Escape From Monkey Island tam çözümü - çöz - Escape From Monkey Island oyun çözümleri
İçinde yanan kömür bulunan mangala tekme atın ve yere düşen kömürlerden bir tanesini ayağınıza alıp dolu topa atın. Bunu yapmak için de önce yönünüzü mangala çevirip aşağıda seçeneği çıkınca "U" tuşuna basın ve kömürlerin seçeneği çıkınca da "P" tuşuna basın. Sonra aşağıda seçeneği çıkana kadar direğin etrafında dönün ve kömürü topa atın.

MELEE ISLAND

Melee Island'a gelince yapacağımız ilk iş evinizi yıkılmaktan kurtarmak. Bunun için mancınığı kullanan adamla konuşun. Adamın abur cuburdan hoşlandığını öğreneceksiniz. Şehrin uç kısmındaki Scumm Bar'a girin. Barmenle konuştuğunuzda son abur cuburların köşede oturan sarhoş adama gittiğini öğreniyorsunuz. Abur cuburları almak istediğinizde adam size kızıyor. Dart oyuncuları ile konuşun ve yeteneklerini göstermeleri için bir hedef söyleyin. Burada amacımız balonu patlatmak ama siz tüm seçenekleri seçin. Buradaki espri çok güzel. Balon patlayınca gidip abur cuburları alın.

Haritaya çıkıp limana girin ve yerde duran lastiği alın. Tekrar mancınığın yanına gelin ve adama biraz abur cuburdan verin. Adam ekrandan çıkınca mancınığın ayarları ile oynayın. Adam size kızıyor ve ayarları tekrar yapmak için önce kaktüse atış yapıyor. Kaktüsün yanına gidin ve lastiği üstünde kullanın. Yine adama gidip abur cubur verin ve ayarları bozun. Sonra da mancınığın yok oluşunu izleyin.

Limana gidin ve liman yöneticisiyle konuşun. Bir gemi almanız için yetkili biri olmanız gerektiğini söylüyor. Şehre inin ve konuşan iki kişi ile konuşmaya başlayın. (Bunlar Otis ve Carla) Onlara "cushy goverment job" seçeneğini önerin. Sonra malikaneye gidin. Elaine'ın masasının üstünde bir kontrat var. Bu işinize yaramaz. "cushy edition" olanını bulmalıyız. Etrafta biraz dolaşınca bir dolap göreceksiniz. (Elaine bu ekrana sırtını dönüyor) Dolabın üstündeki kontratı alın ve okuyun. Eğer "cushy edition" diyorsa alın ve Elaine'e imzalatın. Gitmeden önce Elaine ile gemi hakkında konuşun ve yetki sembolünü alın. Sonra bu kontratı Otis ve Carla'ya verin. Böylece tayfanız olarak size katılacaklar. Sonra da Scumm Bar'a gidin ve I Cheese ile konuşup "Insult Arm Wrestling" de ona meydan okuyun. Aşağıdaki tabloda sözlerin karşılıklarını bulabilirsiniz. Aslında burası çok kolay. Bu yüzden tabloya pek bakmayın derim. I Cheese yenince o da tayfanıza katılacak. Daha sonra limana gidin ve liman yöneticisine yetki sembolünü göstererek bir gemi alın. Burayı sakın hızlıca geçmeyin! Buradaki espriler çok hoş. Sakın kaçırmayın. Gemiyi alınca Lucre Island'a mirasınızı almaya yola çıkacaksınız.

