Alone in The Dark The New Nightmare tam çözümü - çöz - Alone in The Dark The New Nightmare oyun çözümleri
Genel Öneriler:

Silahınız dolu olsun. Çoğu yaratık bir atışla ölmüyor, bu sebepten bir atış yapıp da silahınız boşalınca doldurmak için süre harcıyorsunuz. Bu sırada yaratık size saldırıp canınızı yakabilir. Bazen de kaçmak en iyi fikir oluyor. Her zaman öldürmek zorunda değilsiniz, erkekliğin %90'ı kaçmaktır zaten.
Yere yapışık olmayan herşeyi alın.
Haritadan faydalanarak etrafınızı araştırın birçok malzemeyi bu şekilde buluyorsunuz. Haritada bir çıkış kalmadığı zaman sizin için bir eşya var demektir.
El feneriniz en iyi dostunuz sayılır, her zaman açık olsun bu sayede gerekli itemler ışık sayesinde parlıyorlar. Bu da bize bayağı bir zaman kazandırıyor.
Bazen odaları karanlıkta gezmeniz ipuçlarını bulmanızda faydalı olabilir, buna da dikkat edin.
"Sealed Up" kapılar bu oyunda açılmayan ve gerekli olmayan kapılardır, o yüzden bu kapıları önemsemeyin.
Inventory'deki eşyalarınızı mutlaka inceleyin, böylece birçok eşyanın nerede kullanılacağını öğrenebilirsiniz.
Giriş demosunu izledikten sonra oyuna hangi karakterle devam etmek istediğimizi soran bir ekran geliyor;

Edward Carnby: Oyuna double-barreled bir silahla başlıyor aynı zamanda serinin eski kahramanı.
Aline Cedrac: Silahı yok yani güçlü bir el fenerinden başka ve tabii zekası... Bence Carnby'nin bulmacaları daha kolaydı bizde ilk önce onu seçip oyuna balıklama dalışa geçiyoruz.

EDWARD CARNBY: CD 1

Orman:

Bir ormanın ortasındayız. İki ana yol var, sola ve sağa. Sol taraftaki kilitli bir kapıya çıkıyor, bu yüzden sağdaki yolu tercih ediyoruz. Kısa bir yürüyüşten sonra Aline bizi arıyor. Konuşmadan sonra yürümeye devam ediyoruz, ta ki boş bir evin önüne kadar. İçeri giriyoruz, yerde sağ kolu kopmuş bir adam var. Adamla konuştuktan sonra yerdeki "small bronze key"'i alıyoruz. Sonra dışarı çıkıyoruz ve yolumuza devam edeceğiz derken, iki el silah sesi, geri dönüyoruz adam yok. Yani işler bu adada bayağı bir zor anlayacağınız. Yoldan devam ediyoruz.

Malikanenin Dışında:

Anahtarı kullanarak kapalı kapıyı açıyoruz ve giriyoruz. Ufak bir sahne, izledikten sonra yolun kenarındaki "magnesium bullets"leri alıyoruz. Yukarıdaki ekrandaki kapıyı açıp giriyoruz. Biraz yürüyoruz. Kısa bir sahne ve yoldaki 2 "magnesium bullets" cepte. Yukarıya devam ve heykeldeki "first-aid kit"i alıyoruz. Sonra geri dönüp merdivenlerden yukarıya çıkıyoruz. İlk düşmanımız karşımızda, azmış bir köpek, silahımızla bir kaç el ateşten sonra mefta. Küçük düşmanlara karşı "double-barreled" silahımız gayet uygun. Daha büyük düşmanlarda ise farklı silahlar var ileride. Bu yüzden mermileri iyi kullanmaya dikkat edin. Arkadaki yoldan merdivenlerin oraya geliyoruz. Kapıyı zorluyoruz, kilitli. Geri dönerken yeni bir yaratık öldürmek zor, kaçmak daha iyi. Merdivenlerden aşağıya iniyoruz ve sağdaki "valve"'yi aktif hale getiriyoruz böylece su seviyesi düşüyor. Bu esnada bir yaratık daha, yanından kaçıp su kemerinden içeriye giriyoruz.

