çıkaracak ve fare de bunu duyunca korkarak saklanacak biryerler arayacak. Şimdi buz kütlesine tekrar yakınlaşın. Farenin sol alt delikten girip yukarı doğru ilerlediğini göreceksiniz. Yalnız bir sonraki bölmeyi geçemeyecek. Bunun için tıpayı alttaki delikten çekerek farenin geçemediği bölmenin ortasındaki deliğe yerleştirin. Fare, tıpanın yardımıyla buradan geçecek ama bu kez de bir sonraki kısımda takılacak, yukarı tırmanamayacak. Tıpayı bir önceki bölmedeki delikten çıkarıp, o deliğin hemen solundaki deliğe yerleştirin. Bu, farenin çıkamadığı yolun tabanındaki delik. Bir de bu yolun tepesinde bir delik var, buradan da çantanızdaki testinin içindeki suyu boşaltacaksınız. Biliyorsunuz ki fareler çok iyi yüzer. Neyse, fare yukarı çıkınca ağzına biraz meyve alacak ve sağa doğru ilerleyecek. Farenin yine yukarı çıkması gerekecek. Burada da balık kalıntılarını kullanmalısınız. Fare, balık iskeletinden oluşmuş bu merdivenden çıkarak ilerleyecek ve sağdaki yoldan aşağı düşecek. Ağzındaki meyveler de dökülecek. Dökülen meyveleri alın, mağaradan çıkmadan önce tüneğe taktığınız gürültülü nesneyi almayı da unutmayın.
Büyücü kadının yanına gidin. Onunla konuşun ve aldığınız meyveleri ona verin. Kate, meyvelerden çıkan duman yüzünden uykuya dalacak. Bundan sonra Hans’ın rüyasına girmiş olacaksınız. Burası gerçekten çok güzel görünüyor. Hatta oyunda en beğendiğim yer olmuştu. Mağaraya girin, mağaranın bittiği yere kadar yürüyün ve mamut oyuncağını aldıktan sonra mağaradan çıkın. Sonraki ekrana geçin, ilerleyin ve patikadan devam edin, az sonra küçük bir kız çocuğuyla karşılaşacaksınız. Kızla konuşun, inanması zor ama şu anda çok yakından tanıdığınız Anna Voralberg ile tekrar tanıştınız. Konuşmanız bittikten sonra onu yalnız bırakıp yola devam edin. İlk oyunun başladığı mekana geldiniz. Evlerin önünden devam ederken sağda bir demir kapı göreceksiniz, yolun evlerin olduğu tarafında değil, karşı tarafında bu kapı. İlk oyunu oynadıysanız, buradan geçince göreceğiniz çeşme ve yol ayrımlı bahçeyi hemen hatırlayacaksınız. O zaman bütün yollara girebiliyordunuz, şimdiyse sadece bir tanesini kullanabiliyorsunuz. Bu yol da Voralberg malikanesine gidiyor zaten. Yola devam edin ve malikaneye girin. Sağ taraftaki oturma odasında Anna ve Hans’ın babası olan büyük Voralberg’le tanışın. Hans’ı tavanarasına kapatmış, ona ceza vermiş çünkü. Artık Hans’ın çocuklukta yaşadıklarının çok da iyi şeyler olmadığını ve tipik bir despot baba ve zavallı yavruları durumunun tam ortasında bulunduğunuzu anlıyorsunuz. Odadan çıkın ve merdivenleri kullanarak tavanarasına gidin. Ama kapı kilitli. Yani göreviniz anahtarı bulmak. Aşağı tekrar inin. Merdivenlerden inince sağ tarafta, merdivenlerin hemen altında duran büyük saati görüyor musunuz? İşte bu saati kullanarak babanın evden çıkmasını sağlayacaksınız, onun masanın üzerinde bıraktığı anahtarı alacaksınız ve Hans’ın yanına çıkıp onunla konuşacaksınız.[COLOR=LemonChiffon]

Evden çıkın ve Anna Voralberg’in yanına tekrar gidin. Onudan babasının evden tam olarak 7:15’te işe gitmek üzere ayrıldığını öğreneceksiniz. Malikaneye geri dönün.