Söz
Karşılığı
Your knuckles I will grind into a splintery paste.
I thought the bean dip had a strange taste.
I've got muscles in places you've never even heard of.
It's too bad none of them are in your arms.
Hey, look over there!
Yeah, yeah, I know.Three headed monkey.
My 98-year-old grandmother has bigger arms than you.
Yeah, but we both got better bladder control than you.
I'm going to put your arm in a sling.
Why, are you studying to be a nurse?
Do I see quivers of agony dance on your lips?
It's laughter that's caused by your feathery grip.
My stupefying strength will shatter your ulna into a million pieces!
I'm surprised you can count that high!
Give up now, or I will crush you like a grape.
I would like it if you would stop your WINE-ing.
Your arms are no bigger than fleas I have met.
So that's why you're scratching. I'd go set a vet.
People consider my fists lethal weapons.
Sadly, your breath should be equally reckoned.
Only once have I met such a coward!
He must have taught you everything you know.
You're the ugliest creature I've seen in my life!
I'm shocked that you never have gazed at your wife.
Today, by myself, twelve people I've beaten.
From the size of your gut, I'd guess they were eaten.
I've out-wrestled octopi with these arms!
I'm sure that spineless creatures everywhere are humbled by your might.
My forearms have been mistaken for tree trunks.
An over-the-counter defoliant could help with that problem.
Merdivenlerden çıkın ve şehrin ana merkezine gelin. Burada Kanun Binası'na girin ve avukatlarla konuşun. Size kalan mirası anlatan bir mektup verecekler. Mirasımız bankada. Bankaya girin. Müdüre mektubu gösterin ve müdürle konuşup mirasınızın bulunduğu kasa kutusunun numarasını söylemesini isteyin. Tam mirasımıza kavuşmuşken garip bir soygun oluyor. Demo'dan sonra kılıcı alın ve kapının al menteşesinde kullanın. Kılıcı kıracaksınız. Kırık kılıcı kapının çatlağı üstünde kullanın. Yerdeki mendili ve kasanın içindeki grog ile müzik kutusunu alın. Üç süngeri de toplayın. Tüm süngerleri sırayla çatlağın üzerine yerleştirin. Üzerine de grog döküp kasadan kurtulun. Hapse geldiğinizde tavuk yağını alıp dışarı çıkın.

Parfümcüye gidin ve yerde duran boş şişelerden birini alın. Parfümcüyle konuşun ve masanın üzerinde duran Eau du Le Chuck isimli parfümü alın. Palace of Prosthesis'e gidin ve oradaki körle (Dave ile) konuşun. Bize koku alma duygusunun çok kuvvetli olduğunu söylüyor. Mendili Dave'e koklatınca burnunun tıkalı olduğunu ve daha kuvvetlisinin olmasını söylüyor. Biz de parfüm olarak hazırlarız. Mendili kokladığınızda Guybrush her seferinde farklı bir koku alıyor. Yani o kokulara ihtiyacımız var. Parfümü hazırlamak için gerekli olan malzemeler: House of Sticks'ten tahta talaş, Bait Shop'taki bedava balık, Lucre Island haritasından ulaşacağınız evin bahçesinden çiçek ve aynı şekilde haritadan ulaşabileceğiniz bataklıktan su. Hazır Bait Shop'a gelmişken tavuğu da almayı unutmayın. Tüm bu malzemeleri boş parfüm şişesinin içine koyup karışımı hazırlayın. Parfümü Dave'e koklatınca size bir isim söylüyor. Bu isim çok önemli. Çünkü her oyunda değişiyor. Bana Xerxes H. Pumpernickle çıktı. Hemen masanın üstündeki dosya bulma aygıtına bakın. Üstünde semboller göreceksiniz. İlk karedekiler isimin, ikincisi orta isminin ve üçüncüsü ise soyadının baş harfini temsil edecek. Resimlerin her biri belirli harfleri kapsıyor. Tavşan A-D arasındakileri, ağaç E-H, balkabağı I-M, maymun N-T ve muz U-Z arasındaki harfleri temsil ediyor. Yani benim için gerekli olanlar, MUZ- AĞAÇ - MAYMUN. Sizde kendi isminizin baş harflerine göre seçimlerinizi yapın. Doğru ayarları yapınca yandaki düğmeye basın. Bir dosya gelecek. Burada bataklığın haritasını bulacaksınız.