Su Kemeri:

Açık bir alan bulana kadar ilerliyoruz. Merkezde yeni bir yaratık var. Vur kaç yapıp hallediyoruz, bu yaratığı. Aman dikkat edin suya çekmesin sizi. Sağ köşedeki delikten içeri giriyoruz. Duvardan tırmanıp yerdeki "charm of saving"i alıyoruz (F5 ile save yapabilirsiniz) ve kapıdan giriyoruz ve malikanenin içindeyiz artık, şimdi Aline'i bulmalıyız...

Malikane/Yeraltı Mahzeni:

Merdivenlerden çıkıp mahzene giriyoruz. Kasadaki "magnesium bullets"leri alıyoruz, masadaki first-aid kiti unutmuyoruz, ayrıca masanın yanında "triple-barrel" silahı var, onu da alıyoruz. Sonra kilitli kapının yanındaki tabutu açıyoruz. Ufak bir sahneden sonra tabuttaki "gilded key"i alıp kilitli kapıyı açıyoruz. İçeride bir kapı var ama o da kilitli, geçiyoruz önemli değil. Geçitten geçip merdivenleri tırmanıyoruz, aynalı kapıdan geçiyoruz ve böylece birinci katın lobisine gelmiş oluyoruz. Bu kapı arkamızdan kapanıyor. Geri dönüş yok yani silahı kaçırırsanız duman oldunuz demektir.

Malikane/Lobi Zemin Kat/ 1. ve 2. Kat:

İçeri girdiğimizde Aline bizi arıyor. Bir yerlerde kapalı kalmış, bizden yardım istiyor. Aynalı kapının yanında bir heykel var, dokunuyoruz, bizden şifre istiyor, H ve M. Birinci kattaki resmin altındaki mekanizma açılıyor. Birinci kata çıkıyoruz, bu resmi inceliyoruz ve "small key"i alıyoruz. Anahtarı incelediğimizde 3. kata ait olduğunu anlıyoruz. Resmin yanındaki dolabı itiyoruz ve bir kapı buluyoruz, içeride Aline var. Konuştuktan sonra etraftaki eşyaları topluyoruz. Yatağın yanında bir günlük var. Okuyoruz. Masadaki "Acrobat Statue" ve "dictaphone"u unutmuyoruz. Ayrıca bir heykel var, onu da alıyoruz.

İçerde iki kapı var. Bir tanesi mühürlü, diğeri ise aynalı olan bundan içeri giriyoruz. Merdivenlerden kapıyı görene kadar iniyoruz. Fakat bu da mühürlü giremiyoruz. Hole gidiyoruz. Burası laboratuara benziyor. Diğer mühürlü kapının yanındaki "charm of saving"i alıyoruz.

Sonra geri dönüp, zemin kata geliyoruz ve ana kapının yanındaki "charm of saving"i alıyoruz. Ana kapı kapalı, bu arada henüz dışarı çıkamıyoruz. Merdivenlerin arkasındaki kapıdan giriyoruz. Yaşlı bir adam çıkıyor, dediğine göre bu adanın gardiyanıymış (tabii merak ediyoruz yaratıklarla dolu bu yerde nasıl hayatta kalmış). Konuşmadan sonra adam hayalet gibi kayboluyor bir anda (Aslında bu kadim kişi kızılderili Edenshaw'muş), bize bir de "charm of saving" veriyor.

Burada save edersek bu charm of saving'i her load ettiğimizde tekrar tekrar alıp biriktirebiliyoruz bu arada. Soldan devam ediyoruz, yolun sonundaki çekmecede "phosphorus bullets" var, alıyoruz. Merdivenlerin solundaki kapıdan geçiyoruz, içerde iki zombie var dikkat. Yolun sonundaki "first-aid kit"'i alıyoruz.