Saatin önüne gidin. Saatin üst kısmına yakınlaşarak saatin 2:45’i gösterdiğini görün. Bu görüntüden çıkın ve bu kez saatin alt kısmındaki camekana yakınlaşın. Zamanı geldiğinde ufak çanı çalmak üzere bekleyen iki tane robot göreceksiniz. Ayrıca saatin numaralarının bulunduğu kısımda sağda bir tane, solda bir tane olmak üzere iki tane kol var. Soldaki kol, saati 15 dakika değiştirmek için, sağdaki kol ise saati 30 dakika değiştirmek için kullanılıyor. Öncelikle bu kollarla saatin 2:45 olmasını sağlamalısınız. Bunun için sağdaki kolu beş kez, soldaki kolu da bir kez kullanmalısınız. Şimdi iki robotun bulunduğu camekanlı kısma yakınlaşın ve sarkacın üzerine tıklayarak sarkacı işler duruma getirin. Şimdi saati 7:15 yapmalısınız. Bunun için de sağdaki kolu dokuz kez, soldakini ise bir kez kullanın. Camekanlı kısımda, sağ taraftaki ağırlığa tıklayarak ağırlığın aşağı inmesini sağlayın. Şimdi çanın üzerine tıklayın ve saat 7:15 i vursun. Böylece baba, saatin 7:15 olduğunu sanarak evden ayrılacak ve çıkarken de anahtarı masanın üzerine bırakacak. Anahtarı oradan alıp Hans’ın kilitli olduğu tavanarasına gidin. Hans’la konuşun ve ona mamut bebeğini verin. Hans, büyüyüp şimdiki halini alacak ve ‘Bu robotların ihtiyacımız olduğunda bize yardım edeceklerine inanıyor musun? Onun kalbini benim için açmalısın. Bunu yapabilir misin Kate Walker?’ diyecek. Hans’ın kimin kalbini açmaktan bahsettiğini düşünüyorsunuz? Tabi ki Oscar’ın...Bundan sonra çıkan sembollerden hangisine tıklarsanız tıklayın büyücü kadının yanına geri döneceksiniz. Hans hala uyuyor ama sizin asıl yardımınız az sonra olacak. Oscar’ı arayın. Şu anda köylü Youkol insanlarıyla başı biraz dertte. Büyücünün yanından ve davulların bulunduğu yerden çıkın. Youki’lerin bulundukları çitle çevrili alana gelin. Buradan yukarı ilerleyin. Rampadan yukarı devam edin ve rampanın sonundaki kemik merdivenden de tepeye çıkın. Soldaki merdivenleri kullanarak devam edin. Sonra kemiklerle kaplı merdivenden de yukarı çıkın. Burada bir makina göreceksiniz. Kolu çektiğinizde makina dönmeye başlayacak ama şimdilik bu bir işe yaramaz, önce makinaya sarılı ipin bir ucunu trene bağlamalısınız. Bu alet treninizi daha yakına çekmenizi sağlayacak. Şimdi sağdaki merdivenlerden karın üzerine inin, ilerlemeye devam edin ve tren yolu yakınlarında şaşırmış duran köylülerle konuşun. Oscar’dan oldukça korkmuşlar. Trene yürüyün. Kabloyu kontrol edin ve Oscar’ın yanına giderek (herzamanki yerinde tabi) onunla konuşun. Şimdi sıra Oscar’da, ondan biraz rol yapmasını isteyeceğiz. Büyücünün evinden, duvardan aldığınız gülen maskeyi Oscar’a verin. Şimdi köylülerle tekrar konuşun. Onları Oscar’dan korkmalarına gerek olmadığına ikna ettikten sonra kabloyu trene bağlayacaklar. Tren kancasına bağlı kabloyu kontrol edin, kablonun sıkı olmadığını göreceksiniz. Hemen tren kancasının yanındaki kolu çekin ve kablo gerilsin. Treni çekmenize yarayacak olan makinanın yanına giderek sağdaki kolu çekin, tren mağaraya girecek.[COLOR=LemonChiffon]

Youki’lerin çitli mekanının yanına gidin. Buradan sağ tarafa ilerleyin. Yolun sonuna doğru devam ettikten sonra merdivenlerden çıkarak trenin yanına gidin. Oscar’la konuşun. Ona Hans’ın söylediklerini anlattıktan sonra Hans’ın ne demek istediğini anlayacak ve sizi orada bırakıp gidecek. Onun peşinden büyücü kadının evine gidin. Oscar’la konuşun. Acıklı bir vedadan sonra Oscar da yatağa, Hans’ın düşey izdüşümüne yatacak.

Oscar’ın kalbi açılacak. Açılan bölüme bakın. Ortadaki yuvarlak kısımda on iki tane düğme var. Bu yuvarlağı bir saat olarak düşünelim ve düğmelerden Oscar’ın kafasına en yakın olanına 12 ve en uzak olanına da 6 diyelim. Bu bulmacanın doğru çözümü için saatin 7:15 i göstermesi gerek. Bunun için saat yönünde üçüncü ve yedinci butonlara basmalısınız. Açılan bölmede de oniki, üç, altı ve dokuz numaralı olanlara da bastığınızda bulmaca çözülmüş olacak. Oscar’ın kalbini alın. Voralberg anahtarı çantanızda yerini alacak. Oscar tarafından kurtuluşa ulaştırılmış olan Hans’la konuşun. Büyücüyle de konuşun ve yolculuk için hazırlanmak üzere trene gidin.

