Cuma namazı akil baliğ ve erkek olup, esir olmayan serbest bulunan gözü, vücudu sıhatte olan her müslüman üzerine Farz-ı ayındır. Cuma gününde çok kıymetli bir an vardır: Ondan gerekeni alabilmemiz için ,Cuma gününü ve gecesini bir nimet bilip, Gafletsiz geçirmeliyiz.
Cuma namazı fakirlerin ve hacca gidemeyenlerin haccıdır.Cuma namazına erken gitmek çok sevaplı olup:bu erkencilik günün evvelinden başlar. Cumaya en evvel gelene bir deve kurban veya tasadduk etmiş sevabı verilir.Daha sonra gelenlere birer sığır , daha sonrakilere birer koyun ve daha sonra gelenlere de tavuk tasadduk etmiş sevabı verilir.Çok daha sonra gelenler de birer yumurta sadaka etmiş sevabı kazanırlar.Bu sayılanlar,ilk safı tutanlar ve ezandan önce gelenlerdir. Cuma günü her caminin kapısına , Allah-ü Teala melekler gönderir bunlar gelenleri sıra ile yazarlar ve hutbe esnasında defteri kapatıp , hutbeyi dinlemek üzere cami içine girerler. Bu sırada gelenlere hutbe sevabı, daha sonra gelenlere yalnız namaz sevabı kendi katib melekleri tarafından yazılır. İlk Müslümanlar , Cuma gününün faziletine tam olarak erebilmeleri için, Cuma namazına sabah erken saatte giderlerdi.
Bazı gençlerimiz,hatib mimbere çıktıktan sonra yetişemedikleri sünneti kılmaktadırlar .Hatib mimbere ayak bastıktan itibaren namaz kılınmamalıdır. O esnada konuşmak ,biryana baş ve göz ile selam verilmesi, işaret yapılması bile doğru değildir, günahtır. En azı sevabı azaltır veya tamamen zayi eder.Hutbe iki rekat namaz mesabesindedir. Namazı bozan, hutbeyi bozar.Hutbe duyulmasa bile dinlemek veya sükutu muhafaza etmek lazımdır.cumanın sünnetini hutbeden önce kılamayan , Cumanın farzından sonra kılar. Bundan başka daha on rekat behemehal kılınmalıdır.Bunun dört rekatı Cuma’nın son sünneti , dört rekatı hali hazırda üzerimden sakit olmayan zuhru ahir namazına ve iki rekatı da vaktin sünneti olarak kılınır.Hiç bir mazereti olmayıp , namazdan sonra duayı beklemeden camiden veya mescitten çıkanlar ,ikramiyenin dağılma zamanını beklememiş sayılırlar ve sevabları noksan olur.
Ammar Ra.
Ünlü sahabi Ammar Ra. Cuma günü çok kısa ve özlü bir hutbe okuyup minberden indi, fakat namazda kıratı uzattı. Bunun üzerine kendisine sordular :
Hutbeyi çok kısa tuttunuz, namazı biraz uzattınız, neden?
Cevap verdi:
-Peygamber s.a.v ‘den işittim, şöyle buyurdu : Adamın namazının uzunluğu hutbesinin kısalığı onun fıkhına (dinde bilgili ve anlayışlı olduğuna) alamettir.
İslam kültürü zayıflayınca her Müslüman kendi mantığına göre ibadete yön vermektedir. Halbuki din , babalarımızdan miras kalan bir mal değildir ki, ondan istediğimiz gibi tasarruf edebilelim. Allah ve Peygamber’den nasıl gelmişse, öylece korunması gerekir.Aksi halde gün gelir dinde birçok şeyler aslından uzaklaştırılmış olur ki, bu büyük bir cinayettir.
Günümüzün imam ve hatibleri çok müteyakkız olmalılar, farz ve sünnetlere gerekilen önem verilerek harfiyen yerine getirilmeye çalışılmalıdır.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 388
favori
like
share
byHaktan Tarih: 02.05.2009 07:33
Çok önemli bir konuya değinmişsin Allah razı olsun kardeşim
ultimatom Tarih: 02.05.2009 02:33
Allah razı olsun çok değerli bir konu ...
MeMoLi Tarih: 01.05.2009 10:51
Te$ekkür Ederim ßiLmedigim ÇoooK $ey Warmı$ :3: Allah Razı oLsun
AYIŞIĞI Tarih: 01.05.2009 10:49
Allah Razı Olsun
duygulu43 Tarih: 01.05.2009 10:45
ALLAH razı olsun faydalı paylaşım teşekkürler