No One Lives Forever 2 A Spy in H.A.R.M.'s Way tam çözümü - çöz - No One Lives Forever 2 A Spy in H.A.R.M.'s Way oyun çözümleri
Bu harika oyunun tam çözümünü hazırlamak da, en az oynamak kadar zevkli oldu. Her zaman söylediğim gibi, sadece ihtiyacınız olduğu zaman bu yazıya bakmanızı öneriyorum. Oyunu kendiniz bitirerek daha çok zevk alabilirsiniz. Burada anlatacaklarım ilerlenebilecek yol alternatiflerinden sadece birini anlatıyor. Yani bu demek oluyor ki, siz daha farklı yollardan veya daha farklı bir sıra izleyerek de ilerleyebilirsiniz. Yollar farklı olsa da, kilit noktalar aynı olacağından, yine bu tam çözümden yararlanabilirsiniz. Hadi bakalım, oyunumuza başlayalım.

Chapter 1: Kate Archer Must Die

Başlangıçtaki kısa demonun ardından, yola koyuluyoruz. Bölümdeki amacımız, bir buluşmadaki insanların fotoğraflarını çekmek. Ortamı dolaşırken çok dikkatli olmamız gerekiyor çünkü oraya geleceğimizden haberdar ediliyorlar. Bu nedenle tüm ninjalar tetikte bizi bekliyor. İlk işimiz, kontağımız Isamu Hatori'yi bulmak. Bölümün başında, sevimli mekanik papağanımız ile karşılaşıyoruz. Ondan oyunun çeşitli özellikleri hakkında bilgi alabiliyoruz. Mutlaka herşeyi öğrenin, çünkü deneyim puanları kazanıyoruz bu sayede. Kazandığımız deneyim puanlarını, karakterimizi güçlendirmekte kullanacağız. Papağan ile konuştuktan sonra köye doğru ilerleyin. Ağaçlarda ve duvarlarda bulunan notları toplamayı ihmal etmeyin.

Şelalenin oradaki köprüyü geçip, yukarıya gidene kadar etrafta pek birşey yok. İlk nöbetçiyi öldürdüğümüzde üzerinden çıkan notu okuduğumuz zaman bizi beklediklerini öğreniyoruz. Ana kapının hemen önündeki klübenin arkasında bir hediye paketi var. Onu alıp ilerlemeye devam edin. Bu arada hatırlatayım, öldürdüklerinizin cesetlerini pek ortalarda bırakmayın. Görünmeyecek yerlere taşıyın. Köşeyi dönüp nöbetçileri öldürerek ilerleyin. Üzerlerini aramayı ihmal etmeyin tabi. Yolun sonundaki ana kapı kapalı. Sağ taraftaki klübenin arkasından dolaşın. Kapından geçtiğinizde leveli bitiriyorsunuz.

I Have Bad News

İlk başta, nöbetçilerin konuşmasının bitmesini bekleyin. Bittiği zaman saldırıp onları haklayın. Yol ayrımından sola döndüğünüzde, çimlerin olduğu köşede cephane kutusu bulacaksınız. Sağ taraftan giderseniz yolu uzatmış olursunuz. Ayrıca sağ tarafta daha fazla ninja ile uğraşıyorsunuz. Bu nedenle soldan gitmek daha güvenli. Bu bölümdeki opsiyonel olan kağıt toplama işinin detaylarına pek girmedim. Zaten gitmeniz gereken yerleri araştırdığınızda, kağıtları bulacaksınız. Sağ taraftan ilerlediğinizde bir içecek otomatı göreceksiniz. Bunun hemen yanında kod çözücüsü var. Hemen sağ tarafındaki odada da, biraz önce bahsettiğim kağıtların en sonuncusu var. Diğer kapıdan çıkıp pusulanın gösterdiği (X ile gösterilen) hedeflere gidin. Kod çözücüsü ile kağıtlardaki şifreleri okuyun. İlk şifrede, ajanımızla buluşmamız için şekerci dükkanının önündeki posta kutularını ayarlamamız gerektiği yazıyor.

Gri kutu kapalı olmalıymış. Diğer kağıtları da etrafı biraz dolaşarak bulabilirsiniz. Birisi ilk bölüme başladığınız yerde, birisi ninjaların toplanma yerinde, ve diğeri de ana caddenin yanındaki ara sokaklardan birinde. Gri kutunun kapalı, mavi ve kırmızı kutunun açık olması gerektiğini öğreniyoruz. Bunları yaptığımız zaman, ajanımız bize sesleniyor. Söylediğine göre buluşma mekanı değiştirilmiş. Yeni mekanın neresi olduğu öğrenmek de bize düşüyor. Dükkandan çıkınca yeni ninjalarla uğraşmamız gerekiyor. İlerleyip tahta kapının arkasından geçerek, büyük sarı odanın olduğu yere gelin. Dolaptan dürbünü alın. Bu dürbün okunuza takılıyor. Aynı odanın dış duvarında da yeni mekanın neresi olduğu yazıyor. Ayrıca kağıdı bulduğunuz yerin alt tarafında bir boşluk var. Aynen kanalizasyon gibi. Buranın altına yakınlardan biryerden giriliyor. Altta "Angry Catty" var. İsterseniz alabilirsiniz. İşinizi bitince, öğrendiklerinizi gidip ajanınıza anlatın. Ajanınız gerekli bilgileri bir haritada topluyor. Bu arada çiziminin de berbat olduğunu öğreniyoruz Ardından onu takip ederek bölümü bitiriyorsunuz.

