Yüzyılın keşfi için geri sayım başladı!


Bu yılın sonuna doğru çıkışı beklenen ama daha hiçbir bilgi sahibi olamadığımız efsane oyunumuz Age of Empires 3 hakkında, uzun uzun araştırma yaptık. Yapımcı şirket oyunu resmen sır haline sokmuş durumda. İnternet�ten araştırdığımız bilgiler ise herhangi bir kesinlik vermiyor. Ayrıca ortalıkta bir çok sahte ekran görüntüsü bulunuyor.

Serinin ikinci oyunu Age of Kings çıktığı zaman Ensemble Studios� un proje sorumlusu Bruce Shelley, Alman Game Star dergisi ile yaptığı röportajda, oyunun 4 seri olacağını açıklamıştı. Age of Empires ile zaten bir efsane yaratacaklarını bilen Bruce Shelley; bu bilinçle dünyamızın tarihsel sürecini bütün olarak yansıtılırsa oyunu fazlası ile şişeceğini düşündü. Ayrıca o zamanın teknolojisi ile karanlık çağdan günümüze kadar gelirsek, oyuncuyu detaylar ile boğacaklarını açıklayan Ebseble Studios, AoE�ı acımasızca 4�e böldü. Böylece her oyun içinde ayrı bir tarih dilimini işlediler. Nitekim Age of Empires 1�de karanlık çağ, Rise Of Rome�da Roma tarihi ve AOK�da ise Feodal ve Ortaçağ üzerinde durulmasının nedeni bu idi.

Geldik serinin 3. oyununa. Age Of Discovery yani keşif çağı... İşte oyunumuz ile ilgili madde madde yenilikler:

-Amerikanın keşfi tarihe yön veren çok önemli bir olaydı. Bununla beraber milletler kolonileşme yolunda ilerliyordu. İşte bu devirde geçiyor yeni serimiz. İspanyolların kıtayı keşfi, koloni savaşları ve bununla beraber Avrupa' da gelişen olaylar işleniyor. Koloni savaşları çok teferruatlı olmakla beraber, oyun içindeki çoklu oyuncu sistemi de AoE severleri bayağı bir uğraştıracak şekilde.

-Oyunda, kolonileşme çabası güden bütün Avrupa ırkları mevcut. Aynı şekilde her ırkın kendi özelliklerine göre ayrı binaları, üniteleri ve bonusları bulunuyor. Buna ilave olarak İnca�lardan Aztek�lere kadar bir çok yerli Amerikan ırkı var. Büyük ihtimalle onları kontrol edemeyeceğiz. Sadece müttefik veya düşman olarak yer alıyorlar.

-Oyun üç aşağı beş yukarı 1492-1860 yılları arasında geçecek. İçinde Türklerin yer alıp alamayacağı şu anda bilinemiyor. Fakat bahsi geçen dönemde çok çarpıcı olmasa da OSM�nın da yeri büyük.

-Haritalarımız daha geniş ve etkileşimli olacak. Yıllar geçtikçe alanlar değişecek. Bu her çağ ve her ırk için değişik tabii ki . Etkileşim konusu ise tamamen oynayış tarzına bağlı olacak. Ağaçları yıkmak veya yakmak size kalmış
-Üniteler çok daha gerçekçi modelleniyor. Eskisine nazaran daha ayrıntılı olacakları kesin. Yanan insanlar, vücuduna isabet eden top mermisi ile birlikte parçalara ayrılan askerler dışında, kan efekti de bulunuyor. Böylece oyuncular çok sayıdaki üniteleri ile, gerçek savaş atmosferi yaşayacaklar.

-Daha çok ünite ile beraber AoE dünyasında, yeni oyun biçimleri ve taktikler yer alacağını bilen ES, yapımda tam bir güç dengesi kurmuş durumda. Zafere giden bir çok yol bulacaksınız. Tabii bu arada düşmanınız sizi sürpriz üniteleri ile haritadan silmezse. Bu da demek oluyor ki oyunda attığınız her adım dengeli olmak zorunda. Ekonomi ve savaş arasında bir düzen kurmadığınız sürece, sadece very easy� de oynamak zorunda kalırsınız. Oyunun yapay zekası, ünitelerin birbirlerine karşı olan zayıflıklarını çok iyi kullandığından ve bu yönde taktikler belirleyip, mutlak zafer için çalıştığından bayağı ter dökeceğinizi söyleyebilirim.

-Oyunun grafik motoru Age of Mithology� nin geliştirilmiş bir versiyonu olması planlanıyor. Çoğu oyuncu AoM grafik motorundan memnun değil. 3 boyutlu grafikler, bilinen AoE atmosferine yeterlilik sağlayabilecek mi? Bilemeyiz ama oyuncular için en iyisini tasarladıklarını iddia eden ES, atmosferde herhangi bir eksiklik hissedeceğimizi düşünmüyor. Yeni versiyon eski AoE oynanabilirliğinden bir şey kaybetmeyecek. Ayrıca efektlerdeki yenilikler sayesinde serinin diğer versiyonlarında bulamayabileceğiniz oynanabilirliği göreceksiniz.

-Ses efektleri konusundaki mükemmelliği ile tanınan AoE serisi, yine çığır açacak ve internette gezinirken bile kendini dinletecek diye düşünüyoruz. Oyunun gidişatı ile beraber değişen seslere tanık olacaksınız. Tam bir etkileşim söz konusu olmakla beraber AoD, sizi kendine ses efektleri ile bağlayacak diyebiliriz.

-AoD�nin çıkış tarihi hakkında çok fazla spekülasyon yapıldı. Dergiler tarafından 2004 Kasımı diye duyuruldu. Şu anda çıkış tarihi 2005 sonbaharı gibi görünüyor. Eğer radikal bir değişiklik olmazsa, erteleneceğini sanmıyoruz.

Uzun araştırmalar sonucunda, oyunumuzu ana hatları ile açıklamaya çalıştım. Fakat hala üzerinde yoğun olarak çalışıldığını belirtmek isterim. Böylece yazıda anlattıklarımın dışında daha bir dolu yenilik ile karşılaşacaksınız. Biz, diğer serileri gibi AoD�ninde mükemmel olacağına inanıyoruz ve sabırsızlıkla sonbaharı bekliyoruz.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1563
favori
like
share