Sonra bu holdeki kapıdan giriyoruz, içerde küçük yaratıklar var, tavanda falan asılıyorlar. Masada "phosphorus bullets", "magnesium bullets" var, alıyoruz. Diğer ekrandaki "Wolf Mask" ve "photo"yu da alıyoruz. Resime baktığımızda camın içinde eksik bir şeyin olduğunu anlıyoruz.

Dışarı çıkıyoruz, amanın 3 zombie bizi bekliyor. Sonra diğer taraftaki son kapıya gidiyoruz. Bu kapının tam karşısındaki kapı "kütüphane". Şu an kilitli ama unutmuyoruz bu kapıyı. Neyse, kapıdan girince 2 zombie daha öldürüyoruz. Soldaki kapıdan ilerliyoruz, ışıkları açıyoruz. İlk önce yanımızda suyla dolu bir testi var. Sandığın oradaki levyeyi alıyoruz. Çekmecede Richard Morton'un vasiyetnamesini buluyoruz ve okuyoruz, son sayfa kütüphanedeki bulmaca için işimize yarayacak. Ortadaki kitaplıkta başka bir kitap daha var bu arada. Ayrıca kitaplığın karşı tarafında "phosphorus bullets" alıyoruz. Küçük kitaplıktaki Obed'in günlüğünü de okuyoruz. Masadaki "flask" termosu alıyoruz. Termosu "amphora"daki su ile dolduruyoruz. Diğer taraftaki dolapta "first-aid kit" var, alıyoruz.

2 monster daha çıkıyor. Hallettikten sonra lobiye giden kapıdan çıkıyoruz. Sonra merdivenlerin arkasındaki kapının oraya geliyoruz. Bu sefer sol tarafta içerisinde gemi maketi ve terazi olan odaya gidiyoruz. Doldurduğumuz termosu "flask", burada kullanıyoruz. Böylece birinci kattaki ikinci resim aktif oluyor. Gidip bu resme bakıyoruz. Mekanizmayı aktive ediyoruz ve bir "gilded key" alıyoruz, inceliyoruz, birinci katın anahtarıymış.

Geriye, zemin kata dönüp merdivenlerin arkasındaki odadan tekrar giriyoruz. Sağ tarafa dönüp en sondaki odaya giriyoruz. Zombiler var, yine bunları halledip kapıyı açıyoruz. İçeride bir yaratık var onu da öldürüyoruz. Camlı kapının yanındaki kitaplıkta "first-aid kit" var, alıyoruz. Masadaki "small gilded key"i unutmuyoruz. Burada bir heykel var "statue of an owl" wolf mask'ı orada kullanıyoruz ve heykelden "steel key"i alıyoruz.

Buradan çıkıp merdivenlerin arkasındaki kapının oraya geliyoruz. Sol tarafa ilerleyip merdivenlerin sağ tarafındaki odaya giriyoruz. Spiral şeklindeki merdivenleri tavan arasına "attic" kadar tırmanıyoruz. İlk önce "grenade launcher"ı alıyoruz. Kilitli kapının oradan ilerliyoruz. Bu sırada Aline arıyor ve tavan arasında yerde gizli bir kapak olduğunu söylüyor. Kapıyı açmak için "small rusty key"i kullanıyoruz. İçerde 2 yaratık var, ışıktan korkuyorlar. El fenerini üzerlerine tutarak kendinizden uzaklaştırabilirsiniz. Sandıkta 2 adet "phosphorus bullets" var alıyoruz. İleride bir yerde çakmak "lighter" var, onu da alıyoruz.

Kapıdan geçiyoruz ve Aline'i arıyoruz. İşte yine bize yerdeki trapdoor'u söylüyor. O da aslında ikinci ekrandaydı. Rengi zemin renginden daha farklı levyeyle "crowbar" burayı açıyoruz ve içerdeki "small gilded key" ve "small key"i alıyoruz.

Diğer kapıdan çıkıyoruz, bu odada yaratıklar beliriyor tavanda. Altlarından yürümemeye çalışın yoksa üzerinize atlıyorlar. Dolaptaki "phosphorus bullets"i ve "magnesium bullets"i alıyoruz. Sonda bir mum göreceksiniz, çakmakla "lighter" yakıyoruz ve yandaki duvara vuruyoruz değişik, tok bir ses geliyor. Levyeyle "crowbar" tahta duvarı kırıyoruz ve içeri giriyoruz.

