Shepherd's Glen: Bölüm 2

Belediye başkanlığı binasına gidelim. Haritanızda Town Hall diye geçen yer. Kuzey koridoruna gidelim, yolumuzdaki tahtaları baltayla parçalayalım. Sol duvardaki kitaplığı itelim, arkasındaki çizimi inceleyelim. Merkez odaya gidelim ve kürsüyü inceleyelim. Odanın doğu köşesinde bir kapı olacak. Bunun için yeni ve ilginç anahtarımız gerekecek.

Aralık bulunan delikten geçelim. Sesi duyana kadar ilerleyelim. 3 tane hemşire. Dilerseniz kaçınabilirsiniz ama işin zevki çıkmaz. Hemşirelerin oradaki odada dört tane kitap bulacaksınız. İnceleyelim. Sağdaki duvarı inceleyelim. İşte favori silah-anahtar karışımı bir nesne. Adı Ceremonial Dagger. Birçok yerde işinize yarayacak. Geldiğiniz yerin tam karşısındaki duvarda, iki kitap arasında bir boşluk var. Ceremonial Dagger zamanı. Koridordan sağ, sağ, sol, sağ, sağ, sol ve tırmanma hareketi yapalım. Mezarlığa döndük. İstikamet evimiz. Etrafı araştıralım, serum, çizimler ve cephane bulacağız. Kuzey çıkışından dışarı çıkalım.

Kayıp kişiler panosunu kontrol edelim. Smog�ları halledelim, Curtis'in dükkanından cephane alalım. Mezarlığa geri dönelim. Kuzeydeki aile mezarlıklarına ulaşalım. Gördüğümüz ilk kapıyı parçalayalım. O da ne? Tabancamız terfi ediyor. Doğu bahçesinde iki Feral saldıracak. Sizin için çocuk oyuncağı. Zemine zıplayalım, sonra karşı tarafa geçelim. �Beware of DPG� tabelasına kadar devam edelim. Sanki sakınılacak onlarca şey yokmuş gibi. Arka kapıya gidelim. Önümüzde tahtalar var. Parçalayalım. Yemek odasından ilk yardım çantasını alalım. Tekrar dışarı çıkalım. Merdivenlerden aşağı inelim. Su basmış bodruma yönelelim. Artık o kadar çok su yok. Babamızın bizi sokmadığı odayı, Ceremonial Dagger ile açalım. Pompalımız da terfi oldu. Attic Key'i alalım. Merdivenlerden yukarı çıkalım. Tavan arası odasına artık girebiliyoruz. İlginç bir Flashback izleyeceğiz. Babamız, Joshua'ya en değerli aile yadigarını veriyor. Ağabeyine sakın söyleme diye de ekliyor. Kitaplığı itelim. Babamızın masasındaki mektubu okuyalım. Şimdi oyunun en zor iki bulmacasından biri ile karşı karşıyayız. Bu bulmacayı çözmek saatler alabilir. Üstelik bulmaca tıkanabilir. Siz en iyisi vakit harcamayın.

Sıra 1, sütun 3-4 sola
Sıra 2/3, sütun 4 yukarı
Sıra 3, sütun 2 aşağı
Sıra 3, sütun 3 sola
Sıra 4, sütun 3-4 yukarı
Sıra 4, sütun 2, iki kez sağa
Sıra 4, sütun 1, iki kez sağa
Sıra 3, sütun 2, aşağıya
Sıra 3, sütun 3-4 sola
Sıra 2/3, sütun 1 aşağıya
Sıra 1-2, sütun 4 aşağıya
Sıra 1, sütun 1 aşağıya

Karşımızda babamızın mektubu ve Silent Hill'ın haritası duruyor. Aşağı inip annemizle konuşma zamanı geldi. Tarikatın gelme zamanı da... Bizi bayıltıyorlar ama önemsemeyip gidiyorlar. Bu hatalarını ağır bir bedelle ödeyecekler.

The Attic

Duvardaki yazıyı okuyun ve düğmeye basın. Ailenin her üyesi için birer lamba var. Siz oturma odasına gidin, save yapın ve Angry Mask'i alın. Ev şu an Silent Hill boyutuna geçmiş durumda. Mutfağa inin, ar-silerin icabına bakın. Sağlık iksirini ve diğer maskeyi alın. Mutfaktan açılan kapıdan geçerseniz maskelerin ne işe yaradığını anlayacaksınız. Ama sırası değil. Yukarıya çıkın, satırı alın. Annenizin banyosuna doğru kapılardan geçin. Son maskeyi de alın. Küvetteki tavşanı unutmayın.

Oyunda tuhaf bir bug var. O yüzden dört bilmeceden birini önce çözmelisiniz. Yoksa saat düzeneği çalışmayacak ve burayı geçemeyeceksiniz. Bu bilmecenin adı Light and Time. Şimdi tavan arasının oralarda, maskeleri kullanacağımız yerde bir makine göreceksiniz. Bu jeneratörü itin. Heart of Darkness madalyası elinizde. Tavan arasına yönelin. Sağ tarafınızdaki girişte çelik boruyu kullanın. Sola yönelin, büyük borunun altından geçin. Zeminde uzanan bir Schism var. Ama siz 3 madalyayı ele geçirinceye kadar harekete geçmeyecek. Buradan Vile Acts Madalyasını alın. Bu Alex ne tür bir kötülük yapmış olabilir? Yerde yatan Schism'in oradan borular boyunca ilerleyin. Sağa doğru ilerleyeceksiniz. Son madalya elinizde. Fallen Star madalyası masanın üstünde duruyor. Bu malzemeleri de tamamladınız, ama arkadaki asker ceketine ilişmeyin. Şimdi değil. Bug'ın oyunu mahvetmesine izin vermeyeceğiz.