Yan yana duran kaplardan en sonuncusunun yanına yaklaşın ve bakmaya başlayın. İçinde tahta el göreceksiniz. Almayı denediğinizde Dave sizi fark ediyor ve durduruyor. O zaman sesi bastıracak bir şeyler lazım. Müzik kutusunu Dave'in üzerinde kullanın ve müzik durmadan hemen eli alın. İsterseniz müzik kutusunu da alıp çıkın. Limanın ortalarında oturan satranç oyuncuları ile konuşun. Bir soldaki ile bir sağdaki ile. Böylece kavga etmeye başlayacaklar. Hemen saati alıp bataklığa gidin.

Haritaya baktığınızda saatler ve gitmeniz gereken yerleri göreceksiniz. Bunları bir yere yazın. Saati salın üzerinde kullanın ve sala binin. Aşağıda saati göreceksiniz. Gösterdiği saate göre yazdığınız yönlerden ve sol üst köşedeki yönlerden yararlanarak ilerleyin. Birkaç ekran gittikten sonra gelecekteki halinizi göreceksiniz. Onunla konuşurken belli başlı konuşmalarınızı, verdiği eşyaların sırasını ve tuttuğunuz sayıyı bir yere yazın. Daha sonra kapıyı anahtarla açın. Gelecekteki halinizi takip edin. Bunun içinde yine saatlerden yararlanın. Eğer yanlış yere giderseniz zaman paradoksu oluşacak ve bataklığın en başına döneceksiniz. Gelecekteki halinizle tekrar karşılaştığınızda bu sefer durumlar değişiyor. Konuşmaları, eşya verme sırasını ve tuttuğunuz rakamı doğru söylerseniz kapıdan geçeceksiniz. Aksi halde yine paradoks oluşacak. Kapıdan geçince yine yönleri takip ederek bir kulübeye gelin. Aslında burası gerçekten zor. Onun için heyecanlanmadan yavaş yavaş oynayın ve her doğru hareketinizden sonra save edin.

Kulübeye gelince bazı konuşmalar duyacaksınız. Şu Pegnose denen herifin burnunu bir tavuğun kopardığını biliyor muydunuz? Ön kapıdaki paspasa tavuk yağını dökün ve tavuğu camdan içeri atın. Artık suçlu elimizde ama hala masum değiliz.

Bankaya gidin ve yanındaki kanalizasyon kapağını kırık kılıç ile yerinden çıkarın. Kapağa bakın ve altındaki isimleri sırası ile bir yere yazın. Dave'in yanına gidin ve bedava bir şeyler istediğinizi söyleyin. Size bir hikaye anlatacak ve önemli isimleri sizin söylemenizi isteyecek. Yazdığınız sıra ile söyleyin. Dave size yapma deri verecek. Öteki isimleri de seçebilirsiniz ancak sadece gereksiz parçalar alırsınız. Bu parçalarla da komik bir adam yaratıyorsunuz. Başka hiçbir işe yaramıyorlar. Bankaya ön kapıdan giremediğimize göre biz de pencereden gireriz. Yapma deriyi kanalizasyon deliğinde kullanın ve tramplen oluşturarak pencereden içeri atlayın. Merdivenden ini ve zinciri çekerek etrafı aydınlatın. Merdivenlerin üstündeki balkonda bulunan garip gölgeyi gördünüz mü? Gölgenin yanına gidin ve lamba bakın. Plastik bir burun (!) bulacaksınız. Dedektif gelip bankadan çıkmanızı söyleyecek. Çıkmadan önce pencerenin önündeki masanın üzerinde duran scupperware'i alın ve pencereden dışarı çıkın.

Bait Shop'a gidin ve bedava balıklardan alıp scupperware'in içine koyun. Tahtakurularının sirkini izleyin ve tahta eli kullanıp hepsini toplayın. Eğer daha önce House of Sticks'teki adamdan Ozzie hakkında bilgi aldıysanız size sinirlendiğinde bastonunu kırdığını öğrenmiş olmalısınız. Haritadaki ev onunmuş. Evine gidin ve onunla konuşun ama sakın fazla konuşmayın. Yanlış seçeneği seçerseniz Ozzie evden ayrılıyor. Bu birazdan işimize yarayacak. Evdeki herhangi bir doldurulmuş hayvan üstünde parfümü kullanın. Ozzie bastonunu kıracak. Hemen House of Sticks'e gidin ve Ozzie'nin bastonuna tahtakurularını koyun. Bastonunu alınca arkasında bir iz bıraktığını göreceksiniz. Tekrar mansiyonuna gidin ve onunla konuşup çalınanların yerini bildiğinizi söyleyin. O da kontrol etmek için evden ayrılacak. Onu takip edin. Haritada yeni bir yer açılacak. İzleri takip edip ganimetlerin yerini öğrenin.