İçeride 2 yaratık daha var. Işıkları açınca yok oluyorlar. Şalterin yanındaki kapı kilitli. Açmak için "small gilded key"'i kullanıyoruz ama içeri girmiyoruz. Ters taraftaki diğer odaya giriyoruz. Önce "first-aid kit" var, onu alıyoruz. İçeride Lucy adında yaşlı bir bayan var, onunla konuşuyoruz. Sonra az önce açtığımız kapıdan giriyoruz.

Spiral merdivenlerden aşağıya iniyoruz, ilk gördüğümüz kapıyı açıyoruz. Bu kapı bizi 1. kata götürüyor. Giriyoruz oradan, sağ taraftaki kapıya geçiyoruz. Burası Alan'ın ofisi, silah rafının yanındaki "first-aid kit"i alıyoruz. Masadaki Alan'ın notlarını okuyoruz. Çekmece kapalı "small key" kullanarak açıyoruz ve "large ornate key" ve "half-picture"'ı alıyoruz. Resmin arkasındaki numara eksik, diğer yarısını bulmamız gerekiyor.

Dışarı çıkıyoruz, koridorun solundan sola dönüyoruz. Burada Richard Morton'un büstünü görene kadar ilerliyoruz. Kapıyı "steel key" ile açıyoruz. Kitaplığın yanındaki küçük sandalyedeki "large ornate key" ve "charm of saving"'i alıyoruz. Kitaplığı karıştırıyoruz. "phosphorus bullets" var, onu da alıyoruz. Masadaki diğer "half picture"ı alıyor ve mektubu okuyoruz. İki resmi "combine" birleştiriyoruz. Arkadaki sayıları topluyoruz "3926". Çıkmadan önce yatağın yanındaki günlüğü de okuyoruz. Şimdi kitaplıkta gerekli olan iki anahtar da var, ama acele etmiyoruz. Dışarı çıkıp şalterin oraya gidiyoruz. Işıkları açmadıysak açıyoruz ve şalterin solundaki odaya giriyoruz. Yatağın yanına yaklaşıyoruz. Ucube bir yaratık beliriyor, birkaç el ateşten sonra yatağın üstündeki lambayla yakıyoruz ve ebedi istirahatına yolluyoruz.

Masadaki "rocket launcher"ı ve 3 adet "phosphorus bullets"ı alıyoruz. Şöminenin orada da "first-aid kit" ile "charm of saving" var. Burada yapacağımız bir iş kalmadı. Şimdi kütüphaneye gidip malikanedeki işimizi bitirme zamanı geldi.
Kütüphane:

İşte size söylediğim kapıyı hatırlıyorsunuz değil mi? Oraya gidiyoruz ve Obed'in odasında bulduğumuz "large ornate key" ile kapıyı açıyoruz, küçük bir sahne oynuyor. Gerçekten bayağı büyük bir kütüphane diyoruz içimizden. Sonra Carnby, Aline'i arıyor. Konuşmadan sonra ışığı açın. İlerdeki kapıyı açmak için diğer "ornate key"i kullanın ama içeride birşey yok, o yüzden çıkalım buradan.

Masadaki Morton ailesinin biyografisini okuyoruz. Buradaki bulmacayı çözmemiz için yardımcı olacak. Merdivenlerden yukarıya çıkıyoruz, ilerideki "rocket"i alıyoruz. İkinci katta bir panel göreceksiniz. Merdiven kolluklarının orada.

Kontrol ediyoruz, bizden 4 kod istiyor. “Acaba bunlar nelerdi?” derken resimlerin arkasındaki topladığımız numara aklımıza geliyor, yazıyoruz. Bingo! İçeri giriyoruz, kitaplık yana geliyor bir geçit açılıyor.

