Birçok oyun kahramanı geldi geçti... Ama çok azı efsane olabildi. İşte bizim efsanelerimiz...



Hep oyunları konuşur, oyunlardaki olaylardan bahsederiz. O oyun iyi, bu oyun sıkıcı, şu oyunun yenisi geliyor diye belli ederiz heyecanımızı. Biraz daha yakından baktığımızda ise, bu oyunların birçoğunun var olma sebebinin, içindeki karakterler olduğunu fark ederiz. Bir oyun için en önemli detayın aslında kontrol ettiğimiz karakter olduğunu çok geç anlarız. Biz bunu anlayana kadar da o karakter çoktan bir efsane olmuştur zaten...

Tomb Raider adından bahsettirir miydi, eğer içinde Lara Croft olmasaydı... Sonic the Hedgehog'daki bölüm tasarımları dikkatimizi çeker miydi, eğer Sonic rampalardan saatte 150Km ile fırlamasa... Ya da belki o uçsuz bucaksız ormana sadece Solid Snake için katlandık saatlerce...

Tüm oyuncuların ruhuna işleyen oyunlar varsa, kendilerinden birer parça buldukları başrol oyuncuları yüzündendir. Hangi oyuncular mı? Unutulmazlar listesine bir göz gezdirin ve bu kahramanları daha yakından tanıyın.

Küçük bir de not: Burada göreceğiniz kahramanlar listesi, tamamen CHIP Online editörlerinin kişisel seçimlerinden oluşturulmuştur. Siz de listede yer vermediğimizkahramanları yorumlarınıza ekleyin ve bu sayfalarda yaşatın. Dileyenler, en iyiyi seçnek için forum sayfalarımızı da ziyaret edebilir...

________________________________



Tüm zamanların en seksi oyun karakteri... Yoksa ablamız mı sayılır artık?

KÜNYE:
İsim: Lara Croft
Yaş: 21 (o asla yaşlanmaz!)
Memleket: Bilinmiyor, fakat dünyanın her yanını gezmişliği var.
Hobileri: Kaplan ve dinozor avlamak, başını belaya sokmak, yıkıntıların altında kalmak, yerinde duramamak...

Tam 9 yıl önce, 1996 yılında tanıştık Lara Croft'la. O zamanlar daha pikselleri sayardık PC ekranlarında. Yine de çok farklı bir tecrübeydi, zira ilk defa üçüncü boyutun nimetlerini bu denli net görüyorduk.
Lara Croft'un başrolünde olduğu oyunun ismi Tomb Raider'dı. Bu bir genel kültür bilgisi olarak her oyuncu tarafından bilinir. Bilmeyenlere kötü davranılır, itelenir, kakalanır. Tomb Raider'ın büyük başarılar yakalamasında Lara'nın etkisi de asla yadsınamaz. Hatta sırf Lara'yı biraz daha "net" görebilmek için PC'lerde çeşitli yamalar hazırlanmış ve Tomb Raider bambaşka bir yöne sapmıştır. 1996'dan bu yana birçok platformda, bir dolu Tomb Raider oyunu gördük, ama çoğunu beğenmedik. Yine de hepsini Lara'nın hatırı için oynamayı ihmal etmedik.

Teknolojinin ve grafik tekniklerinin gelişmesiyle daha da gerçekçi bir görünüme bürünen Lara'nın gerçek versiyonunun ismiyse Angelina Jolie ve "kötü" Tomb Raider filmlerinde rol alarak Lara'yı gerçek hayata taşımayı başardı.

Neden Vazgeçemiyoruz?
Onu her gördüğümüzde eski günleri hatırlıyoruz. Bir kez daha baktığımızda güzelliğinde kaybolup gidiyoruz. Posterlerini duvarlarımıza yapıştırıyoruz ki varlığını her an hayatımızda hissedelim. Çünkü o Lara Croft; oyun dünyasının en seksi kahramanı!

_____________________



Hem karizmatik, hem güçlü, hem de şeytanın ta kendisi!

KÜNYE:
İsim: Dante
Yaş: 22, fakat ölümsüz
Memleket: Şeytanın dünyası.
Hobileri: Zebani avlamak, gitar çalmak, gitar çalarak zebani avlamak, pizza yemek, pizza yiyerek zebani avlamak...