Tümseğin arkasında ağaçların arasında gizli bir giriş var. Aşağıya inin ve masanın yanındaki düğmeye basın. Ganimetleri göreceksiniz ama cam kırılmaz olduğundan başka bir
Tekrar Melee Island'a geldik. Şehirdeki garip binaya girin. Voodoo hatunuyla konuşmalısınız. Bunun için ortadaki elin parmağını çekin. Buradaki seçeneklerde orta parmak, küçük parmak, baş parmak gibi seçenekler çıkacak. Siz sadece parmak diyeni seçin. Kadını tanıdığız mı? Onunla özellikle Ultimate Insult hakkında konuşun. Aldığınız mirasınızı gösterin. Size üç tane eşya veriyor ama dördüncüyü bulamadığını ama mavi olduğunu söylüyor.

Haritanın sağ üt tarafındaki eve gidin. Meathook'la konuşun. Yaptığı işler hakkında konuşun. (Buradaki esprileri kaçırmayın) Zamanında büyükbabanıza bir harita yaptığını ama ortadan kaybolduğunu öğreniyorsunuz. Konuşmanız bitince fırçayı alıp çıkın ve limana gidin. Buradaki grog makinesinin bozuk para kısmında para bulacaksınız. Bunu makinede kullanın. Para sıkışınca alttaki seçeneklerin hepsini seçin. (Burada tekmele, bağır çağır gibi seçenekler var :)). Sonunda bir sürü grog'a sahip olacaksınız ama sadece birini alın.

Scumm Bar'a gidince bir sürprizle karşılaşacaksınız. Yılların Scumm Bar'ı, Lau Bar adında garip bir yere dönmüş. Burada kayıklarla servis yapılıyor. Resime bakınca bu resmi Meathook'un yaptığını anlıyorsunuz. Belki de son miras odur. Meathook resimlerini mumdan yapmıyor muydu? Bir tabureye oturun ve garsonla konuşun. Pişmiş bir şeyler isteyin ve fırçayı elinize alın. Bir süre sonra yanan bir kayığın geldiğini göreceksiniz. Fırçayı raylar üzerinde kullanarak sistemi durdurmalısınız. Kayık tam resmin altına gelmeden biraz önce fırçayı kullanın. Sistem hemen durmuyor bir süre sonra duruyor. Bu yüzden eğer kayık tam altına geldiğinde sistemi durdurursanız başarısız olursunuz. Aşçı mutfaktan çıkıp tamire gelince hemen mutfağa girin ve buhar makinesine grog dökün. Sistem artık çalışmayacak ve resim de eriyecek. Lua Bar'ın patronu resmi size verecek.

Limana gidin ve geminizin önündeki heykele miras olarak aldığınız küpeleri takın. Daha sonra sıra ile mirasınız olan kolyeyi ve kalemi takın. Son olarak da haritayı eline verin ve gideceğiniz adayı bulun. (Buradaki esprilere dikkat) Haritanın arkasına Ultimate Insult'ın resmini çizecek.

[COLOR=#5675a1]JAMBALAYA ISLAND

Şehrin ortasına gelin ve heykele bakan turistle konuşun. Ultimate Insult parçaları hakkında bilgi alın. Gerekenler bir adet altın adam, gümüş maymun ve bir adet bronz şapka.