Aşağı inin, kolu çekin ve Alex ile Joshua'nın kaldığı odayı açın. Oda yukarı katta. Kapının sağındaki notu okuyun: 206 rakamı vurgulanmış. Yan odaya geçin. Kasap bıçağı ve çizim alın. Karşınızda Light And Time bulmacası. Arkanızdaki tuhaf şiiri okuyun. Saati 2:06'ya ayarlayın. İçeri girin. Bulduğunuz tavşanı uygun yere koyun. 4 ışıktan biri yandı. 4'ünü birden yaktığımızda bu lanet evden çıkabilirsiniz. Elinizde hemen hemen tüm malzemeler var, Piramit Kafanın bıçağı hariç. Az önce çektiğimiz ana girişin oradaki kolu tekrar çekin. Bodruma doğru olan kapıyı açın. Schism'in vücudundan bıçağı çekin alın. Şimdi canınız hangi bulmacayı önce isterse yapabilirsiniz. Maske bulmacasını önce yapın derim. Itip arkasından madalya aldığınız jeneratörün orada iki tane ceset var. Önlü arkalı kafeslere yerleştirilmişler. Öndeki kafesteki cesede Frowning Mask'ı, arkadakine ise Indifferent Mask'ı yerleştirin. Dörtte iki oldu.

Elbette her bulmacanın kapısını ana girişteki koldan açmayı unutmuyoruz. Bir ışık daha yandı. Şimdi son madalyayı bulduğumuz ve asker ceketi olan odaya gidin. Soldan sağa Fallen Star, Heart Of Darkness, Vile Acts madalyalarını takın. Dörtte üçüz. Tekrar kolu çekin ve bodruma, gizli odaya gidin. Lurker'lar sorun çıkartamazlar size. Schism bedenine topladığınız tüm bıçakları yerleştirin. Bu kadar. Artık bu evden gidebiliriz.

Silent Hill merhaba!

Dark Times

İskeleden tırmanalım. Lurker popülasyonu burada fazla yoğun. Sağınıza bakın. Dargento mezarlığına giden geniş bir yol var. Yolu izleyin, bankın üstündeki safiri alın. Bankın üstünde safir sözcüğü biraz anlamsız. Nerede öyle banklar? Janus heykelini inceleyin. Sokağa geri dönün. Güneye doğru ilerleyin. Cephane ve çizimi alın. Mezarlığın karşısındaki girişten girin. Sun Garden adı verilen bir yere çıktık. Duvarın sağındaki alanı baltanızla parçalayın. Garnet'ı alın. Ne biçim bank yahu bunlar? Arkanızdaki geçitten çıkın ve Garnet'ı Janus heykeline koyun. �1 The New� bölümüne Garnet'ı koymalısınız. Hapishane çıkışında Wheeler ile konuşacaksınız. Batıya yönelin ve haritanızda işaretli olan yere ulaşın. Wheeler ile tekrar, telsiz vasıtasıyla konuşacaksınız. Şimdiki istikametimiz güç merkezi... Ama kazan dairesine yönelmek zorundayız. Güneye doğru gidin. Yaşam iksirini alın. Dışarıda kazan dairesinin önünde engeller göreceksiniz. Cephaneyi pencereden alın ve en doğuda bulunan Alchemilla hastanesine doğru yönelin.

Bloodstone'u alın. Hoş bir işe yaramayacak. Ön kapıya ilerleyin ve banktaki serumu kapın. Güç ünitesi kapatılmış. Bir şekilde yeniden güç vermememiz gerekiyor. Bu yüzden yan taraftaki Toluca Nehri bürolarına yönelin. Tek yol kilise. Solunuzdaki masadaki gazeteyi okuyun ve cephaneyi alın. Ofisten batıya yönelin. Lavabodaki Turkuaz taşı alın. İşte bu kilit bir nesne. Karşıya zıplayın ve save yapın. Mutfağa yönelin. Toluca nehri ve güç ünitesi anahtarı burada. Geri dönün ve anahtarınızı kullanarak doğuya yönelin. Burada birkaç tane tarikat üyesi ve 3 tane manivela var. Bunlar kazan dairesini kontrol ediyorlar. Tarikat üyelerinin işini bitirin. Size denk değiller ve kötü nişancılar. İşleri bittikten sonra etrafı biraz araştırın ve Foreman'ın notunu okuyun. Bakalım kazan dairesi nasıl çalışıyormuş?

Dikkat şimdi belirttiklerim, seçim olarak yazılanlar oyunun sonu hakkında doğrudan bilgi verecektir. Dilerseniz okumayın ve kendi seçiminizi kendiniz yapın.