İçeride yine ışıkları açıyoruz. Duvara bakıyoruz, burada bir heykel var ama bir kısmı eksik. Bizde "acrobat statue"yu burada kullanıyoruz. Bir panel açılıyor, kod istiyor ama kodu bilmiyoruz. Kitaplıktaki kağıtlara bakıyoruz. Ayrıca bu "acrobat statue" Aline'in kısıldığı odadaki çekmecede. Kağıtta tersten bir yazı var "THE KEY TO THE PORTRAITS IS THE DATES THOSE THEY REPRESENT WERE BORN ON".

Çıkmadan önce kasadaki "telescope"u almayı unutmayın. Yukarı doğru gidiyoruz bir merdiven görene kadar. Buradan çatıya çıkıyoruz, bir yaratık olabilir dikkat. Sonra kuleye geçiyoruz. Varildeki "charm of saving "i alıyoruz. Camın yanına geçip "telescope"u kullanıyoruz. Zoom'u 400 yapıp pencerenin üstüne oyulmuş sayıyı okuyoruz "1692". Bu az önceki panelde istenen gizli kod, geri dönüp kodu giriyoruz birinci kattaki resimlerden bir tanesinin mekanizması daha aktif oluyor. Sonra resmin oraya dönüp resmi aktive ediyoruz ve "metallic piece"i alıyoruz. Bunun üzerindeki işaretler oyunun başlangıcında açılmayan kapıyı açmamızı sağlayacak. Şimdi oyunu SAVE ediyoruz çünkü bu gerekli.

Kitaplıktaki 4 kitabı aktif hale getirmenin zamanı geldi. Kitaplıklarda bir yerlerde 4 adet gizli kitap var. Kitaplığa dönüp ışığı açıyoruz. Sonra son kata yani 3. kata çıkıp yolun sonunda bir kitap arıyoruz. El feneri üzerine gelince parlıyor. Mutlaka yolun sonundaki kitap olmalı, sonra dokunuyoruz ve aktive ediyoruz. Kitabın üzerinde diğer bir nokta beliriyor. Kırmızı nokta haricinde yine gri. İşte bu kitap da kütüphanenin girişinde sağ tarafta şalterin yanında, onu da aktive ediyoruz.

Aktif oldukları zaman içeri gömülü olmalılar yoksa tekrar baştan yapmalısınız. Üçüncü kitaba yöneliyoruz, fakat bu kitabı aktive edince bir yaratık çıkıyor "boss", onu öldürmeliyiz. Dikkat edin, kolay ölmüyor. İsabet oranınız yüksek olmalı. Üçüncü kitap yine zeminde, merdivenin yanında. Bundan sonra yaratığı öldürün. Sonra 4. kitap da 3. katta. Biraz ilerledikten sonra onu da aktive ediyoruz, bu da son resmimizi aktif hale getiriyor.

Sonra resmin oraya gidiyoruz, "small bronze key" ve "plasma cannon"'ı alıyoruz. Sonra resimlerin altındaki boşlukları gösteriyor. Tekrar sol baştaki resme tıklıyoruz, bu sefer boşluklar 4’er haneli rakamlara dönüşüyor. Sırayla sol baştan doğum tarihlerini yazıyoruz;

Richard Morton - 1852
Archibald Morton - 1874
Jeremy Morton - 1899
Howard Morton - 1931

Tarihler yanlış yazılırsa lobinin ışıkları sönüyor buna dikkat edin. Doğru sıralamadan sonra zemin kattaki saat açılıyor, içinden de bir anahtar çıkıyor. Bu anahtar zemindeki ana kapının anahtarı. Anahtarı alıyoruz, kapıyı açıyoruz ve dışarıya çıkıyoruz.