PlayStation 2'nin en iyi oyunlarından birisi olan Devil May Cry'la birlikte Dante'yle de tanıştık. Beyaz saçlı, gizemli ve bir o kadar da hareketli bir yaratık avcısıydı Dante. Babasından dolayı üstünde büyük sorumluluk bulunan, bunu bir süre fark etmeyen, fakat üstüne zebaniler akınca aklı başına gelen Dante, ilk iki oyununda kendini bir karizma abidesi olarak lanse etti. Üçüncü oyundaysa tüm foyası meydana çıktı. Meğerse o kız gibi bağıran, kötü espriler yapan, enerjik bir Amerikan çocuğuymuş. Biz yine de üçüncü oyunda, oyunla daha çok ilgilenerek Dante'nin bu çirkin yüzünü göz ardı ettik ve onu hala çok seviyoruz.

Dante'nin dikkat çekmesini sağlayan kırmızı paltosunu ve Alastor, Ivory & Ebony gibi karizmatik silah isimlerini ve hatta Dante'den daha da fazla karizma sahibi kardeşi Virgil'i de unutmamak gerekiyor. Buna Dante'nin umursamaz tavrını ve şekilli hareketlerini de ekleyince elimize mükemmel bir oyun kahramanı geçmiyor da ne geçiyor?

Neden Vazgeçemiyoruz?
Devil May Cry başlı başına çok iyi bir oyun, fakat bunu Dante'siz düşünmek büyük bir hataya sürükler bizi. DMC'yi bu kadar iyi yapan Dante'den başkası değildir çünkü. Dante'nin mükemmeliyeti öylesine bir olgudur ki, Dante'yi bir çok farklı oyunda güçlü ve karizmatik bir karakter olarak görmemize yol açmıştır.

______________




Masum bir bilim adamıydı, dünyanın kurtarıcısı oldu...

KÜNYE:
İsim: Gordon Freeman
Yaş: 30 vardır en az
Memleket: A Blok, zemin laboratuvar
Hobileri: Levye koleksiyonu yapmak, mutant'larla uğraşmak, hiç konuşmamak, top sakal bırakmak...

Eğri oturup doğru konuşalım... Aslında biz Gordon Freeman'i sevmiyoruz. Biz Half-Life'ı seviyoruz. Half-Life 1998 yılında PC'lerde boy gösterdiğinde o kadar çok beğenildi ki, bu sevgi selinin içinde Gordon Freeman de kendine bir yer buldu. Artık Half-Life ile birlikte Freeman'in de adı manşetlerdeydi.

Zamanla onu da benimsedik ve Half-Life 2'nin çıkışıyla birlikte tekrar bağrımıza bastık, göklere çıkardık. Göklere çıkan o değil, Half-Life 2'nin kurgusu ve grafikleriydi aslında.

Nereden baksanız bakın, Gordon Freeman çelimsiz bir bilim adamı ve karakterini de oyunlara yanıstma konusunda pek bir başarısız. Ancak üstüne zırhları takıp eline levyesini verince bir şeye benziyor. Yine de Half-Life'ın müthiş bir oyun olmasından dolayı onu da seviyoruz, beğeniyoruz, imaj değişikliğine girmesini umut ediyoruz.

Neden Vazgeçemiyoruz?
Bıraksalar biz vazgeçerdik Gordon'dan... Ama artık o da Half-Life'ın bir parçası oldu sanki. O dünyada kendine arkadaşlar edindi, dostları oldu ve belki aşklar yaşayacak. Kim bilir?

_______________________



Ekşi suratlı, acımasız kahraman...

KÜNYE:
İsim: Max (halk arasında)
Yaş: 28 diyelim
Memleket: Hell's Kitchen, Miami (?)
Hobileri: Suratını ekşitmek, ekşimiş suratındaki mimiği asla değiştirmemek, bullet-time'a geçip herkesi kurşun delisi yapmak...