İlk seçim:
�Anneniz, iğrenç bir tuzağa düşmüş. Kurtulmasının yolu yok. Hareket ettikçe daha çok acı çekiyor. Sizden onu öldürmenizi istiyor. Eğer annenizi merhamet için öldürürseniz iyi bir sona kavuşabilirsiniz. Aksi taktirde kötü sonlardan biriyle karşı karşıya kalacaksınız. Çünkü annenizi sonsuz acıya mahkum edeceksiniz.�

Şimdi ilerleyin. Üç tane basit bulmacayla karşı karşıya kalacaksınız. Solunuzdaki yani güneydeki bulmacanın cevabı at simgesi. Batı duvarındaki bulmacanın cevabı tabut, son bulmaca da hiçbir şey. Evet hiçbir şey. Düğmeyi boşluğa getirin. Açılan delikten aşağı atlayın. Save yapın. Duvardaki boşluktan eğilerek geçin. Dümdüz ilerleyin. Needler�la yüzleşin. Son bir kere daha save yapın, alabileceğiz tüm iksirleri alın çünkü boss geliyor. Bu boss, Scarlett'dan çok daha sağlam. Çok hızlı davranmalısınız. Zayıf noktası kuyruğu... Devamlı arkasına dolaşıp kuyruğuna saldırın. Sizi tek darbeyle yıkabilir. Kuyruğuna kaçınma ve bıçak hareketleriyle saldırın. Devrilince son darbeyle işini bitirin.

Church

Cephaneyi alın. Smog�ları geçin ve manivelayı çevirin. Sağa yönelin, Smog'u halledin. Sağdaki merdivenlerden girin ve cephaneyi alın. İçeri girin. Kilise haritasını etrafa bakınca göreceksiniz. Sağınızdaki tuhaf görünüşlü nesneyi Ceremonial Dagger ile kullanın. Girişe dönün ve Schism ile yüzleşin. Doğu kanadına gidiyoruz. Leğen kılıklı şeyden fotoğrafı alın. Manivelayı çevirin ve Chalice Plate'i alın. Ar-silerin işini bitirin. Save yapın. Günah çıkarma odasında biri var anlaşılan.

Dikkat burada da bir seçim yapacaksınız. Seçim oyunun sonunu etkileyecek. Seçim sizin. Dilerseniz kendi kararınızı verin.

İkinci seçim:
�İçerdeki adam sizin babanızdan başkası değil. Günah işlediğini ve size hatalı davrandığını kabul ediyor. Elbette o an sizi rahip olarak görüyor. Onu bağışlarsanız iyi sona ulaşırsınız. Onu bağışlamaz ve annenizi öldürürseniz diğer alternatiflerle karşılaşırsınız.�

Kneeling Man Plate'e kavuştunuz. Save yapın, sağlık iksirini alın ve mumu söndürün. Ana koridora dönün, Schism'lere dikkat edin. Batı kanadına yönelin. Heykeli inceleyin, mumu söndürün ve Candle Plate'ı alın. Diğer kanattan yukarı çıkın. Resimleri inceleyin. Resimlerden birini doğrayarak Tree Plate'e kavuşun. Solunuzdaki geçitten Schism geliyor. Alabildiğinizi alın, asla geride bırakmayın. Geçide girin, ilerleyin. Ortadaki paneli inceleyin. Sword Plate'ı alın. Amanın dev geliyor. Artık elinizde üç uzak mesafe silahı var. İşini bitirin. 5 Plate'i de aldık. Öyleyse bölümün başındaki garip nesneye yönelin.

İlk boşluk intikamdan bahsediyor. Sword Plate'ı yerleştirin. Diğerinin bahsettiği şey ise arzu, Tree Plate buraya. Üzüntüden bahseden üçüncü boşluğa Candle Plate'ı koyun. Şimdi bahsedilen şey ise fedakarlık, Chalice Plate'ı dördüncü boşluğa yerleştirin. Beşincisi itiraftan bahsettiğine göre Kneeling Man Plate'ten başkası olamaz.

Şimdi ilginç bir demo ile karşı karşıyayız. Birçok sır açığa çıkacak. Joshua neden bizden kaçıyor anlıyoruz. Babanız karşınızda. Onunla konuşun. Olanlar ve size davranışları için çok üzgün. Ne yazık ki konuşma bittikten sonra Piramit Kafa babanızı ikiye bölecek. Ama aile yüzüğü artık sizde. Piramit Kafa dönüp gidecek. Solunuzdaki çizimi alın ve Piramit Kafa'yı takip edin. Buhar salan borulara dikkat. Bunlar sağlığınızı büyük oranda tüketiyor. Asansörü çağırın. Son çok yakın.

Underground

Dümdüz ilerleyin. 212 numaralı odaya girin. Tarikat üyesinin işini dilediğiniz yöntemle bitirin. Rifle'ı saklayın da... 212 numaralı odadaki cesetten çelik boruyu alın. Etrafı araştırın, anahtarlıktan anahtarı alın. Odadan çıkın ve soldan çizimi alın. Ellerinde borularla tarikat mensupları saldıracak. Hepsini teker teker halledin. Aldığınız anahtarla birlikte Sector 3'e yönelin. Tarikat üyeleri gezip duruyor. 302 numaralı odanın kapısını çelik boruyla açın. Savaşa hazır olun. Bu yolu izleyin ve 320 numaraya ulaşın ve gizemler ortaya çıksın.