Malikane'nin Bahçesi:

Kapının yanındaki "charm of saving"i alıyoruz. Sonra evin arka taraflarında bir yerlerde 2 tane "first-aid kits" ve plasma cannon için "gas cartridge" var, onları alıyoruz. Sonra geri dönüp diğer tarafa gidiyoruz. Anahtarla kapıyı açıp geçiyoruz. Burada bayağı bir yaratık var, yara yara oyuna başladığımız yere dönüyoruz. Sonra diğer tarafta kilitli olan kapıya yöneliyoruz, burada yapmamız gereken daha önce bir resimden aldığımız "metallic piece"teki şekilleri doğru olarak yerleştirmek, o kadar. Sonra kapıyı açıyor ve içeri giriyoruz. Sonra gelsin 2. CD!!!

Çalılık:

Cesedin üzerindeki 2 adet "first-aid kit" ve "gas cartridge"i alıyoruz. Sonra ilerdeki köprüyü geçiyoruz. Bu sırada Aline bizi arıyor. Konuşmadan sonra devam ediyoruz. Köprüyü geçip biraz ilerleyince köprü yıkılıyor. Bu sırada gelen yaratıklara dikkat tabii ki.

Sonra sol taraftaki merdivenlerden taşların oraya çıkıyoruz ve karşımızdaki en büyük taşa dokunup, yön olarak kuzeyi seçiyoruz. Sonra Aline arıyor ve onun direktifleri doğrultusunda taşlara dokunuyorsunuz. Üzerlerindeki işaretleri Aline'e telsizle iletiyorsunuz. Sonra doğudaki taşa dokunuyoruz ve büyülü sözleri doğru sırayla söylüyoruz.

Eğer yanlış taşa dokunup Aline'i ararsanız, bize başka bir taşa yönelmemizi söylüyor. Buna göre doğru taşı bulabilirsiniz.

Büyülü sözlerin doğru sıralanışı ise söyle: O goul'al, Hypor, Harnis, Korna. Bundan sonra ortadaki küçük taş üzerinde ışımalar oluyor. Gidip üzerindeki "Stone Stele" ile "Abkanis Statue"yü alıyoruz. Buradaki işimiz bitiyor yolumuza devam ediyoruz. Yol üzerindeki dev yaratığa dikkat bu arada.

Bu esnada Aline buluşmamız için arıyor. Yürümeye devam ediyoruz, ta ki bir merdivene gelene kadar. Çıkıp mağaraya giriyoruz. İçerdeki 2 adet "rockets"i alıyoruz. Aşağıya inip bataklığı bulana kadar yürüyoruz.

Bataklık:

Etraftaki zombieleri halledin, burada bayağı bir fazlalar. Ya da kaçarak mermilerinizi boşa harcamamış olursunuz. Sol tarafa doğru yönelip oyunun başında düştüğünüz uçağın oraya gidin. Uçağa girin. 3 adet "first-aid kits", kesici "wire cutter" ve "blue lens"i alın. Koltukta da bir tane "rockets" olmalı. Sonra gidip pilotla konuşun (aslında ölmüş ama) yarı çıldırmış bir halde. Konuşmamız bitince, uçak batmaya başlıyor süre dolmadan uçaktan çıkın, pilotu kurtaramıyoruz.

Sonra bataklığa dönüp kuzeye yönelin, bu arada zombieleri yara yara gidiyoruz. Diğer bölgeye geldiğimizde harabe bir kilise görüyoruz. İçeri girmeyin sol taraftaki tahta merdivenlerden çıkın, burada Aline'i göreceksiniz.

Bize stone disk'e karşılık bir tane "seal" verecek, dönüp kiliseye girebiliriz. Kapı zincirle kilitlenmiş, bunu uçaktan aldığımız "wire cutter" ile kesiyoruz.

Kilise:

Sandıktaki "first-aid kit"i ve ilerdeki "rockets"i alın. Masadaki kitabı okuyun. Kapının yanında bir panel var, aktive edebilmemiz için resimleri doğru sıralamamız gerekiyor. Resimleri bulmak için el fenerine "blue lens"i takıyoruz (kanlı işaretleri görebilmek için). Bir tanesi kapının arkasında, diğerlerini de yerdeki kanı izleyerek bulabilirsiniz (dışarıdalar). Şimdi paneldeki tuşlar şu şekilde (sayıların yerinde resimler var)




1 2 3
4 5 6
7 8 9


Basmamız gereken kombinasyon 3, 5 ve 9. Sonra ilerdeki minber geri çekilecek, merdivenler açılacak. Aşağıya inin buradan. İlerde panel var, turnikeden geçebilmek için, bunu çalıştırmak için Aline'den aldığınız "seal"ı kullanın. İlerleyin, bir panel daha var. Bunun için bir tane daha "seal" gerekiyor o yüzden bırakın ilerideki laboratuara girin.

