BÖLÜM 1: Love thy Neighbor

Oyuna Sünger Bob olarak başıyoruz. Gary ile yaptığımız konuşmadan o gün Krusty Krab 2'nin açılacağını ve Bay Yengeç'in burası için bir müdür seçeceğini öğreniyoruz. Bu konuda kendimize güvenimiz tabii ki tam. Tek yapmamız gereken duşumuzu almak, kare şortumuzu giymek ve dişlerimizi fırçalayıp Krusty Krab 2'ye gitmek.

Hemen soldan alarm saatini alın. Banyoya gidin ve lavabodan Sünger Bob'un iki dişi için yapılmış olan özel diş fırçasını alın. Sonra duş alın. Mutfağa gidip spatulayı ve dolaptaki buzu alın. Sünger Bob'un odasına geri dönüp spatula ile sandığı açın. İşte meşhur kare şortumuz. Hemen giyelim o zaman. Diş macunumuz kalmadığı için dişlerimiz fırçalayamıyoruz. Hemen komşumuz Squidward'a gidip onu fazla rahatsız etmeden(?) diş macunu istemeliyiz.

Komşumuzu banyo yaparken yakalıyoruz. Lavaboda istediğimiz diş macunu mevcut. Kısa süren dostça bir konuşmadan sonra Squidward diş macununu vermeyi reddediyor. Hmmmm. Sünger Bob bu konuda birşeyler düşündü bile. Müzik setini kapatıp çıkmadan önce yazı tahtasındaki Squidward'ın yeni telefon numarasını öğrenin. Tekrar evimize geri dönüp telefonu kullanmak istediğimizde televizyonun yaptığı gürültüden dolayı Sünger Bob telefonu kullanamıyor. Televizyonu kapatmak istediğimizde ise açma/kapatma düğmesinin bozuk olduğunu ve kumandaya gerek olduğunu görüyoruz.

Dostumuz Patrick'i ziyaret etmenin vakti geldi. Patrick'in evine gittiğimizde kapalı olan televizyonu elinde bizim kumandamızla izlediğini görüyoruz. Buzu verdikten sonra Patrick kumandayı bize vermeye ikna oluyor. Hemen eve gidip televizyonu kapatın.

Telefon etmeye çalıştığımızda bu seferde hatlarda bir sorun olduğunu görüyoruz. Mutfaktaki arka kapıdan bahçeye çıkın. Telefon tamircisi ile konuşun. Tamirciyi korkutup kaçırmamız gerektiği açık fakat Sünger Bob'un "Booooo" demesi yeterli olmuyor. O zaman alarm saatimizi kullanalım. Daha sonra telefon kutusunu düzeltmek için tıkladığımızda ben şöyle bol kablolu bir bulmaca bekliyordum (maalesef böyle bulmacaları bu oyunda bulamayacaksınız) fakat birden Sünger Bob tamir işlemini yaptı.

Daha sonra eve girip Squidward'ı arayın. Squidward telefon ile meşgulken hemen onun evine gidip banyodan diş macununu alın. Diş macunu ile diş fırçasını kullandıktan sonra musluğu açın ve Sünger Bob dişlerini fırçalasın. Daha sonra Krusty Krab 2'ye gidiyoruz ve ilk bölüm burada bitiyor.

BÖLÜM 2: Evil Under the Sea

Bu bölümde en küçük ama en şeytani deniz canlısı Plankton'u oynuyoruz. Tabii ki bölüme Chum Bucket'da başlıyoruz. Şöyle bir mönüyü inceleyin. Daha sonra içeri girip Karen ile konuşun. Şeytani plan sıkıntısı çeken Plankton'un Z harfini incelemeyi unuttuğunu farkediyoruz. İngiliz anahtarını alın. Dolaptan Z harfini inceleyin. İşte planımız. Kralın tacını çal. Yalnız küçük bir sorunumuz var ki uçuş paketimize robot Sünger Bob yüzünden erişemiyoruz. Önce anahtarı robot Sünger Bob üzerinde kullanmayı (fırlatmayı) deneyin. Pek işe yaramayacak. Mönünün olduğu yere gelip süpürge ile mönüyü kurcuklayın. Robot Sünger Bob buraya gelince hemen gidip uçuş paketinizi alın. Hemen dışarı çıkıp Neptune Kalesine yola koyulun.

Burada basit bir aksiyon bölümü var. Amacımız o deniz anası ya da herneyse o canlılara dokunmadan ilerlemek. Bu bölümü geçtikten sonra artık kaledeyiz. Ahıra gidip biraz aşağılandıktan sonra oradaki nalı alın ve içerideki kütüphaneye gidin. Buradaki soytarı ile konuştuktan sonra yerdeki ipi alın ve nal üzerinde kullanın. Daha sonra Kralın tacının bulunduğu odanın önüne gelin ve düğmeye nalı fırlatın. Buradan tırmanıp düğmeye basıp kapıyı açın. İşte savunmasız bir şekilde kralın tacı oracıkta duruyor. Alın ve ikinci bölümde bitsin.
BÖLÜM 3: Hit the Road

3. Bölüme başlarken Sünger Bob müdürlük için seçilemediğini öğreniyor ve birazcık(?) ortalığı dağıtıyor. Plankton tacı çalarken bıraktığı bir not ile suçu Bay Yengeç'e atıyor ve Kral'da ceza olarak Bay Yengeç'i donduruyor. Bay Yengeç'i kurtarabilmek için Shell City'ye gitmemiz lazım.