Kasabanın kirlenmiş ruhları eski tanrılar adını verdikleri güçlerle bir anlaşma yaptılar. Bu anlaşmanın başını çeken Elle'ın annesiydi. Anlaşma şuydu: Eski tanrılar onlara dokunmayacak, onlarda bunun karşılığında çocuklarını diri diri gömeceklerdi. Bu anlaşmayı reddeden tek kişi babamızdı. O çocuğunu diri diri gömemezdi. Aslında laneti Elle'in annesi getirmişti, babamız değil. Bu yüzden de güçler kasabaya musallat oldular. Ne yazık ki bir kaza sonucu Joshua'yı öldürdüğümüzde, geriye 2 çocuk kaldı. Siz ve Elle. Annesi Elle'i kendi rızasıyla kurban olmaya ikna etmeye çalıştı. Elbette başaramadı. Son kalan 2 çocuk ise şimdi ellerine düşmüştü. Elle'ı Curtis öldürecekti. Elle'in annesi muhatabı ise bizdik.

Mouse tuşlarına hızlı basmak her şeyin anahtarı... Önce matkabı kendinizden uzaklaştırın. Şimdi daha da hızlı basmalısınız. Öyle ki, avcı av olsun. Solunuzdaki geçide tırmanın. Rafı itin ve çelik boruyla kapıyı açın. Oyunun en sevimsiz karakteri elinize düştü işte. Üstelik sevdiğiniz kızı tehdit ediyor. Curtis, sizin denginiz değil. Onu avlayın. Zevkle memnuniyetle!

320 numaralı odaya geri dönün. Anahtarı ve kitabı alın. Sağlık iksirini kullanın. 301 numaralı odaya gidin. Notu okuyun, cephaneyi, serumu ve ne bulursanız toplayın. Elle ile tekrar bir araya geleceksiniz. Solunuzda bir sirküler, sağınızda ise mektup var. Önce Sector 1'e yönelin. Ardından Sector 2'ye. 113 numaralı odaya yönelin. Bulabildiğiniz her şeyi özellikle Police Marksman Rifle'ı alın. Camı kırın. Wheeler'ı göreceksiniz. Onu kurtarıp, kurtarmama kararınız oyunun sonunu doğrudan etkileyecek. Açık kapıdan çıkın. Sol duvardaki notu okuyun. Doğuya gitmelisiniz. Buradan çıkın ve son bulmaca ile yüzleşin.

Çember şeklindeki bir odaya geldiniz. Çemberler semboller ile dolu. Üç iç çember ve bir dış çember ile karşı karşıyasınız. Bir düşünelim bakalım. Fitch ailesinin sembolü neydi? Asa. E çemberde iki asa var. O zaman diğer aile sembollerini düşünün. Etrafınızda göreceksiniz. Duvarda asılı bir kağıtta...

Ama en kolay çözümü şu:

İç çemberleri iki kez çevirin. Dış çemberi ise sekiz kez. Bir kapı açıldı ama işiniz bitti mi sanıyorsunuz? Yine bir çember bulmacası karşınızda. İç çemberi saat yönüne ya da saat yönünün tersine doğru 4 kez. Dış çemberi saat yönüne doğru 3 kez çevirin.

Save'inizi yapın. Shepherd ailesiyle ilgili her şeyi inceleyin. Oyunun sonu geliyor ve son boss! Amnion denen şey ciddi anlamda güçlü. Yakınında durmak bir intihar. Bu düşmana vurmak için saldırılarından kaçınmanız ve bacaklarının arasından geçip darbeyi indirmeniz lazım. İki ayağını da havaya kaldırdığı zaman bilin ki tekme geliyor. Zehir püskürttüğünde ise koşarak kaçın ve yuvarlanın. Uzak durun. Yuvarlanın ve kaçın. Önce uzak silahlarınızın cephanesini bitirin ve bıçağa geçin. Ön ayakları zemine indiği anda onlara saldırın. Ciddi zarar vereceksiniz. Diğer ayaklarından kaçının. Arka ayakları havadayken sağlam bir tekme sallayacaktır. Aman diyeyim. Bir de yakalayınca bez bebek gibi fırlatmak şeklinde bir alışkanlık edinmiş. Eğer yeterince uzaksanız da rahat yok. Etrafı parçalayıp üstünüze çökertiyor. Ön ayaklarının işi bittikten sonra zemin çökecek. Fırsatı kaçırmayın. Son darbeyi indirin.

Hadi şimdi sonlardan bahsedelim:

Mutlu son: Annenizi merhamet ile vurun, babanızı affedin. Wheeler'ı kurtarıp kurtarmamak fark etmez. Elle'a sarılır, gidersiniz.

İkinci son: Babanızı affetmeyin ancak annenizi merhametle vurun. Gölde olan şey(Kaza) asla gerçekleşmeyecek.

Kötü Son: Babanızı affetmeyin, annenizi vurmayın, Wheeler'ı kurtarmayın. Piramit Kafa ailesine hoş geldiniz.

Hastane Sonu: Babanızı affedin, annenizi vurun, Wheeler bir şeyi değiştirmez. Gözünüzü hastanede açın.