Gizli Laboratuar:

İçeride hemen kenarda bir şalter var. Kullanmayı deniyoruz ama nafile, neyse devam ediyoruz. Kafeslerin orada "charm of saving" var, alıyoruz. Buradan sol tarafa dönmüyoruz, düz ilerliyoruz. Alan'ın bir yaratığı incelediği bir sahne çıkıyor, fakat bu arada bizi de görüyor ve kaçarken laboratuarın kapılarını kapatıyor (içeride kalıyoruz yani). Aline arıyor. Sonra talimatları doğrultusunda üç adet şalteri açıyoruz. Bu sırada çıkan zombieleri harcıyoruz ayrıca. Son şalterden sonra (ilk kapının yanındaki) kapı açılıyor. Çıkmadan önce masanın üzerindeki mektubu okumayı unutmayın. Aline tekrar arıyor, bizim için mahzene indiğini söylüyor. Sonra laboratuardan çıkıyoruz.

Dümdüz yukarı çıkıyoruz, birçok yaratık var burada, yara yara gidiyoruz. En son katta iki kapının olduğu bir yer var. Kapılardan biri tahta, buna giriyoruz içerde kayıt cihazı var, kaydı dinliyoruz (Morton'un çalıştığı yaratıklar kuzuymuş, işte kuzu kuzzu geldimmm...).

Diğer kapıya yöneliyoruz kilitli açıyoruz. İlk bölümlerde olduğumuz mahzendeyiz. Trapdoor'dan yukarıya çıkmadan önce Edenshaw geliyor, konuşmadan sonra yukarıya çıkıyoruz. Şimdi seraya gelmiş olduk.
Sera:

Dolapta "phosphorus bullet" var alıyoruz. Duvarın kenarlarında bir yerlerde de "charm of saving" var. İlerde bir yerde merdiven çıkıyoruz, burada heykel var. Heykeli demirlerin kopmuş olduğu yere itiyoruz (üç kere) sonra hooopp aşağıya. Bizde aşağı inip kalıntıların arasından "seal" ile "Abkanis statue"yü alıyoruz. Sonra bütün yolu geri dönüp laboratuara gidiyoruz. Açamadığımız 2. panelin oraya gelip yeni aldığımız "seal"ı burada kullanıyoruz. Mağaradayız...

Yeraltı mağarası:

Aline ile karşılaşıyoruz, konuşmadan sonra yoldan ilerliyoruz diğer ekranda köprüyü geçip kapıdan içeri giriyoruz. Kenardaki yükseltide bir trapdoor var onu açıp içindekileri alıyoruz (maden maden...) "lighting gun, four first-aid kits, battery charger ve 5 tane charms of saving"

Sonra yoldan devam ediyoruz.

Not: Burada aldığınız "lighting gun" bize çok yardımcı olacak. Güçlü aynı zamanda birçok yaratığı da ateş edebiliyor tek atışla. Ancak yaratıkların biraz yakında olmaları gerekiyor. Silahı battery charger ile battery charger'ı etraftaki kristaller ile şarj edebilirsiniz.

Alan ve Edenshaw ile karşılaşıyoruz. Alan geçişi açmaya çalışıyor, buna karşı çıkan yaşlı Edenshaw paparayı yiyor, yerleri öpüyor. Bu arada da Alan kapıyı açıp geçiyor bizde arkasından tabi. Yaratıklara dikkat, bir anda çıkıp bir anda takıyorlar. Ufak bir yürüyüşten sonra Carnby Aline'i arıyor. Sonra ileriye devam ediyoruz, diğer bir deliğe giriyoruz. Amacımız ana çıkışı bulmak, yollar biraz karışık burada.