Meydanın sağ altındaki StarBuccanneer's dükkanına gidin ve girmeden önce camdaki bardağa bakın. İçeri girin ve bardağı alıp barmene verin. Böylece kahve alacaksınız. Turist kadının çantasında görünen bardağı yürütün. Sonra tekrar tezgaha gidin ve yandaki çöreklerden birini alıp ağzınıza atın. Arta kalanları alın. Çünkü sonra çok işinize yarayacak. Haritaya çıkıp eve gidin. Burası Stan'in evi. (Monkey Island 3'teki çok konuşan ve garip gömlekli arkadaş) Masanın üstündeki broşürlerden birini alın. Burada amacımız Planet Threepwood kuponu kazanmak. Bunu için 2 yol var. 1.si: Stan'i dinlemek. Ama çok konuştuğu için uyumamanız lazım. Bunun içinde kahveyi için ve Stan'le konuşun. Sonunda onu dinleyebildiğinizin için kupon kazanacaksınız. 2. yol: Stan'in evinin penceresinin önündeki yapıştırıcıyı alın. Sonra meydanın yukarısındaki bara girin ve barmenle konuşun. Grog isteyin.(ikinci yolu seçmeseniz bile buradaki grogu almalısınız)Size kimliğiniz yok diye vermeyecek. Israr edince verecek. Sonra rodeo makinesine gidip üstüne yapıştırıcıyı kullanın. Tekrar barmene gidip rodeo yarışmasına katılın. Sonunda bilet kazanacaksınız.

Bileti alınca Planet Threepwood'a gidin ve girişteki menüye bakın. (Menü çok hoş kesin inceleyin) Sonra bir yere oturup garsondan bir şeyler ısmarlayın. Size maymun bir bardak verecek. Bu bardağı alıp kaçamıyoruz. Yanda dolaşan karikatürcüyle konuşun ve bardakla bir resminizi yaptırın. Normal zamanda da değişik karikatürler yaptırabilirsiniz ama sadece bir kereye mahsuz olunca save kullanın derim. Neyse karikatürü önce yapıştırıcının sonra da turistten yürüttüğünüz bardağın üstünde kullanın. Guybrush karikatürdeki maymunu kesip bardağa yapıştıracak. Kimse bakmazken bardakları değiştirin ve dışarı çıkıp limana dönün.

Limana geldiğinizde kayığı kullanın ve yandaki adaya gidin. Gitmeden önce gemi size top atacak sonra kaptanla konuşmaya başlayacaksınız. Kayıkla ilerlerken gemiye fazla yaklaşmayın. Yoksa tekrar bu ekrana dönersiniz. Yandaki adaya geldiğinizde ekranın sağ üstünde bulunan okula gidin ve öğretmenle konuşup sınıfa girin. Öğretmen size soru sorduğunda oradaki seçeneklerden konu ile alakalı en nazik cevapları vermeye çalışın. Üçüncü sorunun ardından size sertifika veriyor. Tekrar okula girin ve bu sefer de sorulara en mide bulandırıcı, en acımasız, en gaddar cevapları verin. Bu sefer de Guybrush'a deli teşhisi koyup kafamıza bir şapka takıyor ve kapı dışarı atıyor. Dışarı çıkınca yanda görünen yangın alarmına basın ve olanları izleyin. Hemen okula girip ekranın altındaki kutudan bir şeyler alın. Hızlı olmalısınız. Öğretmen kesin sizi yakalıyor ama çalıp çalmadığınızı göremiyor. Böyle yaparak papağan düdüğünü almalısınız. Bunun için de hızlı olmalısınız. Eğer yapamıyorsanız kutuda tütün kalana kadar her şeyi alın.(Burada eskilerden hatıralar göreceksiniz) Zaten tütünü Guybrush almıyor. Tekrar kayığa binip Jambalaya'ya gelin ve haritadan kayalığa gelin.
İşte oyunun en güzel yerine geldik. Burada bir serbest stil atlama yarışı var. Ödül olarak da altın bir adam veriyorlar. Burayı geçmelisiniz. Komik yürüyüşlü adamla konuşun. Adı Marco de Pollo. Ödül için onu yenmelisiniz. Jüri ile konuşun ve yarışmak istediğinizi söyleyin. Antrenman yaptırarak size sertifika veriyorlar. Bu sertifika ile yarışa katılabilirsiniz. Marco de Pollo ile konuşup sertifikayı gösterin. Üstünüzü değiştirdikten sonra Marco'yu atlayış yaparken göreceksiniz. Hep 10 puan alıyor. Atlayışı yaparken ok tuşlarını kullanarak hareketinizi yapıyorsunuz. Tramplene yaklaşınca kontroller gidiyor ve Guybrush koşmaya başlıyor. Bu süre içinde hareketleri yapmalısınız. Her hangi bir atlayış yapın. Çok kötü puanlar alacaksınız. Jüri üyeleri ile tek tek konuşup hatalarınızı sorun. İlki rüşvet aldığı için hep 1 puan veriyor. İkincisi çok su sıçrattığınızı söylüyor ve üçüncüsü de Marco de Pollo'yu tekrar etmenizi söylüyor. Sonuncusu ise hareketlerin hangi oklarla yapıldığını öğretiyor. Bu hareketler ve okları şöyle:

Keelhaul: Yukarı ok
Rum Barrel: Aşağı ok
Alpha Monkey: Sol ok
Spinning Swordsman: Sağ ok

Siz Marco de Pollo'nun yaptığı hareketleri dinleyin ve çıktığınızda aynısını yapın. Üçüncü jüri 10, ikincisi 4 veya 7 birincisi ise 1 puan verecek. Stan'in evinden aldığınız broşürü okuyun. Birinci jürinin sevgilisi ile çekilmiş bir fotoğrafını göreceksiniz. Bunu ona gösterin. O da size hep 10 puan verecek. İkincisi çok su sıçrattığımızı söylüyordu. O zaman bizde öğretmenin başımıza taktığı şapkayı giyeriz. Marco de Pollo'nun yanına gidin. Masanın üstünde duran şişenin içine StarBuccanneer's dükkanındaki tatsız olaydan :) geriye kalanları atın. (Yani yediğiniz çöreği) Martının yakınına geldiğini göreceksiniz. Marco de Pollo ile yarışın ve tramplene çıkmadan önce şapkayı takın. Sonra onun yaptıklarının aynısını yapın. Hep 10 alacaksınız ve yarış berabere bitecek. Birinciyi belirlemek için Marco de Pollo sizin yaptığınızın aynısını yapmak zorunda. Herhangi bir şekilde atlayın. Marco masanın üstündeki fok yağını sürecek ve atlayışını yapınca da martıların saldırısına uğrayacak. Ödülü aldıktan sonra çadıra girerek üstünüzü değiştirmeyi unutmayın.

Burası da bitince tekrar kayıkla öteki adaya geçin. Yakındaki kulübeye gidin ve küçük Guybrush'a kuklacıyla konuşmak istediğinizi söyleyin ve ona Ultimate Insult'ın resmini gösterin, adam kaçacak. Kuklaları alıp sağ taraftaki yoldan kumsala gelin. Oradaki korsanla babasının şapkası hakkında konuşun. Size yerini bilmediğini ancak papağanlarının bildiğini söyleyecek. Bu papağanlar çok özel. Biri her zaman yalan, öbürü her zaman doğru söylüyor. Bir yan ekrana geçin ve papağan düdüğüyle papağanları çağırın. İkisi de dibinizdeki kayanın üstüne konacaklar. Herhangi birine barmenden aldığınız grog'u içirin ve bir soru sorarak doğru mu yalan mı söylediğini öğrenin. Eğer bunu yağmazsanız işiniz çok zor. Her soru sorduktan sonra kuşlar havada dolanıp geri geliyorlar ve ayırt etmesi zor oluyor. Grog'u içirince o kuşun garip bir şekilde uçtuğunu göreceksiniz. Doğru söyleyeni tespit edebildiğinize göre doğru söyleyene durdukları kayanın doğru olup olmadığını sorun. Eğer değilse hangi yöne gitmeniz gerektiğini sorun. Böyle yaprak kayayı bulun. Bu denemeler bir kere de süre bilir 4-5 kere de. Yani anlayacağınız her oyunda şapkanın yeri değişiyor. Doğru kayayı bulunca ekranın görüş açısı değişecek. Kuklaları kullanın ve olanları izleyin. Burada ki demo gerçekten çok güzel. Konuşmaları dikkatli dinleyin .
Sonunda yine Monkey Island'a düştük. Ağacın üstündeki notu okuyun ve haritadan kanyona giderek ağacın yanındaki muz toplayıcıyı alın. Tekrar kumsala gidin ve ağaçtaki muzları toplayın. Birini Timmy'ye verince (oyunun en başında karşımıza çıkan maymun. Bir de burada çıkıyor) sizi bir süreliğine takip ediyor. Ona muz verin ve kanyona götürün. Madene girince bir muz daha verip sonundaki kapıya kadar gelin. Kapının altındaki kapağı açıp içine muz koyun ve kapağı kapatın. Üstteki delikte muzu kullanınca Timmy kapıyı açacak. İçeri girince muz toplayıcı kullanarak dişlilerin arasına çıkışmış olan ot sökücüyü alın ve haritaya gelerek soldaki manzaralı yere çıkın.