Ufo Sonu: Babanızı affetmeyin, annenizi vurmayın, Wheeler'ı kurtarın. Lazer tabancasına hoş geldin diyebilirsiniz. Tabi oyunu tekrar oynarsanız.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1598
favori
like
share
Han Tarih: 01.05.2009 14:02
Shepherd's Glen: Bölüm 2

Belediye başkanlığı binasına gidelim. Haritanızda Town Hall diye geçen yer. Kuzey koridoruna gidelim, yolumuzdaki tahtaları baltayla parçalayalım. Sol duvardaki kitaplığı itelim, arkasındaki çizimi inceleyelim. Merkez odaya gidelim ve kürsüyü inceleyelim. Odanın doğu köşesinde bir kapı olacak. Bunun için yeni ve ilginç anahtarımız gerekecek.

Aralık bulunan delikten geçelim. Sesi duyana kadar ilerleyelim. 3 tane hemşire. Dilerseniz kaçınabilirsiniz ama işin zevki çıkmaz. Hemşirelerin oradaki odada dört tane kitap bulacaksınız. İnceleyelim. Sağdaki duvarı inceleyelim. İşte favori silah-anahtar karışımı bir nesne. Adı Ceremonial Dagger. Birçok yerde işinize yarayacak. Geldiğiniz yerin tam karşısındaki duvarda, iki kitap arasında bir boşluk var. Ceremonial Dagger zamanı. Koridordan sağ, sağ, sol, sağ, sağ, sol ve tırmanma hareketi yapalım. Mezarlığa döndük. İstikamet evimiz. Etrafı araştıralım, serum, çizimler ve cephane bulacağız. Kuzey çıkışından dışarı çıkalım.

Kayıp kişiler panosunu kontrol edelim. Smog�ları halledelim, Curtis'in dükkanından cephane alalım. Mezarlığa geri dönelim. Kuzeydeki aile mezarlıklarına ulaşalım. Gördüğümüz ilk kapıyı parçalayalım. O da ne? Tabancamız terfi ediyor. Doğu bahçesinde iki Feral saldıracak. Sizin için çocuk oyuncağı. Zemine zıplayalım, sonra karşı tarafa geçelim. �Beware of DPG� tabelasına kadar devam edelim. Sanki sakınılacak onlarca şey yokmuş gibi. Arka kapıya gidelim. Önümüzde tahtalar var. Parçalayalım. Yemek odasından ilk yardım çantasını alalım. Tekrar dışarı çıkalım. Merdivenlerden aşağı inelim. Su basmış bodruma yönelelim. Artık o kadar çok su yok. Babamızın bizi sokmadığı odayı, Ceremonial Dagger ile açalım. Pompalımız da terfi oldu. Attic Key'i alalım. Merdivenlerden yukarı çıkalım. Tavan arası odasına artık girebiliyoruz. İlginç bir Flashback izleyeceğiz. Babamız, Joshua'ya en değerli aile yadigarını veriyor. Ağabeyine sakın söyleme diye de ekliyor. Kitaplığı itelim. Babamızın masasındaki mektubu okuyalım. Şimdi oyunun en zor iki bulmacasından biri ile karşı karşıyayız. Bu bulmacayı çözmek saatler alabilir. Üstelik bulmaca tıkanabilir. Siz en iyisi vakit harcamayın.

Sıra 1, sütun 3-4 sola
Sıra 2/3, sütun 4 yukarı
Sıra 3, sütun 2 aşağı
Sıra 3, sütun 3 sola
Sıra 4, sütun 3-4 yukarı
Sıra 4, sütun 2, iki kez sağa
Sıra 4, sütun 1, iki kez sağa
Sıra 3, sütun 2, aşağıya
Sıra 3, sütun 3-4 sola
Sıra 2/3, sütun 1 aşağıya
Sıra 1-2, sütun 4 aşağıya
Sıra 1, sütun 1 aşağıya

Karşımızda babamızın mektubu ve Silent Hill'ın haritası duruyor. Aşağı inip annemizle konuşma zamanı geldi. Tarikatın gelme zamanı da... Bizi bayıltıyorlar ama önemsemeyip gidiyorlar. Bu hatalarını ağır bir bedelle ödeyecekler.

The Attic

Duvardaki yazıyı okuyun ve düğmeye basın. Ailenin her üyesi için birer lamba var. Siz oturma odasına gidin, save yapın ve Angry Mask'i alın. Ev şu an Silent Hill boyutuna geçmiş durumda. Mutfağa inin, ar-silerin icabına bakın. Sağlık iksirini ve diğer maskeyi alın. Mutfaktan açılan kapıdan geçerseniz maskelerin ne işe yaradığını anlayacaksınız. Ama sırası değil. Yukarıya çıkın, satırı alın. Annenizin banyosuna doğru kapılardan geçin. Son maskeyi de alın. Küvetteki tavşanı unutmayın.

Oyunda tuhaf bir bug var. O yüzden dört bilmeceden birini önce çözmelisiniz. Yoksa saat düzeneği çalışmayacak ve burayı geçemeyeceksiniz. Bu bilmecenin adı Light and Time. Şimdi tavan arasının oralarda, maskeleri kullanacağımız yerde bir makine göreceksiniz. Bu jeneratörü itin. Heart of Darkness madalyası elinizde. Tavan arasına yönelin. Sağ tarafınızdaki girişte çelik boruyu kullanın. Sola yönelin, büyük borunun altından geçin. Zeminde uzanan bir Schism var. Ama siz 3 madalyayı ele geçirinceye kadar harekete geçmeyecek. Buradan Vile Acts Madalyasını alın. Bu Alex ne tür bir kötülük yapmış olabilir? Yerde yatan Schism'in oradan borular boyunca ilerleyin. Sağa doğru ilerleyeceksiniz. Son madalya elinizde. Fallen Star madalyası masanın üstünde duruyor. Bu malzemeleri de tamamladınız, ama arkadaki asker ceketine ilişmeyin. Şimdi değil. Bug'ın oyunu mahvetmesine izin vermeyeceğiz.

