Hasta haklarımız

Son güncelleme: 21.05.2009 23:24
  • Günümüzde pek çok kişinin, bir hizmet dalı olan sağlık sektöründen genel beklentileri artmış ve bu gereksinimi karşılayabilmek için bir çok hastanede artık "hasta hakları bölümleri" kurulmuştur.

    İşte bunlar da bilmeniz gereken haklarınız. (Ancak, hasta olarak bilmeniz gereken haklar yanında muayene için gittiğiniz hekimin de bir takım hak ve sorumlulukları olduğunu unutmayınız...)

    Bir sağlık kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin; (ÖZETTİR, Resmi gazetede yayımlanan orijinal ve detaylı şeklindeki "yönetmelik" daha altta yer almaktadır)

    1. Hizmetten genel olarak faydalanma
    Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,

    2. Eşitlik içinde hizmete ulaşma
    Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,

    3. Bilgilendirme
    Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,

    4. Kuruluşu seçme ve değiştirme
    Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,

    5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme
    Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,

    6. Bilgi İsteme
    Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye,

    7. Mahremiyet
    Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya,

    8. Rıza ve İzin
    Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,

    9. Reddetme ve durdurma
    Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye,

    10. Güvenlik
    Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,

    11. Dini vecibelerini yerine getirebilme
    Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye,

    12. Saygınlık görme
    Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya,

    13. Rahatlık
    Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,

    14. Ziyaret
    Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye,

    15. Refakatçi bulundurma
    Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,

    16. Müracaat, şikayet ve dava hakkıHaklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya,

    17. Sürekli hizmet
    Gerektiği sürece sağlık hizmetlerinden yararlanmaya
    HAKKI VARDIR.
#21.05.2009 23:24 0 0 0