Chapter 2: Goodbye Spy

Bu bölümdeki amacımız, yeni toplantının olduğu yere gidip fotoğraf çekmek. Bunun için haritadaki işaretli kapıdan geçip, işaretli pencerenin önüne gelerek sessizce fotoğrafı çekmek. Bölümün hemen başında hediye paketinden izleme cihazı alıyoruz. Hemen ardından bu bölümdeki bir diğer amacımızın bazı kapıların önündeki tebeşir izlerini silmek olduğunu öğreniyoruz. Sağ tarafınızda minik bir bahçe kapısı var. İsterseniz önce sol taraftan gidip ninjaları temizleyebilirsiniz. Sağ taraftan gitmenin avantajı birçok cephane bulabilmeniz. Silmeniz gereken tebeşir izinin birisi de orada. Oradaki kırmızı ağacın olduğu yerdeki bahçeden ilerleyerek açık pencereden girerseniz asıl gitmeniz gereken yere ulaşabiliyorsunuz. Sağ taraftaki minik kapıdan ilerleyerek de aynı yere gelebiliyoruz.

Ana meydana geldiğinizde, etraftaki odaları falan araştırmayı ihmal etmeyin. Çok yararlı şeyler bulabilirsiniz. Ana evin yakınlarında oldukça sessiz olmanız gerekiyor. Herhangi bir gürültüde veya alarm sesinde toplantı iptal edilecek ve siz de resim çekememiş olacaksınız. Pencerenin önüne geldiğinizde, daha da dikkatli olun. Burada resmi çektiğiniz anda, işlerin ters gittiğini anlayacaksınız. Sensei, en iyi ninjasını peşimize takıyor. Hemen kaçmamız gerekli. Daha önce kilitli olan büyük kapıdan çıkarak, daha kısa yoldan ana çıkışa ulaşabilirsiniz. Orada bir not bulacaksınız. Gizli ajanların not bırakıp kaybolmaları çok ilginç. Notta ajanımızın tehlike yüzünden bizi köprünün orada bekleyeceği yazıyor. Oraya gittiğimizde, ajanımızın vurulduğunu görüyoruz. Ardından meşhur ninjamız karşımıza dikiliyor. Tuzak olduğunu anlıyoruz. Ufak bir sohbetin ardından, özür dileyerek bize kılıcını saplıyor. Biz yere yığılırken, o da dumanlar içinde kayboluyor.

Chapter 3: Project Omega

Bölüm başında ninjaların lideri Kate'in öldürülüp öldürülmediğini soruyor. Biraz şüphelendiği belli. Kanıt getirmiş olmamız gerektiğinden bahsediyor. Gözlere baktığımız zaman, birşeyler döndüğünü biliyoruz. Bizi öldüren ninja, bunun karşılığında geleceği hakkında bir anlaşma yapmış. Bunun ne olduğunu bilmiyoruz ama onun da kandırıldığı belli. Yazık kıza. Ardından merkeze dönüyoruz. 2 hafta yatıp dinlenmişiz. Artık görev için hazır olduğumuzu düşünüyoruz ama doktor bizimle aynı fikirde değil. Aslında o doktorun önce saçlarını taraması lazım ama çok meşgul olduğundan buna zaman bulamamış.

Merkeze gelen general ve adamının verdiği göreve hemen atlıyoruz. Marmara Denizi'ndeki bir adaya Ruslar saldırmak üzereymiş. Bizden de yardım istiyorlar. Kırmıyoruz adamları. Hemen yola koyuluyoruz. Sibirya'ya gidip araştırma yapamız gerekli. Uçağımızdan indikten sonra, pilotumuzla kulübeye girecekken, adamın anahtarları unuttuğunu öğreniyoruz. Maymuncuk ile kapıyı açıyoruz. Ardından elektriklerin olmadığını görüyoruz. Evin arkasına gidip jenaratörü çalıştırıyoruz. Evin arka tarafındaki telsizden, yine evin arka tarafındaki kulübenin kapısındaki kilitin şifresini öğrenin. Ardından klübedeki gerekli malzemeleri alın.

Artık tek yapmamız gereken kızağımıza atlayıp yola çıkmak. Ama benzin yok. Pilotun söylediğine göre, yakınlardaki küçük Rus üssünde benzin bulabilirmişiz. Kuzeye doğru ilerleyin, yol ayrımından sağa dönün. Üsteki 4 askeri temizleyin. Odalardaki gerekli malzemeleri toplamayı unutmayın. Büyük binadaki radyoda da tanıdık birşeyler çalacak, eğer açarsanız (Eğer sessiz ilerliyorsanız içerideki askerlerin bu müzik eşliğinde dans ettiğini de görebilirsiniz) . Arkadaki tellerin olduğu yere gidin. Kapıdaki kilidi eritin. İçerideki benzini alıp geri dönün. Artık kızağımıza binebiliriz. Kızağımızla ilerlerken, biraz önceki üsse geliyoruz. Kamyon yolu tıkamış. Askerleri öldürüp, kızakla kamyonun yanındaki rampadan atlayın.

Köprüyü geçtikten sonra sağ taraftaki ince patikaya girin. Buradan köprünün alt tarafına geçerek gerekli yerlere bombaları yerleştirin. Burada ilerlerken dikkat edin, çünkü o kadar rejim yapmamıza rağmen, tahtaların bazıları bizi taşıyamayabiliyor. İşimiz bitince, kızağımıza dönüp ilerlemeye devam edin. Devriye noktasına geldiğinizde askerlerden kurtulup klübenin arka kapısından ilerleyin. Kızaklardan birini alarak yolumuza rahatça devam edebiliriz.