Aşağı inin, kolu çekin ve Alex ile Joshua'nın kaldığı odayı açın. Oda yukarı katta. Kapının sağındaki notu okuyun: 206 rakamı vurgulanmış. Yan odaya geçin. Kasap bıçağı ve çizim alın. Karşınızda Light And Time bulmacası. Arkanızdaki tuhaf şiiri okuyun. Saati 2:06'ya ayarlayın. İçeri girin. Bulduğunuz tavşanı uygun yere koyun. 4 ışıktan biri yandı. 4'ünü birden yaktığımızda bu lanet evden çıkabilirsiniz. Elinizde hemen hemen tüm malzemeler var, Piramit Kafanın bıçağı hariç. Az önce çektiğimiz ana girişin oradaki kolu tekrar çekin. Bodruma doğru olan kapıyı açın. Schism'in vücudundan bıçağı çekin alın. Şimdi canınız hangi bulmacayı önce isterse yapabilirsiniz. Maske bulmacasını önce yapın derim. Itip arkasından madalya aldığınız jeneratörün orada iki tane ceset var. Önlü arkalı kafeslere yerleştirilmişler. Öndeki kafesteki cesede Frowning Mask'ı, arkadakine ise Indifferent Mask'ı yerleştirin. Dörtte iki oldu.

Elbette her bulmacanın kapısını ana girişteki koldan açmayı unutmuyoruz. Bir ışık daha yandı. Şimdi son madalyayı bulduğumuz ve asker ceketi olan odaya gidin. Soldan sağa Fallen Star, Heart Of Darkness, Vile Acts madalyalarını takın. Dörtte üçüz. Tekrar kolu çekin ve bodruma, gizli odaya gidin. Lurker'lar sorun çıkartamazlar size. Schism bedenine topladığınız tüm bıçakları yerleştirin. Bu kadar. Artık bu evden gidebiliriz.

Silent Hill merhaba!

Dark Times

İskeleden tırmanalım. Lurker popülasyonu burada fazla yoğun. Sağınıza bakın. Dargento mezarlığına giden geniş bir yol var. Yolu izleyin, bankın üstündeki safiri alın. Bankın üstünde safir sözcüğü biraz anlamsız. Nerede öyle banklar? Janus heykelini inceleyin. Sokağa geri dönün. Güneye doğru ilerleyin. Cephane ve çizimi alın. Mezarlığın karşısındaki girişten girin. Sun Garden adı verilen bir yere çıktık. Duvarın sağındaki alanı baltanızla parçalayın. Garnet'ı alın. Ne biçim bank yahu bunlar? Arkanızdaki geçitten çıkın ve Garnet'ı Janus heykeline koyun. �1 The New� bölümüne Garnet'ı koymalısınız. Hapishane çıkışında Wheeler ile konuşacaksınız. Batıya yönelin ve haritanızda işaretli olan yere ulaşın. Wheeler ile tekrar, telsiz vasıtasıyla konuşacaksınız. Şimdiki istikametimiz güç merkezi... Ama kazan dairesine yönelmek zorundayız. Güneye doğru gidin. Yaşam iksirini alın. Dışarıda kazan dairesinin önünde engeller göreceksiniz. Cephaneyi pencereden alın ve en doğuda bulunan Alchemilla hastanesine doğru yönelin.

Bloodstone'u alın. Hoş bir işe yaramayacak. Ön kapıya ilerleyin ve banktaki serumu kapın. Güç ünitesi kapatılmış. Bir şekilde yeniden güç vermememiz gerekiyor. Bu yüzden yan taraftaki Toluca Nehri bürolarına yönelin. Tek yol kilise. Solunuzdaki masadaki gazeteyi okuyun ve cephaneyi alın. Ofisten batıya yönelin. Lavabodaki Turkuaz taşı alın. İşte bu kilit bir nesne. Karşıya zıplayın ve save yapın. Mutfağa yönelin. Toluca nehri ve güç ünitesi anahtarı burada. Geri dönün ve anahtarınızı kullanarak doğuya yönelin. Burada birkaç tane tarikat üyesi ve 3 tane manivela var. Bunlar kazan dairesini kontrol ediyorlar. Tarikat üyelerinin işini bitirin. Size denk değiller ve kötü nişancılar. İşleri bittikten sonra etrafı biraz araştırın ve Foreman'ın notunu okuyun. Bakalım kazan dairesi nasıl çalışıyormuş?

Dikkat şimdi belirttiklerim, seçim olarak yazılanlar oyunun sonu hakkında doğrudan bilgi verecektir. Dilerseniz okumayın ve kendi seçiminizi kendiniz yapın.