Squidward ile konuşun. Yürüyerek gidemeyeceğimiz için amacımız Bay Yengeç'in "Patty mobil"ini kullanmak. Bu araca mutfağın alt katında bulunan bir asansörle ulaşabileceğimizi ancak bu asansörü kullanmak için gereken giriş kartının iki çocuk tarafından alındığını öğreniyoruz. Mutfağa gidip kıskacı alın. Yemek odasında bize tanıdık gelen balıkla konuşun. Dışarı çıkıp tamirci ile konuşun. Krusty Krab 2'ye girip küçük kız ile konuşun:

Sünger Bob: "Merhaba küçük kız, ne yapıyorsun?"
Küçük kız: "Hiiiç. Öylesine dikiliyorum"
Sünger Bob: "Vaaooovv!! Ben de"

Giriş kartının küçük kızın arkadaşında olduğunu ve O'nun da Goofy Goober'da olduğunu öğreniyoruz. Oraya gidip Morty ile konuşun. Bizden "Fried ice-cream" istiyor. Goofy ile konuşun. Dondurmanın satıldığı bölüme gidip kasiyerle konuşun ve dondurma alın. Dondurmayı kıskaçla kullanın. Krusty Krab 2'ye gidin. Mutfakta kaynayan yağ ile dondurmayı kullanıp "Fried Ice-cream" elde edin. Tekrar Goofy Goober'a gidin ve dondurmayı Morty'ye verin. Artık giriş kartımız elimizde.

Krusty Krab'ta ki mutfağa gidin. Alt kata inin. Kartı asansör ile kullandıktan sonra dostumuz Patrick ve Patty Mobil ile karşılaşıyoruz. Seyahatimize başlamamızla, arabamızı kaybetmemiz bir oluyor. Benzincideki tiplerle konuşun. İçeride çöp kutusundan şarkı sözlerini alın. Thug Hug'a gidin. Şarkı sözlerini ikizlere verin. Barmenle konuşun. Bilardo masasının etrafındaki tiplerle konuşun. Tuvalete gidin. Patrick ile konuşun. Sabunluğu inceleyin. Geri dönüp barmenle konuşun. Tekrar tuvalete gidin ve sabunluğu kullanın. İşte okyanusda olmamızın faydaları...

BÖLÜM 4: Free Mindy

Bu bölümde Prenses Mindy ile oynuyoruz. Mindy dostlarımızın içine düştüğü durumdan haberdar olur ve onlara yardım etmek istemektedir. Dolaptan aynayı ve masadan yapıştırıcıyı alın. Pencereyi açın. Nöbetçi ile konuşun. Pencereye yapıştırıcıyı sürün. Tekrar nöbetçi ile konuşup pencereye gönderin. Artık dışarı çıkabileceğiz. Ahıra gidin ve Dolly ile konuşun. Kütüphaneye gidip Zindancının el kitabını alın. Zindana gidin. Gardiyanla konuşun.

Gardiyana kitabı verdikten sonra içeri girip Kralın tacının cilacısı ile konuşmamıza izin veriyor. Cilacı ile konuşun ve aynayı parlattırın. Kralın odasına girin. Muhafızla konuşun. Dolly'ye aşık olduğunu öğreniyoruz. Aynayı muhafıza verin ve ahıra gidin. Mindy kahramanlarımızı bulacak ve bölüm bitecek.
BÖLÜM 5: Entrehenced

Tekrar Sünger Bob ile oynuyoruz. İlerleyin. Wanderer ile konuşun. Tekrar ilerlediğimizde sisten dolayı kahramanlarımız yola devam edemeyecek. Geldiğimiz yere geri dönüp sağa ilerleyin. Otele girin. Müdür ile konuşun. 1 numaralı odaya girin. Yerdeki delikleri inceleyin. Yeterli ışık olmadığı için delikleri ayrıntılı bir şekilde inceleyemeyeceğiz. Yaşlı kadınla konuşun. Yaşlı kadının incilerinin çalındığını öğrenyiroruz.

İşte oyunun en eğlenceli bölümlerinden birisi. Artık Sünger Bob bir detektif kimliğine bürünüyor. 2 numaralı odaya girin yerdeki delikleri inceleyin ve Tenant ile konuşun. Resepsiyona gidip tekrar müdürle konuşun. Otelden çıkıp sağa doğru ilerleyin. Mağaraya girin. Tabii ki Patrick korkarak bizi yalnız bırakacak. Explorer ile konuşun. El fenerini alın. Mağarada ilerleyin.