Yolda kamyonu bozulmuş askerlere rastlayacaksınız. Onları hallettikten sonra, yoldan çıkıp sağ taraftan radyo kulesine gidin. İleride ağaçlarla yol kapandığından, yürüyerek ilerlememiz gerekiyor. Üssün alt tarafındaki askerleri halledip etrafı arayın. Özellikçe dosyalara bakarsanız, skill puanları kazanıyorsunuz. İşiniz bitince üst tarafa, kulenin olduğu yere çıkın. Kuleye bomba yerleştirin. Aşağı giderken, pilotumuzu yakaladıklarını öğreniyoruz. Hemen aşağı inerek onu kurtarın. Ardından pilotunuz saklanıyor. Siz etraftaki askerleri temizledikçe, pilot ilerleyip bir sonraki yere saklanıyor. Böyle ilerleyerek plotun yoldaki kapıya kadar gelmesini sağlayın. Ardından klübeden kapıyı açarak pilotu yollayın. Bizim de kızağımızı bıraktığımız yere dönmemiz gerekiyor. Yolda, tam kızağa yalaşmışken radyo kulesi patlıyor ve enkaz tepemize düşüyor. Neyse ki ucuz kurtuluyoruz. En azından bana öyle oldu

Kızağımıza binip kamyonun sağ tarafından ilerleyin. Bu yoldan dümdüz giderseniz ana üsse geliyorsunuz. Ana üssün yakınlarında sağa giden bir yol var. Buradan gidin. Yolda 2 tane rampadan atlamanız gerekecek. İlki tam atlamalık (haritada işaretli, içerisine şimdilik giremediğimiz tel örgülerle çevrili üssün giriş kapısının hemen yakınında) ama diğerini pek gözünüz kesmeyebilir. Ama korkmayın, sorun olmuyor. Yolun sonunda, bizim için çok yararlı eşyaların bırakıldığı klübeye geleceksiniz. Eşyaları aldıktan sonra geri dönmeniz gerek. İsterseniz klübenin arkasında, atış talimi yapabilirsiniz. Çünkü tahtaların üzerinde şişeler var.

Geri döndüğünüzde, ikinci atladığınız rampanın oradaki yoldan aşağı ilerleyin. Buzun üzerinden korkmadan geçebilirsiniz. Kayalara geldiğiniz zaman, yürüyerek ilerlemeniz gerekiyor. Yolda askerlerle uğraşmanız gerekiyor. Radarda gösterilen Güç İstasyonu bölgesine geldiğiniz zaman, yoğun bir asker saldırısına mağruz kalacaksınız. Nereden geliyor bunlar patır patır anlamadım Güç istasyonunun yanındaki kapıdan içeri girin ve yerdeki kapağı açın. Orada bomba koyacak bir yer var. Eğer bombanız yoksa, yan binadaki sandıkların içinden bulabilirsiniz. Bombayı yerleştirdikten sonra, kızağınıza geri dönün. Avcı Kulübesine, bize bırakılan silahları aldığınız yere dönün. Burada gece olmasını bekleyeceğiz.

Chapter 4: A Spy in H.A.R.M's Way

Edindiğimiz bilgilere göre, ihtiyacımız olan bilgiler ana üssün ortasındaki kayıt binasında. Burada güvenlik çok sıkı olacağından dikkatli olmanız gerekiyor. Tek avantajımız gece olması. Hemen önünüzdeki bunker'dan aşağı inerek diğer tarafa geçin. Kapının menteşelerini eriterek açın. Artık içeridesiniz. Radarda gösterilen yere gideceksiniz. Büyük binaya girdiğiniz zaman, hemen sağ taraftan gitmeniz gerekiyor. Ama isterseniz soldan giderek diğer odalardaki ekstra eşyaları alabilirsiniz. Artık bunu tekrarlamayacağım, söylemediğim yerlere bakarak, oyunun ilerlemesi için önemsiz ama yaşamanız için önemli malzemeleri alabilirsiniz

Sağ taraftan gittiğinizde, merdivenlerden yukarı çıkın. En üst katta bir kasa var, şifre istiyor açılması için. Orta kattaki, sağ taraftaki koridordan ilerleyerek dışarı çıkıyoruz. Burada hemen hemen tüm Rusya ordusu üzerimize saldırıyor. Ayrıca ilerlememize engel olan kapılar da elektrikli. Geçmek için elektriği kesmeniz gerekli. Sağ taraftaki binalardan birinde mutfak var, orada kilitli dolabı açarak içeriden şekr paketini alın. Sonra geldiğiniz yoldan geri dönerek, merdivenlerden en aşağı inin. İlerlediğiniz zaman, jeneratör odasını bulacaksınız. Buradaki benzin kapağını kaldırıp içine şeker boşalttığınızda, elektrik işini de halletmiş oluyorsunuz. Artık elektrikli kapılardan geçebilirsiniz. Kapıların ardından sol tarafa doğru ilerleyin ve binanın arka tarafından aşağı inin.

Omega projesi hakkında dökümanları toplamaya geldi sıra. Bölüm fazla karışık değil. Çamaşır odasının oradaki elektronik kiliti açarak kapıdan girin. En arkadaki merdivenleri bulup buradan en yukarı çıkın. Sağdaki en dip odada, masanın üzerindeki zarfı alın. Bu odaların birinde bir de sigorta bulacaksınız. Hayat Sigortası değil, bildiğimiz sigorta işte Girişin oradaki alarmın yanındaki kapıdan girip ilerleyin. Bilgisayara geldiğinizde, yan tarafına sigortayı takın. Ardından zarfta okuduğunuz şifreyi giriyorsunuz. Burası bir asansör, sizi yukarı çıkartıyor. İlginç bir yere geldik. Girişteki aleti kullandığınız zaman, sizden bir şifre istiyor. Bu şifre ilerideki odada. Onu alıp alete şifreyi girin. Aletin verdiği kağıdı alın. Artık uçağa dönme vaktimiz geliyor. Geri dönün, eski kapılar kilitlenmiş, yerine yenileri açılmış. Geri döndüğünüzde, çamaşır odasındaki çamaşır boşaltma deliğinden aşağı atlayın.

Chapter 5: Night Flight

Omega hakkındaki gerekli bilgileri aldık. Şimdi asıl mesele Rusya'dan kaçmak. Aşağı indiğinizde yapmanız gereken elektronik kapılardan geçmek. Sağ taraftakinden giderseniz yukarı çıkıyorsunuz. Sol taraftakinden çıkmanız gerekiyor. Artık dışarıdayız. Askerleri teker teker indirerek eskiden elektrikli olan kapıdan geçin. Kuledeki nöbetçilere dikkat edin, hemen ölebiliyorsunuz. Çıkış kapısının yakınına geldiğiniz zaman, propan tüpü patlıyor. Açılan delikten dışarı kaçıyorsunuz. Artık yolu yarılamış sayılırız. Şimdi ilerleyip çıkış kapısına bomba yerleştirmemiz lazım (eğer bombanız varsa bunu en başta da yapabilirdiniz). Patlayıcınız yoksa, sol taraftaki binadan bulabilirsiniz.