Burada yapmanız gereken bir taşı orta deliğe düşürmek. Taşlardan birini alın ve sağdaki delikten içeri atın. Hemen bir taş daha alın. Önceki attığınız taş yolu üstündeki dalı oynatınca hemen ortaya bir tane atın. Yine elinize taş alın ve ikinci attığınız taşın bir başka dalı oynatmasını bekleyin. Oynatınca hemen sol tarafa atın ve elinize bir tane daha alın. Taşlar çarpışacak ve öteki orta yoldan ilerleyecek sonundaki dalı oynatınca yine sola bir tane taş atın. Bu işlemlerin her basamağında amacımız taşları birbirine çarptırarak birini orta deliğe düşürmek. Bunu başarınca haritadaki şato gibi yere gelin. Salak bir maymun süt şişesini lavın ortasındaki bir yere atıyor. Onu almalısınız.

Burada hemen girişin üstünde kalkanlar var. Bunlar kapının üstündeki maymunun gözleri. Onları muz toplayıcı ile alın ve ilerleyip rahip ile konuşun. Lav botuna binmek istediğinizi söyleyin ve hemen oyunu kaydedin. Burada Guybrush'ın bir sözü StarWars'ı hatırlatıyor. (Bakalım anlayabilecek misiniz?) Lav labirentine gelince yönleriniz çok kısıtlı olduğundan hemen ilk sola girin sonra ilk sağa ve hemen sola böylece bir kütüğe çarpacaksınız ve o kütükte gidip sütün önünde durduğu kütüğe çarpacak. Buradan geçemezseniz sütü alamıyorsunuz. Sütü görünce hemen muz toplayıcı ile alın biraz önceki attığınız kayanın açtığı çukura gidin.Bottan inince ot sökücüyü kullanarak tüm otları sökün. Üst ekrandaki palmiye ağacını devirin. Haritada gidemediğiniz tarafa bir köprü açtınız. Palmiyenin bu tarafında durunca oradaki şehre gidebileceksiniz. Şehre gidin ama sakın yoldaki maymuna takılmayın. Şehirde kafasında şapka olan maymunla konuşun. Adı Jojo Jr. Ondan Monkey Kombat ile ilgi belli başlı şeyleri öğrenin ve gidip o maymuna takılın :).