Ağzına bir bardak dolusu limon suyu itelenmiş ve bunun etkisiyle suratını bir saniye büzüştürmeden duramayan Max Payne'in içler acısı hikayesi bununla da sınırlı değil. Çok sevdiği ailesi katledildi maalesef. Üzücü değil mi? Buna dayanamayan Payne de her insanın bürünmesi gereken bir maske altına girdi ve bir psikopat oldu. Eline geçirdiği silahlarla ailesinin katillerini aramaya koyulan Payne, tüm oyunucları sınırsız bir aksiyonun içerisine soktu ve herkesin dimağında yer edecek görüntüsünü akıllara kazıdı.

Kuşkusuz ki Max Payne'in de unutulmayanlar arasına girmesinde karizmatik olmasının büyük payı var. Karizmasının iki oyunda kötü animasyonlar yerine, son derece kaliteli çizgi roman görüntüleriyle yansıtılması da onu yüceltmekte izlenen başarılı bir yöntem.

Neden Vazgeçemiyoruz?
Payne kendi adını taşıdığı oyunlarda, çoğu oyunun aksine kendi hikayesinin başrolünde olduğu için, oyunla birlikte onu da düşünmüş oluyoruz. Yani Max Payne yoksa, o oyun da yok. İçinde Payne'in olmadığı bir Max Payne'e hayır!

_____________________



Japon'ların yarattığı en güçlü Amerikan askeri

KÜNYE:
İsim: Snake
Yaş: Siz deyin 35, biz diyelim 40
Memleket: Metal Gear Araştırma Merkezi
Hobileri: Yılan yemek, timsah yemek, kutuların altına girmek, radyo frekansından kızları taciz etmek...

Oyun dünyasının en karmaşık karakterlerinden birisidir Snake... Ne ailesi bilinir, ne geçmişi, ne de geleceği. Daha sonra öğreniriz ki o normal yollardan dünyaya gelmemiştir. Solid Snake yaratılmıştır. Mükemmel bir silah, müthiş bir asker olarak.

Solid Snake de halk tarafından sonuna kadar benimsenmiş bir kahraman. Öyle ki, ikinci oyunda karşımıza Snake yerine Raiden çıkarılınca hep beraber isyan ettik. Bu hareket yerini buldu ve üçüncü oyunda oyunun yapımcısı Hideo Kojima Snake'i tekrar kontrolümüze verdi. Raiden'ı da gizli videolarda ölüme sürükledi.

Snake'i Snake yapan, "cool" tavırları, olaylara etkili yaklaşımı ve diğer insanlarla ilişkileri olarak listelenebilir. Her olaya en doğru şekilde yaklaşan Snake, yeri geldiğinde acımasız bir katil, yeri geldiğindeyse romantik bir aşık (böyle bir şey yok) olabilir.

Neden Vazgeçemiyoruz?
Snake demek Metal Gear Solid demek, Metal Gear Solid demek uykusuz gecelere imza atmak demektir. Snake'siz bir MGS'nin ne kadar hüzün verici olduğunu ikinci oyunla gördüğümüze göre, neden Snake'ten vazgeçemediğimizi herhalde anlamışsınızdır.

_________________________



Su tesisatçıları Prenses'in peşinde...

KÜNYE:
İsim: Mario ve Luigi (kardeş değiller)
Yaş: 10 ve 12 olsa gerek (Gerçi bıyıkları var ama...)
Memleket: Su tesisatının olduğu her yer
Hobileri: Borularla uğraşmak, mantar yeyip büyümek, garip yaratıkları garip mantarlarla öldürmek...

Nintendo'nun NES ile birlikte ortaya çıkardığı Mario ve arkadaşı Luigi (ki Mario'dur aslında önemli olan) nedendir bilinmez bir şekilde herkesin gönlünde taht kurdu. Mario'nun oyunları basit birer 2 boyutlu platformdan öteye gidemiyordu; fakat bir şekilde her oyunun kendine has bir büyüsü vardı. Uzmanlar (yani biz) ve bilim adamları (yani oyun yapımcıları) bu konu üzerinde senelerce kafa yordular ve sonunda olayın Mario sayesinde bu kadar büyük sükse yarattığına kanaat getirdiler.