Daha önce Oscar tarafından ustalıkla yönetilen trenimiz şimdi o olmadığı için bize kaldı. Trenin kontrolleriyle biraz oynayacağız. Ama bu kez treni çalıştırmak için değil, yolculuğumuzun bundan sonraki kısmında kullanacağımız aracı ortaya çıkarmak için. Önceden Oscar’ın durduğu kontrol kısmına gidin. Kontrol panelinin ortasında, yukarıya doğru, Voralberg anahtarını yerleştirmeniz gereken yeri göreceksiniz.


Anahtarı yerleştirdikten sonra bütün kontroller çalışır duruma geçecek. Sağ üstteki kolu çekin. Sonra sol üstteki kolu çekin. Uzun bir kömür toplayıcı hazır hale gelecek. Sağdaki iki düğmeden en sağdakini çevirin. Toplayıcı depodan kömürü alıp gerekli yere boşaltacak. Sağdaki kolu indirin. Sonra sol en üstteki kolu çekin. Aynı toplayıcı bu kez suya doğru yöneldi. Soldaki iki düğmeden sağdakini çevirin. Toplayıcı aşağıdan su alıp gerekli yere boşaltacak. Kontrol panelinin sol tarafındaki vanayı çevirin. Sonra da ana vananın solundaki küçük vanayı çevirin. Sol tarafta tek başına duran düğmeyi de çevirirseniz trenden buhar yükselecek ve buharın sıcaklığıyla sol taraftaki buz dağı eriyecek. Bakın buz dağının altında ne saklıymış meğer, bir gemi. Trenden çıkın, köprüden inin ve geminin olduğu yere ilerleyin. Geminin önünde duran adamla konuşun. Hans’la konuşun. Gitmeden önce almanız gereken biri daha vardı, yoksa unuttunuz mu? Hemen Youki’nin bulunduğu çit alana gidin. Çitlerin kapısına yakından bakın, ipi açın ve kapı açılınca sizin Youki’niz kendini hemen belli edecek. Onunla birlikte gemiye geri dönün. Güzel bir deniz yolculuğuna hazır olun.

Penguenlerin çoğunlukta olduğu buzdan bir adaya geleceksiniz. Geminin arkasına giderek Hans’la konuşun. Gemiden inin ve önce sağa gidin, sonra da büyük bir iskelet görene kadar yukarı ilerleyin. İskeletin dişlerinden birini alın. Aşağıya doğru soldaki kabloyu izleyerek ilerleyin. Bu kablonun sonunda geminin çapası var ve biryerlere takılmış durumda. İskeletten aldığınız dişi kullanarak çapayı yerinden çıkarın. Gemiye geri dönün. Günün sürprizi: Ivan geri dönmüş, gemiye binmiş ve siz gemiye binemeyin diye asansörü yukarı çekiyor. İki kez sola gidin. Üzerinde bolca penguen bulunan bir buz parçası göreceksiniz. Önce sola ve sonra sol çapraza doğru ilerleyin. İçinde iki yumurta bulunan bir penguen yuvası göreceksiniz. Ayıyla karşılaştığınız bölümdeki kulübeden aldığınız Rus bebeğini yuvaya yerleştirin. Böylece penguenlerin dikkatlerini bu yeni yumurtaya yöneltmelerini sağlamış olacaksınız. Az önce gittiğiniz buz parçası şimdi sakin, oraya tekrar gidin. İskeletten aldığınız dişi kullanarak kırılmak üzere olan buz parçasını kırın – tabi siz de üzerindeyken – ve gemiye doğru kısa bir seyahat başlasın.

Gemiye geldikten sonra Ivan’ın arkaya doğru hareketini bekleyin. Bulunduğunuz yerin yakınlarında, üst kattaki bir ipi kontrol ediyor. Kapının önünü kapatan fıçıyı çekin, fıçıya tırmanın ve ipin üzerindeki düğüme bakın. Aşağı inin ve kapıdan geçerek Hans’la konuşun. Odanın ortasındaki merdivene tırmanın, burası Ivan’ın kaçak yolculuk yaptığı yer. Çapayı inceleyin, mamut dişinden kancayı alın ve aşağı inin.

Kapıdan tekrar geçin ve ipi gördüğünüz yere gelin. Kolu çekerek ipin aşağı inmesini sağlayın. Fıçıya tırmanın, direğin üzerindeki tokmağa mamut dişinden kancayı takın. Kancayı sarması için ipe tıklayın. Aşağı inin ve kolu tekrar çekin. Gemi direği harekete geçecek ve Ivan’ı adaya fırlatacak. Olacakları izlemeseniz daha iyi ama hoşuma gitmedi değil . Bundan sonra gemi Syberia’ya gelecek. İki oyun boyunca bizi meşgul eden o yeri nihayet göreceksiniz, hazır olun.