Buraya gelmeden önce elinize kağıt kalem alın ve bir tablo oluşturun. Tablonun sol tarafına hareketleri yazın. Hareketler: Anxious Ape, Bobbing Baboon, Changing Chimp, Drunken Monkey ve Gimpy Gibbon. Sonra tablonun üst kısmına tekrar yazın ve kutular halinde bölün. Bu kutulara da hangi sözlerle hangilerine dönüşüleceğini yazın. Bu sözler: Ack, Eek, Chee ve Oop. Tablonun üstüne iki kutu daha ilave edip hangilerini kazandıklarını yazın. Her hareket sadece iki taneyi yenebilir. Dönüşümler kolay yapılıyor. Bir hareketten diğerine dönüşmek için söylediklerinizi tekrar söylerseniz eski hareketinize dönüyorsunuz. Yani Drunken Monkey'den Bobbing Baboon'a dönüşmekle bunun tam tersini yapmak aynı sözlerden oluyor. Belki şimdi anlamayacaksınız ama kendinizce bir tablo oluşturmaya çalışın. İlk oynayışınızda hiçbir şey bilmediğinizden rasgele yapmaya çalışmayın. Karşınızdakinin aynını yapın. Her Monkey Kombat kazanışınızda hakkınız bir artıyor. Tüm hareketlerinkini öğrenmenize gerek yok. Mesela ben Gimpy Gibbon'dan Anxious Ape'e dönüşmeyi hiç öğrenmedim gerek de duymadım. Karşınızdaki hareketi yapınca hemen atlamayın. Düşünmeniz için zaman var. Bir de şu çok önemli; eğer karşınızdaki hareketi yenecek harekete dönüşmeyi bilmiyorsanız karşınızdakinin hareketine dönüşün. Böylece berabere bitecek ve siz bir muz (hak) kazanacaksınız. Her vuruş iki muz götürüyor ancak oyunun son Monkey Kombat'ında işler böyle değil. Aslında tabloyu yazacaktım ama her oyunda hareketi değiştirmek için söylenenlerin sırası değişiyor. Burası oyunun en uğraştırıcı bölümü.

Hareketleri öğrendikten sonra her maymunu yenmelisiniz. Her yendiğinizde farklı bir maymun geliyor. Hepsinin zorluk seviyesi farklı tabii. Son geleni yenmeden Jojo ile karşılaşamıyorsunuz. Sonuncuyu 4-5 kere yeninki hakkınız Jojo'nunki kadar olsun. Bunları bitirince Jojo'ya meydan okuyun. Onu yenemeyeceğinizi düşünmeyin. Eğer hiç hata yapmazsanız son anda hata yapıyor ve yeniyorsunuz. Böylece şapkasını da almış oluyorsunuz. Burayı geçince köyde müzik yapan bir maymun göreceksiniz. Ona kalkanları gösterin ve attığı akordeonu alın. Devirdiğiniz palmiye ağacını geçip kamp alanına geçin. Yerde bir hindistan cevizi göreceksiniz. Onu alın ve adamın kafasına atın. Sonra sırası ile süt şişesini ve akordeonu atın. Hafızası yerine gelince çok ilginç şeyler öğreneceksiniz. Onunla konuşup yetki sembolünü alın (!). Sonra palmiye ağacını tekrar geçip haritanın sağındaki koca maymun kafasının yanına gelin. Jojo'nun şapkasını başında kullanın ve muz toplayıcıyı da burnunda kullanın. Ağzı açılınca içeri girin. İçerde mekanizmanın tam ortasının sol tarafında bir slot göreceksiniz. İçinde yetki sembolünü kullanın. Yeni bir yere geleceksiniz.(hem de neyle:)) Ekranın sağındaki tahtayı alın ve küçük kulede kullanın. Küçük kuleye tırmanın ve tahtanın üstünde zıplayın. En yukarı gelince de düğmeye basın.

[COLOR=#5675a1]ACT 3 +

Güzel ve komik bir demodan sonra oyunun son Monkey Kombat'ına geleceksiniz. Burası çok kolay. LeChuck'ın hareketine dönüşüp üç kere berabere bitirin ve bununla birlikte oyunu da bitirin. Sonunda istediğiniz seçeneklerden birini seçin ve olanları izleyin.

Escape From Monkey Island ipuçları - ipucu - taktik - Escape From Monkey Island taktikleri

Kilitli kapı kalmasın, hepsi açılsın.

Oyun Çözümleri

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1633
favori
like
share