Mario ufak, bıyıklı ve İtalyan bir su tesisatçısıdır. Luigi de öyledir, ama Luigi'nin boyu biraz daha uzundur. Biri kırmızıyı sever, diğeri yeşili. Ortak amaçları sürekli kaçırılan, kendine mukayyet olamayan prensesi kötülerin elinden kurtarmaktır. Her Mario oyunu bir kez oynanır, bitirilir ve kısa bir süre geçmeden tekrar oynanır. Keşke 3. boyuta geçmeseydi de, 2 boyutlu günlerdeki gibi bir kez daha kurtarsaydık prensesi mantar kafalı yaratıkların elinden.

Neden Vazgeçemiyoruz?
Mario'nun üzerimizdeki büyüsü, yüzde 80'lik bir oranla nostaljik olmasındandır. O kadar uzun bir zaman önce tanıştık ki onunla, nerede görsek anında tanırız ve her ne yaparsa yapsın onun yeri bambaşkadır her oyuncunun zihninde.

________________________



Dünyanın en hızlı ve en mavi kirpisi...

KÜNYE:
İsim: Sonic
Yaş: 1 ila 5 arası
Memleket: Kesinlikle bilinmiyor
Hobileri: Yüzük toplamak, rampalardan yuvarlanmak, metallerin içine hapsolmuş evcil hayvanları kurtarmak, Tails'in bacağına tutunup uçmak...

Bir zamanlar çoğumuzda Master System varken, yabancı kanallarda Mega Drive'daki Sonic'in reklamları sürekleri dönerdi. Reklamlarla birlikte bizim de beynimiz dönerdi ve ne zaman Master System'e de bir Sonic oyunu çıkacak diye bekleyip dururduk. Sonra bir gün raflarda bir Sonic oyunu gördük Devamını hatırlamak zor, o esnada bayılmıştık pek çoğumuz.

Sonic her SEGA'cının hayatında büyük bir önem ihtiva eder. Karakteristik pek bir özelliği yoktur, ama hızlıdır, atiktir ve her zaman iyiliğin yanındadır. Mavi bir kirpi dendiğinde de tek hatırlanacak varlık Sonic'tir, başkasının olması da mümkün değildir.

Mavi kirpimizin üç boyutlu ortama geçişi de Dreamcast'te müthiş bir görüntü yarattı. Sonraki oyunları vasattı, ama Sonic'in şanını indirmeye yetmedi.

Neden Vazgeçemiyoruz?
Tüm oyun dünyasında Sonic kadar hızlı bir karakter asla görülmemiştir. Mario nasıl Nintendo'nun maskotuysa, o da SEGA'nın ruhunu her zaman üstünde taşır ve bundan dolayı hiçbir zaman unutulmayacaktır.

_______________________



Mortal Kombat'ın en havalı ikilisi...

KÜNYE:
İsim: Gerçek isimleri bilinmiyor
Yaş: 100 de olur 1.000 de. Ölmüyorlar ki...
Memleket: Biri cehennem, diğeri Antartika
Hobileri: Birbirleriyle dövüşmek, dövüşmek ve daha fazla dövüşmek...

Street Fighter'da pikselleri saydığımız sıralarda, Mortal Kombat geldi ve iki boyutlu grafikler taşımasına rağmen tüm oyuncuları aldı götürdü başka bir diyara. Burada Raiden vardı, burada Scorpion - Sub-Zero vardı, burada ölümcül dövüşler vardı ve kan gövdeyi götürüyordu.

Onca karakter arasında (aslında hepsinin ayrı bir yeri vardır) Scorpion ve Sub-Zero hem hikayeleri, hem hareketleri, hem de tasarımlarıyla apayrı bir yerdedir. Scorpion'ın ölümden sonraki hali ve karizması, Sub-Zero'nun gizemli hikayesi derken bir bakmışsınız bu karakterler sizin favorileriniz oluvermiş.

Scorpion'ın daha çok ön plana çıkmasındaki bir etken de kötülüğün bir simgesi haline gelmiş olmasıdır. Scorpion fazla konuşmaz ve gerektiğinde maskesinin altındaki gerçek yüzünü göstererek dehşetini düşmanlarının üstüne salmaktan çekinmez.

Neden Vazgeçemiyoruz?
Mortal Kombat'ın kontrol etmesi en zevkli karakterlerinden oldukları için. Belki de görüntülerinden dolayı... Ne olursa olsun, her yeni Mortal Kombat macerasında tüm fanatikleri onları görmek isteyecektir.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 598
favori
like
share