Kapıyı uçurduktan sonra, radarda yeri belli olan benzin depolarının oraya gidin. Kızağın yanındaki bombayı alarak depoya yerleştirin (bunu da en başta yapabilirdiniz. Zaten bomba yerleştirme işleri zorunlu görevlerden). Hemen uzaklaşın ki depoyla birlikte siz de uçmayın. Ardından kızağa atlayarak hemen üsten çıkın. Dış kapının yan tarafındaki kar birikintisini kullanıp çitlerin üzerinden atlayarak patikayı izleyin.

Askerler yolda birçok kez önünüzü kesecek, durup öldürebilirsiniz, ezebilirsiniz veya geçip gidebilirsiniz. Kapalı yola geldiğiniz zaman, klübenin içinden geçerek diğer kızağa binin. Köprüden geçerken patlıyor ve siz de kırık köprüden atlıyorsunuz. Kazasız belasız karşıya geçtiğinizde, işlerin daha bitmediğini anlıyorsunuz. Aldığınız habere göre, Ruslar uçağınızı patlatmak üzere. Pilot da ortamdan korkmuş ve saklanmış. Hemen kurtarmamız gerekli. Öncelikle uçağınıza giderek bombayı imha edin. Ardından eve dönerek merdivenin altındaki kapıdan pilotu çıkartın. Bizden kahve istiyor bir de utanmadan. Mutfaktaki sobanın üzerindeki kahveyi alın, masadaki bardağa boşaltın. Pilot kahveyi içiyor ve yola çıkıyoruz.

Chapter 6: Diary of a Double Agent

Artık Rusya'nın soğuğundan kurtulduk. Bu bölümde Akron, Ohio taraflarında takılacağız. Melvin denen adamın evinde ufak bir araştırma yapmamız gerekiyor. Amaç yine aynı, HARM ve planları hakkında bilgi toplamak. Bölümün başında bodruma iniyoruz. Sol taraftan ilerlediğiniz zaman, posterin arkasında bir düğme olduğunu göreceksiniz. Pil olmadığından şimdilik çalışmayacak. Sağ taraftan giderek merdivenlerden çıkın. Tüm odaları dolaşın ve ışıkları yakın. İleride lazım olacak. Bu odalarda zarfları toplayarak toplam 4 tane kaset toplamamız gerekli. Ayrıca yatak odasındaki çekmecelerde pil bulabilirsiniz.

Salondaki masanın üzerinde kaset çalar var. Kasetleri orada dinleyin. Ardından aşağı inerek düğmeye pilleri yerleştirin. Arka tarafımızda kapı açılacak. İçerideki kanıtları toplamak üzereyken davetsiz misafirlerimizin olduğunu anlıyoruz. Ninja kardeşlerimizle tekrar birlikteyiz. Artık kanıtlarla birlikte kaçmamız gerekiyor. Eğer isterseniz Goodman ve Mr. Smith'in arasındaki bağlantı hakkında da araştırma yapabilirsiniz. Kaçmak için banyodaki açık pencereyi kullanmanız gerekiyor. Çatıdan inmeden etraftaki ninjaları temizleyin. Tek kurşunla kafalarından vurmaya çalışın, yoksa cephaneniz bitebilir. Aşağı indiğinizde, bodruma inilen kapının hemen yanındaki klübede pompalı tüfek ve mermilerini bulabilirsiniz.

Artık fırtınalar diyarından kaçma vaktimiz geldi. Yol boyunca çok ninja ile karşılaşıyorsunuz, çoğunu öldürmeden geçmek zorundasınız, çünkü öldür öldür bitmiyorlar. Elektrik direği sayesinde kapanmış yola geldiğinizde sol taraftaki bahçeden ilerleyin. İlerideki klübenin camından girerek zırh ve cephane alın. Ardından ilerideki kırık çitlerin arasından geçin.

Şimdi fırtınanın tam göbeğindeyiz. Etrafımızdaki herşey uçuşuyor. Bir de ninjalarla ilgilenmemiz gerek. Neyseki heryer zırh ve sağlık ile dolu. Özellikle de evlerinin merdivenlerinin yan tarafları. Etraftaki ninjaları hakladığınızda, Isako geliyor. Onu da halletmek gerek, ama her vurduğunuzda kaybolup alakasız yerlerde çıkıyor. En iyisi kılıçla saldırmak, en çok enerjiyi ve vurma şansını kılıç sağlıyor. Biraz vurunca, Isako bir eve giriyor, siz de hemen peşinden gidin. Ama fırtınada ev uçmaya başlıyor. Kapıdan uzak durarak burada da kavgaya devam edin. Isako'nun enerjisi tükendiğinde şemsiyesi ile atlıyor. Evi bile parçalayan fırtına, nasıl oluyor da Isako'ya birşey yapmıyor hayret doğrusu.

Chapter 7: Double Cross

Yine hastanede gözlerimizi açıyoruz ve yine doktorun tavsiyelerine uymayarak göreve çıkıyoruz. Öncelikle dostumuz Armstrong'dan yardım istiyoruz. Amacımız Hindistan'a girmek. Dostumuzun dostları bize yardımcı oluyor ve artık Hindistan'dayız. Sokağın ortasında plan yaparken, birinin bizi izlediğini anlıyoruz. Adamı yere serdiğimizde, bizden yana olduğunu anlıyoruz. Kamal adındaki kontağımızla buluşma yerini söylemek üzereyken adam öldürülüyor. O anda bizim elimizde silah olduğundan polis bizim yaptığımızı sanıyor. Bizi aramaya koyuluyorlar. Anlayacağınız, polislerden uzak durmanız gerek. Ama yakalandığınız zaman, bir köşeye saklandığınızda, 10 saniye sonra gidiyorlar. Bu arada, polisleri öldürmemeniz gerekiyor