İlk seçim:
�Anneniz, iğrenç bir tuzağa düşmüş. Kurtulmasının yolu yok. Hareket ettikçe daha çok acı çekiyor. Sizden onu öldürmenizi istiyor. Eğer annenizi merhamet için öldürürseniz iyi bir sona kavuşabilirsiniz. Aksi taktirde kötü sonlardan biriyle karşı karşıya kalacaksınız. Çünkü annenizi sonsuz acıya mahkum edeceksiniz.�

Şimdi ilerleyin. Üç tane basit bulmacayla karşı karşıya kalacaksınız. Solunuzdaki yani güneydeki bulmacanın cevabı at simgesi. Batı duvarındaki bulmacanın cevabı tabut, son bulmaca da hiçbir şey. Evet hiçbir şey. Düğmeyi boşluğa getirin. Açılan delikten aşağı atlayın. Save yapın. Duvardaki boşluktan eğilerek geçin. Dümdüz ilerleyin. Needler�la yüzleşin. Son bir kere daha save yapın, alabileceğiz tüm iksirleri alın çünkü boss geliyor. Bu boss, Scarlett'dan çok daha sağlam. Çok hızlı davranmalısınız. Zayıf noktası kuyruğu... Devamlı arkasına dolaşıp kuyruğuna saldırın. Sizi tek darbeyle yıkabilir. Kuyruğuna kaçınma ve bıçak hareketleriyle saldırın. Devrilince son darbeyle işini bitirin.

Church

Cephaneyi alın. Smog�ları geçin ve manivelayı çevirin. Sağa yönelin, Smog'u halledin. Sağdaki merdivenlerden girin ve cephaneyi alın. İçeri girin. Kilise haritasını etrafa bakınca göreceksiniz. Sağınızdaki tuhaf görünüşlü nesneyi Ceremonial Dagger ile kullanın. Girişe dönün ve Schism ile yüzleşin. Doğu kanadına gidiyoruz. Leğen kılıklı şeyden fotoğrafı alın. Manivelayı çevirin ve Chalice Plate'i alın. Ar-silerin işini bitirin. Save yapın. Günah çıkarma odasında biri var anlaşılan.

Dikkat burada da bir seçim yapacaksınız. Seçim oyunun sonunu etkileyecek. Seçim sizin. Dilerseniz kendi kararınızı verin.

İkinci seçim:
�İçerdeki adam sizin babanızdan başkası değil. Günah işlediğini ve size hatalı davrandığını kabul ediyor. Elbette o an sizi rahip olarak görüyor. Onu bağışlarsanız iyi sona ulaşırsınız. Onu bağışlamaz ve annenizi öldürürseniz diğer alternatiflerle karşılaşırsınız.�

Kneeling Man Plate'e kavuştunuz. Save yapın, sağlık iksirini alın ve mumu söndürün. Ana koridora dönün, Schism'lere dikkat edin. Batı kanadına yönelin. Heykeli inceleyin, mumu söndürün ve Candle Plate'ı alın. Diğer kanattan yukarı çıkın. Resimleri inceleyin. Resimlerden birini doğrayarak Tree Plate'e kavuşun. Solunuzdaki geçitten Schism geliyor. Alabildiğinizi alın, asla geride bırakmayın. Geçide girin, ilerleyin. Ortadaki paneli inceleyin. Sword Plate'ı alın. Amanın dev geliyor. Artık elinizde üç uzak mesafe silahı var. İşini bitirin. 5 Plate'i de aldık. Öyleyse bölümün başındaki garip nesneye yönelin.

İlk boşluk intikamdan bahsediyor. Sword Plate'ı yerleştirin. Diğerinin bahsettiği şey ise arzu, Tree Plate buraya. Üzüntüden bahseden üçüncü boşluğa Candle Plate'ı koyun. Şimdi bahsedilen şey ise fedakarlık, Chalice Plate'ı dördüncü boşluğa yerleştirin. Beşincisi itiraftan bahsettiğine göre Kneeling Man Plate'ten başkası olamaz.

Şimdi ilginç bir demo ile karşı karşıyayız. Birçok sır açığa çıkacak. Joshua neden bizden kaçıyor anlıyoruz. Babanız karşınızda. Onunla konuşun. Olanlar ve size davranışları için çok üzgün. Ne yazık ki konuşma bittikten sonra Piramit Kafa babanızı ikiye bölecek. Ama aile yüzüğü artık sizde. Piramit Kafa dönüp gidecek. Solunuzdaki çizimi alın ve Piramit Kafa'yı takip edin. Buhar salan borulara dikkat. Bunlar sağlığınızı büyük oranda tüketiyor. Asansörü çağırın. Son çok yakın.

Underground

Dümdüz ilerleyin. 212 numaralı odaya girin. Tarikat üyesinin işini dilediğiniz yöntemle bitirin. Rifle'ı saklayın da... 212 numaralı odadaki cesetten çelik boruyu alın. Etrafı araştırın, anahtarlıktan anahtarı alın. Odadan çıkın ve soldan çizimi alın. Ellerinde borularla tarikat mensupları saldıracak. Hepsini teker teker halledin. Aldığınız anahtarla birlikte Sector 3'e yönelin. Tarikat üyeleri gezip duruyor. 302 numaralı odanın kapısını çelik boruyla açın. Savaşa hazır olun. Bu yolu izleyin ve 320 numaraya ulaşın ve gizemler ortaya çıksın.