Gemiden çıkın ve sağa gidin. İzleme kulesine çıkarak bekçiyi kontrol edin. Anlaşılan bu adamcağız eskiden görevine sadık bir bekçiymiş ama şu anda sadece bir ölü. Adamın kafasını inceleyin ve madalyonu alın.

Aşağı inin, sola gidin, geminin önünden devam ederek merdivenlerden aşağı inin. Aşağıya doğru ilerleyin ve sandıktan bir taş tablete ait olduğu anlaşılan üç taş parçasını alın. Önceki ekrana geri dönün ve bu kez yukarıya devam edin. Az sonra iskeletlerle çevrili bir patikaya gireceksiniz. Patikaya girer girmez sağdaki çiçeklere dikkatlice bakın. Çünkü buralarda bir Syberia çiçeği ve az önce bulduğunuz taş parçalarına benzer bir dördüncü parça bulacaksınız. Alexei’nin kitabını okuduysanız Syberia çiçeğinin uyuyan Youkileri uynadırmak için birebir olduğunu biliyorsunuzdur. Sola gidin ve Hans’la konuşun. Hans, önünde durduğu devasa kapıların açılması konusunda oldukça umutsuz. Eğer kapının mekanizmasını incelerseniz, kapılar için gerekli olan gücü nerede bulacağınızı hemen tahmin edeceksiniz. Gemiye geri gidin, aşağıdaki depoya inin ve uyuyan Youki’yi uyandırmak için Syberia çiçeğini kullanın. Birlikte Hans’ın yanına gidin. Youki mekanizmaya hemen el koyacak ve gereken gücü size verecek. Kapılar açılınca Hans uzun zamandır aradığı huzura ulaşabilmek için hızlı davranacak. Merdivenlerden çıkın ve ilerleyin. Hans’la konuşun.

Sağdaki merdivenlerden aşağıya inin, yerde dairesel bir şekil göreceksiniz. Bu şeklin bazı parçaları eksik ve bu parçalar da sizde. Şeklin doğru olması, parçaların doğru yerleştirilmesine bağlı. Parçaların doğru yerleştirilmesi de madalyonun doğru okunmasına bağlı. Bu bulmaca için madalyonu inceleyin. Madalyonun iç tarafındaki semboller, yerdekilerle aynı. Bu durumda içteki semboller yerdeki daire şeklini temsil ediyor diyebiliriz. Buraya bakarak elinizdeki parçalardan hangisini nereye koymanız gerektiğini bulun ve parçaları yerlerine yerleştirin. Doğru yaptığınıza inanıyorsanız görüntüden uzaklaşın ve daire şeklinin içine kum dolması için vanayı çevirin. Dairenin tam ortasından yükselen anahtarı alın. Hans’ın oturduğu tarafa gidin. Hans’la konuşun, mamutların gelmesi için karşıdaki borunun çalınması gerek. Borunun yanına gidin. Anahtarı orta kısımdaki deliklerden birine yerleştirin. Orta kısımda bazı semboller ortaya çıkacak. Bu işaretlerden doğru olanı en alt sırada soldan ikinci konumdaki. Şimdi anahtarı bulunduğu yerden çekin ve en altta soldan ikinci sıradaki deliğe yerleştirin. Şimdi geri çekilin ve sağdaki vanayı döndürün. Boruyu çalıştırmak için gerekli son kısım da borunun yanında ortaya çıkacak. Yeni meydana çıkan bu panelin üzerinde de delikler var ve bu delikler mamutları getirebilmek için gerekli tonu kodlamaya yarıyor. Kodlamayı şu şekilde yapmalısınız: Sol üstteki, sağ üstteki ve sağ alttaki delikler açık kalacak; üst ortadaki ve sol alttaki delikler yarı açık olacak; alt ortadaki delik tamamen kapalı olacak. Bu kodlamaları yaptıktan sonra yatay kolu çekin.

Bulmacayı doğru çözdüyseniz borudan çıkacak olan ses mamutları çağıracak. Bundan sonra sizi yine çok duygusal bir bitiş videosu bekliyor, hazır olun.
Syberia 2 ipuçları - ipucu - taktik - Syberia 2 taktikleri

[URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208107-sanitarium-tam-cozum.html"][URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208148-ico-tam-cozum.html"][URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208151-serious-sam-next-encounter-tam-cozum.html"][URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208154-shadow-hearts-covenant-tam-cozum.html" rel="nofollow" target="_blank">

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 473
favori
like
share