Kamal ile buluşmamız gerekiyor. Etraftaki insanlardan bilgi almayı unutmayın. Kamal pembe bir gül takmış. Polislerden sıyrılarak, yolun sonundaki demir kapıdan geçerek pazar yerine gelin. İnsanlarla konuşun. Pazar yerinin sol tarafındaki demir kapıdan geçip, merdivenlerin aşağısındaki kapıdan girin. İçeridekileri halledin. Artık bir kılıcımız var, ama dışarıda kullanmak yok Bu odada masanın üzerindeki resme bakın. Artık radarda gitmemiz gereken yer gösteriliyor. Bölüme başladığımız yerin hemen sol tarafında. Gidip Kamal ile konuşun. Adam bize bir harita ve kapıyı açması için adamın birine vermek için para veriyor. Kapıdan geçmek için para ödüyoruz, hayret bişey yani.

Kapıdan geçtiğinizde, hemen karşıdaki posta kutusundan dökümanları ve böceği alın. Bu böcek, telefona yerleştirdiğiniz zaman, konuşmaları falan kaydediyor. Pazar yerinin yakınlarındaki otelin üst katına çıkın. Soldaki odaya girin. Telefona böceği yerleştirin. Ardından uyuyan adamı öldürüp anahtarlarını alın. Odadaki kasayı açarak, içindeki kağıttan parolayı öğrenin. Şehrin batı tarafındaki kapıda parola soran yerden içeri girilebiliyor artık. Beklemeyin, gidin girin (Bu bölümü uyuyan adaamı öldürmeden, başka şekilde de geçebilirsiniz; ilk önce parola sorulan kapıya gidin, daha sonra otele gidip telefona böceği yerleştirip saklanın. Telefon çalınca adam geliyor ve böcek konuşmaları kaydediyor. Konuşma bitip adam gidince böceğe kaydedilen konuşmayı dinleyince şifreyi öğreniyorsunuz).

Artık içerideyiz. Anoop Banerjee'nin telefonuna böcek yerleştirmemiz gerek. Hemen karşınızdaki odaya girin ve sol taraftaki kapıdan ilerleyin. Buradaki odalara girmemiz yasak şu anda. Uçtaki kapıdan tuvalete girin ve penceresinden diğer tarafa geçin. Sol tarafa doğru ilerleyerek, duvarın yan tarafındaki beyaz kapıdan girin. Burada güvenlik sizi görürse, lobiye geri dönüyorsunuz ve herşeye baştan başlamak zorunda kalıyorsunuz. İçeri girdiğinizde, sol taraftaki büyük merdivenden yukarı çıkmanız gerekiyor (gizlenerek çıkmanız gerek, biraz uğraştırıcı). Sağ taraftaki büyük kapıdan geçtiğinizde, gitmeniz gereken odaya ulaşmış oluyorsunuz. Hemen telefona böceği yerleştirin. Ne hikmetse, böek yerleşince telefon çalıyor. Hemen yandaki paravanın arkasına geçip saklanın. Telefon konuşmasının ardından, adam odadan çıkınca, telefona gidip konuşmaları dinleyin. Komutanla konuşmamızın sonucuna göre, HARM için çalışmak için kendimizi kanıtlamamız gerekiyor.

Armstrong'un yanına geldik. Çantamızı taşımaktan bıkmış, hemen bize veriyor. İçinden eşyalarımızı alıyoruz ama çantamız yerde kalıyor. Kimse de gelip almıyor Ardından duvardaki Wanted posterlerini toplamamız gerekiyor. Hem de posterleri henüz kimse görmeden. Önce birkaç tanesini toplayın, ardından diğerlerini de asacak polisler. Hepsini topladığınız zaman, bir adam gelip Kamal'in sizinle konuşmak istediğini söylüyor. Ama onu nerede gördüğünü unutmuş. Bu herif kapıda para toplayan adam, hem zeki hem salak bakın Kamal, şehrin çıkışının orada bizi bekliyor. Yanına gittiğimizde, telefon klübesine bizim için birşeyler bıraktığını söylüyor. Kapısındaki kilidin de şifresini veriyor. Hemen klübeye gidin ve içeridekileri alın. İçerideki kağıtta yazanlara göre, EVIL grubunun ana üssü, yolun karşısındaki tiyatro. Oraya girip herşeyi havaya uçurmamız gerekiyor. Tiyatronun arka tarafındaki tahta kapının kiliti eriterek içeri girin.

Burada çeşitli yerlere bomba yerleştirmemiz gerekli. Bombalar perdenin arkasındaki merdivenlerden indiğinizde, yan taraftaki odada. Ayrıca odalardan birindeki bir dolapta da gizli geçit ile jeneratör odasına gidebiliyorsunuz. Haritanın da yardımıyla, bombaları yerleştirin. Film odasının arka tarafındaki at resminin arkasında bir kasa var. İçinden evrakları alın. Artık gitme vakti. İçeri girdiğiniz kapıdan dışarı çıkın.

Chapter 8: The Art of Murder

Artık HARM'a kendimizi kanıtlamış bulunuyoruz. Önceden girmenin yasak olduğu yerlere girebileceğiz. Ama yine de çok yüksek rütbeliler için olan mekanlara giremiyoruz. Amacımız binanın alt katına inmek. Odadan çıktığımızda, Kamal bize ellerimizi sıcak suyla yıkamamız gerektiğini söylüyor. Anlayacağınız, tuvalete bizim için silah bırakmış. Gidip bize bırakanları aldığımızda, en çok işe yarayanın kamera bozucu. Alt katta oldukça işe yarayacak. Elektronik kiliti açıp alt kata inin. Köşeyi dönmeden önce iki adamın konuşmasını dinleyin. Çünkü çok komik Ardından adamların yukarısındaki kamerayı safdışı bırakın.