İtlere dikkat, ilerleyin diğer ekranda sola dönün, dümdüz devam edin, çıkış orada. İçeride büyük bir akrep var, girmeden kendiniz ve silahınızı şarj edin. Sonra devam edin, çıkışa kadar.

Burada da itler var bolca, dağıtın hepsini. Delikten geçin sağa dönün; Carnby duvara tırmanmaya çalışırken Alan geliyor ve tutunduğumuz ipi kesiyor.

Delikten içeri girin. Archibald Morton'un cesedi var burada. Üzerindeki "flask" ve "photoelectric pulsar"ı alıyoruz. Kenardaki notu da okuyoruz. Geri dönüp ip ile aşağıya iniyoruz. Merdivenlerden çıkıyoruz, işte Alan ama kaçıyor. Bizde aynen arkasından yollanıyoruz. Bu sırada Aline de geliyor ve Alan'ı yakalıyoruz derken Obed'in mutasyona uğramış hali bir hışımla geliyor. Alan'ın yalvarmasına fırsat vermeden adamı kapıp yarıktan aşağıya dalış yapıyor.

Biz de diğer delikten içeriye giriyoruz. Yolun sonuna kadar yürüyoruz, burada bir ip var. İpten yukarıya çıkıyoruz, bir köprü var, köprüden geçiyoruz ve Johnson arıyor. Konuşmadan sonra diğer deliğe giriyoruz. Çıkışı bulana kadar dümdüz ilerliyoruz (kesinlikle harita kullanın). Çıkıştan geçince yeni bir mağaraya geliyoruz. Yalnız burası biraz sıcak, çünkü her taraf lav dolu. Çıkışa doğru süzülürken karşılaşacağınız akreplere dikkat edin.

Diğer alanda köprüyü geçtikten sonra Johnson tekrar arıyor. Sonra yukarı merdivenlere doğru çıkın. Çıkışı bulana kadar devam edin, bu arada Aline de arıyor. Ufak cut scene'den sonra sarkıtlardan biri devriliyor, karşıya geçebilmemiz için köprü vazifesi görüyor. Karşıda termosu doldurabilmemiz için memba tarzında bir yer var, delikten devam ediyoruz.

İlerideki kapının önündeki dolap gibi şeyin üzerinde üç adet heykelcik var fakat iki tanesi kayıp. Yan taraftaki yoldan gidip kayalıktan aşağıya iniyoruz. Ortada kayalığın üzerinde heykel duruyor, tam alalım derken Alan'ın yaratık hali geliyor. "Hooopp o benim vermem ki!" diyor. Yani artık Alan'ı tahtalı köye uğurlamanın vakti geldi.

Fakat üzerimizdeki silahlarla bunu yapamıyoruz, güneybatı tarafındaki oyukta bir mızrak var. İşte bize lazım olan silah gidip alalım diyoruz. Tam kapacağız, Alan geliyor bizi savuruyor. Tam alıyoruz, yine aynı. Yapmamız gereken Alan'ı dizleri üzerine düşene kadar mevcut silahlarla hırpalamak, sonra gidip mızrağı almak. Gerisini Carnby (Edenshaw gibi kızılderili oluyor) kendi hallediyor mızrağı Alan'ın müsait bir yerine takıyor.

Bu son kavgamızdı, gidip taşın üzerindeki heykeli alıyoruz. Geri dönüp heykeli kapının önündeki eksik yerine koyuyoruz. Aline de diğer heykeli koyuyor ve kapı tatataaaaa açılıyor. İçeri giriyoruz ve oyun bitiyor... Carnby will return!
Alone in The Dark The New Nightmare ipuçları - ipucu - taktik - Alone in The Dark The New Nightmare taktikleri

[URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208107-sanitarium-tam-cozum.html"][URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208148-ico-tam-cozum.html"][URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208151-serious-sam-next-encounter-tam-cozum.html" rel="nofollow" target="_blank">

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 2351
favori
like
share