Burada basit bir bulmaca var (Corridors of confusion). Önce mağaralardan belli bir sırada ışıklar yanacak. Biz de o sırada bu mağaralara gireceğiz. Önce mor, sonra sarı, sonrada kırmızı mağaradan ilerleyin. Burası "pool of perception". Robed Man ile konuşun. Işıklandırma için bir kürenin lazım olduğunu öğrenin. Havuza dört kez bakın. Otele geri dönüp 1 numaralı odaya gidin. El feneriyle delikleri inceleyin. Resepsiyona gidip Müdür ile konuşun. Otelin altına inin ve incileri alın. İşte Sherlock Holmes olayı çözdü.

İncileri yaşlı kadına verip küreyi alın. Tekrar "Pool of perception"a gidin. Koridorların intikamına hoş geldiniz. Kırmızı, Mavi, Yeşil ve Mor mağaralardan sırasıyla girin. Şimdide "Doors of deception"'dayız. Buradaki seçimi size bırakıyorum. Ne kadar zor olabilir ki

BÖLÜM 6: A Pain in the Back

Lumbar Louie'ye yürüyün. Jacques ve Marius ile konuşun. İskeletsiz olmanın ezikliğini onlarla beraber yaşayacağız ve doktorla onların ekibini barıştırmaya çalışacağız. Lumbar Louie'ye girin. Hemşire ile konuşun. "Darkroad" a ilerleyin. Basit bir labirent ile karşı karşıyayız.

En soldan ilerleyin ve Quack ile konuşun. Sol tarafa ilerleyip çiviye benzeyen nesneyi alın. Dükkana girin ve yengeç ile konuşun. Lumbar Louie'ye geri dönüp çiviyi(ya da her neyse) hemşireye verin. İçeri girip doktorla konuşun ve stetoskobunu alın. Dışarı çıkıp Jacques ve Marius ile konuşup kazağı alın. Labirente geri dönün. Quack'ın yanına gidin ve kazağı sıcak suda kullanın. Kazak çektikten sonra giyin ve tekrar dükkana gidin. Yengeçle konuşun ve Octavia'nın yanına gidin. Stetoskobu verin.

"Viva la revolucion!"
BÖLÜM 7: Shell City

Sonunda Shell City'deyiz. İlk olarak Patrick ile Süner Bob'u kurumaktan kurtaracağız. Bulunduğunuz yerden aşağıya atlayın. Akvaryumun arkasına geçin. Önce masaya ve sonra daktiloya tırmanın. Kırmızı düğmenin üzerine zıplayın. Aşağıya atlayıp, açılan kutudan soğanı alın. Sünger Bob'un yanına gidin ve soğanı kullanarak ağlayıp Sünger Bob'u kurtarın. Masadan atlayıp ön tarafa geçin ve tacı alın. Oyun boyunca bu tacın bu kadar kolay elde edilmesi çok ilginç.

Buradan dışarı çıkıp ilerleyin. Deniz kabuğunu alın. Merdivenlerden inin ve deniz kabuğunu zift ile kullanın. Plaja ilerleyin. Define avcısı ile konuşun. Okyanusa doğru ilerleyin. Çubuğu alıp deniz kabuğu ile kullanın. Yaptığımız kürek ile X'i kazın ve düdüğü çıkarıp kullanın.

BÖLÜM 8: Planktopolis

En sonunda artık evimizdeyiz. Tek yapmamız gerekenin tacı Kral'a vermek olduğunu düşünürken Plankton'un ortalığı bir hayli karıştırdığını görüyoruz. Herkesin kafasında bir kova var ve Plankton yaydığı sinyallerle halkı kontrol edebilmekte.

Krusty Krab'a gidip müzisyenle konuşun. İçeri girip Plankton ile konuşun. Tekrar müzisyenle konuşun. Chum Bucket'a gidin. Pac-Man benzeri basit bir bölüm oynuyoruz. Amacımız bütün hamburgerleri robot Sünger Bob'a yakalanmadan almak ve mutfağa girmek. Mutfağa girdikten sonra kapının üzerindeki lambayı alın. Geri dönüp Pac-Man bölümünü tekrar oynayın ve dışarı çıkın. Geri döndüğümüzde bir sürpriz bekliyor bizi. Artık müzisyenimizde Plankton'un emrinde.

İş gene başa düştü. Gitarı ve amfi'yi alın. Amfiye lambayı takın. Krusty Krab'ta ki "storeroom" a girin. Hoparlörü alın ve amfiye takın. Plankton'un olduğu yere gidin. Gitarı üzerinizde kullanın. Amfiyi duvardaki prize takın ve gitarı amfi üzerinde kullanın. Gene basit bir bulmaca ile karşı karşıyayız. Amacımız farklı renklerde gelen notaları kendisi ile aynı renkteki gitar telinin üzerinde iken tıklayarak gitarı çalmak.

Bu bulmacanın ardından Sünger Bob'un uzuuuun konuşması ile oyunumuz malesef bitiyor...

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 3914
favori
like
share