Ardından kapıda bekleyen adamı uyutucu ok ile uyutarak silahını alın. Artık saklanarak gitme veya herkesi geberterek ilerlemek size kalmış. Ben herkese gebertmeyi tercih ettim Merdivenlerin sağ tarafında işe yarar birşeyler yok. Soldan gitmeniz gerekli ama hemen odaya dalmayın. Çünkü tuzaklı. İlk kareye basın, ardından soldaki lambayı çevirerek diğer kareye geçin. Bunu tekrarlayarak sol taraftan doğru diğer kapıdan çıkın. Odada, halının ortasındaki kağıdı almaya çalıştığınızda, zemin hızla aşağı iniyor. Ama sonra yeniden yukarı çıkıyor. Sorun yok yani, sadece bir an panikliyorsunuz. Gerçi şimdi ben söyledim, artık paniklemezsiniz Çelik kapının şifresini çözerek içeriden silahları ve dökümanları alın. Armstrong'un yanına gitmemiz gerekiyor şimdi. Geldiğiniz yerden geri dönün. Tuzaklı odayı bu sefer sol taraftan geçin. Yani öncekine göre sağ taraf olacak Ardından meydandaki tahta kapıdan çıkın. Burada Armstrong'u izleyerek, karargaha gitmemiz gerekli. Yolda bize engel olacak türlü askerle uğraşacağız. Özellikle çatılardaki keskin nişancılara dikkat edin.

Karargaha geldiğimizde, etraf oldukça karanlık. İlerlediğimiz zaman tuzağa düşüyoruz. Suikastçimiz bizi kafese kapatıyor. Altımız uçurum. Süre bitene kadar çıkamazsak, dünyanın merkezine yolculuk yapıyoruz. Hemen kafesin halatının kafesle birleştiği yerdeki vidayı eritin ve kafesten kurtulun. Dış kapıyı açmak için uğraşan iri dostumuz, orada sıkışıp kalıyor. Diğer tarafa geçip kapıyı açmamız gerek. Arkamızdaki kapıdan geçerek ilerleyin. Üst kattan, pencereden diğer binaya geçeceğiz. Ardından da oradaki diğer pencereden, sirk malzemelerinin olduğu bölgeye ineceğiz. Burada iri dostumuz bize sesleniyor. Kapının tahtasını kaldırarak onun çıkmasını sağlayın. Armstrong büyük kapıyı açmaya çalışırken de sizin onu korumanız gerekiyor.

Şiddetli bir çarpışmanın ardından kapı açılıyor. Şimdi suikastçimizi bisikletimizle kovalıyoruz. Burası en komik bölüm. Altımızdaki bisiklete ve kullanana bakarsanız siz de aynı şeyi düşüneceksiniz. Biz ise silah olayına bakıyoruz. Kaçan adamla uğraşmanın yanında, asıl ilgilenmeniz gereken, çatıdaki ve yolun ortasındaki adamlar. Bir anda sizi öldürebiliyorlar. Genelde arkanızdan çıkıyorlar. Yolun sonuna kadar geldiğinizde, suikastçimiz kaçıyor. Bir dahaki sefere bu kadar şanslı olamayacak ama

Chapter 9: Ice Station Evil

İpuçlarını izledik ve yolumuz Antarktika'daki gizli bir fabrikaya düştü. Omega'nın izini burada da sürmemiz gerekiyor. İlerideki odada, bizi çılgın adam için uyaran bir doktor var. Ama fazla yaşamıyor. Yolumuza devam edip sağdan gittiğinizde, yol kapalı. Biraz ileride de bomba koymanız gereken biryer var. Tavandaki deliğe bakılırsa yukarı çıkmanın bir yolunu bulmamız gerekiyor. Geri dönüp ilerleyin ve kutuların üzerinden üst kata çıkın. Bombanın koyulduğu yere inip ilerleyin. Kapıların çoğu açılmıyor. Genelde kutuların üzerlerinden atlamak zorunda kalıyorsunuz. Koridordan geçtiğinizde, soldaki kutulardan atlayıp diğer tarafa geçin. Raftan ingiliz anahtarını alın. Koridorun sonundaki, sağ taraftaki vidayı sıkarak, sol taraftaki odanın buharını kesin. Buharın altındaki sigortayı alın. Bunu hemen odanın karşısındaki elektrik kutusunda kullanın.

İleride iki tane elektronik kapı var. Biri bozuk ve tamir etmek için kablo gerekiyor. Diğerinden gidin, dışarı çıkıp karşı binanın çatlak duvarından geçin. Yandaki panelin kodunu kırın ve açılan kapıdan girin. Pinpon masasındaki anahtarı alın. Dışarı çıkışımızı bir buhar engelleyecek. Pinpon masasının solundaki odaya girin ve evrakları okuyun. Şimdi başınız büyük belada işte. Kocaman bir Süper Asker duvarı kırıp size saldıracak. Oldukça yavaş olması bizim avantajımız. Askerin kırdığı duvardan geçerek, boruların üzerine çıkın. Boruları takip ederek yolumuzu engelleyen buharın üzerinden geçin ve dışarı çıkın. Soldaki merdivenlerden tırmanın, içeirde bomba yerleştirmemiz gereken biryer var. Ama bombamız yok Yandaki odadan kapı kolu alın ve aşağı inin.

Tam karşıdaki minik binaya girin ve patlayıcı alın. Ardından bomba koyulacak yere geri gelerek zemini havaya uçurun. Açılan delikten aşağı inin. Dolaptan çıkan doktora yaklaşmayın, arkasındaki duvar kırılıyor. Diğer bir doktor size sesleniyor, onu takip ederek kaçın. Biraz ileride, önceden kilitli olan bir kapı var. Artık açılıyor, içeriden teli alın. Diğer bozuk olan kapıyı tamir ederek oradan çıkın. Bu arada asker devamlı peşimizde. En başa yeniden geldiğinizde, dışarı çıkmak için bomba yerleştirmemiz gerekli. Bombayı yerleştirip patlatın. Armstrong yaralanıyor. Asker de yanımıza geliyor. Dostumuz onu bacağından yakalıyor. Biz de onu orada askerle bırakıp kaçmak zorunda kalıyoruz.

