6-9 AY GELİŞİM SÜREÇLERİ



MOTOR GELİŞİMİ

ALGISAL GELİŞİMİ

DİL GELİŞİMİ
SOSYAL GELİŞİMİ

BİLİŞSEL GELİŞİMİ



MOTOR GELİŞİMİ

[COLOR="lemonchiffon"]¨ Desteksiz olarak 10-15dak oturabilir,

¨ Dengesini yitirmeden yerde duran oyuncağını almak için öne doğru eğilebilir,

¨ Yerde yuvarlanarak bedenini bir yandan diğer yana döndürerek ya da kıvrıla kıvrıla ilerler,

¨ Emeklemeye çalışır,

¨ Desteği tutarak ayağa kalkabilir ancak tekrar yere oturamaz, geriye doğru düşüp yere çarpar,



[COLOR="lime"]ALGISAL GELİŞİM

[COLOR="lemonchiffon"]
¨ İnsanlara, nesnelere ve çevresinde olup bitenlere görsel açıdan büyük ilgi duyar,

¨ İşaret parmağını kullanarak daha uzaktaki nesneleri gösterebilir,,

¨ Oyuncağını durduğu yerden alır ama kendi istemiyle yere koyamaz,

¨ Bir bölümü gizlenmiş oyuncağını bulabilr,



[COLOR="lime"]
DİL GELİŞİMİ

[COLOR="lemonchiffon"]
¨ İlgi çekmek için bağırır,

¨ ‘Hayır’ ve ‘güle güle’ sözlerini anlar,

¨ Oyunumsu sesler çıkararak yetişkinleri taklit edebilir,

¨ Tek heceli sözcükleri sıkça kullanır,

¨ Müzik oyunları oynayabilir; basit hayvan seslerini taklit eder. Örn. ‘möö’, ‘miyav’, ‘havv’ gibi,

¨ ‘Baba’, ‘dede’ gibi heceleri birleştirebilir,





[COLOR="lime"]SOSYAL GELİŞİMİ
[COLOR="lemonchiffon"]

¨ Yabancılarla tanıdık kişiler arasında belirgin bir biçimde ayrım yapar,

¨ Kızdığında ya da herhangi bir şeye karşı koyduğunda bu durumdan hoşnutsuzluğunu belirten sesler çıkartır,

¨ Çıngırağını sallayarak veya masaya vurarak zil çalma eylemini taklit eder,



[COLOR="lime"]BİLİŞSEL GELİŞİMİ


¨ Nesnenin sürekliliğini anlar,

¨ Saklanmış olan nesneleri aramaya başlar,

¨ İlk kez tümüyle zekalı davranışlar gösterir,

¨ Amaçlı eyleme geçer; engeli kaldırmak ya da yolunu değiştirmek gibi,


9-12 AY GELİŞİM SÜREÇLERİ





MOTOR GELİŞİMİ

ALGISAL GELİŞİMİ

DİL GELİŞİMİ
SOSYAL GELİŞİMİ

BİLİŞSEL GELİŞİMİ




MOTOR GELİŞİMİ

[COLOR="lemonchiffon"]
¨ Yerde uzun süreli oturabilir,

¨ Yatar konumdan oturur pozisyona geçebilir,

¨ Emekler ya da kalçası üzerinde kendini sürükleyerek ilerler,

¨ Koltuk gibi bir desteğe tutunarak ayağa kalkıp tekrar oturabilir,

¨ Emekleyerek merdivenlerden yukarı çıkabilir,

¨ Tek başına desteksiz yürüyebilir,




[COLOR="lime"]ALGISAL GELİŞİMİ


[COLOR="lemonchiffon"]¨ Oyuncaklarını bilerek düşürür ve yere düşüşlerini izler,

¨ Çevresinde ilgisini çeken şeyleri işaret parmağıyla gösterir ve ister,

¨ 6m’den veya daha uzaktan kendisine doğru gelen tanıdığı kişileri ayırt edebilir,

¨ Her iki elini serbestçe kullanabilir,

¨ Üç parmak kavrayışıyla her iki elinde küpler tutabilir,

¨ Kendi ismini bilir ve seslenildiğinde doğru yöne döner,

¨ Günlük konuşmalarda kullanılan çeşitli sözcükleri anladığını belli eder,

¨ Kendisinden istenilen bazı nesneleri yetişkine verebilir. Örn. top,ayakkabı,kaşık vb.


[COLOR="lime"]DİL GELİŞİMİ

[COLOR="lemonchiffon"]
¨ Seslerin sayı ve çeşitlerinde gelişme görülür,

¨ Gerçek sözcüklerin yerine semboller geliştirerek onları kullanır. Örn. su için du , araba için düt, tren için çuf çuf gibi,





[COLOR="lime"]SOSYAL GELİŞİMİ

[COLOR="lemonchiffon"]
¨ Kendi kaşığını tutabilir ama henüz kullanamaz,

¨ Giyinirken kolunu ve bacağını uzatarak giydirene yardımcı olur,

¨ Kendisine gösterildiğinde küplerini kutunun içine koyup çıkarabilir,

¨ Tanıdığı yetişkinin kendisini görebileceği ve duyabileceği bir yerde bulunmaktan hoşlanır,

¨ Tanıdıklarına sevgi göstererek yaklaşır,

¨ ‘Güle güle’ anlamında el sallayabilir





[COLOR="lime"]BİLİŞSEL GELİŞİMİ


¨ Yeni araçlar keşfeder,

¨ Kendi kendine yemek yeme denemelerine girişir,

¨ Tekrarlanan hareketlerde değişiklikler yapmaya başlar,

¨ Deneme yanılma yollarını basit olarak kullanabilir,

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 457
favori
like
share