Kasabanın kirlenmiş ruhları eski tanrılar adını verdikleri güçlerle bir anlaşma yaptılar. Bu anlaşmanın başını çeken Elle'ın annesiydi. Anlaşma şuydu: Eski tanrılar onlara dokunmayacak, onlarda bunun karşılığında çocuklarını diri diri gömeceklerdi. Bu anlaşmayı reddeden tek kişi babamızdı. O çocuğunu diri diri gömemezdi. Aslında laneti Elle'in annesi getirmişti, babamız değil. Bu yüzden de güçler kasabaya musallat oldular. Ne yazık ki bir kaza sonucu Joshua'yı öldürdüğümüzde, geriye 2 çocuk kaldı. Siz ve Elle. Annesi Elle'i kendi rızasıyla kurban olmaya ikna etmeye çalıştı. Elbette başaramadı. Son kalan 2 çocuk ise şimdi ellerine düşmüştü. Elle'ı Curtis öldürecekti. Elle'in annesi muhatabı ise bizdik.

Mouse tuşlarına hızlı basmak her şeyin anahtarı... Önce matkabı kendinizden uzaklaştırın. Şimdi daha da hızlı basmalısınız. Öyle ki, avcı av olsun. Solunuzdaki geçide tırmanın. Rafı itin ve çelik boruyla kapıyı açın. Oyunun en sevimsiz karakteri elinize düştü işte. Üstelik sevdiğiniz kızı tehdit ediyor. Curtis, sizin denginiz değil. Onu avlayın. Zevkle memnuniyetle!

320 numaralı odaya geri dönün. Anahtarı ve kitabı alın. Sağlık iksirini kullanın. 301 numaralı odaya gidin. Notu okuyun, cephaneyi, serumu ve ne bulursanız toplayın. Elle ile tekrar bir araya geleceksiniz. Solunuzda bir sirküler, sağınızda ise mektup var. Önce Sector 1'e yönelin. Ardından Sector 2'ye. 113 numaralı odaya yönelin. Bulabildiğiniz her şeyi özellikle Police Marksman Rifle'ı alın. Camı kırın. Wheeler'ı göreceksiniz. Onu kurtarıp, kurtarmama kararınız oyunun sonunu doğrudan etkileyecek. Açık kapıdan çıkın. Sol duvardaki notu okuyun. Doğuya gitmelisiniz. Buradan çıkın ve son bulmaca ile yüzleşin.

Çember şeklindeki bir odaya geldiniz. Çemberler semboller ile dolu. Üç iç çember ve bir dış çember ile karşı karşıyasınız. Bir düşünelim bakalım. Fitch ailesinin sembolü neydi? Asa. E çemberde iki asa var. O zaman diğer aile sembollerini düşünün. Etrafınızda göreceksiniz. Duvarda asılı bir kağıtta...

Ama en kolay çözümü şu:

İç çemberleri iki kez çevirin. Dış çemberi ise sekiz kez. Bir kapı açıldı ama işiniz bitti mi sanıyorsunuz? Yine bir çember bulmacası karşınızda. İç çemberi saat yönüne ya da saat yönünün tersine doğru 4 kez. Dış çemberi saat yönüne doğru 3 kez çevirin.

Save'inizi yapın. Shepherd ailesiyle ilgili her şeyi inceleyin. Oyunun sonu geliyor ve son boss! Amnion denen şey ciddi anlamda güçlü. Yakınında durmak bir intihar. Bu düşmana vurmak için saldırılarından kaçınmanız ve bacaklarının arasından geçip darbeyi indirmeniz lazım. İki ayağını da havaya kaldırdığı zaman bilin ki tekme geliyor. Zehir püskürttüğünde ise koşarak kaçın ve yuvarlanın. Uzak durun. Yuvarlanın ve kaçın. Önce uzak silahlarınızın cephanesini bitirin ve bıçağa geçin. Ön ayakları zemine indiği anda onlara saldırın. Ciddi zarar vereceksiniz. Diğer ayaklarından kaçının. Arka ayakları havadayken sağlam bir tekme sallayacaktır. Aman diyeyim. Bir de yakalayınca bez bebek gibi fırlatmak şeklinde bir alışkanlık edinmiş. Eğer yeterince uzaksanız da rahat yok. Etrafı parçalayıp üstünüze çökertiyor. Ön ayaklarının işi bittikten sonra zemin çökecek. Fırsatı kaçırmayın. Son darbeyi indirin.

Hadi şimdi sonlardan bahsedelim:

Mutlu son: Annenizi merhamet ile vurun, babanızı affedin. Wheeler'ı kurtarıp kurtarmamak fark etmez. Elle'a sarılır, gidersiniz.

İkinci son: Babanızı affetmeyin ancak annenizi merhametle vurun. Gölde olan şey(Kaza) asla gerçekleşmeyecek.

Kötü Son: Babanızı affetmeyin, annenizi vurmayın, Wheeler'ı kurtarmayın. Piramit Kafa ailesine hoş geldiniz.

Hastane Sonu: Babanızı affedin, annenizi vurun, Wheeler bir şeyi değiştirmez. Gözünüzü hastanede açın.

Ufo Sonu: Babanızı affetmeyin, annenizi vurmayın, Wheeler'ı kurtarın. Lazer tabancasına hoş geldin diyebilirsiniz. Tabi oyunu tekrar oynarsanız.