Chapter 10: The Curse of Kali

Hemen Hindistana gidiyoruz. Çünkü oradaki HARM elemanlarının başarısız olması asıl patronu sinirlendirmiş. Böylece Süper Askerler için de deneme mekanı belirlenmiş olmuş Biz hemen olaya el atıp yöredeki sivilleri kurtarmaya çalışıyoruz. Bölümün başında, biraz ilerideki duvarı havaya uçurup diğer kapıdan çıkın. Oradaki sivili askeri oyalayarak kurtarın. Ardından diğer taraftaki yaşlı adamı ateşi söndürerek kurtarmalısınız. Normal askerlerin olduğu yerden kova alacaksınız ve onların arka tarafından, demir kapıdan ilerleyerek muslukta kovayı dolduracaksınız. 2 kere ateşe dökerseniz ateş sönüyor. Radarda gösterilen diğer adamları da sırasıyla ateşleri söndürerek ilerleyin. En son kutardığımız adam bize Armstrong hakkında bilgi veriyor. HARM'ın elinde tutsak olduğundan bahsediyor.

Chapter 11: The Interlopers

Dev dostumuzu kurtarmamız gerekli. O bize kötü zamanlarımızda hep yardım etmişti. Antarktika'da bulduğumuz veriler ile Dokter Schenker, Süper Askerleri nasıl öldüreceğimizi araştıracak. Ama gözlüğünü kafeteryada unutuyor. Bizim de onu alıp getirmemiz gerekiyor. Orta kattaki kafeteryaya gittiğinizde, görevin bu kadar kolay olmayacağını düşnüyorsunuz. Masadan gözlüğü aldığınız anda, binaya saldırı yapılıyor. Aynı zamanda çeşitli yerlere bomba konuyor. Bu bölüm oldukça lineer olduğundan, kaybolmanız imkansız. Zaten gidemeyeceğiniz yerlerin kapıları açılmıyor. Gidebildiğiniz yerlerden ilerleyerek bombaları imha edin ve adamları öldürün. En son bombayı imha ettiğiniz yerde, bir dolu daha adam geliyor. Onları hallettikten sonra, hemen arkanızdaki odadan Doktor'u bulun. Doktor araştırmalarına başlarken, biz de yarım kalan görevimize, kurtarma operasyonuna başlayabiliriz.

Chapter 12: Undersea

HARM'ın denizin dibindeki gizli üssündeyiz. Armstrong buralarda biryerlerde. Bilgisayarı kullanarak nerede olduğunu öğrenmemiz gerekiyor. Onu bulduğumuzda, asıl meselenin kaçmak olduğunu anlıyoruz. Çünkü Cate'in denizaltısı tek kişilik Alt katta şöyle bir tur atıp adamları temizleyin ve silahları alın. Sağ taraftaki odadan masanın üzerinden anahtarı alın. Ardından üst kata çıkın. Anahtarla üst kattaki asansörü çalıştırın. Diğer tarafta, önce alt taraftan kamera bozucuyu alın, ardından yukarıdaki kapıdan girin. Buradaki odaları dolaşarak ekstra bilgi toplayabilirsiniz. Döner merdivenlerden inmenize gerek yok, çünkü birşey yok aşağıda. Tam ortadaki bilgisayar odasına gelin ve soldaki kapıdan ilerleyin. Merkezin asıl önemli yerinde, komuta bölümündeyiz.

Burada yine dairesel bir sistem var odalarda. Kaybolmanız neredeyse imkansız. Hepsini teker teker dolaşın. Üst katta, en arkadaki büyük odada, bir form bulacaksınız. Onu alın. Süper Bilgisayarı kullanmak için, kullanma kılavuzuna ihtiyacımız oluyor. Bunu da servis aletinden sağlayacağız. Demir merdivenlerden üst kata çıktığımızda, sağ taraftaki duvardaki servis aleti ile konuşun. Diğer taraftaki adam biz güzeliz diye yağcılığa başlıyor. Kılavuzu başkası almış, ama alan adamın kapısını açan kartı veriyor bize. Biz de daha önce açamadığımız elektronik kapısı olan odaya gidiyoruz ve kılavuzu alıyoruz. Bunu ana bilgisayarda kullandığımız zaman versiyonunun düşük olduğunu söylüyor. Bu arada, etraftaki robotlar canınızı sıktıysa, utility launcher ile elektrikli ok atarak halledebilirsiniz. Ana bilgisayar odasının hemen yanında, servis odası var. Burayı açmak için gereken kartı alt kattaki tuvalette sigara içen adamdan alabilirsiniz. İster öldürün ister bayıltın. Servis odasından, sağ taraftaki masanın çekmecesinden kılavuzu alın. Ardından ana bilgisayara girerek Armstrong'un nerede tutulduğunu öğrenin.

Adamımız alt katta tutuluyormuş. Üst kata çıkılan demir merdivenin orada daha önce açılmayan bir kapı var. Artık açılıyor, oradan aşağıya inebiliyoruz. Aşağıda, yine dolu oda var. Önemli olan, en alt kattaki en solda bulacağınız ses kaydedici ve bölümün tam ters tarafında, bu ses kaydediciyle açılan kapı. Başka önemli birşey yok. Kapıdan geçtiğinizde, laboratuvar bölümüne gelmiş oluyorsunuz. Burada üzerinde panel olan kapıyı bulun. Armstrong içeride. Onunla konuşurken, Pierre içeri giriyor. Son saldırısını yapıyor. Onu öldürmek için öncelikle adamlarıyla uğraşmanız gerekli. O da yerdeki renkli kapaklardan çıkıyor. Yer cam olduğundan hangisinden çıkacağını anlayabiliyorsunuz. İsterseniz ateş ederek, daha hızlı olsun derseniz borulardaki buhar vanalarını kullanarak ondan kurtulabilirsiniz.

Herşeyi hallettikten sonra, dostumuzu kurtarıyoruz. Ama aynı zamanda, süper askerlerden biri de kurtuluyor. Dışarı çıkıyorsunuz. Önce sağ kapıdan ilerleyin. Patlamayı durdurmamız gerekli. Suyun dibinde soldaki vanayı çevirin. Ardından diğer taraftaki tavan kapısından çıkın. İlerlemeniz gereken kapının arkası yanıyor. Yangın dolabı da hemen yandaki duvarda. Bunu açmak için, arkanızdaki masadan tornavidayı alın. yangın dolabını açıp vanayı çevirdiğinizde ateş sönecek. Buradan ilerlediğinizde mekanı tanıyacaksınız. Önceden buradaydık. Sadece etraf biraz dağılmış. İlerlemek için ızgaraları açıp altlarından geçmemiz gerekli. En uçtaki odaya ulaştığınızda dolapların üzerinden yukarı çıkın. Gizli bir odadan bahsedildiğini duyacaksınız. Dışarı çıkıp merdivenin karşısındaki minik heykelin parmağını çekin. Armstrong gelecek ve birlikte açılan yerden çıkacaksınız.

Kaçış podunu çalıştırdığınızda sıkıştığını göreceksiniz. Armstrong yine kendini feda ederek dışarı çıkıyor ve podu kurtarıyor. Ama biz yükselirken o aşağıda kalıyor. Süper askerlerden biri de, denizin dibinde bir yere doğru yürümeye başlamış. Bir de denizaltı geliyor, işler hepten karışıyor yani.

Chapter 14: End Game

Ruslar artık HARM ile işbirliği yapmaktan vazgeçiyorlar. Öte yandan, muhteşem doktorumuz süper askerler için bir serum geliştirmeyi başarıyor. Merkez bizden ümidini kesmiş ama. Öldüğümüzü sanıyorlar. O anda Armstrong merkezimize dalıyor, herkesi şaşırtıyor.

Biz HARM'ın elinde tutsağız. Garip ve oldukça komik bir aletin içindeyiz. Dışarı çıkmamız gerek. Bunun için şok silahımızı alete uyguladığımızda herifle birlikte kapağı da fırlatıyoruz. Şimdi jeneratörü patlatmamız gerekli. Tünel sistemlerinden geçerek ilerleyin. Burası lineer ve dümdüz. Yolunuzu kaybetmek isteseniz de, neyseki imkansız. Lavların olduğu yerden patlayıcı alın. Sağdan giderek bilgisayar sistemini havaya uçurun. Ardından soldan giderek jeneratörü de havaya uçurun. İşleriniz bitince geri dönerek, asansör kapısı benzeri kapılardan geçin.

Biraz dolaştığınızda Volkov gelecek. Onu halledin. Öldürmenin en kolay yolu, karşısında durup devamlı ateş etmek. Böylece attığı füzeler bize ulaşmıyor bile. Adam ölünce bir köprü açılıyor. Buradan ilerleyip asansöre binin. Burada Isako ile son defa karşılaşıyoruz. Hemen halledin. Yine vuruldukça kaçıyor ama yenmek çok basit. Isako yenilince patron onu işe yaramadığı için öldürmek istiyor. Ama biz patrona engel olarak şirin uzak doğulu düşmanımızın hayatını kurtarıyoruz. Isako artık bize minnettar. Kılcını kırarak düşmanlığını bitiriyor bize. Ardından ortalıktan kayboluyor. Bu arada bizim süper asker, Ege Denizi'nden Marmara'ya kadar yürümüş. Oraya da nereden geldiğini biliyorsunuz

Chapter 15: Preemtive Strike

Amerika ve Rusya savaşın eşiğine geliyor. HARM'ın askerleri radarlara yakalanmayan bir denizaltıyla Khios adalarına varmak üzereler. Yandık yani. Khios adasındayız. Denizaltı çıkarmasını yapıyor. Biz de paraşütümüzle adaya iniyoruz. Denizaltından ve süper askerlerden kurtulmamız gerekiyor. İlerleyip yoldan aşağı inin, paraşütle gelen serumu ve patlayıcıları alın. Serumu kullanmak için, önce süper askerleri ateş ederek zayıflatmanız, ardından dumanlar çıkardığında da utility launcher ile bu serumu onlara atmanız gerekiyor. Fazla zor değil. Oradaki askerleri bu yolla temizledikten sonra, sağdaki kayada gerekli yere patlayıcı yerleştirerek denizaltından kurtulun. Ardından yolunuza devam ederek teker teker askerleri temizleyin.

Kalede Armstrong ile buluşacaktık ama çok geç. Kaleye bayraklarını çekmişler bile. Askerlerin en sağlamı da bize saldırıyor. Onu aynı mantıkla öldürüyoruz, ama o ölürken bizi de götürüyor. Ama ölmeyeceğiz korkmayın Armstrong da asıl patron ile dövüşüyor. Amerikalı azgın general de, dayanamayıp roketi ateşliyor. Armstrong farketmeden, patron uyanıp onu vuruyor. Artık tüm adamlarımız safdışı kalmış durumda, roket de adaya inecek ve herşeyi dümdüz edecek. Hiç şansımız kalmadı derken, süper askerimiz geliyor. Son gücünü kullanarak roketi imha ediyor ve kendisi de ölüyor.

Oyun burada duygusal bir şekilde sona eriyor. Ama hemen bu duygusal havasını atıyor. Tebrikler, kopya çekerek oyunu bitirdiniz Bu arada, yazıları sonuna kadar izleyin, eğlenceli şeyler oluyor
No One Lives Forever 2 A Spy in H.A.R.M.'s Way ipuçları - ipucu - taktik - No One Lives Forever 2 A Spy in H.A.R.M.'s Way taktikleri
[URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208107-sanitarium-tam-cozum.html"][URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208148-ico-tam-cozum.html"][URL="http://www.main-board.com/tam-oyun-cozumleri/208151-serious-sam-next-encounter-tam-cozum.html" rel="nofollow" target="_blank">

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 412
favori
like
share